Permalänk
Medlem

@kaya: Den ska väl visas upp då och försäljningen dröjer ytterligare ett par dagar. Har jag förstått det som.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Hög tid att byta ut min gamla HTC M8, som jag är sjukt nöjd med men har börjat strula med åren. OnePlus känns som det självklara valet idag, så hoppas verkligen 5'an blir en hit nu, annars blir det nog 3T istället, som förhoppningsvis då droppar i pris

Spännande!

Har också en M8 jag är sjukt nöjd med men är sugen på nytt nu.
Du är inte sugen på nya Htc U11?

Jag är sugen på nya Htc U11 iaf, men sen har jag ju fått nys om denna med.

Vilken bör man välja, och varför?
Jag har inget större behov av något, mer än att jag tycker det är kul att Htc U11 har den hittills bästa mobilkameran.

Någon som kan säga för/nackdelar med de båda? Priset förstås. Kanske är svårt också då man inte vet allt om Oneplus 5 än heller?

Hur sköter man inköp och garantiärenden med Oneplus?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Har kvar min Oneplus One fortfarande. Mycket nöjd med den. Känner inget behov av att skaffa nytt. Jag tror att allt över full HD på en mobiltelefon är onödigt och slukar bara en massa batteri. För mig duger full HD alldeles utmärkt.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@kaya: Den ska väl visas upp då och försäljningen dröjer ytterligare ett par dagar. Har jag förstått det som.

Du kommer kunna köpa den i dom utvalda första städerna på releasedagen och därefter den 21 på flertalet pop up stores. Står på hemsidan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Såg att den ska kosta runt 550 euro i finland.. börjar dom bli tokiga eller?

När Oneplus One släpptes så kostade den 2885. Synd att dom andra modellerna blev så mycket dyrare.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Acer Nitro+ RX 9070XT OC// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM1000e (2025) ATX 3.1 // Corsair Gaming MM700 RGB Extended Mouse Pad// Corsair Gaming ST100 Hörlursstativ med RGB// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// Corsair Virtuoso RGB XT// Laptop Asus TUF A15 2024

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

När Oneplus One släpptes så kostade den 2885. Synd att dom andra modellerna blev så mycket dyrare.

Om man ser på prisutvecklingen på andra märken så har väl inte oneplus modeller blivit så himla mycket dyrare? Att de har blivit dyrare är klart men de är fortfarande billiga jämfört med andra.
När Oneplus One kom så var det väl S5 som var samsungs värsting? Vad kostade den då? 5-6000 kr? S8 kostar idag 9000kr så Oneplus 5 är ju billig för 550 euro. Någon slags vinst lär de väl få göra tycker jag. ☺

Permalänk
Medlem

5000 för den är ju samma som Samsung S7 "reas" ut för nu. Billig peng för topp spec

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Inaktiv

Fortfarande nöjd med min OnePlus One, det ända som brister är kameran som inte är den bästa men ändå bättre än alla fanboys som är kvar på sina sönderspruckna iphone 6:or

Permalänk
Medlem

Har en oneplus one som jag är extremt nöjd med, batteriet håller fortfarande för min dagliga användning, när jag kommer hem på kvällarna brukar barnen använda den några timmar innan den hamnar på laddning

Kommer nog att beställa den nya så fort det går.

Hoppas bara den inte är alltför stor, Ettan är nästan för stor för att ha i jobb kläderna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Du kommer kunna köpa den i dom utvalda första städerna på releasedagen och därefter den 21 på flertalet pop up stores. Står på hemsidan

Hoppas hoppas det blir en pop up store i Hultsfred

Skrivet av mrbrix:

Dollarn har blivit 50% dyrare sen den feministiska regeringen tog över. Och snart blir det ännu dyrare när elektronikskatten kommer.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Hoppas hoppas det blir en pop up store i Hultsfred

Det vore nåt av en skräll du

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att oneplus har förlorat det som gjorde dom attraktiva förr.
När op1 och op2 kostade mellan 2500 och 3500kr. Att dom nu landar på det dubbla får mig inte att intresseras. Och jag vet vad samsung och apple prissätter sina på.
Men då hade jag hellre köpt en Iphone 6s eller galaxy s7. Iphonen är 500kr billigare, galaxyn är 2000kr billigare. Då får man 100 gånger bättre support och mer stabilt operativsystem.
Till och med galaxy s8 är bara en tusenlapp högre än op5 kommer bli

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Christley:

