Radio- och TV-avgiften tas bort – ersätts av skatt med maxtak på 1 300 kronor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vänligen visa källa på påståendet: "Få svenskar ser SVT/SR som ett opartisk och objektiv rapporterande organ."

Så vi vet om det finns något fog för ditt uttalande.

Det räcker med att väldigt många anser att SVT är vänstervridet för att det skall vara ett hot mot demokratin.

Att de rödgrönrosas väljare inte tycker så kanske inte är så konstigt. De kanske röstar så därför att de gått på propagandan. Och det är precis det som är problemet.

Vänsterns kontroll över media kan påverka valet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Det räcker med att väldigt många anser att SVT är vänstervridet för att det skall vara ett hot mot demokratin.

Att de rödgrönrosas väljare inte tycker så kanske inte är så konstigt. De kanske röstar så därför att de gått på propagandan. Och det är precis det som är problemet.

Vänsterns kontroll över media kan påverka valet.

Hur vet du att "..väldigt många anser att SVT är vänstervridet.."? Kan du visa det för oss andra i tråden så att vi förstår var du får det ifrån? Vad betyder "väldigt många" för dig? Vad bygger du det på?

När du säger att folk röstar på ett speciellt vis för att de gått på propagandan, går det att säga precis likadant om dem som hänger på flashback, avpixlat och nya tider m.fl. Det viktiga är att kunna bevisa att så är fallet, annars väger inte argumenten speciellt tungt i en diskussion.

Dock går det däremot fint att tycka något personligen, men att påstå hur många andra eller t om de flesta tycker utan några bevis för det blir mer eller mindre självdiskvalifikation från den seriösa diskussionen.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Vilket uttalande?

Nu är det inte jag som har påstått någonting, det är du. Då ligger således bevisbördan på dig.

Du kan alltså inte visa något fog för det du säger?

Nej du har inte tillfört diskussionen något, du bara punkterar den med: "vi" och "vill" samt "se" följt av "källa".
Därför bad jag dig om mer kött på benen i dina inlägg, du kunde komma med en undersökning istället för att kasta skuggor på dina motdebattörer.

SVT/SR har tappat förtroendet bland svenska folket.

Om Aftonbladet och Expressen gör en undersökning på hur många som har förtroende för dessa tidningar bland sina läsare, så tror jag en stor del har det...
Nu är det så att deras upplagor är under 100 000 tidningar av en befolkning på 10 000 000.
Därför ska du inte använda SVT/SRs egna undersökningar för att motargumentera mitt påstående att få har förtroende för SVT/SR (och sjunkande).

Nu kan du fortsätta ditt "barnsliga krav på källa" och "vi", eller komma med motargument. Hur ska du använda huvudet?
Upp till bevis bara!

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Hur vet du att "..väldigt många anser att SVT är vänstervridet.."? Kan du visa det för oss andra i tråden så att vi förstår var du får det ifrån? Vad betyder "väldigt många" för dig? Vad bygger du det på?

När du säger att folk röstar på ett speciellt vis för att de gått på propagandan, går det att säga precis likadant om dem som hänger på flashback, avpixlat och nya tider m.fl. Det viktiga är att kunna bevisa att så är fallet, annars väger inte argumenten speciellt tungt i en diskussion.

Dock går det däremot fint att tycka något personligen, men att påstå hur många andra eller t om de flesta tycker utan några bevis för det blir mer eller mindre självdiskvalifikation från den seriösa diskussionen.

Varför blandar du in Avpixlat och Flashback. Är de skattefinansierade? Vad i mitt påstående var fel. Det låter som om du bemöter något jag aldrig sagt.

Det finns mängder av grupper som protesterar mot vänstervridningen av SVT. Om man vill se att SVT är vänstervridet behöver man bara titta på SVT men det kräver lite intelligens för att inte bli lurad.

Jag har svårt att förstå varför det skulle vara seriöst att förneka uppenbara fakta.

Permalänk
Medlem

Här kanske finns lite ved till elden för de som vill: http://medieakademien.se/wp-content/uploads/2017/04/Fortroend...

