Kommer Pixel XL Gen 1 till Sverige?

Permalänk
Inaktiv

Kommer Pixel XL Gen 1 till Sverige?

Hos bl.a. Netonnet står Pixel XL Gen 1 som nyhet på deras förstasida. Går att boka för 4990 kr. Finns även att boka hos CDON och Webhallen. Vet någon mer om detta?

https://www.netonnet.se/art/startpage/google-pixel-xl-1st-gen...

Permalänk
Medlem

Ska inte Google släppa Pixel 2 XL snart..?

Enda jag vet är att testexemplar av den som skickats ut för reviews har haft problem med skärmarna..

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju väldigt oklart. Varför kommer första generationens Pixel hit nu? Man får upp förhoppningarna lite om att andra generationens Pixel kanske kommer hit nu men det är oklart hur Google jobbar så man vet aldrig.

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Det är inte Google som släpper Pixel i Sverige, utan butiker som köpet in resterande lager som finns väl. Google släpper varken Pixel 1/2 här i Sverige. Om Google börjar sälja Pixel telefoner, så skulle det listas i Playstore Sverige och det gör det inge nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

jag såg det också det står att dom kommer in 3e november och för att undvika att starta flera trådar om samma sak så undrar jag är google pixel xl 1 fortfarande relevant idag? 5k är var vad jag först hade tänkt att lägga på en ny telefon och den ligger ju precis i rätt prisklass då.. men är det värt de?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

jag såg det också det står att dom kommer in 3e november

Var ser du det datumet? Står bara förhandsbokning för mig.

Jag tycker definitivt att det kan vara värt det. Pixel var ju förra årets kanske bästa mobil, och eftersom det är en Google-telefon så kan man förvänta sig bra stöd vad gäller uppdateringar. Sedan behöver man ju inte ha det allra senaste jämt heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kethsi:

jag såg det också det står att dom kommer in 3e november och för att undvika att starta flera trådar om samma sak så undrar jag är google pixel xl 1 fortfarande relevant idag? 5k är var vad jag först hade tänkt att lägga på en ny telefon och den ligger ju precis i rätt prisklass då.. men är det värt de?

Har själv kollat efter telefoner i just 5k klassen.
Pixel är ett bra alternativ. Men själv valde jag LG G6 för skärmformatet och kameran.
Telefonerna jag kollat mellan är LG G6, Oneplus 5 (som finns i Sverige nuförtiden), Nokia 8 och Pixel.
Alla är likvärdiga och har sina för och nackdelar.

Och juste, Pixe är helt klart värd 5k sett till vad man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag såg det också det står att dom kommer in 3e november och för att undvika att starta flera trådar om samma sak så undrar jag är google pixel xl 1 fortfarande relevant idag? 5k är var vad jag först hade tänkt att lägga på en ny telefon och den ligger ju precis i rätt prisklass då.. men är det värt de?

Helt klart relevant om man gillar ett rent android. Säkerhetsuppdateringar är utlovade att rulla ut till och med 2019 och dom kommer att uppdateras till Android P nån gång 2018.

Bra specs och bra kamera. Batteritid får man nog kolla upp dock.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Pixel 1 stödjer inte all 4G+ som används i Europa.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Mycket spännande att tre större butiker i Sverige plötsligt listar denna årsgamla mobil! Dessutom för mycket lägre pris än vad gråimportbutikerna gör.
Kan inte låta bli att spekulkera om att något är på gång med Google och Sverige. Google Wifi dök ju upp i svenska Googlebutiken här om veckan, och Google Assistant kommer få stöd för fler språk snart...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrhlmbrg:

Var ser du det datumet? Står bara förhandsbokning för mig.

Jag tycker definitivt att det kan vara värt det. Pixel var ju förra årets kanske bästa mobil, och eftersom det är en Google-telefon så kan man förvänta sig bra stöd vad gäller uppdateringar. Sedan behöver man ju inte ha det allra senaste jämt heller.

Skickades från m.sweclockers.com

prisjakt, kolla på webhallen det står 2017-11-03 när man hovrar över den gula kommande ikonen.

Skrivet av huttala:

Har själv kollat efter telefoner i just 5k klassen.
Pixel är ett bra alternativ. Men själv valde jag LG G6 för skärmformatet och kameran.
Telefonerna jag kollat mellan är LG G6, Onplus 5 (som finns i Sverige nuförtiden), Nokia 8 och Pixel.
Alla är likvärdiga och har sina för och nackdelar.

Och juste, Pixe är helt klart värd 5k sett till vad man får.

jag stör mig lite på att det verkar inte finnas så många med vattentålighet i den prisklassen och det vore bra att ha pga att jag jobbar mycket utomhus :/

Skrivet av drwlz:

Helt klart relevant om man gillar ett rent android. Säkerhetsuppdateringar är utlovade att rulla ut till och med 2019 och dom kommer att uppdateras till Android P nån gång 2018.

Bra specs och bra kamera. Batteritid får man nog kolla upp dock.

den får android 9 eller vad sjutton dom kan kalla det också säger du? 8 är väl oreo så vitt jag har förstått, kollar man reviews står det att den har riktigt bra batteritid men ingen vattentålighet vilket är en stor nackdel.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kethsi:

jag stör mig lite på att det verkar inte finnas så många med vattentålighet i den prisklassen och det vore bra att ha pga att jag jobbar mycket utomhus :/

G6 är vattentät och ska vara "extra stöttålig".

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

G6 är vattentät och ska vara "extra stöttålig".

va sjutton hur missade jag det.. har suttit o kollat telefoner i veckor och inte insett de haha tack.

kanske blir en g6 i alla fall då. eller pixel we shall see.

hur är batteritiden på din g6 då?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Kethsi:

va sjutton hur missade jag det.. har suttit o kollat telefoner i veckor och inte insett de haha tack.

kanske blir en g6 i alla fall då. eller pixel we shall see.

hur är batteritiden på din g6 då?

Inga problem! Satt själv i samma sits i några veckor och har nog blåst igenom typ alla reviews som är relaterade till telefonerna jag nämnde ovan och kom fram till att G6 är bäst kompromissen för mig.
Batteritiden har jag ingen aning om då jag fick hem telefonen idag. Men av reviews att döma ska den vara bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

den får android 9 eller vad sjutton dom kan kalla det också säger du? 8 är väl oreo så vitt jag har förstått, kollar man reviews står det att den har riktigt bra batteritid men ingen vattentålighet vilket är en stor nackdel.

Jag håller mig till bokstäverna, blir enklare så (men Android P är utlovat till Pixel-telefonerna från 2016) .

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

prisjakt, kolla på webhallen det står 2017-11-03 när man hovrar över den gula kommande ikonen.

Såg det nu. Frågade deras kundservice via chatt men den personen visste inget om att den skulle komma in.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Visst är google roliga. De släpper nytt crap, bestämmer sig för att släppa produkten i bokstavligt talat 4-6 länder och tycker de är helt klarar. Vilket företag skulle ens komma på tanken att göra samma sak?

Bara nåt som att inga Pixel produkter alls släpps här drev mig till Samsung efter att ha haft en nexus telefon sen HTC Nexus One. Känns bara så sjukt skumt när de har en marketplace för övriga produkter i resten av Europa t.ex.