Permalänk
Medlem

Här verkar man kunna få vega 64 + 2 spel för 5090kr: länk

Ser ut att vara i lager enligt prisjakt också

Troligtvis är det fel information från återförsäljaren

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic: Vellinge PC byggare? Really, dawg? Förskott och kreditkort. Seems legit.

(Även om jag fick ett kort så skulle jag känna mig tryggare någon annanstans.)

Permalänk
Medlem

@Gustenrocks:

Fast det verkar såsom vissa som köpt från Mindfactory (Tysk sida) har får spelen även om de köpte kortet för 5000 eller 4000 för 64/56 varianterna.

Känns såsom att Mindfactory bara gjort ett misstag och att de egentligen inte ska ge ut till folk som köpt det för de billigare priserna.

Permalänk
Medlem

@Flopper: Vad kör du för volt antal på cpun ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Det var så jag tolkade deras svar. Han som pratade på kundtjänsten berättade att om man köpte med kort så går det inte för supporten att fixa det även om ordern fortfarande var öppen.

Min tolkning är att supporten och hemsidan bara blivit förvirrade.

De hela tror jag var att batchen som skulle komma den 6/9 blev försenat till den 8/9. Dock så kom det en liten batch tidigare dvs den 5/9 och istället för att hålla dessa tills den andra batchen kommer så la de upp de på hemsidan och som det såg ut så verkade det att de la ut den direkt för köp dvs de som hade förbeställt blev ignorerade och fick inget kort för den batchen.

Tycker att Komplett har hanterat detta väldigt dåligt, hade andra butiker haft Vega 56 så hade jag köpt det där.

Och ser nu även på Reddit där flera som köpt från Mindfactory verkar få Prey och Sniper elite även om de köpte bara kortet.

Okej, nu ser jag dock att min första order från den 28/8 som igår hade datum 8/9 faktiskt har ändrats till "Reserverad ( i lager )" nu. Om nu lagersystemet faktiskt är korrekt så borde de innebära att kortet skickas iväg till mig idag.

Det står även 2st i lager på Sapphire V56 kortet om man kolla på sidan.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

@JesperDa:

Yes samma här

känns nu lite onödigt att behöva göra ny order men nu är det reserverat också här.

Extremt sloppy gjort av Komplett men förhoppningsvis är kortet här imorgon eller övermorgon

Permalänk
Medlem

Mitt Vega 56 står också som reserverad i lager nu, förväntad leverans 2 dagar.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd

Yes. Plockas på min. Om de nu bara kunde skynda på lite så kunde jag hämta upp den på Kruthusgatan på hemvägen idag. Hur lång tid kan det ta att leverera den från en våning till en annan i samma hus liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Yes. Plockas på min. Om de nu bara kunde skynda på lite så kunde jag hämta upp den på Kruthusgatan på hemvägen idag. Hur lång tid kan det ta att leverera den från en våning till en annan i samma hus liksom...

Är där ingen hiss och man sitter i rullstol så kan det nog ta ett tag.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Leveranserna kommer fixas med bättre drivrutiner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Leveranserna kommer fixas med bättre drivrutiner

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, lagerhållningen skulle också öka (43%) när de slog på den i drivruten. #finewine

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Avstängd

Ordern skickad. Får se när den kommer fram...

Skrivet av kelthar:

Är där ingen hiss och man sitter i rullstol så kan det nog ta ett tag.

Skrivet av ClintBeastwood:

Leveranserna kommer fixas med bättre drivrutiner

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av kelthar:

Ja, lagerhållningen skulle också öka (43%) när de slog på den i drivruten. #finewine

Lite roligt är det att jag jobbar med optimering och automatisering av lagerhantering... Komplett kanske är en potentiell kund.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av snajk:

Lite roligt är det att jag jobbar med optimering och automatisering av lagerhantering... Komplett kanske är en potentiell kund.

De verkade ha den biten under kontroll 2014 i alla fall

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Min order behandlas nu, den har även fått kollinummer men paketet går inte att spåra ännu.
Antar att jag har mitt kort på torsdag.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av chif:

Min order behandlas nu, den har även fått kollinummer men paketet går inte att spåra ännu.
Antar att jag har mitt kort på torsdag.

Innan helgen, grattis!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Är dwt någon som vet hur man flashar om dessa vega kort och har de dual bios?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teicaus:

@Gustenrocks:

Fast det verkar såsom vissa som köpt från Mindfactory (Tysk sida) har får spelen även om de köpte kortet för 5000 eller 4000 för 64/56 varianterna.

Känns såsom att Mindfactory bara gjort ett misstag och att de egentligen inte ska ge ut till folk som köpt det för de billigare priserna.

Mindfactory har slutat sälja till utländska kunder.

Permalänk
Medlem

@anon114264:

Har ingen koll på det men de kunder som köpt av dem även om de inte köpte "Pack" varianten får spelen. Pratade med Komplett och de verkar inte ha någon sådan kampanj att man får spelen om man la 4k för 56 eller 5k för 64.

Permalänk
Medlem

http://www.babeltechreviews.com/rx-vega-64-liquid-unleashed-2...

Nytt mastadont test, vet inte om det är länkat här tidigare, men tror inte det. Kom ut i förrigår. Även detta test visar att 1080 är ett mycket bättre val än Vega 64.

Testar 1080FE och klockad, samt Vega 64 vatten FE och klockad. 1080ti är med i jämförelsen med.

''The $549 stock-clocked GTX 1080 FE wins 61 individual game benchmarks to the $699 RX Vega 64 Liquid edition’s 49 games. And even though both cards overclock decently, the overclocked RX Vega 64 only wins 41 game benchmarks with one tie, while losing to the overclocked GTX 1080 FE’s 68 wins and one tie.''

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Mindfactory har slutat sälja till utländska kunder.

Helt och hållet eller bara när det gäller RX Vega?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

http://www.babeltechreviews.com/rx-vega-64-liquid-unleashed-2...

Nytt mastadont test, vet inte om det är länkat här tidigare, men tror inte det. Kom ut i förrigår. Även detta test visar att 1080 är ett mycket bättre val än Vega 64.

Testar 1080FE och klockad, samt Vega 64 vatten FE och klockad. 1080ti är med i jämförelsen med.

''The $549 stock-clocked GTX 1080 FE wins 61 individual game benchmarks to the $699 RX Vega 64 Liquid edition’s 49 games. And even though both cards overclock decently, the overclocked RX Vega 64 only wins 41 game benchmarks with one tie, while losing to the overclocked GTX 1080 FE’s 68 wins and one tie.''

Mjo, men nog är det så att till och med du ser att de flesta av dessa vinster kommer i spel som är släppta för mer än 2 år sedan? Så spelar man bara gamla spel så stämmer det säkert som du säger, men har man andra intressen blir bilden annorlunda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gruarn:

Mjo, men nog är det så att till och med du ser att de flesta av dessa vinster kommer i spel som är släppta för mer än 2 år sedan? Så spelar man bara gamla spel så stämmer det säkert som du säger, men har man andra intressen blir bilden annorlunda.

lägg på freesync och folk kan inte avgöra skillnaden mellan olika kort.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gruarn:

Mjo, men nog är det så att till och med du ser att de flesta av dessa vinster kommer i spel som är släppta för mer än 2 år sedan? Så spelar man bara gamla spel så stämmer det säkert som du säger, men har man andra intressen blir bilden annorlunda.

Jag förstår inte vad du menar.
Om man ex. tittar på DX 11 spel släppta 2016 - 2017 och överklockade kort vinner ju GTX 1080 över eller ligger lika med Vega 64 i nästan 3 ggr. så många spel och upplösningar, 28 för GTX 1080 mot 12 för Vega 64. Möjligen är GTX 1080 mindre överlägsen i nyare spel men det är presterar ändå bättre i en klar majoritet. Det enda som kan avgöra till Vegas fördel är möjligen vilken skärm man redan har eller tänker skaffa annars talar både pris, prestanda och strömförbrukning för GTX 1080.

Under DX 12 ser det dock betydligt bättre ut, där vinner Vega 64 eller är lika med GTX 1080 i klart flest spel och upplösningar, 13 för GTX 1080 mot 19 för Vega Vega 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Jag förstår inte vad du menar.
Om man ex. tittar på DX 11 spel släppta 2016 - 2017 och överklockade kort vinner ju GTX 1080 över eller ligger lika med Vega 64 i nästan 3 ggr. så många spel och upplösningar, 28 för GTX 1080 mot 12 för Vega 64. Möjligen är GTX 1080 mindre överlägsen i nyare spel men det är presterar ändå bättre i en klar majoritet. Det enda som kan avgöra till Vegas fördel är möjligen vilken skärm man redan har eller tänker skaffa annars talar både pris, prestanda och strömförbrukning för GTX 1080.

