Radio- och TV-avgiften tas bort – ersätts av skatt med maxtak på 1 300 kronor

Permalänk
Inaktiv

"Inklusive timvikarier har Radiotjänst 220 anställda, som således behöver söka sig till andra möjligheter."

Nawww vad synd, vi borde behållt TV-avgiften för deras så kallade jobb.

Permalänk
Medlem

Detta är ju en betydligt bättre modell av finansiering än den tidigare och max taket tycker jag inte heller ligger fel.
Det som man däremot kunde justera är gränsen för max betalning eftersom 130.000 är på tok för lågt.
Hade även varit bra om man använt t.ex. folkbokföringen till att stämma av så hemmaboende barn inte behöver betala även om dom är över 18 och arbetar.

Permalänk
Medlem

Ja för det priset borde det ingå fler kanaler.En för sport osv osv..Och bättre utbud vill jag se med

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Får väl ta och tacka alla 85,81% som enligt tradition gick och röstade för dessa otroliga förändringarna vi nu sett, det hela började för många år sedan med S och sedan M för att sedan bli S igen och sen M, S, M, S, C?, S, M, S......

Men du har antagligen rätt, det är ju bara av lathet som jag inte går och röstar.

/Sarkasm

Under min livstid har jag sett först Mp och sen SD komma in i riksdagen.
C och Fp (som de hette då) har samarbetat med S såväl som med M och Kd i Alliansen.
Vi har gått från statlig skola till friskola, statliga apotek och bilprovning till utsålda privata alternativ osv osv.
Kort sagt - det har hänt en j-a massa saker såväl i riksdagen som i verkligheten beroende på vilka partier det är som styrt.

Att du inte ser de förändringarna beror kanske på att du är för ung för att ha varit med om dem - eller för att du brytt dig för lite för att vara uppmärksam?

Och ja, orkar du inte rösta en gång var fjärde år är du för lat för att ha nåt att klaga på.

Såvida du inte med din icke-röst uttryckligen vill signalera att du inte stödjer demokratin som styrelsesätt?
För om det är så att du helt vill avskaffa demokratin som styrelseform - då och endast då är en icke-röst ett rationellt val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

TV-kanaler eller ej, eller som vissa säger "jag tittar aldrig på tv!"
.. Har man en tv-mottagare så skall man betala.

Men det vet du ju säkert redan, och sedan hurvida det är så eller ej i ditt hushåll kan bara ditt samvete svara på.

Det finns möjlighet till tv kanaler i min lägenhet som jag aldrig någonsin använt då jag aldrig kopplat in en TV. Vad nån pajas i Stockholms riksdag tycker är ett dåligt samvete bryr jag mig inte ett dugg om.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas valet nästa år kan påverka detta bara några månader innan nyår 2019 slår in.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordrassil:

En avgift som du enligt lag måste betala annars kommer kronofogden hem och tar din egendom. Ja man kan ju kalla en spade en spade eller något helt annat men det är fortfarande samma sak.

Ur just den aspekten är det ju ingen skillnad mellan skatt och avgift. Däremot frikopplas prestationen från betalningen när förslaget går igenom. Flera i tråden verkar fundera över hur de ska slippa betala eftersom de inte har någon mottagare.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden ännu...

Men angående det med att det nya systemet blir billigare för ensamstående och dyrare per individ för hushåll med flera skattebetalare så tycker jag inte att just den biten är så orättvis faktist.
Om man har Sambo/Fru/Man och/eller vuxna barn med jobb hemma så är det ändå massa andra kostnader man kan dela på.
Generellt sett är det dyrare per person att vara ensamstående än att vara 2 eller fler som delar på boende och andra kostnader.
Att just TV skatten inte blir en kostnad som slår hårdare mot ensamstående än andra ser jag inte som orättvist.

Däremot tycker jag att man kan ifrågasätta samhällsnyttan av att ha "politiskt oberoende" melodifestival och sport och annan underhållning som jag inte tycker ingår i vad som är "public service"

Dagens system är knappast perfekt.
Man kan vilja ha en större skärm för att köra TV spel, Blu Ray spelare, koppla dator till, mm.
Det finns public displays, men utbudet är inte lika stort som på tv apparater och tv apparater är generellt billigare.
Samt vad är miljötänket i att om man har en befintlig TV så ska man köra den till tippen och köpa en public display (utan tv mottagare) bara för att uppfylla någon regel om att man inte får ha en mottagare, även om man inte använder den.