Lite bläddrande men man kan se att förtroendet för just SVT och SR har sjunkit några procent mot föregående år. Intressant i sammanhanget är att förtroendet för andra (privata) kanaler och medier går ner även dem.

Sedan kan man väl kritisera hur pass väl omkring 1200 enkätundersökningar återspeglar verkligheten men samtidigt bör man tänka på att en undersökning är just en undersökning med allt vad det innebär med extrapolering osv.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Om det nu ska gå på skattesedeln så tycker jag att det även borde gå till ökat presstöd. För mig är t.ex. den lokala mediebevakningen betydligt viktigare än melodifestivalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Varför blandar du in Avpixlat och Flashback. Är de skattefinansierade? Vad i mitt påstående var fel. Det låter som om du bemöter något jag aldrig sagt.

Det finns mängder av grupper som protesterar mot vänstervridningen av SVT. Om man vill se att SVT är vänstervridet behöver man bara titta på SVT men det kräver lite intelligens för att inte bli lurad.

Jag har svårt att förstå varför det skulle vara seriöst att förneka uppenbara fakta.

Varför blandar du själv in politisk tillhörighet? Lägg inga värderingar i diskussionen som du inte själv tål att se.

Läs gärna mitt inlägg igen, det verkar inte som att du har förstått. Jag undrar om du har några hårda fakta på hur stor andel människor som anser att SVT är vänstervridet? Eftersom du påstår att det är många som tycker så.

Mina frågeställningar var alltså:

Vad menar du med "många"?
Vilka fakta har du som stödjer att det antalet människor tycker som du påstår?

Sedan kan det även vara intressant om du har lite kött på benen gällande det du säger istället för att stämpla dina egna svävande påståenden som "uppenbara fakta".

Hur stor andel av befolkningen anser att SVT är vänstervridet? Du borde ju ha siffror att presentera eftersom du påstår att många tycker så.

Som det är nu har den här diskussionen inget värde alls, eftersom du kommer med påståenden du inte kan backa upp på något vis.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Tycker att det är centralt för diskussionen att berätta vad man baserar sina uttalanden på. Dock ja, man gör ju det betydligt enklare för sig om man berättar vad man själv tycker istället för att påstå vad "många" eller "de flesta" tycker.

Ska vi göra det till en subjektiv diskussion om vad bara vi personligen tycker så tycker du A och jag B, sedan är diskussionen över.

Jag har fortfarande inte överhuvudtaget tagit upp mina egna åsikter i vår diskussion, då jag tycker att det är svårt att diskutera om man inte vet vad den andre baserar sina påståenden på.

Om vi skall göra en så djup analys som vänstern kräver kommer vi att få flera veckors heltidsarbete och därför bör vi kanske begränsa oss till våra personliga bedömningar.

De som försvara SVT har inte heller några konkreta bevis samtidigt kräver de bevis från oss som egentligen är omöjliga att leverera.

Vi stöder våra bedömningar på de program som SVT sänder. Att ta upp och analysera varje program för sig kanske inte rums här.

Att ställa sådana krav på motståndarna är ohederligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vart får du det ifrån? Nu får du sluta hitta på saker hela tiden.

Nej, han frågade, han ifrågasatte inte. Nu hittar du på saker igen. Jag svarade bara på hans fråga.

Nej, jag har inte missat någonting och jag tror inte att "vi" diskuterar lagtexten, nu hittar du på saker igen.

Logiken ligger i att det är så lagen ser ut, inget mer än så.

Jag tycker det är tämligen självklart att Plogarn ifrågasatte varför folk hakar upp sig på just innehav av en TV, då dels artikeln handlar om att man nu ska gå ifrån detta erkänt förlegade synsätt samt att han motiverar varför det är ett förlegat synsätt. Alltså finns "svaret" på den fråga du "uppfattade" i Plogarns eget inlägg.

Förutom att ditt svar blir fullkomligt onödigt mot bakgrund av ovan, så tolkar jag ditt inlägg som ett försök att legitimera att man nu "hakar upp sig" på TV-innehav. Detta eftersom du bland annat klargör att man minsann har försökt inkludera mobiltelefoner, surfplattor och datorer i TV-licensen, men att domstolen inte tillät detta (med rådande lagstiftning).

Om du menade någonting annat än ovan föreslår jag att uttrycker dig tydligare i dina inlägg, eftersom det väldigt lätt kan misstolkas som "stöd" för nuvarande lagstiftning som alltså stöds av (oförståeligt) många personer på detta forum.

Skrivet av Dunder:

Vad som ska, och hur det ska finansieras går hand i hand såklart, extremt konstigt vore det annars, det förstår du nog. Jag har inte gett några argument för nuvarande systemet, nu hittar du på igen.

Det går hand i hand i den mån att den ena styr hur mycket pengar Public Service behöver få in och den andra styr vilka som ska finansiera det. Frågeställningarna är dock helt olika.

Folk som säger "Lägg det på skatten, men minska PS budget" ger alltså stöd för det nya föreslagna systemet, men har åsikter om PS uppdrag. Det är alltså inte dessa personer jag talar om, utan de som vill behålla TV-licensen i sin nuvarande form (oavsett belopp).

Jag frågade dig om argument för att inte lägga finansieringen av PS på skatten (och alltså att i praktiken behålla nuvarande system). Du svarade med en rad exempel. Dock var inget av dessa exempel argument mot att lägga det på skatten, utan endast om vad PS ska innehålla.

Skrivet av Dunder:

Då tycker vi olika. Jag ser inte varför schlager och fotbolls-VM ska betalas genom public service, det är bara skumt. Att du tycker det är felaktigt är en sak, men bevisligen håller många inte med dig.

Jag sa inte att det nödvändigtvis ska betalas genom Public Service. Däremot så sa jag att det inte är mot definitionen av Public Service att sända underhållning (om du inte hittar på din egen definition). Därmed blir det fel att säga att det inte är Public Service.

Permalänk
Medlem

Fortfarande är det få som har förtroende för SVT/SR.
Det finns ett enormt utbud av TV- och radiosändningar i Sverige.
Därmed finns det mycket att skära i för att sänka skatten och/eller för mer samhällsnyttigt än SVT/SR och deras propaganda om en värdegrund och agenda få svenskar delar..

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon286564:

Väldigt mycket halmdockor i en enda liten text. Knappast beundransvärt. Hur lyckas du hitta på allt? Du missade att kritisera hwasers påstående!

"Om man inte är vänsterextremist då och inte vill betala för fake news?" Kan du precisera vad som är fel? Jag anser att han har rätt.

Vänsterpartiet, Socialdemokraterna och Miljöpartiet, är de partier som vanligt folk sätter i "vänster" eller "vänsterextremist" facket.

De resterande partierna Moderaterna, Liberalerna, Sverigedemokraterna, Centerpartiet och Kristendemokraterna tillhör då det andra facket som folk kallar för "höger" eller "högerextremister".

Och ALLA partier vart överens om detta utfallet, så vänsterextremist eller högerextremist har noll med detta beslut att göra.

När man skriver ut vänsterextremist så är det för att skylla det på andra sidan och i detta fallet var det helt obefogat då båda sidor var helt överens.

Och för att bevisa mitt argument så kan du få sätta vänsterextremist stämpel på mig om du vill, men kom inte och säg att vi "vänsterextremister" vill ha SVT för jag är helt emot att lägga det på skatten då det borde betalas utav de som vill använda nöjestjänsten.

Det hade blivit lika snett om jag skrev "Om man inte är högerextremist då och inte vill betala för fake news?" eftersom högerpartierna röstade för beslutet de med.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Blomman90:

Jag tycker det är tämligen självklart att Plogarn ifrågasatte varför folk hakar upp sig på just innehav av en TV, då dels artikeln handlar om att man nu ska gå ifrån detta erkänt förlegade synsätt samt att han motiverar varför det är ett förlegat synsätt. Alltså finns "svaret" på den fråga du "uppfattade" i Plogarns eget inlägg.

Förutom att ditt svar blir fullkomligt onödigt mot bakgrund av ovan, så tolkar jag ditt inlägg som ett försök att legitimera att man nu "hakar upp sig" på TV-innehav. Detta eftersom du bland annat klargör att man minsann har försökt inkludera mobiltelefoner, surfplattor och datorer i TV-licensen, men att domstolen inte tillät detta (med rådande lagstiftning).

Om du menade någonting annat än ovan föreslår jag att uttrycker dig tydligare i dina inlägg, eftersom det väldigt lätt kan misstolkas som "stöd" för nuvarande lagstiftning som alltså stöds av (oförståeligt) många personer på detta forum.

Det går hand i hand i den mån att den ena styr hur mycket pengar Public Service behöver få in och den andra styr vilka som ska finansiera det. Frågeställningarna är dock helt olika.

Folk som säger "Lägg det på skatten, men minska PS budget" ger alltså stöd för det nya föreslagna systemet, men har åsikter om PS uppdrag. Det är alltså inte dessa personer jag talar om, utan de som vill behålla TV-licensen i sin nuvarande form (oavsett belopp).

Jag frågade dig om argument för att inte lägga finansieringen av PS på skatten (och alltså att i praktiken behålla nuvarande system). Du svarade med en rad exempel. Dock var inget av dessa exempel argument mot att lägga det på skatten, utan endast om vad PS ska innehålla.

Jag sa inte att det nödvändigtvis ska betalas genom Public Service. Däremot så sa jag att det inte är mot definitionen av Public Service att sända underhållning (om du inte hittar på din egen definition). Därmed blir det fel att säga att det inte är Public Service.

Ja, det är fritt fram att tycka det om du vill. Är det den public service du vill ha, så visst. Vill du inte läsa argumenten som läggs fram så är det inte mycket jag kan göra. Jag orkar dock inte med denna monolog länge, du har snurrat ut totalt i något helt off-topic.
Lägger detta på is tills att du hittat något motargument eller något att faktiskt säga.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon286564:

*** raderat ***

Vi diskuterar Radio- och TV-avgiften i denna tråden.
Du kan skapa en ny tråd om du vill diskutera om hur vänstervridet SVT är där jag i flera fall kan hålla med dig och i vissa inte.

Oavsett hur vänstervridet SVT är så anser jag att SVT är en nöjeskanal inte en samhällsfunktion och jag vill ha rätten att välja vilka kanaler jag har, precis som när man väljer om man ska ha boxer, canal digital m.m.

Citerat inlägg raderat (en upprepning av vad som skrivits i ett tiotal inlägg redan)
Permalänk
Medlem

Här är ett lästips om Jens Ganman som är en mångårig SR/SVT journalist som fått nog av sina hycklande kollegor.
Han är väldigt aktiv på Facebook och ger mycket intressant information om ljugande journalister och politiker.

"Hur blir en mångårig Sveriges Radio-medarbetare radikaliserad? Hur går man från att vara inbitet public service-freak till att känna att man inte längre kan stå bakom företagets ”värdegrund”? Det här är historien om detta."

"Idag anser jag att public service bör läggas ner, rakt av och utan dröjsmål. Jag anser att Sveriges Radio, på grund av sin storlek, sitt inflytande som aktivistisk opinionsbildare, sitt institutionaliserade grupptänk och sin uppenbara politisering, är ett av de största hindren för en konstruktiv samhällsdebatt i Sverige."

https://jensganman.wordpress.com/2017/09/22/sveriges-radio-ra...

Ett till tips är att följa Facebook gruppen "I allmänhetens tjänst - granskning av Public service" som dagligen visar på hur SVT/SR vinklar nyheter.

Har man följt källorna ovan en tid så finns det ingen vettig människa som kan anse att Svensk Public service i dess nuvarande form har något existensberättigande!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fextreme_fa:

Har du källa på att det bara är vänsterextremister som frågar efter källor på påståenden?
Jag själv börjar ifrågasätta min politiska inrikting då jag själv alltid trott att jag är någonstans mellan liberalerna och moderaterna pga av mina politiska åsikter. Men samtidigt gillar jag se källor på saker för att kunna läsa och bilda mig en egen uppfattning så nu vet jag inte om jag är moderat eller vänsterextremist längre.

Edit: citerade fel inlägg, ändrat.
Och för att klargöra, detta är skrivet med en del ironi, personligen tror jag vi kan ha att göra med ett en månad gammalt troll.

Skickades från m.sweclockers.com

Var skrev jag att det bara är vänsterextremister som kräver källor. Missade du att jag påpekade problemet med att lämna sådana källor?

Jag talar om vad jag ser. Är det något fel på det? Alla som inte tror mig kan titta på programmen.

Permalänk
Skrivet av Fextreme_fa:

Har du källa på att det bara är vänsterextremister som frågar efter källor på påståenden?
Jag själv börjar ifrågasätta min politiska inrikting då jag själv alltid trott att jag är någonstans mellan liberalerna och moderaterna pga av mina politiska åsikter. Men samtidigt gillar jag se källor på saker för att kunna läsa och bilda mig en egen uppfattning så nu vet jag inte om jag är moderat eller vänsterextremist längre.

Edit: citerade fel inlägg, ändrat.
Och för att klargöra, detta är skrivet med en del ironi, personligen tror jag vi kan ha att göra med ett en månad gammalt troll.

Kan ju hoppas att det är ett troll, personligen börjar jag luta åt att det är en betald opinionsbildare med tydlig agenda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Jag har faktiskt angett källan för mina påståenden men du förstår tydligen inte att man kan diskutera problemen utan din inblandning.

Jag har precis "roat" mig med att skumma igenom dina, i skrivandes stund, 37 inlägg här SweC, varav den stora majoriteten är i denna tråd. Inte nånstans såg jag nåt som liknade en källhänvisning, men jag kan ju ha missat den, så vänligen berätta i vilket/vilka inlägg du hade med källhänvisning(ar) i.

Skrivet av anon286564:

Vi har ett problem med att SVT inte är opartiska och att vi tvingas betala till vänsterpropaganda. Alla vi som inser det kanske vill debattera med varandra.

Du kan ju börja med att visa på ett typexempel på den vänsterpropaganda som du tycker är så problematisk.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Var skrev jag att det bara är vänsterextremister som kräver källor. Missade du att jag påpekade problemet med att lämna sådana källor?

Jag talar om vad jag ser. Är det något fel på det? Alla som inte tror mig kan titta på programmen.

Ber först och främst om ursäkt till moderatorerna som får sitta och rensa dessa inläggen och som med största sannolikhet är trött på alla tv-licens-trådar vid detta laget, och för att jag slänger pinnar på brasan.

Till dig Ingvar: nej du skrev inte "bara vänsterextremister" men du skrev

Skrivet av anon286564:

...

Vänsterextremister kräver källor i tid o otid....

Med det påståendet tolkar jag som att det bara är vänsterextremister. För du har klart och tydligt tidigare i tråden beskrivit för oss att det bara finns två blockhalvor, vänster- och högerextremister. Och om du inte menade bara vänstern så är påståendet helt onödigt om det innefattar samtliga.

Jag passar dock in på påståendet då jag gillar källor, men blir helt förvirrad då jag ser mig själv tillhöra mer höger än vänster vilket talar emot det hela. Så har du någon källa på det närmast ovanstånde citerade påstående som DU skrivit så jag kan ta reda på om jag är vänsterextremist eller högerextremist? För jag kan inte kolla själv eftersom jag inte hittar något via Google, GoogleSchoolar eller andra sökmotorer jag har tillgång till via universitetet där jag kan hitta forskningsartiklar eller relevanta texter som inte är tagna från Twitter eller Facebook.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fextreme_fa:

Ber först och främst om ursäkt till moderatorerna som får sitta och rensa dessa inläggen och som med största sannolikhet är trött på alla tv-licens-trådar vid detta laget, och för att jag slänger pinnar på brasan.

Till dig Ingvar: nej du skrev inte "bara vänsterextremister" men du skrev

Med det påståendet tolkar jag som att det bara är vänsterextremister. För du har klart och tydligt tidigare i tråden beskrivit för oss att det bara finns två blockhalvor, vänster- och högerextremister. Och om du inte menade bara vänstern så är påståendet helt onödigt om det innefattar samtliga.

Jag passar dock in på påståendet då jag gillar källor, men blir helt förvirrad då jag ser mig själv tillhöra mer höger än vänster vilket talar emot det hela. Så har du någon källa på det närmast ovanstånde citerade påstående som DU skrivit så jag kan ta reda på om jag är vänsterextremist eller högerextremist? För jag kan inte kolla själv eftersom jag inte hittar något via Google, GoogleSchoolar eller andra sökmotorer jag har tillgång till via universitetet där jag kan hitta forskningsartiklar eller relevanta texter som inte är tagna från Twitter eller Facebook.

Du övertolkar och misstolkar det jag skriver och ändå missar du det väsentliga.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag har precis "roat" mig med att skumma igenom dina, i skrivandes stund, 37 inlägg här SweC, varav den stora majoriteten är i denna tråd. Inte nånstans såg jag nåt som liknade en källhänvisning, men jag kan ju ha missat den, så vänligen berätta i vilket/vilka inlägg du hade med källhänvisning(ar) i.

Du kan ju börja med att visa på ett typexempel på den vänsterpropaganda som du tycker är så problematisk.

Tyvärr samlar jag inte på länkar och kan inte ge några exempel. Men om jag ägnar en valfri kväll åt att granska programmen så skulle jag kunna ge många exempel.

Permalänk
Medlem

Det här med SR/SVT borde fungera precis som med Svenska Kyrkan, det som tror på dravlet kan vara kvar och betala det som inte är troende kan lämna (och slippa betala).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av molzzon:

Det här med SR/SVT borde fungera precis som med Svenska Kyrkan, det som tror på dravlet kan vara kvar och betala det som inte är troende kan lämna (och slippa betala).

länk som bevisar att GUD inte finns? (skämtar bara)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Profilen:

Intressant! Tack då vet man det. Men därutöver inget annat land på jorden?

Är Finländsk TV lika vänstervriden som vår? Om den inte är det faller jämförelsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

Du övertolkar och misstolkar det jag skriver och ändå missar du det väsentliga.

Eller så tar jag dig lika oseriöst som du verka ta mig seriöst?..
Jag har redan påpekat att jag är ironisk och behandlar dig som ett troll. Så nej jag missar inte det väsentliga, men jag har svårt ta dig seriöst när du inte backar upp dina påståenden och kallar alla med en annan åsikt än din egen för vänsterextremister eller dumförklarar dom.

Permalänk
Medlem

Ibland undrar man om personer här enbart agiterar varandra för agiterandets egen skull.

Speciellt när det börjar handla om vilken sida av det politiska spektrumet man står kastar man sig in i en krigisk polemik där det slutar handla om sakfrågorna utan istället blir långrandiga diskussioner om smådetaljers definition.

Politisk strategi att ratta debatten i diket istället för att erkänna man har fel.

Angående SVTs opartiskhet är det så illa att man inte ens behöver gå till allmänhetens upplevda uppfattning.
Varför tar ni inte tre minuter och googlar och ser vad SVT och SVT medarbetare själva säger?

https://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkanna-era-partisympatier

Janne Josefsson - Vänstern är vårt parti

Som en bonus kan ni ju kolla in highlight-reelen som någon klippt ihop som ligger på youtube rörande SVTs rapportering från USAs senaste presidentvalvaka.

Hare gött.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

För att tjänsten är en samhällstjänst och en fundamental del i en fri demokrati. Precis som polisen, vården och skolväsendet. Netflix är dock inte det.

Det här är ju rent bullcrap eftersom:

1. Det sänds mångt mycket mer än samhällsnyttiga program. Ett exmpel på ett extremt dyrt sådant är Melodifestivalen.
2. SVT är väldigt partiskt och inskränkt. "Oberoende media" är i princip bara ett uttryck man slänger sig med för att det låter käckt.

