Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Har en Samsung från 2015 med Tizen, fullkomligt helt värdelöst.

Kör en Shield TV istället.

Håller med, har en LG smart tv 2012 är totalt dum idag.
Köpte en Shield TV, helt underbar.

Permalänk
Medlem

Ju mer funktioner TV får, desto bättre. Alla vill inte ha dator, Tv box appleTV/chromecast + bluray/dvd + konsoller med tillhörande eluttag, kablage och el konverterare. Jag vill ha en TV, inte ett monster med härvor av sladdar överallt. Att tillverkarna inte uppdaterar "smarta" funktioner är uruselt, men en hel annan sak. Har själv en KS7005 och den klarar sig ännu iaf. Det jag saknar på moderna apparater är legacy ingångar. Främst fler ingångar än det TV kmr med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Napster91:

Ju mer funktioner TV får, desto bättre. Alla vill inte ha dator, Tv box appleTV/chromecast + bluray/dvd + konsoller med tillhörande eluttag, kablage och el konverterare. Jag vill ha en TV, inte ett monster med härvor av sladdar överallt.

Det kan jag definitivt hålla med om!

Problemet här verkar vara att man ganska snart i vilket fall hamnar där. Med extra kablar, boxar och fjärrkontroller för att kunna hänga med i utvecklingen. Det är bara en tidsfråga.

Jag anar bakom detta att TV-tillverkarna sneglar mot Smartphone-branschen där folk utan blinka eller protestera byter till dyra telefoner med 1-3 års mellanrum så fort den gamla känns utdaterad och trött. Här verkar TV-tillverkarna hoppas att folk gör samma sak med TV:n istället för att vänta tio år tills den går sönder.

Permalänk
Medlem

Som teknikintresserad så har jag alltid varit skeptisk till just den "smarta" delen i en TV. Tillverkare snålar med hårdvara och mjukvara.

På mjukvarufronten är det lite som när smartphones först kom. En rad olika operativsystem som alla ska ha sina egna varianter på appar för exakt samma sak och som alla funkar skit.

Sen att mann ska navigera med en fjärrkontroll är bara idiotiskt, förlegad teknik. Att koppla exempelvis en chromecast och använda en smartphone för att navigera i appar man "castar" är så otroligt mycket mer intuitivt än en fjärrkontroll (att skriva text med fjärrkontroll borde de flesta ha listat ut att det är dödfött).

Kör en LG OLED55B8V med WebOs som skulle vara så bra. Totalt skit, köpte ett tangentbord som jag tänkte skulle funka bättre för att navigera i apparna men då stödjer flera inte ens inmatning från tangentbordet (facepalm). Gav upp och köpte en chromecast, har fler appar och bättre navigering. För min del hade de gärna kunnat sålt mig en "dum tv" med bra skärm istället så sparar jag någon tusenlapp istället.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stw78:

Finns ju billigare lösningar visst.. men vill man ha så man kan spela på htpcn med så blir de dyrare... du skulle kunna köra på en Raspberry Pi och få HTPC experiance men klarar inte allt om man kör tex en i5a eller AMDs Ryzen processorer..

Spela på HTPC ?
Det gör man väl inte....

Då är det ju ingen HTPC

En HTPC är ju en Home Theatre Personal Computer som är underhållningsnavet i hemmet tillsammans med tv:n!

Oftast med ett nerskalat OS typ Kodi. Typ: Power On --> Välj film/musik --> Och valfritt spelas upp.

Det är vad en HTPC gör!

Sen att folk väljer att koppla in en spelburk till Tv och sen kalla den "HTPC" är ju rätt fel... Eller?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Spela på HTPC ?
Det gör man väl inte....

Då är det ju ingen HTPC

En HTPC är ju en Home Theatre Personal Computer som är underhållningsnavet i hemmet tillsammans med tv:n!

Oftast med ett nerskalat OS typ Kodi. Typ: Power On --> Välj film/musik --> Och valfritt spelas upp.

Det är vad en HTPC gör!

Sen att folk väljer att koppla in en spelburk till Tv och sen kalla den "HTPC" är ju rätt fel... Eller?