Fördelen med nuvarande system är att möjligheten finns att skaffa projektor eller public display eller helt enkelt ljuga och säga att man inte har en tv mottagare för att slippa undan om man ändå inte ser på SVT.
Det är inte perfekt, men det finns ändå en möjlighet att slippa undan.

Med skatten så är ända möjligheten att slippa undan att inte ha någon inkomst. Inte något deklarerad inkomst åtminstone.
Att bli arbetslös och leva på soc för att slippa betala TV skatt är ett sämre alternativ än skaffa en public display eller ljuga och säga att man inte har någon TV för att ha någon skärm att spela playstaion eller Xbox på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Jag är positivt överraskad att det "bara" blir 1300 kr. Men det är 1300 mer än vad jag betalar idag.
Å andra sidan, om alla ska vara med och betala så kan vi kräva fler positiva nyheter av SVT/SR. Det mesta man hör på radio är våld och elände, tycker jag.

Landet runt?

Permalänk
Medlem

I Danmark var jag kommer ifrån då ska man betala Radio och TV licens även om man enbart har internet. Har man endast en radio då kan man betala licens som för svart vit TV. Konstiga licens regler hemma i moderlandet.

Men men radio och TV har denna mycket viktiga samhällsfunktion att informera om hur man ska göra i vissa nödfallssituationer. Vilket är grunden för att jag hoppas alla har minst en FM/AM radio som kan drivas på batteri. Folk tycks glömma precist detta.

Personligen är jag glad att radiotjänst avskaffas till fördel för en obligatorisk skatt.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K, Corsair Vengence 4x8 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 1 TB SSD 7 TB SSD RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4x4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, 24TB HDD lagring, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Keeper of Traditions

Helt otroligt korkat förslag, som sagts många gånger förut...

Man försöker byta ut ett kasst system mot ett annat, och folk jublar bara för att det är skillnad mot förr, istället för att försöka göra det bättre...

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag hade gått med på att betala avgiften om SVT verkligen var opartisk i sin rapportering och inte vänster där dom påstår sig vara opartiska. Ärlighet inom media hade bara ökat förtroendet och acceptansen för ökad skatt hade varit högre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kermit_Mupp:

Under min livstid har jag sett först Mp och sen SD komma in i riksdagen.
C och Fp (som de hette då) har samarbetat med S såväl som med M och Kd i Alliansen.
Vi har gått från statlig skola till friskola, statliga apotek och bilprovning till utsålda privata alternativ osv osv.
Kort sagt - det har hänt en j-a massa saker såväl i riksdagen som i verkligheten beroende på vilka partier det är som styrt.

Att du inte ser de förändringarna beror kanske på att du är för ung för att ha varit med om dem - eller för att du brytt dig för lite för att vara uppmärksam?

Och ja, orkar du inte rösta en gång var fjärde år är du för lat för att ha nåt att klaga på.

Såvida du inte med din icke-röst uttryckligen vill signalera att du inte stödjer demokratin som styrelsesätt?
För om det är så att du helt vill avskaffa demokratin som styrelseform - då och endast då är en icke-röst ett rationellt val.

Om vi nu ska dra in ålder som argument så är det kanske för att du efter för många år utav hjärntvätt anser att din röst gör skillnad.
Jag tycker synd om dig och att det är tragiskt att du röstar för att behålla pepsi vs coca cola systemet som inte är värdigt ordet demokrati.

Permalänk
Avstängd

Kom på en fetebra sak..då alla ska betala oavsett om man har en tv eller ej...då bör man kunna ansöka om en TV via kommunen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

När radio och tv avgiften fanns så var det hela tiden på tal om att man önskade att det läggs på skatten istället.
Nu när det är på skatten gnäller samma personer om att det märks att vi har en röd regering eftersom det blir skatt på det.

Hur ska ni ha det?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Kom på en fetebra sak..då alla ska betala oavsett om man har en tv eller ej...då bör man kunna ansöka om en TV via kommunen.

Från Socialtjänsten menar du? Den kommer du aldrig få säger den här Socionomen! Du kan dock ansöka om du vill, men dom kommer skratta åt den som gör detta...