Det här är katastrof faktiskt. 1300 kr mindre per år för en vanlig människa, inget man går i graven för men det är ändå 1300 kr. Jag hade absolut kunnat acceptera att man betalade för SVT/SR via skattesedeln om de bara sände nyheter, samhällsdebatter och eventuellt dokumentärer. Att bli tvingad att betala för Melodifestivalen, allsköns märkliga filmer, lekprogram för kändisar, realityserier o.s.v. gör nästan att det kokar inom mig. Jag blir fan riktigt arg.

Visa signatur

1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Det här är ju rent bullcrap eftersom:

1. Det sänds mångt mycket mer än samhällsnyttiga program. Ett exmpel på ett extremt dyrt sådant är Melodifestivalen.
2. SVT är väldigt partiskt och inskränkt. "Oberoende media" är i princip bara ett uttryck man slänger sig med för att det låter käckt.

Det här är katastrof faktiskt. 1300 kr mindre per år för en vanlig människa, inget man går i graven för men det är ändå 1300 kr. Jag hade absolut kunnat acceptera att man betalade för SVT/SR via skattesedeln om de bara sände nyheter, samhällsdebatter och eventuellt dokumentärer. Att bli tvingad att betala för Melodifestivalen, allsköns märkliga filmer, lekprogram för kändisar, realityserier o.s.v. gör nästan att det kokar inom mig. Jag blir fan riktigt arg.

Tilläggas bör väl att politiskt propaganda inte är "en samhällstjänst och en fundamental del i en fri demokrati" det är ju precis tvärt om..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bandaren:

Ibland undrar man om personer här enbart agiterar varandra för agiterandets egen skull.

Speciellt när det börjar handla om vilken sida av det politiska spektrumet man står kastar man sig in i en krigisk polemik där det slutar handla om sakfrågorna utan istället blir långrandiga diskussioner om smådetaljers definition.

Politisk strategi att ratta debatten i diket istället för att erkänna man har fel.

Angående SVTs opartiskhet är det så illa att man inte ens behöver gå till allmänhetens upplevda uppfattning.
Varför tar ni inte tre minuter och googlar och ser vad SVT och SVT medarbetare själva säger?

https://www.svt.se/opinion/svt-och-sr-dags-att-erkanna-era-partisympatier

Janne Josefsson - Vänstern är vårt parti

Som en bonus kan ni ju kolla in highlight-reelen som någon klippt ihop som ligger på youtube rörande SVTs rapportering från USAs senaste presidentvalvaka.

Hare gött.

Så dessa två källor menar du bevisar att SVT och SR är partiska?

Janne Josefsson, en enda individ?

En sympatiundersökning som förvisso visar att Mp är överrepresenterade, men också att Socialdemokraterna och Moderaterna är kraftigt underrepresenterade. Även andelen journalister på SVT som svarade var mycket låg.

Ska dessa vara de stora bevisen som visar de som tvivlar på er uppfattning att ni har rätt? Om ja, så har ni onekligen mycket att jobba på.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Så dessa två källor menar du bevisar att SVT och SR är partiska?

Janne Josefsson, en enda individ?

En sympatiundersökning som förvisso visar att Mp är överrepresenterade, men också att Socialdemokraterna och Moderaterna är kraftigt underrepresenterade. Även andelen journalister på SVT som svarade var mycket låg.

Ska dessa vara de stora bevisen som visar de som tvivlar på er uppfattning att ni har rätt? Om ja, så har ni onekligen mycket att jobba på.

I och med att det är väldigt lätt att titta på TV och bilda sig en uppfattning själv är det ganska meningslöst och lägga ner för mycket tid på att försöka övertyga människor som redan har bestämt sig för vad de skall tycka.

Dessa människor är inte mottagliga för argument. Vi påminns vare dag om att SVT är vänster och då är det väldigt irriterande att vissa personer blånekar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon286564:

I och med att det är väldigt lätt att titta på TV och bilda sig en uppfattning själv är det ganska meningslöst och lägga ner för mycket tid på att försöka övertyga människor som redan har bestämt sig för vad de skall tycka.

Dessa människor är inte mottagliga för argument.

Det är inte jag som försöker övertyga någon. Jag bara efterfrågar lite mer kött på benen gällande vissa åsikter, eftersom jag tycker att det är intressant.

Visa signatur