I dagsläget kan det antas att det som åsyftas är en dator som du kopplar in i din hemmabioanläggning.
Det har ju hänt en hel del på teknikfronten från när det uttrycket myntades också, nu kan du ha en tyst dator som det går att spela annat än Region 1 DVD på med PowerDVD

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Köpte mig en Philips TV då jag ville både ha Amblight och inbyggt Android TV. Funkade bra till en början tills jag skulle börja köra tunga 4K filmer genom nätverk. Vilket denna TV skulle klara av men vilket program man än valde eller vilka inställningar du än hade så ville det inte funka ordentligt. Tröttnade och beställde en Nvidia Shield TV v2 och jag är frälst då den äter alla filtyper som ingenting! Så jag skulle säga att tanken med Android TV inbyggt direkt i TV:n är väldigt bra. Men funkar inte så bra i praktiken då tillverkarna ska in med massor av annat (bloat) vilket i sin tur leder till långa väntetider på uppdateringar. Min fick Android 7.1.2 häromdagen och Android 8.0 har funnits ett par månader redan. Jag har testat för jag trodde verkligen att sånt här hade blivit bra idag men ack så fel jag hade, jag väntar nog ett bra tag till innan jag förlitar mig på inbyggd mjukvara

Permalänk
Inaktiv

Philips Android TV, funkar till Netflix. I övrigt ren dynga. Exempelvis, när man skall söka på Youtube så defaultar den till att tala in sökningen. Trots att min modell inte har mikrofon!....
Överlag är Androd TV en ostabil skitplattform, Webbläsaren är sämre än PS4ans, få appar, kraschar en del.
kör Windows 10 på en mITX låda med logitech k400. Fungerar utmärkt

Permalänk
Medlem

Har en Panasonic från 2012 som lyser blått SmarTViera när man startar den. Man kan köra appar och "spel" från olika parter och visst det funkar men det är på tok för slött. Det kände jag redan när den var ny så jag byggde en HTPC illa kvickt.

Permalänk
Medlem

Hatar mina "smart"-funktioner

Älskar min TV (65" Philips med 3-sidig Ambilight) men alla dessa smartfunktioner gör mig galen. Sega, krashar och både Netflix och Youtube laggar och har uppstartstider från helvetet.

Lösning: Chromecast Ultra.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz GPU: GTX 1080 Moderkort: ASUS Z170-E RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz Chassi: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Kylare: Corsair h100i

Permalänk
Medlem

"Smart-TV" är enl. mig den sämsta produktkategorin i modern tid.
En vanlig skärm/dum-TV+dator slår alla nuvarande implementationer.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk

SmartTV är helt värdelöst. Du kan inte uppgradera datorn i en SmartTV enkelt. Och SmartTV är omoget och dåligt just nu, så utvecklingen sker mycket snabbt. Du vill alltså uppgradera hårdvaran ofta, det får du göra genom att köpa en helt ny TV. Vilket är värdelöst. Det är bättre med en extern box som har starkare hårdvara och bättre program, än SmartTV-datorn. SmartTV är inte så mycket utvecklare heller, en Android box har du miljoner appar att ladda ned. Samsungs SmartTV utvecklare kommer aldrig hinna utveckla miljoner appar för en specifik smartTV.

Permalänk

Har precis samma upplevelse som Tomas. Vill helst att nästa TV jag köper ska vara en enkel skärm med så bra bildkvalitet som möjligt (HDR, 4k och alla buzzwords såklart) men att den smartaste funktionen ska vara att det går att växla mellan HDMI-ingångarna, som ska vara många.

Permalänk
Medlem

Sambon använder ibland "smart-funktionen" i vår samsung, men då endast netflix. Teven har otroligt usel wifi-anslutning, så det är inte många minuter man kan kolla innan man behöver reseta. Annars körs allt via chromecast och pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boomhowler:

Har precis samma upplevelse som Tomas. Vill helst att nästa TV jag köper ska vara en enkel skärm med så bra bildkvalitet som möjligt (HDR, 4k och alla buzzwords såklart) men att den smartaste funktionen ska vara att det går att växla mellan HDMI-ingångarna, som ska vara många.

hur många pryttlar har du kopplat till TVn?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en LG smart-tv för två år sedan. Valde smart-tv för att "smart"-funktionen är bra mycket billigare än en HTPC. Funkar halvbra.
Appen för Youtube visar filmerna utan problem, men den är trög att navigera.
Titta på filmer (från olika -play-sidor) via webbläsaren är också trögnavigerat, och funkar inte alltid som det ska.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av anon284015:

Philips Android TV, funkar till Netflix. I övrigt ren dynga. Exempelvis, när man skall söka på Youtube så defaultar den till att tala in sökningen. Trots att min modell inte har mikrofon!....

