Bilder på ditt senaste inköp (2017)

Permalänk
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av LaoLao:

Sant men det blir ju ett jäkla jobb att köra en 42MP-bild med pärlor.

... Jo, men ändra den till 128x128 i photoshop eller dylikt så blir det plötsligt genomförbart
Och man kommer se vad det är på avstånd.

En platta är 30x30, så man får ju ha ett gäng men va fan... haha

Skrivet av LaoLao:

Se på tusan. Det är som med det mesta här i livet: bakom det skenbart enkla går det att hitta en hel vetenskap!

Så är det... Simple is more.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/CYWca4B.jpg
...nämen titta, en bootleg. Fan.

.. Hur kan du se att det är en bootleg (kopia då antar jag...) ? genom bara att titta på själva kassetten ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

.. Hur kan du se att det är en bootleg (kopia då antar jag...) ? genom bara att titta på själva kassetten ?

1. Etiketten har inget stämpelnummer, svårt att se ibland beroende på hur folk fotar.
1b. Etiketten ser ut som att nån har skrivit ut den på en billig skrivare, fel grafik på etiketten.

2. (kan vara) En tejp bit som täcker över skruven på baksidan som man "inte får" ta bort.

3. Om spelet inte skall ha ett batteri och den har det...(startar spelet och spelar, sparar för att sedan starta om och allt är korrupt och lär formateras varenda gång)

4. Det står inte © 2001 Nintendo på kretskortet nära kontakterna, det ser du utan att skruva upp.

Beror på spelet också som sagt.

Källa

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Gaben:

Jepps, båda är el-maskiner.
Contendern är en balsa-kärra medans Corsairen är en skumvåffla

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Från Amazon UK.

Okamiden (ny inplastad) från Amazon UK.

Greppet från Amazon UK. Denna har även ett inbyggt batteri på 2100 mAh och laddar 3ds:en om du trycker på en knapp. Båda batterierna på båda enheterna laddas automatiskt när du stoppar in kabeln för att ladda. Bättre plastkänsla än de billiga "kina" plasten.

De har tänkt på allt mer eller mindre.

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/F9XzNvb.jpg
Greppet från Amazon UK. Denna har även ett inbyggt batteri på 2100 mAh och laddar 3ds:en om du trycker på en knapp. Båda batterierna på båda enheterna laddas automatiskt när du stoppar in kabeln för att ladda. Bättre plastkänsla än de billiga "kina" plasten.

Har du lust att länka till Amazon för denna produkt ?
Såg riktigt schysst ut!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har du lust att länka till Amazon för denna produkt ?
Såg riktigt schysst ut!

Ju mer jag använder den ju skönare blev den. Jag har däremot ganska små händer så denna passar mig perfekt (mina händer föredrar Dual Shock 3 och 4 jämfört med 360 kontrollern).

Best Fire Power Grip

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en telefon till min sambo, inget speciellt vi firar eller så. Jag är bara snäll

Ända sedan jag skaffade min Honor 8 har hon sagt att hon vill ha en likadan. Hade ställt in den bakom brödpaketet, så vid middagen igår fick hon en glad överraskning. Jag är dålig på köpa blommor och sånt men tycker det är roligt att spontant överraska på så här vis ibland.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Slängde in bilderna på Swedroid, och hittade denna liknande tråd här.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Fick dessa idag då jag (antagligen) brände sönder mina förra 4st 8gb-sticks med hårtorken. Kan vara mitt tråkigaste utlägg i år, men försöker se det positiva med det genom att uppskatta lite extra ljus i burken.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

..och idag kom denna gigant. Big Daddy PSU. Satan vad tungt och stort paketet är. Gjorde ett panikbyte på min beställning i sista sekund och i all hast glömde jag kolla dimensionerna på PSU'n. Får hoppas den får plats..

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Köpte silvriga blinkerslampor till bilen. Blev ett rätt hyfsat lyft ändå!

Före:

Efter:

Dold text

Fick äntligen även Super Sonico 10th Anniversary boken. Med några av mina favorit tecknare, så var ett självklart köp.

I regret nothing!