Visa signatur

Intel 8086 @ 5,0GHz, NZXT 210i, Windows 10 Pro, Asus ROG Strix Z390-I Gaming, 32GB Ram, Samsung 970 EVO Plus 1TB, 16 TB HDD Synology 212j NAS 2*2TB, NvidiaShield Pro 2019, Amplifi Alien AX, 1000/1000mbit fiber, Xbox One X, Switch, Samsung Galaxy S10+...

Permalänk
Medlem

@Mithras: Du verkar ju vara den enda som resonerar över det här med öppna ögon!

PS är inget annat än en samhällsfunktion likt brandkår, polis eller skola. Vi betalar alla till vissa funktioner för att det gynnar samhället i stort, även om det för enskilda individer kan tyckas vara en ekonomisk förlust (de flesta vill aldrig ha med brandkåren att göra och nyttjar inte funktionen, men få tycker att man ska betala om man tvingas ringa efter dem. Det delas lika.). Att göra avgiften till skatt är för mig inte en fråga om ekonomi, utan om princip. Vi bör dela ansvaret för en sådan här funktion på ett lika solidariskt sätt som med exempelvis skolan.

Jag kan till viss del förstå eventuell kritik mot exempelvis SVTs utbud eller programsatsningar, men det är en helt annan fråga. Detta förslag rör konceptet och samhällsfunktionen PS och ska inte handla om innehåll eller liknande. Tycker man att brandkåren, polisen och skolan finansieras principiellt korrekt med skatt bör man i mina ögon inte annat än jubla över det här förslaget...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sandsu:

@Mithras: Du verkar ju vara den enda som resonerar över det här med öppna ögon!

PS är inget annat än en samhällsfunktion likt brandkår, polis eller skola. Vi betalar alla till vissa funktioner för att det gynnar samhället i stort, även om det för enskilda individer kan tyckas vara en ekonomisk förlust (de flesta vill aldrig ha med brandkåren att göra och nyttjar inte funktionen, men få tycker att man ska betala om man tvingas ringa efter dem. Det delas lika.). Att göra avgiften till skatt är för mig inte en fråga om ekonomi, utan om princip. Vi bör dela ansvaret för en sådan här funktion på ett lika solidariskt sätt som med exempelvis skolan.

Jag kan till viss del förstå eventuell kritik mot exempelvis SVTs utbud eller programsatsningar, men det är en helt annan fråga. Detta förslag rör konceptet och samhällsfunktionen PS och ska inte handla om innehåll eller liknande. Tycker man att brandkåren, polisen och skolan finansieras principiellt korrekt med skatt bör man i mina ögon inte annat än jubla över det här förslaget...

Japp, schlagerfestivalen och brandkåren är precis lika viktiga att finansiera med skatten... Helt rätt.......

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Hoppas valet nästa år kan påverka detta bara några månader innan nyår 2019 slår in.

ALLA partier är överens om detta även "partiet" SD...

Visa signatur

Intel 8086 @ 5,0GHz, NZXT 210i, Windows 10 Pro, Asus ROG Strix Z390-I Gaming, 32GB Ram, Samsung 970 EVO Plus 1TB, 16 TB HDD Synology 212j NAS 2*2TB, NvidiaShield Pro 2019, Amplifi Alien AX, 1000/1000mbit fiber, Xbox One X, Switch, Samsung Galaxy S10+...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Japp, schlagerfestivalen och brandkåren är precis lika viktiga att finansiera med skatten... Helt rätt.......

Jag håller med dig om att hela Sveriges brandförsvar är betydligt viktigare än ett TV-program. Nu är ju dock melodifestivalen dels enbart en bråkdel av SVT:s utbud och dels en fråga om innehåll och inte föremål för diskussionen kring hur PS ska finansieras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

please http://www.scb.se/contentassets/1bfc7365fa2148b78b33d166b8cb1... så får du hela bilden och inte något du läst på nätet som inte är sant utan bara ska gagna någons intressen.

Min bild av arbetslösa är mycket riktigt byggt av något jag läst på nätet bara för att gagna någons intressen. Nämligen det jag läst på scb.se

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sandsu:

Jag håller med dig om att hela Sveriges brandförsvar är betydligt viktigare än ett TV-program. Nu är ju dock melodifestivalen dels enbart en bråkdel av SVT:s utbud och dels en fråga om innehåll och inte föremål för diskussionen kring hur PS ska finansieras.

En bråkdel? källa på det? Det är en ganska stor produktion. Sen är det enbart en bråkdel (ja, här stämmer det faktiskt med en bråkdel) av utbudet som inte borde räknas som public service, det finns mängder av fler exempel.

