Permalänk
Medlem

Phanteks Evolv Shift bygge

Hej,

Undrar vad folk tror om denna. Är lite orolig om grafikkortet får plats och hur varmt det kommer bli. Osäker på om det är värt att gå till mITX (men skulle gärna göra det).
Har redan köpt grafikkortet och processorn, hårddiskar finns sedan tidigare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/10830383/

Erfarenheter av Evolv Shift med liknande grafikkort/processor skulle uppskattas.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Längden på grafikkortet är inga problem. Höjden, i detta fall alltså horisontell längd, tror jag inte kommer vara ett problem då du kan skjuta kortet åt vänster med PCI-riser-kabeln. Dock kan du inte montera det med fläktarna utåt då kabeln är för kort för kunna göra det. Jag kan göra det på mitt Shift-bygge men det är ett mycket enkelt och smalt kort, och det är precis så att det går. Det är oavsett det inte så jättebra att montera större grafikkort med fläktarna mot glaset då det blir riktigt tight med lufttillförseln där jämfört med att köra med backplaten utåt mot glaset. Se till att kortet du skaffar har snygg backplate alltså!

Jag har som sagt Shift själv på min andra dator och är supernöjd. Visst det är tight och allt det där men det är ju ett mITX-chassi liksom, inget nytt. Jag tyckte kabeldragning etc gick riktigt bra. En sak bara, undvik 3.5" HDD, det blir riktigt riktigt tight med en sådan, då den måste samsas om utrymmet bak på chassit med kablarna från moderkortets IO, HDMI/DP-kabeln etc, inte så lyckat. Fick till det efter lite pyssel själv men hade jag köpt helt nya komponenter hade jag inte köpt en 3.5".

Köp ett Phanteks-LED-kit vet jag. Gjorde jag blev skitsnyggt.

Phanteks Combo RGB Led Strip