Amazon säkert att beställa?

Permalänk
Medlem

Amazon säkert att beställa?

Tänkte beställa headphones + mic och möjligtvis DAC, och såg detta var MYCKET billigare på amazon.co.uk
Är det säkert att beställa tekniska grejer därifrån? Går det sönder lätt i frakten? Om något inte funkar är det enkelt att reklamera eller måste man skicka tillbaka allt till england osv?

Någon som beställt något liknande därifrån och kan säga hur det funkade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Tänkte beställa headphones + mic och möjligtvis DAC, och såg detta var MYCKET billigare på amazon.co.uk
Är det säkert att beställa tekniska grejer därifrån? Går det sönder lätt i frakten? Om något inte funkar är det enkelt att reklamera eller måste man skicka tillbaka allt till england osv?

Jag har handlat mycket från amazon och det har alltid fungerat bra. En gång kom något bort i frakten
men det löste amazon åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Funkar sjukt bra.

Fick fel grejor en gång. Amazon lät mig behålla de felaktiga produkterna och skickade samtidigt tillbaka alla pengar.

De är helt outstanding att ha att göra med.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag har handlat mycket från amazon och det har alltid fungerat bra. En gång kom något bort i frakten
men det löste amazon åt mig.

Skrivet av Stoff3th3m4n:

Funkar sjukt bra.

Fick fel grejor en gång. Amazon lät mig behålla de felaktiga produkterna och skickade samtidigt tillbaka alla pengar.

De är helt outstanding att ha att göra med.

Låter bra! Kanske blir att beställa därifrån då
Måste man köpa till något protection eller något för att man ska få tillbaka pengar om det är sönder?

Permalänk
Medlem

Ni beställde från amazon.co.uk och inte amazon.com va?

Permalänk
Medlem

Beror lite på om du beställer från Amazon eller via en tredjepartssäljare på deras sida. Det kan skilja lite i rutiner mellan olika säljare etc. men oavsett är det säkert att beställa från Amazon. Ibland när jag haft problem med en vara har dom bara refundat mig direkt utan att kräva tillbaka varan. Inte heller när jag beställt via otalet tredjepartssäljare har jag haft några problem. Kan dock vara en bra idé att kolla säljarreviews och att dom inte är precis nyregistrerade.

Permalänk
Medlem

Fungerar bra, ta en titt på amazon.de också och jämför där. Tänk på att beställa från amazon och inte en tredje parts säljare. Amazon är världens största online retailer.

Skrivet av breakbec:

Måste man köpa till något protection eller något för att man ska få tillbaka pengar om det är sönder?

Nej, det får du enligt lag...

Permalänk
Medlem

Amazon är säkert. Har köpt läsplattor och allt möjligt därifrån. Aldrig strul.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Beror lite på om du beställer från Amazon eller via en tredjepartssäljare på deras sida. Det kan skilja lite i rutiner mellan olika säljare etc. men oavsett är det säkert att beställa från Amazon. Ibland när jag haft problem med en vara har dom bara refundat mig direkt utan att kräva tillbaka varan. Inte heller när jag beställt via otalet tredjepartssäljare har jag haft några problem. Kan dock vara en bra idé att kolla säljarreviews och att dom inte är precis nyregistrerade.

Så det går bra att beställa från tredjeparts? Stod "sold by EA studio, fulfilled by Amazon"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Amazon är säkert. Har köpt läsplattor och allt möjligt därifrån. Aldrig strul.

Och det var från amazon.co.uk då och inte amazon.com eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Låter bra! Kanske blir att beställa därifrån då

Bara beställ, någon snodde en galaxy s7 på väg hem till mig, öppnade paketet och allt var med utom själva mobilen. Fem minuter i telefonen och amazon skickade tillbaka pengarna.

Detta var från en tredjepartsförsäljare på amazon, hade det varit amazon själva som levererade så skulle dom skickat en ny mobil.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Så det går bra att beställa från tredjeparts? Stod "sold by EA studio, fulfilled by Amazon"

Självklart går det, men skulle nog inte gjort det själv. Vilken produkt handlar det om? Om du nu ska köpa från tredje part så hade jag absolut köpt från en med "fulfilled by Amazon".

Spelar ingen roll vilken amazon du väljer, finns:
www.amazon.com (+ moms, har för mig att den lägger på at automatiskt dock.)
www.amazon.de (utan tull, lägger automatiskt på rätt moms)
www.amazon.co.uk (utan tull, lägger automatiskt på rätt moms)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Självklart går det, men skulle nog inte gjort det själv. Vilken produkt handlar det om? Om du nu ska köpa från tredje part så hade jag absolut köpt från en med "fulfilled by Amazon".

Det var en fiio e10k, fanns ingen annan försäljare än dem av vad jag såg. :/

Permalänk
Medlem

Amazon (oavsett ändelse) är världens största och mest pålitliga återförsäljare.
dvs när det står: sold by Amazon

Amazon MARKETPLACE däremot finns det alla möjliga försäljare och inga garantier...

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Om det är "fulfilled by Amazon" så får säljaren använda Amazons lager och logistikapparat och jag tror även att Amazon hanterar ev. reklamation. Det är lite mer "säkert" än att köpa direkt från en tredjepartssäljare även om direktköp från tredjepart även det är väldigt säkert via Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakbec:

Det var en fiio e10k, fanns ingen annan försäljare än dem av vad jag såg. :/

Kan jämföra med denna säljaren då och bestämma dig för vilken som blir bäst: https://www.amazon.de/FiiO-E10K-Olympus-Digital-Kopfh%C3%B6re...

Blir totalt ca 50 kr mer (frakten gratis) lite enklare att skicka tillbaka osv). Enligt min erfarenhet får man dessutom varorna snabbare från amazon.de jämfört med amazon.co.uk även fast det står snabbare leverans på co.uk

Permalänk
Inaktiv

Imponerande lager har de med:

Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Kan jämföra med denna säljaren då och bestämma dig för vilken som blir bäst: https://www.amazon.de/FiiO-E10K-Olympus-Digital-Kopfh%C3%B6re...

Blir totalt ca 50 kr mer (frakten gratis) lite enklare att skicka tillbaka osv). Enligt min erfarenhet får man dessutom varorna snabbare från amazon.de jämfört med amazon.co.uk även fast det står snabbare leverans på co.uk

Hm för mig står det att det blir 15 pund mer på .de?

Permalänk
Medlem

@breakbec: Det är euro på .de inte pund. Och sen gratis frakt. (kostar £6 på co.uk vad jag kunde se). Du kan ändra språk till engelska uppe i höra hörnet på amazon.de

Permalänk
Inaktiv

Det är ett av världens mäktigaste företag av en anledning. Amazon är alltid seriösa både när det gäller returer och kundsupport. Det är en av grundpelarna i deras framgång, ihop med snabba leveranser (i USA kan du få paket levererade på helger).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

@breakbec: Det är euro på .de inte pund. Och sen gratis frakt.

jaha fniss hoppsan det missade jag
50kr sammanlagt då

Permalänk
Medlem

Tack så mycket alla för svaren!