Frågan om innehåll går hand i hand med diskussionen för hur det ska finansieras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstår inte att skatten måste bli så hög faktiskt. Skrämmande hög rent av.

Staten slipper kostnaden för Radiotjänst, och vi slipper Radiotjänst. Där slutar fördelarna. Om alla nu "hjälper till" att hålla public service flytande borde väl skatten bli betydligt mindre???

Hävdar fortfarande att det här trots allt är rätt väg att gå. De skulle dock samtidigt ha bantat ner public service rejält (!) så skatten knappt kändes i jämförelse med nuvarande modell.

I SvTs fall borde de slagit samman allt viktigt till EN öppen TV-kanal för debatter, nyheter och övrig samhällsinformation. Sen kunde de utökat utbudet med Melodifestival, och annat ifrågasatt, och lagt allt detta i en eller flera låsta kanaler som tittarna självmant prenumererar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Om vi nu ska dra in ålder som argument så är det kanske för att du efter för många år utav hjärntvätt anser att din röst gör skillnad.
Jag tycker synd om dig och att det är tragiskt att du röstar för att behålla pepsi vs coca cola systemet som inte är värdigt ordet demokrati.

Det behövs inga år av hjärntvätt för att inse att en röst - oavsett på vad - naturligtvis gör mer skillnad än en icke-röst.
Allt som krävs för det är enkel logik.

Det enda du gör är att försöka rättfärdiga din personliga lathet med att det skulle finnas nån stor tanke bakom att röstskolka men antingen har du inte tänkt igenom det här ordentligt eller så fattar du ju inte hur vårt demokratiska system fungerar.

Vilket verkar troligt med tanke på att det du kallar "pepsi vs coca cola systemet som inte är värdigt ordet demokrati" i själva verket är precis så demokrati fungerar.

Du har en röst - det är ditt sätt att göra dig hörd i en demokrati.
Antingen använder du den till att rösta på ett parti du gillar eller så röstar du blankt för att markera att du inte gillar något parti.

Att inte rösta alls säger istället att du antingen inte stödjer demokratin som styrelseskick alls - eller mer troligt att du är för lat för att bry dig, och i bägge fallen ger du ju helt upp din möjlighet att påverka.

Att sitta och sura hemma i soffan över att ingen skapar ett parti som du tycker är värdigt din röst kan du ju göra tills du dör - det är ju ingen som bryr sig om det och det är inget parti som kommer komma och fråga dig vad du vill ha heller, eftersom de (sannolikt helt korrekt) skriver av dig som för lat och okunnig för att ens bry dig om den demokratiska processen.

Och jag drog inte in åldern som nåt argument - jag konstaterade bara att de förändringar jag beskrev bla är de jag sett under min livstid och eftersom jag inte vet hur gammal du är konstaterade jag att du antingen inte sett dem eller inte brytt dig om att notera dem när de skett.

Men förändringar har alldeles uppenbarligen skett såväl i riksdagen som samhället vi lever i, så det är inte alls som du påstår att inget förändrats över tid genom demokratiska val.

Att inget skulle förändras oavsett vad folk röstat på är tvärt om bara ännu en ursäkt röstskolkare som du ofta kommer med för att försvara sin egen lathet. Men det är ju helt enkelt inte sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

En bråkdel? källa på det? Det är en ganska stor produktion. Sen är det enbart en bråkdel (ja, här stämmer det faktiskt med en bråkdel) av utbudet som inte borde räknas som public service, det finns mängder av fler exempel.

Frågan om innehåll går hand i hand med diskussionen för hur det ska finansieras.

Källa? Ptja, det är väl bara att slänga en snabb kolla på TV-tablån för att inse att alla program inte är Melodifestivalen...

Det finns en del problem inom skolan, men det finns väl ingen som använder det som ett argument för att avskaffa skolan? På samma sätt känns det märkligt att använda subjektivt dåliga program eller program man inte tycker faller inom SVT:s ramar som argument för att avskaffa PS. Helt ärligt vet jag egentligen inte vad det är du argumenterar emot. Är det Melodifestivalen, SVT/SR/PS eller något annat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kermit_Mupp:

Det behövs inga år av hjärntvätt för att inse att en röst - oavsett på vad - naturligtvis gör mer skillnad än en icke-röst.
Allt som krävs för det är enkel logik.

