Ljud, Kan en Scarlett 2i2 driva ett par sennheiser hd650 med 300ohm

Permalänk

Ljud, Kan en Scarlett 2i2 driva ett par sennheiser hd650 med 300ohm

Tjena helt ny på ljud och kan absolut ingen om ohm eller vad som krävs för att driva ett par hörlurar för att få ut de fullaste av dom, jag har en Scarlett 2i2 http://www.4sound.se/dator/ljudkort/usb/focusrite-scarlett-2i... , har ett par Beyerynamic DT 990 PRO http://www.4sound.se/dj/tillbehor/horlurar/beyerdynamic-dt-99... som jag testa först och tyckte de lät jätte bra både i spel och musik, men hade egentligen siktat in mig på ett par HD 650 http://www.4sound.se/dj/tillbehor/horlurar/sennheiser-hd-650 som jag nu har också skaffat bara för testa om jag ska ta dom ist för DT990 PRO, men märkte knappt nån skillnad när jag satt i HD650, skulle väl säga att de lät lite bättre kanske i spel men annars nja och tänkte att de kanske beror på AMPen ?

Tack i Förhand!

Mvh HB

Permalänk

@Cluelessdude:
Njae, skillnaderna du hör beror nog i större utsträckning på skillnader mellan lurarna (de exemplar jag har jämfört har inte låtit särskilt lika). Bägge lurarna är har hög (och ganska jämn) impedans, medan ljudinterfacets hörlursutgång har låg utgångsimpedans. Detta ger bra förutsättningar att driva lurarna utan tonkurveavvikelser.

Ljudinterfacet har dock inte oändliga kraftresurser, så om du upplever att någon av lurarna inte kan spela så starkt som du vill kan det vara värt en investering i en annan hörlursförstärkare, under förutsättning att lurarna klarar att spela så starkt som du vill.

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

@Cluelessdude:
Njae, skillnaderna du hör beror nog i större utsträckning på skillnader mellan lurarna (de exemplar jag har jämfört har inte låtit särskilt lika). Bägge lurarna är har hög (och ganska jämn) impedans, medan ljudinterfacets hörlursutgång har låg utgångsimpedans. Detta ger bra förutsättningar att driva lurarna utan tonkurveavvikelser.

Ljudinterfacet har dock inte oändliga kraftresurser, så om du upplever att någon av lurarna inte kan spela så starkt som du vill kan det vara värt en investering i en annan hörlursförstärkare, under förutsättning att lurarna klarar att spela så starkt som du vill.

Aha så de är så man vet om de funkar, kan ej höja till högsta då har jag inga öron kvar... är liksom helt ny på det här med ljud och allt så ville bara veta så att jag inte köpt fel. Skulle väll säga att DT990 var lite mer öppen och lite för hög på vissa toner för min smak, Sennheiser HD650 kände jag var bättre i spel och för min smak i musik så var dom också bättre men allt beror ju på vad man gillar, ska nog testa ett till par lurar innan jag bestämmer mig.

Tips?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Cluelessdude:

är liksom helt ny på det här med ljud och allt så ville bara veta så att jag inte köpt fel.

Nä, det tycker jag inte. Det är väldigt bra lurar bägge två och de ljudmässiga skillnaderna mellan dem är så små att andra egenskaper än ljudkvalitet kanske kommer att dominera: pris, komfort, hållbarhet eller utseende.

Skrivet av Cluelessdude:

ska nog testa ett till par lurar innan jag bestämmer mig.

Tips?

Om du inte behöver höra vad som händer i din omgivning när du använder lurarna skulle jag rekommendera att testa ett par slutna lurar, speciellt om du använder lurarna bland störningar (susande ventilation eller datorfläktar, t ex).
Beyerdynamic DT770 i den högohmiga varianten eller möjligen AKG K271 Studio, om du kan leva med (eller kompensera för) lite klenare basåtergivning.

Permalänk
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Nä, det tycker jag inte. Det är väldigt bra lurar bägge två och de ljudmässiga skillnaderna mellan dem är så små att andra egenskaper än ljudkvalitet kanske kommer att dominera: pris, komfort, hållbarhet eller utseende.
Om du inte behöver höra vad som händer i din omgivning när du använder lurarna skulle jag rekommendera att testa ett par slutna lurar, speciellt om du använder lurarna bland störningar (susande ventilation eller datorfläktar, t ex).
Beyerdynamic DT770 i den högohmiga varianten eller möjligen AKG K271 Studio, om du kan leva med (eller kompensera för) lite klenare basåtergivning.

Hmm aa skulle kunna testa akg, för kände att dt770 ocv dt990 inte satt på de sätta jag ville runt öronen, hd 650 gjorde de, men skulle kunna kolla in AKGn. För att känna på skillnaden mellan öppna och stängda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om du vill få ut allt som lurarna kan erbjuda så borde du fundera på en dedikerad amp och dac till dem. Bara ett tips.