SweClockers drop!

Nytt grafikkort eller ny dator (spel)

Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort eller ny dator (spel)

Hej,

Min dator är supersnabb för det jag använder den för normalt men jag köpte nyligen PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS och jag får gå ner på normal eller low i inställningarna för att kunna spela det helt utan lagg. Så min fråga är. Jag har absolut inga höga krav men kunna spela spelet med högre inställningar än så. Så frågan blir om det räcker med ett nytt grafikkort och i så fall vilket.

CPU: i5-2320, 3GHz
GPU: AMD Radeon HD 7800
Ram: 8 Gb
Nätagg: Corsair CX 430M, 430 W
SSD + HDD så det räcker

Tack för hjälp, aldrig varit intresserad av grafikkort så jag kan inte sånt här.

Permalänk

@df9517: Beror på vilket grafikkort du vill köpa, om du vill ha tex ett GTX 1080 behöver du kanske investera ett nytt nätaggregat men ett GTX 1050 eller 1050 Ti Skulle säkert kunna funka. Inte helt säker men det är vad jag tror iallafall.

Permalänk
Avstängd

1050 eller 1050ti är inte speciellt mycket snabbare än ett 7870, råder dig att gå upp till rx470 alt. 1060 3gb (finns även rx480 för 2000 på netonnet)

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Tack för era bra svar. Det lutar åt Rx480 för 2000 kr.

Hoppas bara mitt 430W agg räcker. Rekomenderat agg till kortet är 450 W.

MVH
Daniel

Permalänk
Medlem

Det räcker såkert fint då det du har ett kvalitetsagg.
Rekommenderade effektsiffror brukar vara framtagna med tanke på simplare agg så det bör finnas en del marginal att ta av.

Permalänk
Medlem

Tack @Large. Det är bara att testa om inte annat. Jag tänker också att det finns marginaler i alla ändar.

Permalänk
Medlem

Hej alla,

Har börjat spela PUBG som en galning och nu och tänkte att det var dags att klippa ett RX480 kort nu. Tyvärr verkar de inte säljas längre, slut överallt.

Vilket kort skall jag köpa istället nu då som inte drar mer effekt än RX 480?

Jesus, grafikkort verkar vara färskvara.

Permalänk
Medlem

Det fick bli ett GeForce GTX1060 WF 2X 3GB istället.