Det där är ett klockrent exempel på hur fel det kan bli.

Enligt prisjakt säljs det 195 Philips-TV på marknaden. Av dessa flaggas 122 som "Smart-TV" (dvs ifall informationen i databasen är tillräckligt komplett). Så det gäller att lista ut vilka av dessa 122 som kör Android-TV, ger ett rappt gränssnitt och en mikrofon så att man snabbt kan söka på Youtube.

Ja, om jag nu ens vill sitta och skrika "pudipaj" till TV:n.

Det blir en jäkla kartläggning att lista ut detta från 122 modeller baserat inkomplett information. Där vet jag av erfarenhet att inte ens tillverkarna själva på de svenska kontoren kan den fullständiga skillnaden mellan alla sina apparater. Hur vet man vad som är bättre eller sämre mellan PUS6162 och PUS6262-modellerna? Om det nu ens är skillnad kring de saker man bryr sig om?

Permalänk
Medlem

Kör "osmart" tv i tv-rummet parat med apple tv och en dune mediaspelare. I övriga tv i huset sitter det en chrome cast eller chrome cast ultra.

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem

Har nu haft min 65B7 i ett par veckor och tycker väl att smart-funktionerna fungerar som dom ska. Netflix fungerar perfekt. Gillar inte nya youtube-appen, men den fungerar. Svtplay funkar som den ska och det går att köra tv4play via webbläsaren så jag är helt klart nöjd med den biten. Mediaspelaren klarar av väldigt tunga filer, men svårt att få bra ljud ur tv´n till förstärkaren.
Men att jag skulle klara mig på tv´ns inbyggda funktioner är ju inte troligt.
Shielden är inte riktigt så bra som man kan tro. Får inte dolby vision från Netflix eller HDR på Youtube att fungera. För att inte tala om att den inte klarar av att switcha till 23.976 på originalmaterial är ju bara pinsamt. Det går ju att ställa maskinen manuellt i det läget, men blir rätt sluggish i handhavandet då. Fast Kodi funkar väldigt bra.
Och min Dune kommer jag aldrig ge upp, bara uppgradera när det kommer en ny med lämpliga specs.
Så jag skulle inte påstå att jag är bunden vid Tv´ns smartfunktioner. I den takt de slutar fungera bra i Tv´n så kommer jag garanterat ha en extern källa som löser det.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem

Har en LG ca 2år gammal den är faktiskt rätt lätt att använda då den har sån Magic remote som ELgiganten säljaren sa, jag sa- så den använder sig av magi, och köpte den.=)
rätt rapp för att vara en TV, quadcore.

synd att den inte är typ android baserad så man kan ladda ner massa appar man vill ha som Svt ,HBO mm. Kör mest netflix och använder röststyrning till att kolla saker på Youtube eller googla det.

självklart har jag dator till Tv med trådlöst tangentbord och mus också, den använder jag mest.

håller med många andra att skulle hellre ha en TV som bara va en skärm, fast då får man inte någon antenn mottagare.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung KS7005 från 2016. Blev ganska imponerad över hur bra dess smart-tv funktioner fungerar. Jag hade dock inte förväntat mig någonting i förväg.
Den har det mesta man kan tänka sig i appväg och de är min mening oftast stabila och fungerar bra, SVTplay, netflix, hbo, cmore, viaplay, plex, en väl fungerande webbläsare som klarar av att spela upp film på nätet. Man kan även koppla in trådlös mus och tangentbord så det går smidigt att surfa. Den klarar även av alla filmformat som man kan tänkas hitta på sin dator, även det nya komprimeringsformatet h.265 och det går smidigt att pusha ut dessa över nätverk från en dator i ett annat rum. Bra stabil trådlös uppkoppling - har även stöd för 5ghz och 802.11ac.
Hitils har jag inte saknat någon funktion i TVn vilket resulterat i att jag tagit bort datorn som jag hade ståendes under den tidigare TVn - det sparar plats.

MEN jag blir nog tyvärr inte förvånad den dagen som appar och andra saker plötsligt slutar fungera på TVn för att leverantörerna inte längre ser någon poäng med att supportera min TV. Hoppas det dröjer dock.

