Vad är det jag har fotat i skyn ?

Permalänk
Medlem

Det ser ut som en drönare modell större tycker jag. Om man tar bilden som du tycker är bäst och kollar noga tycker jag man ser både fötter och propellerskydd? Drönare kan lysa både rött grönt och gult under, (eller vilken färg som helst om man gör den själv.)

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Inaktiv

Mest troligt en drönare, vad skulle det annars vara?

Samtidigt kan det vara svårt att avgöra avstånd i luften. Och dessutom i mörker. Ett flygplan eller kanske en helikopter är ju heller inte omöjligt. Men mycket mer troligt att det är just en drönare.

Permalänk

@malmlinus: Låter ju troligt

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Det ser ut som en drönare modell större tycker jag. Om man tar bilden som du tycker är bäst och kollar noga tycker jag man ser både fötter och propellerskydd? Drönare kan lysa både rött grönt och gult under, (eller vilken färg som helst om man gör den själv.)

Skrivet av anon5930:

Mest troligt en drönare, vad skulle det annars vara?

Samtidigt kan det vara svårt att avgöra avstånd i luften. Och dessutom i mörker. Ett flygplan eller kanske en helikopter är ju heller inte omöjligt. Men mycket mer troligt att det är just en drönare.

Låter helt troligt, har inte koll på om drönare brukar låta något men detta objekt lät absolut inget alls.
Svårt för mig att avgöra om den har fötter och propellerskydd då jag inte är så bekant med drönare men intressant tanke!.
Precis Anders, mycket svårt att avgöra avstånd då det inte riktigt finns en referenspunkt att gå efter tycker jag.
Flygplan eller helikopter brukar ju låta ganska mycket när dem kommer in för landning och detta objekt var helt ljudlöst.
Kan mycket väl vara. . Tack för bra synpunkter i tråden !

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Låter helt troligt, har inte koll på om drönare brukar låta något men detta objekt lät absolut inget alls.
Svårt för mig att avgöra om den har fötter och propellerskydd då jag inte är så bekant med drönare men intressant tanke!.
Precis Anders, mycket svårt att avgöra avstånd då det inte riktigt finns en referenspunkt att gå efter tycker jag.
Flygplan eller helikopter brukar ju låta ganska mycket när dem kommer in för landning och detta objekt var helt ljudlöst.
Kan mycket väl vara. . Tack för bra synpunkter i tråden !

Jo men precis. Men jag tänker att om det är en lite större drönare på säg... en kilometers avstånd så kanske man inte hör den ändå? Jag kan ju inte lova att det är det men jag tycker åtminstone att det påminner om en lite större drönare. Tänk typ en sån han håller i högerhanden här:

(Tog bilden från Google)

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Till alla som tror att det är drönare / flygplan på bilderna.
Här har ni en 1 bild ikväll av 40+ Länk till bild från ikväll .
Jag måste säga att dem ser inte riktigt ut som dem flygplan jag brukar åka på semester med ? .
Har en del filmer sen också .

- "Välkommen till SAS, flygplanet vi använder idag är av tefatsmodellen och levererar passagerare över hela galaxen"

Permalänk
Medlem

Ser ut som en metall orb som rör sig snabbt.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk

Hah jaa.
Jag skulle vilja säga att det är en serie lampor monterade på sidan av objektet. Objektet rör sig i en konstant hastighet och jag med begränsad slutartid tar en bild på en relativt långsam hastighet pga dåligt med ljus. Objektet hinner röra sig lite innan vi stänger ljusinsläppet i kameran. Detta skapar denna effekt. Det jag gjorde sen på senaste bilden är att jag kom över ett mystiskt objektet som stod väldigt stilla på långt avstånd. Detta gjorde att jag kunde sänka ISOn för att behålla mer skärpa samt ta en väldigt lång slutartid. Som man kan se på senaste bilden så blev den mycket bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är den nya typ av flygplan / tefat som drivs av elektromagnetism istället för fossila bränslen och därav okänt för den gemene man.

Nä det ser ut som en drönare kanske? Försök dra upp shadows i Lightroom, se om du får fram något.

Lycka til

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som saknar tidningen En Ding Ding Värld? när man ser sånt här

Permalänk
Skrivet av Strukt:

Det är den nya typ av flygplan / tefat som drivs av elektromagnetism istället för fossila bränslen och därav okänt för den gemene man.

Nä det ser ut som en drönare kanske? Försök dra upp shadows i Lightroom, se om du får fram något.

Lycka til

Hehe .
Om du klickar på bilden så man du se att det är i formatet .NEF . Detta är ett Raw format som kommer direkt från kameran. Jag har lightroom 5 men denna bild är orörd och kommer direkt från kameran .
Många konstiga drönare som är ute och flyger då tycker jag .

