Permalänk

Fönster till Air 240

Hej!

Har en Air 240, för övrigt ett underbart chassi, men fönstret är extremt repkänsligt.
Att någonting blir repigt av att man använder mikrofiberduk är väl högst ovanligt.
Så är i alla fall fallet med mitt chassi och jag letar nu efter ett ersättningsfönster
till mitt chassi. Vet att Corsair har paneler på sin sida, dock inte på sin "europeiska" sida
utan bara på UK eller USA sidorna. Så jag undrar bara vart jag ska få tag i en sådan panel... ?!

Eller om någon vet ett bra alternativ till att bara byta fönstret mot något tåligare material..

Visa signatur

AMD Ryzen R5 5600X | Gigabyte Aorus B550M Pro | Gigabyte RTX 3060 Ti Gaming OC | 2x16GB Kingston Fury @ 3600MHz | Corsair RM750X 750W | Intel 660P M.2 2TB NVME SSD | Samsung 860 QVO 1 TB SSD | Kingston Fury Renegade 2GB M.2 NVME SSD | NZXT H400i | Noctua NH-U12S chromax.black

Permalänk
Medlem

Skulle tro att butiken/återförsäljaren som du handlar hos kan ordna hem en sida om du frågar.
Annars är det nog bara att beställa via UK.
Går ju att ta med sidan till en glasmästare och fråga vad han kan göra, brukar ju finnas på de flesta orter.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av cdavidsson:

Hej!

Har en Air 240, för övrigt ett underbart chassi, men fönstret är extremt repkänsligt.
Att någonting blir repigt av att man använder mikrofiberduk är väl högst ovanligt.
Så är i alla fall fallet med mitt chassi och jag letar nu efter ett ersättningsfönster
till mitt chassi. Vet att Corsair har paneler på sin sida, dock inte på sin "europeiska" sida
utan bara på UK eller USA sidorna. Så jag undrar bara vart jag ska få tag i en sådan panel... ?!

Eller om någon vet ett bra alternativ till att bara byta fönstret mot något tåligare material..

Hejsan,

Du kan köpa en ny fönsterpanel från våran hemsida, tyvärr så brukar inte så många butiker ta in reservdelar i lager.

http://www.corsair.com/en-eu/carbide-series-air-240-left-wind...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan