Dual Display fungerar inte, fungerar ibland
Har två skärmar och ett MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB. I maj på DIRREN efter en windows update (win10) så slutade datorn uppfatta två skärmar. Spelar ingen vilka kablar jag använde. Köpte ny skärm som jag ändå ville göra som körde HDMI och samma sak där, testade runt med 3 skärmar i evigheter. Testade flera drivrutiner hos nVidia, inget hjälpte.
Nu idag blev jag så jävla trött på det när jag satt och jobbade, behöver verkligen två skärmar så jag höll på att skriva reklamationsärende för grafikkortet men tänkte att jag kan testa en gång till. Jag drog HDMI/DVI-kablarna med datorn igång fast skärmarna avslagna och satte in min "secondary" via DVI-D först. Datorn satte den då som primary. Sedan satte jag in min "primary" med HDMI och så skiftade datorn till den som primary och vips så har jag två fungerande skärmar igen.
Nu vågar jag inte ens reboota datorn igen. Jag har googlat en hel del under dessa månader för jag tyckte det var uppenbart att det slutade fungera efter windowsuppdateringen - och tänker att det måste finnas fler som har haft detta problem men jag har inte hittat någon. Jag måste veta grundorsaken om det är grafikkortet, drivrutinerna eller win10. Det verkar ju som jag måste koppla in sakerna i en specifik ordning (och med datorn på för den delen). Är inte skitsugen på att köpa ett nytt grafikkort bara för att testa. Skärmar har jag redan 3 så det är uteslutet, samma med kablar.