SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ja, fast nu har de ändrat till 1499 kr precis som alla andra hehe. Men när du säger "igår" menar du att Webhallen hade redan lagt upp på hemsidan igår? Jag trodde de hade gjort det idag tidigt på morgonen?

9999kr nu när den är fullbokad

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Skrivet av broschi:

9999kr nu när den är fullbokad

Oj då, de har ändrat igen i så fall, är det fullbokat nu? Det är bra, då vet man att de har en gräns. Inte som vissa amiibo figurer de hade på sin hemsida i ett halvt år utan att de blev fullbokade eller fick sig ett datum medan alla andra ställen fick sina exemplar utsålda bara på nån timme efter de la in dem för bokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

9999kr nu när den är fullbokad

Trodde du skämtade men nej, herrejävlar den blev fullbokad hos webbis på mindre än typ 7 timmar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ja, fast nu har de ändrat till 1499 kr precis som alla andra hehe. Men när du säger "igår" menar du att Webhallen hade redan lagt upp på hemsidan igår? Jag trodde de hade gjort det idag tidigt på morgonen?

Jag såg inget på Webhallen runt 1 på natten

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av anon193054:

Jag såg inget på Webhallen runt 1 på natten

Nej, inte jag heller. Det kan väl inte berott på att man inte skrev rätt tital i sökningen? För jag fick ändra från "Super Nintendo Classic" till "SNES Mini" när produkten dök upp för mig första gången idag på morgonen.

Permalänk
Medlem

Inte många spel men iallafall spelvalet var ju väldigt bra dock, speciellt kul att de hade fått såpass många av de klassiska RPG spelen med då både RPG och platform spelen var SNES starka sida enligt mig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Nej, inte jag heller. Det kan väl inte berott på att man inte skrev rätt tital i sökningen? För jag fick ändra från "Super Nintendo Classic" till "SNES Mini" när produkten dök upp för mig första gången idag på morgonen.

Jag tror Webhallen lade upp produkten i morse.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Skrivet av anon5930:

5 fot. Flummått men en liten förbättring iallafall. Frågan är bara vart de ansluts, på PAL/JAP-utgåvan och USA-utgåvan så verkar inte kontrolleringångarna ha elektronik. Ansluts kanske på baksidan?

https://cdn02.nintendo-europe.com/media/images/10_share_images/others_3/H2x1_NintendoClassicMiniSNES.jpg

Men nog är den söt när den ligger i handflatan...

Ser ut att bli såhär...ganska fult hadde föredragit att portarna var direkt på höljet istället för en lucka :/

Permalänk
Permalänk
Medlem

Fullbokad..

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Fullbokad..

det gick fort :/

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Twelve Monkeys:

Ser ut att bli såhär...ganska fult hadde föredragit att portarna var direkt på höljet istället för en lucka :/
http://i.imgur.com/RbxyTYb.png

Jo, det var ganska <B> och osmidigt. Men kul ändå (bokat hos Inet, CDON, MediaMarkt och GameStop).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ja, fast nu har de ändrat till 1499 kr precis som alla andra hehe. Men när du säger "igår" menar du att Webhallen hade redan lagt upp på hemsidan igår? Jag trodde de hade gjort det idag tidigt på morgonen?

Hm, blev osäker nu. Kanske var på morgonen, men priset var just 9999kr även då iallafall.
Om de inte hade något uppe redan igår så var de ovanligt sega då jag upplevt de vara rätt rappa tidigare.

Tack, fick bli en extra förbokning. Tänkt göra som förra året med NES Classic och ge bort en i julklapp. Nu är jag rätt sen på denna men den jag bokade på Inet lär dyka upp i tid förhoppningsvis, där var jag väldigt tidig iallafall.

Skrivet av RPGWiZaRD:

Inte många spel men iallafall spelvalet var ju väldigt bra dock, speciellt kul att de hade fått såpass många av de klassiska RPG spelen med då både RPG och platform spelen var SNES starka sida enligt mig.

Instämmer, lite synd på avsaknaden av Chrono Trigger bara men ändå bra spelutbud. Att Yoshis Island är med gillar jag extra skarpt, det är ett spel som inte ens dykt upp med Virtual Console. Iofs ett spel jag personligen inte har så bråttom tillbaks i då jag nyligen spelat igenom spelet. Ett av sin tids vackraste spel med riktigt härligt gameplay med.

Skrivet av Twelve Monkeys:

Ser ut att bli såhär...ganska fult hadde föredragit att portarna var direkt på höljet istället för en lucka :/
http://i.imgur.com/RbxyTYb.png

Jo, postade en bild tidigare. Jag är av bägge åsikterna, drygt när man ska spela men en renare front när man inte spelar och bara har den ståendes. Hade varit värre ändå om de anslöts på baksidan likt ström och bildkabel.

Samtidigt stör det mig lite att den saknar kassett i luckan. Hade gärna sett att det suttit en skalenlig kassett med en lämplig dekal.

Permalänk
Medlem

Går det bara med förskottsbetalning på Gamestop? Låter ju inget vidare, vet ju inte ens om dom räcker till när dom väl kommer in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Går det bara med förskottsbetalning på Gamestop? Låter ju inget vidare, vet ju inte ens om dom räcker till när dom väl kommer in.

Jag fick betala halva nu (typ 500 pix) på kort, och sedan betala resten när den kommit till butik (500 till). Känns helt OK.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

NintendoLifes video tar upp de spel som följer med. Antar att många yngre kan ha missat en eller flera av de spel som dyker upp:

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Nej, inte jag heller. Det kan väl inte berott på att man inte skrev rätt tital i sökningen? För jag fick ändra från "Super Nintendo Classic" till "SNES Mini" när produkten dök upp för mig första gången idag på morgonen.

Skrivet av Wifi:

Jag tror Webhallen lade upp produkten i morse.

Jag tror också att dom la upp den i morse, men när jag bokade 8:25 så låg den inne som "270730: Nintendo Basenhet - NES Classic Mini Edition - [WIIU] [2017-09-29] 1 st à 9999 kr - Ej i lager". Några minuter senare var namnet korrigerat.

Permalänk
Skrivet av cezium:

Jag tror också att dom la upp den i morse, men när jag bokade 8:25 så låg den inne som "270730: Nintendo Basenhet - NES Classic Mini Edition - [WIIU] [2017-09-29] 1 st à 9999 kr - Ej i lager". Några minuter senare var namnet korrigerat.

Dåså, du var ganska tidig ser jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag fick betala halva nu (typ 500 pix) på kort, och sedan betala resten när den kommit till butik (500 till). Känns helt OK.

Jag förbokade en också där nu.

Visa signatur
Permalänk

Jag hoppas priset hamnar på under 900, runt 849:- hade varit perfekt tycker jag

Permalänk
Medlem

Webhallen säljer SNES Classic för 10'000 kr förbokning?

Eeehh. Vad i h-e?`

Permalänk
Medlem

Dom kommer justera priset sen.

Permalänk
Medlem

Trots det är den fullbokad

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också "Vad i h*lvete?!" när jag såg "Frakt från 29 kr"

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem

Seriöst, orkade du inte ens läsa första raden i beskrivningen?

Står en gång till på 5:e raden i fetstil.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cezium:

Jag tror också att dom la upp den i morse, men när jag bokade 8:25 så låg den inne som "270730: Nintendo Basenhet - NES Classic Mini Edition - [WIIU] [2017-09-29] 1 st à 9999 kr - Ej i lager". Några minuter senare var namnet korrigerat.

Bokade 08:35 och då var namnet korrigerat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305