Och här känns det som att det behövs lagar och regler nationellt men även på EU nivå om hur funktioner på olika "smarta" apparater ska hållas vid liv och hur länge. En TV kan man rädda med en dator eller annat kopplat till HDMI ingångarna men jag ser ett större problem med exempelvis "internethögtalare" som i många fall inte har några externa ingångskällor alls (bluetooth, aux mm) Det blir ett miljöproblem när man måste ersätta en, till hårdvaran sett, fullt fungerande produkt med en ny bara för att tillverkaren plötsligt slutar stödja den efter 3-4-5 år. Jag var själv med om detta med en internethögtalare från Logitech i somras då de tog bort stödet för Spotify.

Permalänk
Medlem

Har en lg b6 oled och på den så startar appar snabbt och utan problem, i apparna så flyter allt på utan peoblem. Min htpc ligger outnyttjad sen inköp för ca 1 år sen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Som teknikintresserad så har jag alltid varit skeptisk till just den "smarta" delen i en TV. Tillverkare snålar med hårdvara och mjukvara.

På mjukvarufronten är det lite som när smartphones först kom. En rad olika operativsystem som alla ska ha sina egna varianter på appar för exakt samma sak och som alla funkar skit.

Sen att mann ska navigera med en fjärrkontroll är bara idiotiskt, förlegad teknik. Att koppla exempelvis en chromecast och använda en smartphone för att navigera i appar man "castar" är så otroligt mycket mer intuitivt än en fjärrkontroll (att skriva text med fjärrkontroll borde de flesta ha listat ut att det är dödfött).

Kör en LG OLED55B8V med WebOs som skulle vara så bra. Totalt skit, köpte ett tangentbord som jag tänkte skulle funka bättre för att navigera i apparna men då stödjer flera inte ens inmatning från tangentbordet (facepalm). Gav upp och köpte en chromecast, har fler appar och bättre navigering. För min del hade de gärna kunnat sålt mig en "dum tv" med bra skärm istället så sparar jag någon tusenlapp istället.

Vad är det för tv aparat, b8v har jag aldrig hört talas om i oled sammanhang

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klonas:

Jag har en Samsung KS7005 från 2016. Blev ganska imponerad över hur bra dess smart-tv funktioner fungerar. Jag hade dock inte förväntat mig någonting i förväg.
Den har det mesta man kan tänka sig i appväg och de är min mening oftast stabila och fungerar bra, SVTplay, netflix, hbo, cmore, viaplay, plex, en väl fungerande webbläsare som klarar av att spela upp film på nätet. Man kan även koppla in trådlös mus och tangentbord så det går smidigt att surfa. Den klarar även av alla filmformat som man kan tänkas hitta på sin dator, även det nya komprimeringsformatet h.265 och det går smidigt att pusha ut dessa över nätverk från en dator i ett annat rum. Bra stabil trådlös uppkoppling - har även stöd för 5ghz och 802.11ac.
Hitils har jag inte saknat någon funktion i TVn vilket resulterat i att jag tagit bort datorn som jag hade ståendes under den tidigare TVn - det sparar plats.

MEN jag blir nog tyvärr inte förvånad den dagen som appar och andra saker plötsligt slutar fungera på TVn för att leverantörerna inte längre ser någon poäng med att supportera min TV. Hoppas det dröjer dock.

Och här känns det som att det behövs lagar och regler nationellt men även på EU nivå om hur funktioner på olika "smarta" apparater ska hållas vid liv och hur länge. En TV kan man rädda med en dator eller annat kopplat till HDMI ingångarna men jag ser ett större problem med exempelvis "internethögtalare" som i många fall inte har några externa ingångskällor alls (bluetooth, aux mm) Det blir ett miljöproblem när man måste ersätta en, till hårdvaran sett, fullt fungerande produkt med en ny bara för att tillverkaren plötsligt slutar stödja den efter 3-4-5 år. Jag var själv med om detta med en internethögtalare från Logitech i somras då de tog bort stödet för Spotify.

