Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Tanken känns väl som att visa att det är lite bisarrt att Nintendo ens hade med toa-scenariot i sin glättiga reklamfilm. Jag vetefan om jag tycker det är så fräscht att ta med den när man sitter och skiter, speciellt om man sedan tar med den på grillparty hos grannen och alla ska turas om att hålla i den...

Haller med nasty att ta med den pa toa, inte min grej har inte an sett nogon pa gymet som ockuperar maskinerna med att spela pa switchen. Men de sitter garna pa sina mobiler och tar onodig plats.

Sitter pa Switchen och skriver har inte tillgang till svenskt keyboard. Men det gar att surfa medans man spelar istallet for att ga till datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Haller med nasty att ta med den pa toa, inte min grej har inte an sett nogon pa gymet som ockuperar maskinerna med att spela pa switchen. Men de sitter garna och pa sina mobiler och tar onodig plats.

Sitter pa Switchen och skriver har inte tillgang till svenskt keyboard. Men det gar att surfa medans man spelar istallet for att ga till datorn.

Har Switchen fått webbläsare nu alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Har Switchen fått webbläsare nu alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Ne eller det finns satt att kringa byt dns t e x. Vet inte om jag kan lagga upp det. Pm:a mig om du vill veta kor med keyboard pa Switchen med men det gar inte att andra till svensk layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Känns ju B när nintendo själva hade med toa-scenariot i deras reklamkampanj Sicken originell idé att bara göra om det.

Jag tänker att tanken bakom parodin snarare är att visa hur folk använder en Switch på riktigt. Det är ingen som bara drar med den till hippa takfester där alla bara samlas kring den och tänker wow (snarare än "asocial tönt").

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Har testat Snake pass tycker det är svårt att styra ormen sen att plocka alla saker på varje karta var inte lätt. Kan ju iofs spela om kartorna.

Köpte det idag! Tycker det var ett rätt så mysigt spel! Men synd att grafiken utan dockan är riktigt kass :/

Skrivet av Tiamat:

Riktigt najs fick nyss mina två stycken Binding of Isaac afterbirth + en vecka senare än andra här
Bok + stickers var med.

Niceee! Perfekt spel till switchen i mina ögon!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Den där såg ju mycket "bättre" ut än det officiella fodralet, mer plats för tillbehör dock är det officiella mer "cleant" i mitt tycke! Kommer nog inte bytta ut det! Tack för bilderna och inlägget!

Roligt med fler Ncase M1 ägare! Är definitivt det roligaste bygget jag har gjort! mini-ITX ftw!

Hehe jo, den känns och ser riktigt bra ut. Personligen gillar jag inte riktigt läder-lukten men den har börjat släppa nu. Eller så har jag börjat vänja mig vid den. Ganska tjock med, vilket kan vara en nackdel, finns säkert betydligt tunnare fodral om man lättare vill kunna ta med den.

Jo, jag gillar min skarpt med. Var nära att jag köpte en till förra veckan men får snåla lite extra tills nästa lön.
Jag är sugen på ett Ryzen-bygge framöver i min men just nu är det antingen att montera tillbaks systemet i signaturen igen eller stoppa i min gamla 2700K i den. Oavsett vilket så blir det ett riktigt trevligt snabbt och kompakt bygge.

Skrivet av Tiamat:

Det ska kosta 200:- såg det på e-shop såg inte snake pass på US sidan däremot Has been heroes 20 $.

200kr låter helt okej, blir nog ett köp närmare helgen, beroende på om jag lyckats släppa Zelda ännu (fortsätter spela, fast betydligt mindre än innan, sedan jag klarade av main quest i helgen).

Skrivet av Juizzy:

Ååå vad jag längtar till att det ska komma ännu ett erbjudande om Nintendo Switch + BoTW för 3999kr. Sitter och kollar dagligen på alla möjliga sidor och hoppas på att det ska dyka upp någon form av kampanj. Då slår jag till! 😃

Elgigantens förboknings/lanseringserbjudande var verkligen svårslaget. Nu har jag inte hållit koll på priser själv men verkar inte som att vi fått se några liknande erbjudanden ännu. Inte ens helgen som var som för många var lönehelg ens. Får hoppas på lite roligare kampanjer i april då.

