Permalänk
Medlem

Ljuddämpat chassi mITX

Hej!

Gör nu iordning min datorhörna och har bland annat ordnat med ett höj och sänkbart skrivbord.

Problemet med ett höjbart skrivbord är en stationär dator inte kan stå kvar på golvet för då är hela meningen med en snygg kabeldragning förstörd. Så jag har kikat en del på monteringssatser som gör det möjligt att hänga datorn under bordsskivan. Jag litar dock inte på den lösningen, är något som borde suttit ihop med skivan från början isåfall.

Nåja, jag har därför tänkt vidare om saken med vad jag ska göra. Jag kommer under hösten införskaffa nytt moderkort, cpu och nätagg mm. Så varför inte satsa på ett chassi för mATX eller mITX?

Kruxet är att jag söker något som är så pass litet som möjligt och jag kan ha på skrivbordet istället utan att jag ska behöva begränsa prestandan på något sätt men också vara ljuddämpat.

Chassit jag kikat på:
https://www.inet.se/produkt/6900020/fractal-design-define-nan...

Känner dock att de borde finnas något ännu mindre och liknande speccs? Bredd pp 20cm men något mindre djup sökes.

Permalänk
Inaktiv

Om du inte har behov att ha det på skrivbordet kan du alltid montera det på undersidan av skrivbordet. Annars om du skall ha nano så hade jag rekommenderat en sfx nätdel då det blir lite ont om plats till grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Att tänka på om du kör på ett FD Nano S är att du borde skaffa ett SFX nätaggregat också om du ska köra med ett grafikkort som tar upp två kortplatser annars får inte grafikkortet tillräckligt med luft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har chassiet själv (kolla mitt galleri), kör gpu med founders edition fläkt eller vattenkylt så är psu inget problem, bra ljuddämpning och trevligt att montera i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem

Tack snälla för era tips.
Jo jag har redan tänkt på detta om SFX nätdel istället även om det står att man kan installera en nätdel på upp till 160mm.
Tänkt därför att införskaffa mig denna semipassiva:
https://www.inet.se/produkt/6900046/corsair-sf600-600w#specs

Någon founders edition av ett grafikkort blir det inget utav tyvärr, söker något med semipassiva fläktar. Låter för mycket annars

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör evga hybrid gpu för att hålla sval gpu och låg ljudnivå, är riktigt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Kör evga hybrid gpu för att hålla sval gpu och låg ljudnivå, är riktigt nöjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig kört Evga faktiskt. Alltid hadt MSI eller ASUS de senaste åren i allt typ^^