Permalänk
Medlem

@dorf_se:

Räcker det att Wodan fått det bekräftat av Christoph Kredler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@dorf_se:

Räcker det att Wodan fått det bekräftat av Christoph Kredler?

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trozen:

@anon257891:

Var beställde du det? Snyggt!

Taobao

Permalänk
Snusfri

Tyvärr så har mitt kära Ducky Shine 2 White/Pink blivit än mer kaputt dom senaset dagarna, började för ca 1 år sedan när man råkade spilla lite öl i det att backlighten ballade ur helt och stängdes av och på av sig själv när den var på, dock korrigerade tangentbordet det själv efter ett tag så det började fungera igen, dock så med början för någon vecka sedan så har det börja stänga av sig själv så man får dra ur usb-kabeln och i med den igen så fungerar det igen.

Nu för någon dag så börjad CAPS-leden lysa konstant, oavsett om man stänger av belysningen eller trycker i/ur CAPS.

Tror dock jag har hittat en värdig ersättare i Varmilo VA109m Sakura från Caps-Unlocked, dock så blir priset £155 men det kan det nog vara värt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

@THB: Har bara hört bra saker om Varmilo som tillverkare, har dock själv aldrig haft ett t-bord från de. Om det är själva vit-rosa designen som du är ute efter är nog Varmilot enda alternativet.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Snusfri

@Leedogustav, hört bra om Varmilo jag med.
Det är just den vit/rosa designen jag är ute efter och som du säger så är de enda som för tillfället har det.

Maxgaming har tangentbordet inne, dock så är det TKL vilket jag inte klarar av så det får bli att beställa från Caps-Unlocked, blir ~1700:- med frakt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tyvärr så har mitt kära Ducky Shine 2 White/Pink blivit än mer kaputt dom senaset dagarna, började för ca 1 år sedan när man råkade spilla lite öl i det att backlighten ballade ur helt och stängdes av och på av sig själv när den var på, dock korrigerade tangentbordet det själv efter ett tag så det började fungera igen, dock så med början för någon vecka sedan så har det börja stänga av sig själv så man får dra ur usb-kabeln och i med den igen så fungerar det igen.

Nu för någon dag så börjad CAPS-leden lysa konstant, oavsett om man stänger av belysningen eller trycker i/ur CAPS.

Tror dock jag har hittat en värdig ersättare i Varmilo VA109m Sakura från Caps-Unlocked, dock så blir priset £155 men det kan det nog vara värt.

Om du är okej med att skippa numpad kommer du lite billigare undan och kan köpa från Sverige.

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/va88m-sakura-pbt-...

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Har precis fått hem mitt nya Pok3r RGB, och tänkte jag skulle kika lite på hur det ser ut med key caps med nordisk layout, har ni några tips på bra sidor att kika på?

Har hittat Max Gaming, men skulle nog vilja ha ett lite större utbud, tror jag.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Har precis fått hem mitt nya Pok3r RGB, och tänkte jag skulle kika lite på hur det ser ut med key caps med nordisk layout, har ni några tips på bra sidor att kika på?

Har hittat Max Gaming, men skulle nog vilja ha ett lite större utbud, tror jag.

Börja med denna: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1434177-var-fa-tag-pa-i...

Permalänk
Medlem

Hahaha, såklart. Tusen tack!

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Det var inte en lätt hemsida att navigera på! Inte ens google translate fixade det

Vad hamnade slutpriset på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

@Leedogustav, hört bra om Varmilo jag med.
Det är just den vit/rosa designen jag är ute efter och som du säger så är de enda som för tillfället har det.

Maxgaming har tangentbordet inne, dock så är det TKL vilket jag inte klarar av så det får bli att beställa från Caps-Unlocked, blir ~1700:- med frakt.

Om det bara är utseendet, och du redan har ett mekaniskt med rätt färger, går det inte att välja lämpligt tangentbord med rätt layout och brytare och bara flytta capsen till det nya tangentbordet? Det ger ju lite mer valfrihet.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av hag:

Om det bara är utseendet, och du redan har ett mekaniskt med rätt färger, går det inte att välja lämpligt tangentbord med rätt layout och brytare och bara flytta capsen till det nya tangentbordet? Det ger ju lite mer valfrihet.

Tyvärr finns det inte så mycket att välja på när det gäller vitt skal och bruna brytare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Vet inte om dessa har länkats här förut men, Nordic DSA "Dolch" PBT på Aliexpress/KBDfans

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av FlyingLlama:

Vet inte om dessa har länkats här förut men, Nordic DSA "Dolch" PBT på Aliexpress/KBDfans

När vi ändå är igång med nordic grejer från aliexpress kan jag ju rekommendera dessa också:
Nordic PBT cherry profile

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tyvärr finns det inte så mycket att välja på när det gäller vitt skal och bruna brytare.