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Blev lite av ett impulsköp men kunde inte blivit mycket nöjdare, extremt lite backlight bleed, endast en liten del av det högra hörnet annars är skärmen perfekt

Klicka för större

Permalänk
Medlem

En ny router! Äntligen kan jag streama från plex till chromecast och ladda hem filmer utan att det bryter ihop. Bryggade Teliaroutern och drog in XWRT-VORTEX

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Nu kan man maxa Crysis (2007) i 1440p.

Mitt GTX 970 klarade inte av det.

Jag skojar inte
Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Nytt armban till träningsklocka

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Dags för nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

Ett nytt hårddisk kabinett, då det jag har nu inte stödjer USB 3.0. Detta kabinett har också stöd för USB Type-C

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@vulpix: Najs! Vad driver du den skärmen med för rigg?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi
i7 7700k 4,5 Ghz, GTX 1080.
Spelar nästan exklusivt WoW och Diablo III.

Permalänk
Medlem

@vulpix: Okej! Och hur ser din fps ut då? Klarar GTX 1080 av att driva de spelen i 1440p?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

@Wifi
Mellan 60-80 fps i normalbefolkade områden, något lägre när folkmassan blir högre.
Gick från en 2560x1440 och har aldrig haft problem med fps med den.

Permalänk
Medlem

Fick bli liten uppgradering på ljudfronten, från AKG K 701 + Fiio E7 till:

Shure SRH1840 och Aune S6.

Ska väl inte säga för mycket ännu men det är en riktigt fin upplevelse so far så det blir nog mycket mer musiklyssnande framöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1ll3:

En ny router! Äntligen kan jag streama från plex till chromecast och ladda hem filmer utan att det bryter ihop. Bryggade Teliaroutern och drog in XWRT-VORTEX

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/q87/p960x960/17834086_1276286695819369_1058889463459616724_o.jpg?oh=089bea436897d9614006edf1f100e60a&oe=598DA181

Har den routern också! Fungerar utmärkt

Permalänk
Avstängd

Jaha då väntar jag på MB och Auros Xtreme bara sen är det bara att köra.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av MadMantiz:

Köpte en telefon till min sambo, inget speciellt vi firar eller så. Jag är bara snäll

Ända sedan jag skaffade min Honor 8 har hon sagt att hon vill ha en likadan. Hade ställt in den bakom brödpaketet, så vid middagen igår fick hon en glad överraskning. Jag är dålig på köpa blommor och sånt men tycker det är roligt att spontant överraska på så här vis ibland.

http://i.imgur.com/LDBtnay.jpg

En pryl är bättre än blommor imo
Blommor vissnar nu och dör efter ett tag.. som att kasta pengar.

Förvisso må teknik och prylar tappa värde, men det håller oavsett något längre.

Mycket fin gest iaf, gilart!

Visa signatur

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Maxizor:
Skrivet av Slap:

@andreas_dock: Bowsaaaaah... fantastisk tavla, starkt vill-ha begär

Skrivet av LaoLao:

Var hittar ni ritningarna så att ni vet vilka färger ni ska ha och hur ni ska placera pärlorna?

Till er som undrat lite "hur funkar det?"
Här är en video av en färdig version utav Yoshi som lyfts av pärlplattorna med hjälp utav maskeringstejp för att sedan strykas/värmebehandlas på ena sidan. Anledningen att man inte stryker direkt på plattorna är dels för att motivet blir som man pärlat det (annars blir det spegelvänt) samt att man skonar plattorna.
Speciellt vid större projekt som detta (som en normalstor ungsplåt) blir värmen från strykjärnet väldigt påtaglig, eftersom att man tillför värme under en längre tid, och detta gör att plattorna eller peggarna kan i värsta fall vika sig/smälta/bli skeva etc.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

En pryl är bättre än blommor imo
Blommor vissnar nu och dör efter ett tag.. som att kasta pengar.

Förvisso må teknik och prylar tappa värde, men det håller oavsett något längre.

Mycket fin gest iaf, gilart!

Tack för de fina orden, värmer!

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Avstängd

Skatteåterbäring!

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG