Ska införskaffa ny dator, hjälp gärna till!

Permalänk
Medlem

Ska införskaffa ny dator, hjälp gärna till!

Tjena alla där ute i fredagsmörkret.

Nu är det såhär att jag tänkte införskaffa mig en ny dator när nya Intel Processorn släpps, grejen är ju det att det finns så sjukt mycket olika saker och välja mellan och jag är inte helt haj på det där.

Jag spelar inte allt för krävande spel om man säger så, men jag vill köpa något som kan hålla mig säker 3-5 år framåt då jag sällan spelar något superkrävande spel. Börjar känna att mitt 760 kort och i5 från 2014 börjar svikta ganska rejält så ber nu er snälla människor att kanske kan lägga några tips eller lägga ihop delar till en dator så jag känner mig säker några år framöver. För det rimligaste priset som möjligt då jag som sagt inte spelar superspel!

Trevlig kväll!

Update: Mitt chassi och nätagg kommer jag kunna använda, och windows behöver jag inte ha med heller!

Mvh!

Permalänk
Medlem

@JadR: Du måste skriva mer detaljer, exakt vilka spel spelar du för ingen vet vad du tycker är krävande spel att driva. Samt budget, vad som är rimligt där är olika för alla, rimligt för dig kan vara allt mellan 5-50.000 kr

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

@Paddglutt: Ja juste förlåt. Budget 10-14 runt där, spelar cs, pubg, ska spela starwars battlefront2 sen kanske man hittar något annat, men det är det mesta jag spelar, vet att det inte är tokkrävande men vill ha en dator som bara kan stå i några år utan att jag behöver göra något med den.

Hoppas det hjälper!

Mvh

Permalänk

Inet säljer ju AMD processorer billigt nu. en AMD 1700X för 3200 och ett 1080 grafikkort hade nog gjort susen och bör rymmas i din budget.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

@JadR:

Den här kommer stå sig bra ett tag framöver:

Intel-alternativ:

När det kommer till grafikkort så skulle jag råda dig att köpa GTX1060 eller vänta på GTX1070Ti. GTX1070 som den är idag är för dyr, den kostar 2000:- mer än GTX1060 för den här skillnaden: GTX1060 vs GTX1070

Intel-alternativ
Permalänk
Medlem

@Icecrystal: Tack för din input! Ska ta och kolla igenom det där!

Permalänk
Medlem

@Icecrystal: lägga pengar på 3200 mhz minnen och köpa ett 1060 känns waste imo.

Permalänk
Medlem

@Relive:
Minnen kostar idag, det finns ett par Ripjaw utan Samsung B-die för 1800:- om det är lättare att smälta kanske. Men generellt så tycker jag att minnen får kosta lite på nya system, då de förmodligen kommer stå sig en uppgradering. Och att gå upp ifrån ett GTX1060 är lite svårt idag, du behöver dubbla budgeten för att komma upp till nästa nivå i prestanda (om du inte köper begagnat). Då kan man lika bra lägga lite på det övriga systemet. Om något så bör man satsa på ett GTX1080 om man ändå är uppe i de summorna.

Permalänk
Medlem

https://beta.webhallen.com/api/cart-img/247896,274593,276258,...

Tänkte kanske något som denna, är det bra? Har nämligen Chassi, SSD,Nätagg och Windows kan jag fixa på annat sätt.

Samt hur mycket tror folk att man få en för dessa grejer:
GTX 760
MSI Gaming 3 Moderkort
8GB ram
Intel i5 4690
DVDRW

Antar att det är skit och ingenting men undrar bara!

Permalänk
Medlem

@JadR: 2-3k för gamla delarna kanske.

Men jag skulle helt ärligt bara köpa en ssd, 1080 och 8 gb ram till den där datorn. (kanske skippa ramen och se hur datorn blir med bara 8 och dem uppgraderingarna, duger inte de så köper du de andra delarna senare.