Infohjälp: kan man inte se betalningshistorik i Swedbanks Android app?

Permalänk
Medlem

Infohjälp: kan man inte se betalningshistorik i Swedbanks Android app?

Hej!

Är det nån här som har Swedbanks Android-app och vet hur den fungerar?

Min sambo är i Spanien och lyckas inte se om hon har betalat en faktura eller inte. Jag kan inte hjälpa henne på datorn för jag har inte hennes dosa, och just nu har hon bara tillgång till sin Android-app och mobilt bankID.

Hon säger att man inte kan se betalningar, stämmer det? I SHB:s app står allt som dras från kontot vare sig det är elräkningar eller kortköp på ICA. Är det inte så i Swedbanks app?

Tacksam för svar från nån som vet hur appen funkar.

Permalänk
Medlem

@guermantes:
Inga problem alls.
Menyn till vänster > "konton och kort" > Välj aktuellt konto > Du får en lång historik samt kategoriindelning som funkar sådär.

Permalänk
Medlem

@Bouxer: cool. ska sms:a detta till henne.
Tack!

Permalänk
Medlem

Jag råkade ut för denna skiten idag när jag skulle visa att jag betalat en faktura.
Den nya appen verkar ha släppts innan den är färdig. Det finns inget sätt att se tidigare betalningar förutom någon enkel konto-historik.

Lösningen är att logga in på web-sidan med bankid på mobilen. Där finns en funktion för att se betalningshistorik.
Dock så får man vara noga med att inte missa den lilla pilen när man trycker på "betala överföra" så att man inte missar menyn för att kunna komma åt "Historiska betalningar och överföringar".

De tycks ha hastat ut den nya appen och websidan utan att någon av dem egentligen är klara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Jag råkade ut för denna skiten idag när jag skulle visa att jag betalat en faktura.
Den nya appen verkar ha släppts innan den är färdig. Det finns inget sätt att se tidigare betalningar förutom någon enkel konto-historik.

Lösningen är att logga in på web-sidan med bankid på mobilen. Där finns en funktion för att se betalningshistorik.
Dock så får man vara noga med att inte missa den lilla pilen när man trycker på "betala överföra" så att man inte missar menyn för att kunna komma åt "Historiska betalningar och överföringar".

De tycks ha hastat ut den nya appen och websidan utan att någon av dem egentligen är klara.

Åh fan!

Permalänk
Medlem

Hm, kan se 2 månader tillbaka i deras app och det är den senaste. Kanske jag missförstår något, men här funkar det?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Jag kan inte se kommande autogirobetalningar eller e-fakturor i appen, varken gamla eller nya.
Den saknar massor

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Hm, kan se 2 månader tillbaka i deras app och det är den senaste. Kanske jag missförstår något, men här funkar det?

Det går att se kontohistorik, men det går inte att se till vilket bank- eller postgiro en betalning gått. Hade varit bra om det gick att se historiska betalningar i appen så att det går att bekräfta att en betalning gått rätt till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Jag kan inte se kommande autogirobetalningar eller e-fakturor i appen, varken gamla eller nya.
Den saknar massor

Detta kan jag se, hm. Betalade precis en del e-fakturor.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Om hon har dosan med sig kan ni ju logga in "samtidigt" du på datorn och hon med dosan.

MVH

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Det går att se kontohistorik, men det går inte att se till vilket bank- eller postgiro en betalning gått. Hade varit bra om det gick att se historiska betalningar i appen så att det går att bekräfta att en betalning gått rätt till.

Sant, det verkar bara gå via websidan, dock osäker om man såg något på den gamla? Oavsett så vore det fan ett önskemål, klart man skall kunna se det.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Detta kan jag se, hm. Betalade precis en del e-fakturor.

Ja men inte autogiro eller autobetalningar. Rena efakturor funkar även i gamla appen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K