SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Eh, du inser att pengarna du betalar kostar extra täcker frakten?

Jag hajar inte vad du menar.
För ungefär 2 veckor sedan när jag bokade så gjorde jag valet "frakt £6.42".
Nu idag när jag loggar in, efter att ha läst här, så står det "shipping: DPD £19.99"

Pengarna dras när det skickas.
Mao så har dom alltså i "det tysta" kommit på att dom felaktigt att tillåtit valet £6.42 för frakt.
Det är helt okey med mig, det var ett misstag, inga problem.

Vad dom dock borde ha gjort var att skicka alla som redan hade bokat och valt frakt £6.42 ett mail:
"Bäste kund, tyvärr fuckade vi upp och tillät frakt på 6.42. Din frakt är nu justerad till 19.99. Gillar du ej detta är du välkommen att logga in och cancellera ordern".

Men att trippla fraktkostnaden på redan lagda ordrar och inte meddela kunderna känns inte som en så schysst grej att göra, eller?

Permalänk
Medlem

Jag blev också lite fundersam kring detta med ShopTo då jag har en beställning där. Men jag betalade direkt efter bokningen med PayPal och än så länge så har inga mer pengar dragits hos mig. När jag loggar in på deras sida står det mycket riktigt £19.99 i frakt, men bredvid står det "Paid" och inga andra möjligheter till betalning erbjuds. Får se hur detta slutar

Permalänk
Medlem

Har nu gjort en förbetalning på ShopTo och enligt bankid betalde jag 86.08 pund. Fick som sagt uppdatera hemsidan massa gånger och logga ut och in (med Edge) innan jag slutligen fick fram alla fraktpriserna (19,99, 6.42, 3 (ej spårbart)). Valde som sagt 6.42 och enligt mitt slutbelopp så blev det ju korrekt ändå. Deras hemsida är verkligen trasig. Majoriteten av gångerna jag försöker logga in så blir man inte ens inloggad trots att jag blir vidarebefordrad på hemsidan...

Edit: Tur att man har en Amazonorder också ifall det skiter sig

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Oklart vad maxgaming sysslar med. De kan lika gärna syssla med gråimport. Om de får sina exemplar från Bergsala hoppas jag verkligen att de stryper alla kanaler till dom.

En kvalificerad gissning är att maxgaming tog tillfället i akt och höjde priset med en femhundring på de retirerar/avbokningar som de fått.
En gratischans att ta till vara på. De kan ju inte höja priset på en vara de redan sålt och tagit betalt för.
Enkla pengar att skinna deras kunder på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Potatissallad:

Har nu gjort en förbetalning på ShopTo och enligt bankid betalde jag 86.08 pund. Fick som sagt uppdatera hemsidan massa gånger och logga ut och in (med Edge) innan jag slutligen fick fram alla fraktpriserna (19,99, 6.42, 3 (ej spårbart)). Valde som sagt 6.42 och enligt mitt slutbelopp så blev det ju korrekt ändå. Deras hemsida är verkligen trasig. Majoriteten av gångerna jag försöker logga in så blir man inte ens inloggad trots att jag blir vidarebefordrad på hemsidan...

Edit: Tur att man har en Amazonorder också ifall det skiter sig

Tack för tipset. Gick in en gång till med Edge och då dök rätt alternativ upp och så betalade jag. Får väl se vad som händer. Skulle jag åka på några pund till så gör det mig inget. Fortfarande mycket billigare än i Sverige.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag försökte avboka min förhandsbokning på elgiganten nyss men enl personen i kundtjänst-chatten så hade den redan gått iväg med posten och ska vara framme hos mig på måndag.

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Tack för tipset. Gick in en gång till med Edge och då dök rätt alternativ upp och så betalade jag. Får väl se vad som händer. Skulle jag åka på några pund till så gör det mig inget. Fortfarande mycket billigare än i Sverige.

När jag kör Edge under VirtualBox och sedan går till preorders så får jag endast upp DPD och 19.99.
Gör ni på något annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

När jag kör Edge under VirtualBox och sedan går till preorders så får jag endast upp DPD och 19.99.
Gör ni på något annat sätt?