Ah, på så sätt. Det kan nog stämma.

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag hade uppskattat om jag kunde få några extra ögon på detta så att jag inte har gjort något fel. Kan ni dubbelkolla så att dessa layouter stämmer?

* Svenska/Finska
* Danska/Norska

På den Danska/Norska layouten har jag markerat de tangenter som skiljer sig från den Svenska/Finska med rött.

Ser allt bra ut?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Hej,

Kom på mig själv idag. Har beställt ett Anne pro men kom på att denna inte har nordisk layout. Går detta att lösa på något vänster eller har jag gjort bort mig?

edit: Jag tänker hur jag annars ska göra Ö, Å och Ä

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Hej,

Kom på mig själv idag. Har beställt ett Anne pro men kom på att denna inte har nordisk layout. Går detta att lösa på något vänster eller har jag gjort bort mig?

edit: Jag tänker hur jag annars ska göra Ö, Å och Ä

När du väljer svensk layout i ditt operativsystem blir det nästan som vanligt. Du saknar tangenten (<, > och |) till vänster om "Z" helt och "*" hamnar ovanför Enter.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hund:

Jag hade uppskattat om jag kunde få några extra ögon på detta så att jag inte har gjort något fel. Kan ni dubbelkolla så att dessa layouter stämmer?

* Svenska/Finska
* Danska/Norska

På den Danska/Norska layouten har jag markerat de tangenter som skiljer sig från den Svenska/Finska med rött.

Ser allt bra ut?

På den svenska så skulle jag ha vänt på "-" och "_" på tangenten till höger om "." (vänster om h-shift).
Edit: och om du ska ha med 3e legenderna så kan du överväga att lägga till "€" på "5".

Sen kan det nog finnas ngn frukt eller "...ix" användare som stör sig på "win": men där är jag neutral

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

På den svenska så skulle jag ha vänt på "-" och "_" på tangenten till höger om "." (vänster om h-shift).
Edit: och om du ska ha med 3e legenderna så kan du överväga att lägga till "€" på "5".

Sen kan det nog finnas ngn frukt eller "...ix" användare som stör sig på "win": men där är jag neutral

Tack för feedback!

Jag utgick från mina Filco-hattar när jag skapade layouten. "€" på femman är en bra idé. Och texten på Super-tangenten kommer kommer att ersättas med något neutralt. Jag är ju själv Linux-nörd.

Jag vill inte säga något innan det är klart, men det kan vara så att jag kanske styr upp ett klassiskt set för oss utsatta nordbord.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Jag hade uppskattat om jag kunde få några extra ögon på detta så att jag inte har gjort något fel. Kan ni dubbelkolla så att dessa layouter stämmer?

* Svenska/Finska
* Danska/Norska

På den Danska/Norska layouten har jag markerat de tangenter som skiljer sig från den Svenska/Finska med rött.

Ser allt bra ut?

Danska och norska layouterna skiljer sig med två tangenter, se bild nedan från när jag var inne på att göra en HAD till HAM/N/O-adapter. Färgkodning: R = SE, G = DK, B = NO. Z skall så klart vara vit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Danska och norska layouterna skiljer sig med två tangenter, se bild nedan från när jag var inne på att göra en HAD till HAM/N/O-adapter. Färgkodning: R = SE, G = DK, B = NO. Z skall så klart vara vit...

http://i.imgur.com/aUY7RxY.jpg

Se där. Tack så mycket!

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Galaxy Class, nu med officiellt stöd från Roddenberry - alltså med Star Trek-logotyper!

Permalänk
Medlem

Har ingen relation till star trek, men roligt projekt!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Om de kommer upp till 150 sålda sets blir det nog ett köp av Galaxy Class keycapen i brons. Artisans har aldrig lockat mig tidigare, men denna... wow.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

https://www.youtube.com/watch?v=XINwlwgprBM

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk

Jag är besviken på att Euro-setet är bantat mot hur det såg ut tidigare.

Jag skrev till MiTo för några månader sedan och undrade över hattar som saknades för komplett svensk layout. Han tog sig tid och gav mig ett långt utlägg om hur få av dessa euro-layouter som faktiskt säljs. Fick ett bra intryck. Jag förstår att det är knepigt att få ihop alla olika varianter men trodde inte att han faktiskt skulle plocka bort tangenter. Osäker på hur jag ska göra nu.

Har någon en aning om hur mycket det kommer att kosta för oss i Sverige för att få detta levererat inklusive alla tullkostnader och annat?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jens-Ragnar:

... för att få detta levererat inklusive alla tullkostnader och annat?

Sannolikt ingen tull: men räkna med att det blir moms (+25%) och postnords straffavgift: 125 SEK