Edit: läste knasigt, tidigt på morgonen .
Jo jag får prova det där med shadows .

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Är det bara jag som saknar tidningen En Ding Ding Värld? när man ser sånt här

Tyvärr är jag inte bekant med denna tidning..
Låter som att jag verkligen missat något.

Permalänk
Medlem

@TheNewsV2: Ta kontakt med UFO Sverige, dom borde ha expertisen som krävs för att förklara vad det kan tänkas vara. Kanske är svaret inte alls det som du hoppas på, du kan t o m bli besviken, men du får antagligen ett svar.

http://www.ufo.se/

Frågor & svar:
http://www.ufo.se/index.php/om-ufo-sverige/faq

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Skrivet av Techs:

@TheNewsV2: Ta kontakt med UFO Sverige, dom borde ha expertisen som krävs för att förklara vad det kan tänkas vara. Kanske är svaret inte alls det som du hoppas på, du kan t o m bli besviken, men du får antagligen ett svar.

http://www.ufo.se/

Frågor & svar:
http://www.ufo.se/index.php/om-ufo-sverige/faq

Låter som en väldigt bra idé!
Tack för tipset.
När det kommer till vad jag förväntar mig så handlar det väl mest om just nu att när jag kikar genom mitt monocular så tycker jag att det inte liknar varken plan eller Drönare. Det lustiga med dem senaste objekten som jag tog bild på stod väldigt stilla, rörde sig ytterst lite.
Detta skulle inte fungera om det var ett plan för då skulle planet gå in i stall. Om det är en drönare så tycker jag att den måste vara av större storlek än en bil.
Jag pekar inte på bu eller bä, är bara skeptisk till att det skulle kunna vara ett plan. Om någon skulle flyga drönare så är det väl roligare att faktiskt röra på sig och få bilder från olika vinklar ect.

Permalänk
Medlem

Skicka till Secureteam10. Han har en intressant Youtube-kanal för sånt här

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Skicka till Secureteam10. Han har en intressant Youtube-kanal för sånt här

Redan gjort .
Men tack för tipset!
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Redan gjort .
Men tack för tipset!
Mvh

Kul! Hoppas det kommer med

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Kul! Hoppas det kommer med

Ja !

Permalänk
Inaktiv

Drönare eller helikoper.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som antingen en drönare/quadcopter som många redan nämnt eller en RC-helikopter. Har svårt att avgöra helt men tycker formen ser ut som en RC-helikopter med lampor. Dom låter inte så mycket och går att flyga långt och högt med.
Men min gissning är drönare.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Är nog en drönare med Henrik Pontén bakom spakarna, han har fått nys om vad du håller på med på kvällarna.

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen ufo, ingen tvekan.

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Till alla som tror att det är drönare / flygplan på bilderna.
Här har ni en 1 bild ikväll av 40+ Länk till bild från ikväll .
Jag måste säga att dem ser inte riktigt ut som dem flygplan jag brukar åka på semester med ? .
Har en del filmer sen också .

- "Välkommen till SAS, flygplanet vi använder idag är av tefatsmodellen och levererar passagerare över hela galaxen"

Det du ser är inte formen på föremålet, utan ett resultat av lång slutartid som får ljus att bli utdragna när de rör sig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napster91:

Uppenbarligen ufo, ingen tvekan.

UFO = Oidentifierat flygande objekt (inte utomjordisk farkost, som vissa verkar tro).

Så ja, det är absolut ett UFO fram tills att det blivit identifierat.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Det du ser är inte formen på föremålet, utan ett resultat av lång slutartid som får ljus att bli utdragna när de rör sig.

Har fler bilder .

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

UFO = Oidentifierat flygande objekt (inte utomjordisk farkost, som vissa verkar tro).

Så ja, det är absolut ett UFO fram tills att det blivit identifierat.

Vems slutgiltiga Identifiering anser du är korrekt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Ot: snälla lär dig citera, eller tagga fler personer i ett inlägg. Du bumpar tråden som inget annat, och det blir nästan oläsligt.

OnT:
Skulle också betta på drönare eller lurifax till ts

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

Det existerar ingen slutgiltig identifiering, så det är omöjligt att svara på.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Ot: snälla lär dig citera, eller tagga fler personer i ett inlägg. Du bumpar tråden som inget annat, och det blir nästan oläsligt.

OnT:
Skulle också betta på drönare eller lurifax till ts

Haha är du skön eller?
Hur ska jag kunna citera flera när det var en direkt fråga till personens inlägg.
Passar det inte så finns det ju andra trådar .
Ha en bra dag!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNewsV2:

Haha är du skön eller?
Hur ska jag kunna citera flera när det var en direkt fråga till personens inlägg.
Passar det inte så finns det ju andra trådar .
Ha en bra dag!

Du klickar på "citera flera" när du avser att citera flera. Väldigt enkel lösning