Permalänk
Medlem

Gömt chassi under skrivbord

Hej,

Jag tycker mig ha letat arslet av mig, utan framgång.

Jag söker efter ett chassi, likt Fractal Design Node 202 som går att montera direkt under skrivbordet så kan man inte kan se datorn.

Node 202 går ju bort då den har fläkt hål i taket.

M-itx och plats för rätt stort grafikkort.

Har ni några förslag?

Eller behöver jag bygga ett custom?

Tack på förhand!

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

Streacom har ett par chassin som skulle fungera att hänga på undersidan av en bordsskiva. Alternativt köpa ett vanligt billigt atx chassi och hänga upp det? Finns vanligtvis fläktplatser i för/akter och topp på vanliga chassin, och de har även gott om plats för stora grafikkort?

enklaste är väl att ta ett vanligt "spännband" och skruva fast ändarna under bordet och sen bara "dra fast" chassit. Jag har hängt upp mitt Cooler Master HAF XB under ett bord med ca 4cm mellan chassit's top och bordet, och det fungerar lika bra som att ha det på golvet vad det gäller tempraturer. Men mycket enklare att komma åt med dammsugaren Och då är det ett chassi som är stort åt alla håll och kanter.
Dessutom föreställer jag mig att "upphängningen" minskar vibrationsljud från datorn.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jcee1993:

Node 202 går ju bort då den har fläkt hål i taket.

Jag kanske har missförstått vad du menar men kan du inte bara vända på chassit och montera det upp-och-ned?
edit: Jag googlade fram lite bilder och jag antar att du syftar på att det sitter ventilationshål på båda sidor av chassit men det är nog svårt att få till en hundraprocentig lösning om man vill kunna skruva fast chassit på undersidan av skrivbordet och hur du än gör lär du få göra en del uppoffringar.

En lösning skulle t.ex. vara att köpa en 'ram' som du monterar under skrivbordet och helt enkelt ställer in datorn i, då hänger den fritt och inga ventilationshål täpps till. Jag använde denna setup till en spelkonsol som händes fast under TV-bänken men tyvärr verkar produkten inte finnas kvar i IKEAs sortiment. Det var dock i stort sett bara två skenor så det borde inte vara allt för svårt att hitta något liknande.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

En lösning skulle t.ex. vara att köpa en 'ram' som du monterar under skrivbordet och helt enkelt ställer in datorn i, då hänger den fritt och inga ventilationshål täpps till. Jag använde denna setup till en spelkonsol som händes fast under TV-bänken men tyvärr verkar produkten inte finnas kvar i IKEAs sortiment. Det var dock i stort sett bara två skenor så det borde inte vara allt för svårt att hitta något liknande.

Typ som denna...
https://www.tvvaggfaste.se/basic-cpu-182-silver.html

Permalänk
Medlem

Eller köp 2 små spännband och fyra skruvar. billigt bra och med "dämpning"

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3