Det enda du gör är att försöka rättfärdiga din personliga lathet med att det skulle finnas nån stor tanke bakom att röstskolka men antingen har du inte tänkt igenom det här ordentligt eller så fattar du ju inte hur vårt demokratiska system fungerar.

Vilket verkar troligt med tanke på att det du kallar "pepsi vs coca cola systemet som inte är värdigt ordet demokrati" i själva verket är precis så demokrati fungerar.

Du har en röst - det är ditt sätt att göra dig hörd i en demokrati.
Antingen använder du den till att rösta på ett parti du gillar eller så röstar du blankt för att markera att du inte gillar något parti.

Att inte rösta alls säger istället att du antingen inte stödjer demokratin som styrelseskick alls - eller mer troligt att du är för lat för att bry dig, och i bägge fallen ger du ju helt upp din möjlighet att påverka.

Att sitta och sura hemma i soffan över att ingen skapar ett parti som du tycker är värdigt din röst kan du ju göra tills du dör - det är ju ingen som bryr sig om det och det är inget parti som kommer komma och fråga dig vad du vill ha heller, eftersom de (sannolikt helt korrekt) skriver av dig som för lat och okunnig för att ens bry dig om den demokratiska processen.

Och jag drog inte in åldern som nåt argument - jag konstaterade bara att de förändringar jag beskrev bla är de jag sett under min livstid och eftersom jag inte vet hur gammal du är konstaterade jag att du antingen inte sett dem eller inte brytt dig om att notera dem när de skett.

Men förändringar har alldeles uppenbarligen skett såväl i riksdagen som samhället vi lever i, så det är inte alls som du påstår att inget förändrats över tid genom demokratiska val.

Att inget skulle förändras oavsett vad folk röstat på är tvärt om bara ännu en ursäkt röstskolkare som du ofta kommer med för att försvara sin egen lathet. Men det är ju helt enkelt inte sant.

https://www.youtube.com/watch?v=qxsQ7jJJcEA

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvennaJensen:

Från Socialtjänsten menar du? Den kommer du aldrig få säger den här Socionomen! Du kan dock ansöka om du vill, men dom kommer skratta åt den som gör detta...

Ja, socialtjänst..man kan ju få en dator via de om behoven är stora och TV är ju superviktigt nu ju när all viktig information kan tas via TV'n.

Och min granne fick faktiskt en fin UHD-TV via hans socialhandläggare och en fin elgitarr för att täcka hans behov på fritiden..Samt hjälp till körkort, han behövde bara betala för halkan tror jag han sa.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Landet runt?

Fast det har de väl inte på radio?
TV har jag inte haft själv på flera år, så har inte sett Landet runt på läääänge.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Förstår inte att skatten måste bli så hög faktiskt. Skrämmande hög rent av.

Staten slipper kostnaden för Radiotjänst, och vi slipper Radiotjänst. Där slutar fördelarna. Om alla nu "hjälper till" att hålla public service flytande borde väl skatten bli betydligt mindre???

Hävdar fortfarande att det här trots allt är rätt väg att gå. De skulle dock samtidigt ha bantat ner public service rejält (!) så skatten knappt kändes i jämförelse med nuvarande modell.

I SvTs fall borde de slagit samman allt viktigt till EN öppen TV-kanal för debatter, nyheter och övrig samhällsinformation. Sen kunde de utökat utbudet med Melodifestival, och annat ifrågasatt, och lagt allt detta i en eller flera låsta kanaler som tittarna självmant prenumererar på.

Intressant! Jag är kanske inte helt med på idén om prenumeration. Det som inte faller inom PS ramar bör väl inte PS syssla med heller (skattefinansierat likväl som prenumerationsbaserat), däremot kan jag nog hålla med om att PS kan bantas ned.

Jag kan dock utan förbehåll tycka att det totala belopp man drar in på skatten maximalt bör uppgå till samma belopp man idag får in från avgiften!

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Vafan, har ju kunnat hålla mig undan Radiotjänst fram tills nu.. Segt. :/

Jag har aldrig försökt hålla mig undan.. japp, det är jag som betalar det du kommit undan. Segt att det ska dröja till 2019. Men bätrre sent än aldrig.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: Seasonic Focus GX ATX3 1000W CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: NVMe SSD 1TB + NVMe SSD 4TB + SATA SSD 4TB