Tycker personligen att oneplus har förlorat det som gjorde dom attraktiva förr.
När op1 och op2 kostade mellan 2500 och 3500kr. Att dom nu landar på det dubbla får mig inte att intresseras. Och jag vet vad samsung och apple prissätter sina på.
Men då hade jag hellre köpt en Iphone 6s eller galaxy s7. Iphonen är 500kr billigare, galaxyn är 2000kr billigare. Då får man 100 gånger bättre support och mer stabilt operativsystem.
Till och med galaxy s8 är bara en tusenlapp högre än op5 kommer bli

Jag vet inte var du har hittat så billiga Galaxy S7, första pålitliga butik tar runt 5K enligt Prisjakt.
Sedan så gäller de där priserna 32GB-varianterna av telefonerna, visst bryr sig inte alla om lagringen men redan med OnePlus 3 så var det 64GB som gällde för standardversionen och jag skulle inte bli förvånad om OnePlus 5 packar 128GB som standard.

Operativsystemet har inte krånglat något alls för mig med min OnePlus 3 sedan jag köpte den förra sommaren utöver en barnsjukdom med långsamma notifikationer. Idag är den i minga ögon helt perfekt sett till mjukvaran.
Supporten har man ju hört ett och annat om, men personligen har jag jag bara bra saker att säga om supporten då jag fick hjälp via chatt på 1 minut när jag hade några frågor om ordern. Men visst, oavsett vad så kan man ju inte bara reklamera den fysiskt här i Sverige vilket är en nackdel.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag vet inte var du har hittat så billiga Galaxy S7, första pålitliga butik tar runt 5K enligt Prisjakt.
Sedan så gäller de där priserna 32GB-varianterna av telefonerna, visst bryr sig inte alla om lagringen men redan med OnePlus 3 så var det 64GB som gällde för standardversionen och jag skulle inte bli förvånad om OnePlus 5 packar 128GB som standard.

Operativsystemet har inte krånglat något alls för mig med min OnePlus 3 sedan jag köpte den förra sommaren utöver en barnsjukdom med långsamma notifikationer. Idag är den i minga ögon helt perfekt sett till mjukvaran.
Supporten har man ju hört ett och annat om, men personligen har jag jag bara bra saker att säga om supporten då jag fick hjälp via chatt på 1 minut när jag hade några frågor om ordern. Men visst, oavsett vad så kan man ju inte bara reklamera den fysiskt här i Sverige vilket är en nackdel.

Precis, 5k enligt prisjakt. De största prisryktena om OP5 säger att den kostar 699 dollar, alltså 7k. Det är 2000krs skillnad.

Jag har en OP2, har fått installera om systemet 2 gånger för att den hamnar i en bootloop när man uppdaterar till en nyare version. Efter det har jag gått över till cyanogenmod.
Min brorsa har en OP3 som han fick skicka tillbaka direkt för att fingeravtrycksläsaren inte fungerade. Han satt mobillös i 2 månader. Tre månader efter det fick han också installera om systemet efter att systemet hamnat i en bootloop vid uppgradering av android version.

Visst att man får mer utrymme med OP3/OP5. Men nu är det inte längre en budgetmobil, vilket är det som oneplus vann kunder på förr. En budget mobil kostar inte 7000kr, för den delen kostar inte en budget mobil 5000kr heller

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

http://www.androidauthority.com/oneplus-confirms-no-android-n...

Svårt att hoppa från Nexus/Pixel till OnePlus när dom gång på gång slarvar med uppdateringar. OnePlus X dog också väldigt snabbt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Christley:

Precis, 5k enligt prisjakt. De största prisryktena om OP5 säger att den kostar 699 dollar, alltså 7k. Det är 2000krs skillnad.

Jag gick på ryktet att det blir 550 Euro som jag hört talas om. Men det är ju svårt att säga hur dessa valutor översätts till svenska priser ändå... jag kan dock inte tänka mig att den släpps för så mycket som $699, högst $599. Men den som lever får se.

Skrivet av Christley:

Visst att man får mer utrymme med OP3/OP5. Men nu är det inte längre en budgetmobil, vilket är det som oneplus vann kunder på förr. En budget mobil kostar inte 7000kr, för den delen kostar inte en budget mobil 5000kr heller

Det är väl sant, men precis som redan har påpekats i tråden så finns det ju många faktorer till de högre priserna över åren.
Jag tror även att OnePlus inte längre vill ses som "budget-alternativet" utan istället börjar konkurrera på allvar med giganterna Samsung och Apple. Dock vore det trevligt om de släppte en uppföljare till OnePlus X den här generationen som ett alternativ till OnePlus 5 till ett mindre pris.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

@RVX: Tack för förtydligande.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Har du sätt vad Galaxy s8 respektive Iphone 7?