Skrivet av Tiamat:

Ne eller det finns satt att kringa byt dns t e x. Vet inte om jag kan lagga upp det. Pm:a mig om du vill veta kor med keyboard pa Switchen med men det gar inte att andra till svensk layout.

Aha, så ni gör. Njäe inte intresserad av något sådant, blev mest fundersam på om browsern dykt upp med senaste systemuppdateringen eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Den där såg ju mycket "bättre" ut än det officiella fodralet, mer plats för tillbehör dock är det officiella mer "cleant" i mitt tycke! Kommer nog inte bytta ut det! Tack för bilderna och inlägget!

Den finns i mer än en variant.

Gillar man inte Zelda-motivet kan man ta den mer diskreta utan motiv

https://www.nintendo.se/tillbehor/nintendo-switch-deluxe-trav...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Den har jag, är mycket nöjd med den!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Den har jag, är mycket nöjd med den!

Denna måste det ändå vara någon form av tyg på utsidan? Med tanke på mönstret. Jag blev själv lite lurad på utformningen av Zelda-motivet på den jag själv köpte, såg ut som tyg/sytt på produktbilderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Oavsett om man vill ha dockor eller inte, så tillverkar Nintendo alldeles för få vilket leder till helt galna priser.

Själv är jag bara intresserad av gearen som dockorna ger i Zelda BotW som inte går att få tag på på något annat sätt...

Därav att de borde sälja dessa saker som in-game purchases, eller via deras e-shop, istället?

Vore ju enklare, snabbare och miljövänligare (för de som bryr sig om det). Dessutom löser det ju alla logistiska problem (som Nintendo aldrig varit bra på att hantera) som kommer med fysiska produkter som skall tillverkas, transporteras, säljas och förvaras.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Två svar:

1. Barn.
2. Samlarbeteende.

Kanske en kombo (kan som vuxen förstå att samla på spel, kontrollers, etc, men inte själv direkt dockor/leksaker)...

Men känns ändå som en lite miss då många Switch-ägare är typiskt verkar vara i 30-40 något sådant (men jag kanske har fel där).

Ser ingen anledning till att Nintendo inte skulle kunna erbjuda att sälja egenskaper, items och uppgraderingar i sina spel på bägge sätt; dockor och leksaker med NFC-chip för de mindre, och som in-gameköp eller e-shopköp för oss större?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt The binding of Isaac Afterbirth+. Vart beställde ni ifrån?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ekeee:

Ni som har köpt The binding of Isaac Afterbirth+. Vart beställde ni ifrån?

Från Amazon.com 39:99 USD fick fraktfritt då det strulade med frakten. Fick min för 427:- inklusive import.

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Denna måste det ändå vara någon form av tyg på utsidan? Med tanke på mönstret. Jag blev själv lite lurad på utformningen av Zelda-motivet på den jag själv köpte, såg ut som tyg/sytt på produktbilderna.

Ja det är någon slags tyg/flätning

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Tanken känns väl som att visa att det är lite bisarrt att Nintendo ens hade med toa-scenariot i sin glättiga reklamfilm. Jag vetefan om jag tycker det är så fräscht att ta med den när man sitter och skiter, speciellt om man sedan tar med den på grillparty hos grannen och alla ska turas om att hålla i den...

Precis som när någon sträcker över mobilen för att visa en bild/meddelande/video och jag absolut är övertygad om att ägaren inte alls typ dagligen dragit fram den på muggen

Skrivet av Hulle:

Jag tänker att tanken bakom parodin snarare är att visa hur folk använder en Switch på riktigt. Det är ingen som bara drar med den till hippa takfester där alla bara samlas kring den och tänker wow (snarare än "asocial tönt").

Ja men Nintendo hade alltså toascenariot med på sin reklamfilm redan, som en humoristisk liten "flört med verkligheten" om inget annat. Sen vet jag inte hur det är hos er men hemmafester jag varit med på har då och då haft med lite TV-spel utan att det känts för nördigt eller asocialt.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Ja men Nintendo hade alltså toascenariot med på sin reklamfilm redan, som en humoristisk liten "flört med verkligheten" om inget annat. Sen vet jag inte hur det är hos er men hemmafester jag varit med på har då och då haft med lite TV-spel utan att det känts för nördigt eller asocialt.

Jo jag vet.