Jag har samma TV som du och tycker också att den gör det den ska. Jag använder Youtube, Netflix och Spotify vilket numera fungerar riktigt bra (efter några patcher). Alla vet hur krångligt och otympligt det är att söka efter saker med en fjärrkontroll, därför är det så otroligt smidigt att kunna söka på mobilen och visa det på TVn, mobilen har man ju ändå alltid tillhands. Youtube stödjer 4K samt HDR vilket är fantastiskt, Netflix appen fungerar väldigt bra och Spotify gör vad den ska om man har fest hemma och alla vill se vad som spelas. Vill någon söka efter lite musik så ger jag dem bara gästaccess till WiFi och så kan de själva söka, bläddra och spela bäst de vill.

Tidigare fick jag alltid sätta på datorn och koppla om den mot TVn om jag ville kolla på just Youtube, Netflix osv men nu har jag bara på den om jag ska spela. Tycker det är en otrolig frihet att kunna göra allt via mobilen och gillar också hur snabbt och lätt det är att visa bilder och filmer jag tagit med mobilen på TVn. Inga extra appar osv behövs utan det är bara att dela och sen är det klart.

Inga externa boxar som Shield TV, Apple TV osv behövs i mitt hem iaf

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Har en Samsung ES6535 från 2012 och den har fungerat väldigt bra, uppdateringar till både teven och smarthub kommer ungefär varannan månad online via nätverket och Netflix går som en dröm. Hemmabion styrs via hdmi arc och cec vilket är väldigt bekvämt.

Men visst märks det att teven börjar bli gammal och är inne på 6:e året, cmore, spotify och youtube har försvunnit ur appstore pga föråldrad hårdvara dock är netflix, viaplay, hbo, amazon, plex ... kvar.

Kommer nog klämma ur några år till ur teven sen blir det en ny smarttv ur övre mellanklass/nedre kvalitets segmentet dvs ungefär motsvarande vad jag har nu.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Jag kör en LG 4k HDR TV, modell "ett år gammal". Jag blev positivt överraskad till hur bra den fungerade när jag först började använda den. Visst, den är inte alls lika rapp som till exempel en Apple TV men Youtube och Netflix, (det TV'n primärt används för), fungerar väldigt bra direkt i TV'n. Dessutom stödjer både Youtube och Netflix 4k direkt i applikationerna.

Dessutom kan jag ha Youtube applikationen öppen i TV'n och starta/stänga av klipp från telefonen så länge jag sitter på samma WiFi, vilket gör att jag slipper att sitta och klicka/söka med fjärrkontrollen.

Den har fungerat tillräckligt bra för att jag inte ska bli galen och köpa en Apple TV nu under ett års tid och det enda som just nu skulle ändra på det är att den blir slöare än vad den är idag.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Kör Chromekast vilket funkar till 98% av det jag använder idag. Om inte så har jag kvar min gamla HTPC i tv-bänken men den används sällan numera.

Permalänk
Medlem

Jag köpte själv ny dum FULL HD TV på mellandags rea år 2015, enbart for att det var billigare än som att köpa en datorskärm i samma storlek.

Har TV box för Boxer jag har genom lyran samt en fullfjädrat HTPC med Blu-ray spelare och TV kort. Alt kopplat upp med ordentligt surround system.

4K uppgraderar jag till i framtiden.

Visa signatur

Main: Win 10 Pro, Gigabyte Z97X-SLI, i7-4790K stock, HyperX 4x4 GB PC-12800, GTX 960 2GB, Kingston m.2 128, GB SSD 18TB RAID lager.
HTPC: Win 10 Pro, Gigabyte Z97P-D3 i5-4570s, Crucial 4+4 GB PC-12800, Kingston SATA3 120 GB SSD, Asus Blu-Ray.

Permalänk
Medlem

Det som funkar bra på våra samsungs är faktiskt Netflix... alla i vår familj använder den appen... men jag vägrar, kör genom UHD spelaren, då det blir bättre bild, och hz ändrar automatiskt till vad det ska va, oftast 23.976... men alla andra appar där(på smart TVn) är väldigt sega tycker jag, och hänger sig lätt... vi har plex med, men ungarna i deras rum använder ps3, eller ps4 för plex, funkar mycket bättre där igenom än smartTV.
Vi har HTPC med, den använder vi till svtplay, tv4 play, ytube, vimeo etc... men till film har vi Zappiti 4k mini, grym bild och bra ljud från den när man streamar egenrippade BD, mkv etc.

Permalänk
Medlem

Min TV är "smart" sedan runt 2006, då jag kopplade in datorn i den, har såklart inget behov av några "smart"-funktioner i en TV.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]