Priset för Galaxies och iPhones inkluderar support, updates, kvalitetskontroller etc. OnePlus levererar knappt något support, updates är under all kritik. OnePlus 2 och X får inte ens nougat och de enheterna släpptes 2016.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Priset för Galaxies och iPhones inkluderar support, updates, kvalitetskontroller etc. OnePlus levererar knappt något support, updates är under all kritik. OnePlus 2 och X får inte ens nougat och de enheterna släpptes 2016.

Men du kan inte räkna med att Oneplus kan växa hur fort som helst, men de måste ändå få in pengar och kunna gå med vinst. De har gått från 5 personer till 500 anställda och finns nu etablerade på många ställen runt om i världen. Deras support blir bättre och bättre.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Felparkerad:

Oneplus 2 och X 2015. Nougat släpptes året senare, 2016.
OP kör sina kvalitetskontroller också, även support och uppdateringar.

Nyligen släpptes 413 till OP3/3T. 415 är i beta just nu.

Du måste tänka på att One+ fortfarande växer, ingen sitter med tusentals personer i support och hundratals pers som utvecklare vid start.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Men du kan inte räkna med att Oneplus kan växa hur fort som helst, men de måste ändå få in pengar och kunna gå med vinst. De har gått från 5 personer till 500 anställda och finns nu etablerade på många ställen runt om i världen. Deras support blir bättre och bättre.

Skrivet av tcntad:

Oneplus 2 och X 2015. Nougat släpptes året senare, 2016.
OP kör sina kvalitetskontroller också, även support och uppdateringar.

Nyligen släpptes 413 till OP3/3T. 415 är i beta just nu.

Du måste tänka på att One+ fortfarande växer, ingen sitter med tusentals personer i support och hundratals pers som utvecklare vid start.

OnePlus är ingen liten start-up, de ägs av ett kinesiskt miljardföretag som heter BBK Electronics. Ganska okänt bland icke så insatta men OnePlus har tillgångar.

https://en.wikipedia.org/wiki/BBK_Electronics

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Felparkerad:

OnePlus är ingen liten start-up, de ägs av ett kinesiskt miljardföretag som heter BBK Electronics. Ganska okänt bland icke så insatta men OnePlus har tillgångar.

De har ett moderbolag, so what? Ska man genast börja spendera galaxsummor för att lansera en lur? Kliv försiktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

De har ett moderbolag, so what? Ska man genast börja spendera galaxsummor för att lansera en lur? Kliv försiktigt.

Utgångspunkten var att de inte är ett start-upföretag som inte sitter på tillgångar. Sa aldrig att de skulle spendera "galaxsummor", så lägg inte ord i min mun. Kliv försiktigt. De har tillgångar till att ge en support, uppdatera mjukvaror och ge sina kunder ett riktigt bemötande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

"Ganska okänt bland icke så insatta" Ha! Försöker du låta nedlåtande eller? 😄
Ska du försöka vara viktig så var korrekt iaf. Oneplus är 100% ägt av Oppo som i sin tur är ägt av BBK. Det är stor skillnad. 😛

Permalänk
Medlem

Sorgligt om femman kommer bli så dyr som vissa spekulerar i tråden, extra trist då Nexus har gått i graven (och blivit ersatt av den löjeväckande dyra pixel).

Jag använder fortfarande min OP1, men den är riktigt sliten. Har faktiskt funderat på att köpa en Lenova P2

Permalänk
Medlem

Även om den skulle bryta 5k sträcket så är den fortfarande myyycket billigare (och bättre) än Iphone eller samsung. Just saying, dom kan inte dra en kanin ur röven hel tiden. Lite måste det få kosta och det kommer fortfarande vara en prismässigt bästa telefonen

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

OnTopic: OP5:an blir säkert grym, tror dock att jag hänger kvar vid min OP2 ett tag till för den fungerar förträffligt ännu.
Rant: Men att OP2:an inte ens fick Android N är helt klart en skandal. Det nötte verkligen på mitt förtroende för dem, t.o.m. Samsung lyckades uppgradera sin S6, som släpptes något före, till Nougat!!! -Samsung liksom...??? -Det borde ju säga allt i sammanhanget. Riktigt pissigt av dem. Hoppas verkligen inte att de gör om en sådan miss med framtida telefoner.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

Spännande och se hur Oneplus 5 blir. Sjukt nöjd med min Oneplus 3, har till t.o.m. bytt min display 2 ggr själv Kanske blir att hoppa till 5:an och ha 3:an som reservtelefon!

Visa signatur

But hey it's monday and i'm not perfect ;)

Permalänk
Permalänk
Medlem

På tisdag smäller det
Designen är som tidigare konstateras snyggare framifrån, inte för att baksidan är ful... Men iPhone 7 looken går inte att frånse. Men hur ofta kollar man egentligen på baksidan

Visa signatur