Jodå, när jag var yngre var det inget konstigt att spela lite TV-spel på en förfest. Jag bara var lite dryg över Nintendos reklam där alla alltid är så in i helsicke glada och skrattar så tårarna sprutar när någon drar med sig en konsol till häftiga takfester...

Om jag hade haft tid för konsolspelande nu så hade jag kunnat tänka mig en Switch, den ser rolig ut.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Sen vet jag inte hur det är hos er men hemmafester jag varit med på har då och då haft med lite TV-spel utan att det känts för nördigt eller asocialt.

Det beror väl enormt mycket på vilken typ av fest det är.

Är det typ förfest med grabbgänget innan man drar ut på stan så kan det ju fungera fint (ibland inte, då det kan också döda fest eller snack, men ibland lyfta tråkig stämning, beror på helt enkelt).

Är det en lite "seriösare" fest med lite mer klass/stil så är det ju rätt "off".

Ungefär som fester där man har på TV skulle jag säga. Kan man ha på TV under festen så är det minst lika bra/bättre, och helt ok att köra konsol tycker jag.

Är den en antingen lite seriösare fest/middagsbjudning eller riktigt bra party/rejv så är ju både att titta på TV eller spela spel j-vligt off i bägge fallen.

De går iaf. normalt sällan bra ihop att ha musik på hög volym och att spela konsol samtidigt (om man inte kör fest i väldigt separat rum).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Damponmyboard:

Ja det är någon slags tyg/flätning

Nice.
Jag hade nog föredragit något sådant med. Nu känns förvisso Zelda-varianten rätt robust men märken/skador lär nog synas betydligt tidigare i den vilket är lite synd. Men så länge själva Switchen inte skadas så spelar det ju ingen större roll. Billigare att byta ut ett fodral för 200kr än en hel Switch för 3500+kr.

Skrivet av Hulle:

Jo jag vet.

Jodå, när jag var yngre var det inget konstigt att spela lite TV-spel på en förfest. Jag bara var lite dryg över Nintendos reklam där alla alltid är så in i helsicke glada och skrattar så tårarna sprutar när någon drar med sig en konsol till häftiga takfester...

Om jag hade haft tid för konsolspelande nu så hade jag kunnat tänka mig en Switch, den ser rolig ut.

/hulle.

Samtidigt är det inga begravningstjänster Nintendo erbjuder utan underhållning. Exempelvis New Super Mario Bros-spelen kan bli riktigt kul när någon av medspelarna plötsligt lyfter upp en medspelare och slänger denna ned för ett stup eller in i något farligt. Nu kan reklam ofta vara "något" överdriven emellanåt, en av anledningarna att jag själv slutade se på vanlig TV var när TV4 visade Sibas gamla reklam där den där kidnappade snubben hoppar upp och ner i 30 sekunder skrikandes "Rea på SIBA!!!!" tre gånger på raken.

Invänta lite fler spel om du börjar bli väldigt sugen. Zelda kommer räcka länge men kan alltid vara kul med mer än ett spel att variera med och just nu är det bara Zelda som är en system seller för de flesta. Finns iofs en del annat men mycket hittar man på andra (dock stationära) plattformar.

Skrivet av martinot:

Det beror väl enormt mycket på vilken typ av fest det är.

Är det typ förfest med grabbgänget innan man drar ut på stan så kan det ju fungera fint (ibland inte, då det kan också döda fest eller snack, men ibland lyfta tråkig stämning, beror på helt enkelt).

Är det en lite "seriösare" fest med lite mer klass/stil så är det ju rätt "off".

Ungefär som fester där man har på TV skulle jag säga. Kan man ha på TV under festen så är det minst lika bra/bättre, och helt ok att köra konsol tycker jag.

Är den en antingen lite seriösare fest/middagsbjudning eller riktigt bra party/rejv så är ju både att titta på TV eller spela spel j-vligt off i bägge fallen.

De går iaf. normalt sällan bra ihop att ha musik på hög volym och att spela konsol samtidigt (om man inte kör fest i väldigt separat rum).