För mig krävdes det 2 försök för att det skulle dyka upp. Kan nog krävas lite tålamod. Men jag behövde inte logga in och ut. Tryckte endast på preorders så dök det upp.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xlr8:

Jag försökte avboka min förhandsbokning på elgiganten nyss men enl personen i kundtjänst-chatten så hade den redan gått iväg med posten och ska vara framme hos mig på måndag.

Hm, kollade mina beställningar på CDON och Inet och de har inte rört sig ännu. Har du kollat orderhistorikssidan på ditt konto om den verkligen är skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Konstigt om de redan har skickat din order. Hur ofta får man hem förbokningar så pass lång tid innan release? Har väl hänt att saker dyker up någon dag innan men inte 4 dagar.

Permalänk
Avstängd

Avbokade nyss hos dustinhome, ligger kvar med amazon, Ica och Discshop. Ämnar dock bara behålla den billigaste

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Enligt ordersidan så är den fortfarande bara reserverad. Dvs inget om att den skulle vara skickad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av A80:

Konstigt om de redan har skickat din order. Hur ofta får man hem förbokningar så pass lång tid innan release? Har väl hänt att saker dyker up någon dag innan men inte 4 dagar.

När Electroworld fortfarande fanns (ingick i samma koncern som Elgiganten) så skickade de så fort de fick in produkter i lager. Jag handlade uteslutande därifrån då, rekordet var nog ett spel som kom 1,5-2 veckor innan lanseringen. Oftast ett par dagar innan lansering så man var alltid redo.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xlr8:

@anders190:

Enligt ordersidan så är den fortfarande bara reserverad. Dvs inget om att den skulle vara skickad.

Kan hända att det uppdateras runt kl 20 ikväll. Men kan ju vara kundtjänst som fått felaktig info med förstås.

Permalänk
Medlem

För mig har elgiganten ofta tagit ett par dagar på sig mellan att man fått nån "elektronisk förhandsinfo" till att paketet faktiskt har gått iväg.

Antar att när dom har stor orderingång kanske packar ihop och lägger i bur och sen är redo att panga iväg?

Många ÅF verkar ju ha något system när dom bara har posthämtning vissa dagar i veckan också? Beställde ett lir från nya Power förra måndagen (11:e), order var packad och jag hade trackingnummer den 12:e, den lämnade deras lager den 14:onde och var på mitt utlämningsställe den 15:onde.

Jag körde också en prepayment hos Shopto nu. Finns viss risk för total backfire om deras system inte kan extradebitera skillnaden upp till £19,99 frakten dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

När Electroworld fortfarande fanns (ingick i samma koncern som Elgiganten) så skickade de så fort de fick in produkter i lager. Jag handlade uteslutande därifrån då, rekordet var nog ett spel som kom 1,5-2 veckor innan lanseringen. Oftast ett par dagar innan lansering så man var alltid redo.

haha 2 veckor, inte helt fel. Antar att reglerna skärpts åt sedan dess. I fallet med SNES mini vore det iofs lite segt
när man vill avboka. Finns säkert många som skulle betala en bra slant extra för att få saker så långt i förväg dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Antar att när dom har stor orderingång kanske packar ihop och lägger i bur och sen är redo att panga iväg?

Så är det säkert. Det blir nog ingen tidig leverans utan jag får vänta tills på fredag tidigast

Nåja, personen i chatten sa att det gick bra att låta bli att hämta ut ordern hos posten. Alternativt hämta ut den och returnera i ett elgiganten-varuhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Då jag fått bekräftelse på min SNES från Tesco i UK så avbokade jag med mina förbokade enheter - bla Elgiganten.
Jag gjorde det oxå idag o det gick bra (hade lyckats komma med i första batchen som skulle lev annars).
Vägrar konsekvent att stötta svinpälsarna i Bergsala!

Permalänk
Hedersmedlem

Går att boka på icahemma just nu igen för er som inte lyckats tidigare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Går att boka på icahemma just nu igen för er som inte lyckats tidigare.

