Kan inte maila till person med "Ö" i namnet

Permalänk

Kan inte maila till person med "Ö" i namnet

Jag använder Windows 10 e-post appen och kan inte maila en person med "Ö" i namnet. Jag tror i alla fall att det är det som är problemet.
Personens namn har ett frågetecken där "Ö" ska vara, så när jag klickar på, alternativt skriver in hela e-post adressen så försvinner den och ersätts med ett "O". Addressen i fråga börjar på ett "O".

Permalänk
Medlem

@sjuhundratjugo: en epostadress kan inte innehålla andra bokstäver än a-z. Du har antagligen sparat mailadressen med Ö istället för ett O.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

@sjuhundratjugo: en epostadress kan inte innehålla andra bokstäver än a-z. Du har antagligen sparat mailadressen med Ö istället för ett O.

Det är inte adressen som innehåller Ö utan personens namn som dyker upp vid adressen. I adressen har han bytt ut det mot ett O.

Edit: Jag var nog lite otydlig. När skriver in adressen/klickar på den från kontakter så försvinner hela från raden och kvar blir endast ett "O".