Är det ett spel som går att spela fler än en samtidigt, och ju fler desto bättre, så bör det inte vara något problem oavsett. Det är ju en rätt stor skillnad på ett rent party-spel, exempelvis sportspel, Mario Kart eller för en extremare jämförelse med någon som sätter sig vid en dator, drar på sig högtalarna och börjar skrika över hur dåligt det går i CS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Exempelvis New Super Mario Bros-spelen kan bli riktigt kul när någon av medspelarna plötsligt lyfter upp en medspelare och slänger denna ned för ett stup eller in i något farligt.

Då har du inte sett mina barn spela New Super Mario Bros.... skratt hörs inte alltid....

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Någon som vet när The Binding of Isaac släpps i EU?

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det ett spel som går att spela fler än en samtidigt, och ju fler desto bättre, så bör det inte vara något problem oavsett

Jo, det var ju självklart det jag (och tror jag alla andra) tänkte på.

Poängen är dock att det ju troligen visar på att festen kanske inte är tillräckligt kul och fart i sig, och att man då behöver retirera för att sätta sig framför TV, antingen med spel eller att se på film.

Behöver inte vara fel, och kan ju vara väldigt kul och trevligt i sig (det är här jag tycker konsoler kommer till sin absoluta rätt, precis som du själv är inne på), men blir ju då mer av en annan typ av samvaro än fest.

Sedan för vissa typer av fester så är ju TV helt fel, oavsett om det är film eller konsolspel som körs. Passar helt enkelt inte in på sällskap eller typ av fest.

Så man får som värd helt enkelt ha lite grundläggande känsla vad som är "rätt eller fel" vid olika tillfällen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag åker till tyskland imorgon och dom verkar ha switch i lager där, den kostar även endast 3200 kr utan spel, skulle ni säga att det är värt att köpa? ska vara där i en vecka och har tv på hotellet så kommer att kunna prova den utifall att det skulle vara sync fel eller liknande som folk talar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Jag åker till tyskland imorgon och dom verkar ha switch i lager där, den kostar även endast 3200 kr utan spel, skulle ni säga att det är värt att köpa? ska vara där i en vecka och har tv på hotellet så kommer att kunna prova den utifall att det skulle vara sync fel eller liknande som folk talar om.

Vill du spela mycket/främst bärbart så finns det inget bättre på marknaden idag.

Köp direkt isf. är min rekommendation (om du inte skall till Japan där de är en ännu bra bit lägre pris)!

Den är väl kanske lite på den dyra sidan i Europa, men å andra sidan så har den i princip ingen konkurrens heller (då tror jag Nintendo hade sänkt priset rejält). Du kan kan ju inte gå på stan med en PS eller XB, eller ha med på resa, och en iPad räcker ju inte riktigt till i "hästkrafterna" och prestanda för att köra lika grafiskt avancerade spel (om det sedan är viktigt är ju helt upp till dig, för mig personligen så räcker iPad och mobil till för det mesta). Här är Switch helt klart "state of the art".

Hade jag rest väldigt mycket (och inte haft ett jobb då jag antingen jobbar eller sover mest när jag reser) så hade jag nog skaffat en Switch. Speciellt då man kan få tag på de runt/under 3000-kr-strecket som du nästan är inne på här.

Låter bra att du har gott om tid att testa och byta ut JoyCons eller basenhet vid eventuella fel. Då borde du vara ganska säker. Tror också Nintendo har internationell garanti (men är lite osäker på den punkten, så ta det inte för 100% givet utan att checka själv).

Lycka till med resan och inköp!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vill du spela mycket/främst bärbart så finns det inget bättre på marknaden idag.

Köp direkt isf. är min rekommendation (om du inte skall till Japan där de är en ännu bra bit lägre pris)!

Den är väl kanske lite på den dyra sidan i Europa, men å andra sidan så har den i princip ingen konkurrens heller (då tror jag Nintendo hade sänkt priset rejält). Du kan kan ju inte gå på stan med en PS eller XB, eller ha med på resa, och en iPad räcker ju inte riktigt till i "hästkrafterna" och prestanda för att köra lika grafiskt avancerade spel (om det sedan är viktigt är ju helt upp till dig, för mig personligen så räcker iPad och mobil till för det mesta). Här är Switch helt klart "state of the art".

Hade jag rest väldigt mycket (och inte haft ett jobb då jag antingen jobbar eller sover mest när jag reser) så hade jag nog skaffat en Switch. Speciellt då man kan få tag på de runt/under 3000-kr-strecket som du nästan är inne på här.

