Black Desert Online - Stäng för att förhindra...

Permalänk
Medlem

Black Desert Online - Stäng för att förhindra...

Hejsan, letat men hittar inge vettigt svar, hoppas ni data snillen kan hjälpa mig

Efter jag suttit och spelat ett tag så får jag felmeddelandet som på bilden, och spelet crashar, rätt irriterande faktiskt men vet inte hur jag ska lösa de som sagt, omformatering det ända?

https://www.pixeltopic.com/image/iizocwmwrjiypa/

Permalänk
Medlem

Ditt ram tar slut. Vad har du för komponenter i burken?

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

Ditt ram tar slut. Vad har du för komponenter i burken?

MSI Z87-I mITX
ASUS 24" VG248QE 144Hz
2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB
Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB
Corsair 16GB (2x8GB) DDR3 CL10 1600MHz
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
ASUS GeForce GTX 1060 6Gb
BitFenix Prodigy Svart mITX
Corsair CS 650W 80+ Gold Modulär
ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Svart Retail

Tycker det verkar märkligt? :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick det ofta när jag hade 8GB RAM men 16 borde inte vara något problem. Båda sitter i som de ska och hittas av datorn?

Permalänk
Medlem

Hade du haft ett killernic hade jag gissat att det var orsaken, de drivisarna är kända att läcka ram. Är ju dock Realtek som ligger bakom ditt nätverkskort samma som killernic så kan vara ett ställe att börja.

Permalänk
Medlem

Växlingsfil igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Fick det ofta när jag hade 8GB RAM men 16 borde inte vara något problem. Båda sitter i som de ska och hittas av datorn?

Japp! : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Växlingsfil igång?

Automatiskt påslaget! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowfyr:

Hade du haft ett killernic hade jag gissat att det var orsaken, de drivisarna är kända att läcka ram. Är ju dock Realtek som ligger bakom ditt nätverkskort samma som killernic så kan vara ett ställe att börja.

Det där är gåtor du pratar i för mig

Permalänk
Medlem

Killernic är nätverkskort. Hade stora problem med deras drivrutiner att de läckte minne. De tillverkas av Realtek vilket är samma märke du har på nätverkskortet på ditt moderkort

.

Permalänk

Ett longshot kanske men har du många program etc som körs i bakgrunden? Jag kan få det felmeddelandet om jag glömmer stänga av spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rektangel:

Ett longshot kanske men har du många program etc som körs i bakgrunden? Jag kan få det felmeddelandet om jag glömmer stänga av spel.

Har endast Discord och någon flick öppen i chrome öppet :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satan2k:

Det där är gåtor du pratar i för mig

https://www.msi.com/Motherboard/Z87I-GAMING-AC.html#hero-over...

detta moderkort? då är det ditt nätverkskort isåfall.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1410448-memory-leak-med...

här har du en tråd om det, du ska avinstallera drivrutinerna till nätverkskortet och enbart behålla ethernet drivern verkar de som, tror windows fixar den själv.

vissa har installerat realteks drivrutiner istället och det har funkat för vissa.. testa dig fram!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rektangel:

Ett longshot kanske men har du många program etc som körs i bakgrunden? Jag kan få det felmeddelandet om jag glömmer stänga av spel.

Hur gör jag en åtgärd på det om det nu skulle vara det då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

https://www.msi.com/Motherboard/Z87I-GAMING-AC.html#hero-over...

detta moderkort? då är det ditt nätverkskort isåfall.

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1410448-memory-leak-med...

här har du en tråd om det, du ska avinstallera drivrutinerna till nätverkskortet och enbart behålla ethernet drivern verkar de som, tror windows fixar den själv.

vissa har installerat realteks drivrutiner istället och det har funkat för vissa.. testa dig fram!

Kanon, tack, det skall testats imorgon när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Satan2k:

Jag är långt ifrån expert men jag brukar stänga allt alt starta om datorn och bara pröva med det spelet ett tag. Sen ser jag till att inte öppna lika mycket saker alt spel.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick det när jag körde BDO på Windows 7. Klienten drog uppemot 13-14GB minne och jag hade ju 16GB så det blev trångt med Chrome.

Så jag uppgraderade kärran, satte i 32GB ram och installerade Win10. Nu drar klienten 5GB, max, efter att ha varit inloggad i flera dagar. Jahapp.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Ursäkta dum fråga, men är ditt Windows 32 eller 64-bitars?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Ursäkta dum fråga, men är ditt Windows 32 eller 64-bitars?

Du kan se i första posten att TS använder en 64bit applikation så där har du svaret på din fråga då 64bits applikationer inte fungerar i Win32

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Satan2k:

Kanon, tack, det skall testats imorgon när jag kommer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är det som är felet fick det i mitt förra moderkort som drivrutinerna från det som följde med moderkortet som spökade. Windows egna är mycket bättre.

Då borde du inte ha det felet ngt mera testa och låt oss höra hur det går

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk

Jag har 16 gb ram själv i Windows 10. Har massa grejer öppnade när jag spelar BDO funkar perfa på max. Men har standard drivisar på mitt wifi kort då det som följer med, med moderkortet skapade "bsod" (Blue screen of death)

Men nu funkar allt. Så det måste vara det felet

Visa signatur

The Breath of True