Under DX 12 ser det dock betydligt bättre ut, där vinner Vega 64 eller är lika med GTX 1080 i klart flest spel och upplösningar, 13 för GTX 1080 mot 19 för Vega Vega 64.

Nästan 3 gånger? Det var ett lite lustigt sätt att beskriva 2,33...

Jag räknade förresten efter själv, då jag funderade på vad du menar med "ligger lika". Jag definierade ungefär like som att det övre värdet var mindre än 5% över det undre, dvs i princip omöjligt att uppleva skillnaden om den inte var precis på gränsen för 60Hz. Det skall också sägas att jag precis vaknat, så jag kan mycket väl ha räknat fel (komtrollräkna gärna själv), men jag kom fram till att om man definierar en vinst som [FPS1]>1,05x[FPS2], så vinner 1080 i 1 upplösning mer än Vega 64 (vilket i sig är mindre än 5% mer) i dx11-spel släppta 2016-2017. För Vulkan och dx12 så vinner Vega i 16 upplösningar.

Men som sagt, jag ärr knappt vaken, så räkna själva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

http://www.babeltechreviews.com/rx-vega-64-liquid-unleashed-2...

Nytt mastadont test, vet inte om det är länkat här tidigare, men tror inte det. Kom ut i förrigår. Även detta test visar att 1080 är ett mycket bättre val än Vega 64.

Testar 1080FE och klockad, samt Vega 64 vatten FE och klockad. 1080ti är med i jämförelsen med.

''The $549 stock-clocked GTX 1080 FE wins 61 individual game benchmarks to the $699 RX Vega 64 Liquid edition’s 49 games. And even though both cards overclock decently, the overclocked RX Vega 64 only wins 41 game benchmarks with one tie, while losing to the overclocked GTX 1080 FE’s 68 wins and one tie.''

Vet inte om jag tycker ~10% anses som mycket bättre... iaf inte i min bok. Sen kostar ju billigaste tredjeparts GTX 1080 i lager 10% mer än ett Vega 64 går att få tag i också om jag kollar snabbt (Air vs. Air). Jag skulle säga att man får den prestanda man betalar för.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruarn:

Mjo, men nog är det så att till och med du ser att de flesta av dessa vinster kommer i spel som är släppta för mer än 2 år sedan? Så spelar man bara gamla spel så stämmer det säkert som du säger, men har man andra intressen blir bilden annorlunda.

Vilket ju är lustigt med tanke på att så många sa att Vega bara är ett glorifierat Fury som körs med Fury drivrutiner, därav kunde det inte klå 1080 i moderna spel... Borde det inte vara perfekt för gamla spel då?

Hur som helst så skulle jag tro att väldigt många kör spel som släpptes mer än 2 år sen. Jag ifrågasätter också och hur bilden blir annorlunda. Kolla du ens på benchmarken som postades? Även nya spel så snackar vi bara 5 fps skillnad, give or take. Oftast i 1080 fördel - till ett billigare pris eftersom dom jämför Vega LC mot 1080 FE. Även när det är långsammare kan man i princip säga att det är samma prestanda.

Det stora frågan som återstår att se är vad Vega har kvar att ge i driver optimiseringar. 10%? Det tror jag AMD kan göra men det är forfarande ungefär samma prestanda. 15%? 20%? Känns som att det är rätt så osannolikt. Får man Vega billigt med bra kylning så... En till vecka som gått utan att dom släppt kort 3rd party fläktar antar jag, lol.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mirre55:

Helt och hållet eller bara när det gäller RX Vega?

Helt och hållet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Helt och hållet.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser inte ljust ut:
https://www.mindfactory.de/info_center.php/icID/92

Från Google translate:
"Shipping to consumers outside Germany is not possible. If you have a sales tax identification number, please insert it into your account data."

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Vet inte om jag tycker ~10% anses som mycket bättre... iaf inte i min bok. Sen kostar ju billigaste tredjeparts GTX 1080 i lager 10% mer än ett Vega 64 går att få tag i också om jag kollar snabbt (Air vs. Air). Jag skulle säga att man får den prestanda man betalar för.

Han sa bättre val. Inte bättre prestanda. Prestandan må bara vara 10% bättre, men det är inte samma sak som bara 10% bättre val. Överklockningsbarhet, effektbehov och värmeutveckling är ju till 1080s favör också såklart. Sedan är det en del värderingar så klart. Så klart någon subjektivt kan tycka att 1080 är ett mycket bättre val.