Låter bra att du har gott om tid att testa och byta ut JoyCons eller basenhet vid eventuella fel. Då borde du vara ganska säker. Tror också Nintendo har internationell garanti (men är lite osäker på den punkten, så ta det inte för 100% givet utan att checka själv).

Lycka till med resan och inköp!

ja jag kommer inte använda den så mycket till tv:n tror jag, men jag pendlar 30 min tåg varje morgon till jobbet (+hem) så det skulle vara bra att ha något att göra då, har sett andra på samma sträcka sitta med switch så man blir ju lite avundsjuk... blir nog ett köp

Permalänk

Hur snabbt kan nintendo switch skriva till minneskortet ? har sökt men hittar inget info om det. Så man vet vilket kort man ska satsa på till konsolen, Jag tänkte 128 gb kort det borde ju räcka ett tag iaf.

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Tossitoker12:

Hur snabbt kan nintendo switch skriva till minneskortet ? har sökt men hittar inget info om det. Så man vet vilket kort man ska satsa på till konsolen, Jag tänkte 128 gb kort det borde ju räcka ett tag iaf.

Ja har sett några filmer om laddningstider etc. de dyra är inte alltid bäst. Jag har Samsung Pro+ MicroSDXC 128GB UHS-I (Class 10) 95 MB/s men den kör jag för andra saker som kamera etc. UHS-I är väl det som gäller då UHS-II verkar vara overkill det verkar vara ett maxtak på vad Switchen klarar av i läs/skrivhastighet.

scloutkst2889 1 poäng 2 månader sen*

Your opinions in this thread seem to be received kind of negatively. It's unfortunate that people who are not as well versed in a particular subject want to argue with you. Cheaper SD cards are know for failing faster. They are lower binned items that don't make the cut for premium products or even higher storage capacity versions of the same product. It's all basic binning. Also people don't get that cheaper cards are much less likely to reach advertised speeds reliably. Simple fact is you are better off with a more expensive card, not just for speed but reliability of the card as a whole and consistent performance. Not saying you need to buy the most expensive thing you can find, or a particular brand. You have good points, it's a shame people don't want to listen. Keep up the good work trying to help people. Let people throw away their money if they insist. It will be their own fault when games take forever to load or start becoming corrupted when these cheap ass cards they use start to fail from all the use of the card. Flash memory in these tiny SD cards just doesn't have the same wear patterns as less compact products. Let them learn the hard way if they don't want to take solid advice.

I'm not a Samsung fan in particular, but I do know that they have a reputation for making great high ends SSD and flash memory. This is why I bought a 128 pro plus last year. It works amazingly fast and consistently and comes with a ridiculous warranty. I'll probably never need it, but I have some sort of piece of mind.

Nintendos egna är tydligen snabbast han tar även upp i filmen att det är ett tak på maxspeed:

It's a conclusive win for Switch's limited 32GBs of internal storage. These results play out again and again, but that's not what we expected to discover, given this NAND partition is completely fixed in place, and non-expandable. 32GB is all you get, but Nintendo has at least made sure its direct bus connection to the chipset hits decent speeds. Less impressive is the fact cartridges fall behind every time. It's a five second difference at worst in Zelda, but down the line we can't wonder how other big Switch games like Skyrim might be affected.

Källa I, Källa II, Källa III

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

ja jag kommer inte använda den så mycket till tv:n tror jag, men jag pendlar 30 min tåg varje morgon till jobbet (+hem) så det skulle vara bra att ha något att göra då, har sett andra på samma sträcka sitta med switch så man blir ju lite avundsjuk... blir nog ett köp

Ett givet köp då tycker jag - inget att tveka om!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Hej grabbar och tjejer! Jag har en kompis som är i USA och funderar på att be honom köpa med en konsol. Hur är det med strömadaptern? Måste jag ändå köpa en ny här för 800 spänn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Hej grabbar och tjejer! Jag har en kompis som är i USA och funderar på att be honom köpa med en konsol. Hur är det med strömadaptern? Måste jag ändå köpa en ny här för 800 spänn?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej räcker med en reseadapter det är ett switchat power supply klarar 100-240V växelström

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Nej räcker med en reseadapter det är ett switchat power supply klarar 100-240V växelström

Awesome! Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com