Jag tror det kommer bli många exemplar som blir över efter releasen då jag misstänker att de flesta avvaktar men att väldigt få helt seriöst köper för det eländiga priset.

Jag föreslår att vi samlar oss och går till Bergsala med facklor och gigantiska skyltar och sätter stopp för svindleriet XD

Permalänk
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag tror det kommer bli många exemplar som blir över efter releasen då jag misstänker att de flesta avvaktar men att väldigt få helt seriöst köper för det eländiga priset.

Jag föreslår att vi samlar oss och går till Bergsala med facklor och gigantiska skyltar och sätter stopp för svindleriet XD

Vi får gå förbi Maxgaming också, då de verkar sälja av alla avbokningar och frigjorda exemplar efter att lagt på ytterligare 500,- spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag körde också en prepayment hos Shopto nu. Finns viss risk för total backfire om deras system inte kan extradebitera skillnaden upp till £19,99 frakten dock...

Denna är jag lite sugen på att följa upp på. I värsta fall så pallar dom inte med det administrativa och helt enkelt avbokar/refunderar alla och hänvisar till något avtal ingen läser.

Jag avvaktar nog med min betalning, sen om det blir 19 pund så är det fortfarande billigare än Bergs...
Men sidan känns inte seriös, 2017 borde man ha en bättre websida. Vi får se

*har en hos Elgiganten också som backup... kanske kommer på måndag dock ingen bekräftelse, heller inget nytt på ordersidan..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Electroworld was da shit

Har även fått bland annat Diablo 3 CE skickat till mig väldigt tidigt. Fick ju ingen fördel av det då man inte kunde spela det offline... Men fick ha en fin box hemma i typ en vecka..

Jag var en sucker och föll för att boka SNES mini hos maxgaming när jag fick ett mail igår från dem *skäms*

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av myusername:

Vi får gå förbi Maxgaming också, då de verkar sälja av alla avbokningar och frigjorda exemplar efter att lagt på ytterligare 500,- spänn.

Helt sjukt, vilken fräckhet det är på dem typerna. Jag hoppas ingen stödjer dem för det där.

Skrivet av candyraver:

Denna är jag lite sugen på att följa upp på. I värsta fall så pallar dom inte med det administrativa och helt enkelt avbokar/refunderar alla och hänvisar till något avtal ingen läser.

Jag avvaktar nog med min betalning, sen om det blir 19 pund så är det fortfarande billigare än Bergs...
Men sidan känns inte seriös, 2017 borde man ha en bättre websida. Vi får se

*har en hos Elgiganten också som backup... kanske kommer på måndag dock ingen bekräftelse, heller inget nytt på ordersidan..

De kanske kör 19.90 £ som enda alternativ så att det tvingar folk betala i förväg när andra alternativ dyker upp.

Svar på § 1.6 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem

Avbokat mina nu också. Bergsala kan dra åt he.....

Permalänk
Hedersmedlem

Vill ni diskutera språkbruk så finns det säkerligen tillfälle för det under akademiska ämnen, här är ämnet SNES Classic Mini.

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Har någon av er hört av sig till ShopTo angående buggen i frakt alternativen? Jag undrar bara om de har förklarat vad det beror på?

Permalänk

Finns bara 4 modeller:
USA (lila skit)
EU
Australiska
Japanska

Vilka alla ser lika dana ut (förutom den lila saken då), men har lite skillnad i lådan EU modellen har precis som NES mini franska och engelska på lådan. Aus har bara engelska.

110a"]
Tror inte det är olika enheter.

Tittar man på ASIN: B073BVHY3F så är det samma i Amazon UK, DE, osv.
[/quote]

Permalänk

Någon mer som fått order mail från elgiganten där det står att leveransen är uppskjuten till 2e okt???

"En försening har uppstått och vi kommer dessvärre inte att kunna leverera ordern i tid.
Beräknat leveransdatum blir därför ändrat från Fredag 29. September till Måndag 2. Oktober."

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Beställer man från Shopto så går det på 1083 kr (inkl. frakt) och väljer man istället Amazon.fr så går det på 1035 kr (inkl. frakt). Med dagens valutakurser...