Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trebsor:

Jävla grispriser, är de tray ska de ju definitivt vara billigare.

De har väl tagit ett beslut att sälja de som de egentligen ska ha till Webhallen Config och tjäna pengar på ockerpriser.

Nope, vi tog ett beslut att köpa 100 st tray till ockerpris.
Egentligen ska den vara 11 USD billigare än Box. Vi betalade snarare ca 50 USD extra. (så 60 USD överpris)

Så i ärlighetens namn har vi sämre vinstmarginal på dessa dyra tray än vad vi har på den billigare box-versionen.

Men vi valde att ta hem tray ändå till "fulpriset" vi blev erbjudna då vi tänker att det finns en del kunder som kan tänka sig att betala mer för att få tag i en snabbt.

Hade det varit att vi hade fått tag i vanliga Boxed versionen till ett dyrare pris hade vi nog skippat det. Eftersom det känns väldigt fult mot dem som redan bokat och väntar tåligt i kö. Men eftersom det är en annan produkt så tog vi beslutet att plocka hem dem.

Vi har valt att skippa coffe lake i config tills vidare och har istället valt att satsa mer på Ryzen i vinterns lineup btw.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

100+ i lager på Komplett just nu!

Jag beställde hos NetonNet den 5:e kl ~20. Har inte fått något.
Beställde hos Webhallen den 21:a och de skickade idag.
Beställde hos Komplett igår när det stod att det garanterat skulle komma en leverans på måndag. De fick den visst idag och jag hann inte avbeställa. Så det är bara att skicka tillbaka.

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk

venter på i7 8700 som kommer med CPU vifte. å nesten betale 1000kr ekstra for k model uten vifte er ikke verdt pengene.

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Snyggt svar! Då fäller jag smått skamset in taggarna igen och erkänner att jag direkt vände mig till det värsta scenariot

Permalänk

Nu har Inet ändrat tills skickar om tre dagar, någon som har koll på status ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Nu har Inet ändrat tills skickar om tre dagar, någon som har koll på status ?

Borde stämma då deras förra datum stämde.

Jag beställde en 8600k i alla fall

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Verdurakh:

Borde stämma då deras förra datum stämde.

Jag beställde en 8600k i alla fall

Förra datumet fick de väl in 1st eller vart läste jag det

Permalänk
Medlem

SWEET fick precis mailet om att Webhallen packat min 8700K som beställdes så sent som 25/10. Det var nästan att jag beställde en 8700 i lager igår

Då återstår bara... allt annat lol. Inget mobo eller minne beställt haha. Aja det blir ett bekymmer för nästa vecka.

Permalänk

@murklor:

Nice 😁

Jag beställde min 8700K den 28/10 och så fick jag idag mail från Inet. De har packat och skickat den idag.

Trodde aldrig att det skulle gå så fort.

Plötsligt händer det XD

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact
CPU: 8700K i 4.8ghz /// Corsair VENGEANCE 16GB DDR4 3000MHz
Cpu Kylare: Noctua NH-U12A Chromax Black
GPU: ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING
Skärm 1: 27" LG 27GP850, Skärm 2: 27" LG27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Förra datumet fick de väl in 1st eller vart läste jag det

Du läste nog att det fanns en kvar vid något tillfälle i måndags, vilket betyder att dem lyckades skicka alla som var förbeställda och fick över till webbsidan.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk

The road to Coffee Lake i will follow in the DayZ ahead

En i5 kaffe sjö eller en i7 hmmm...

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Alltså, jag kände till en början att fan det skulle vara nice med en 8700k. Nu när det inte funnits i lager så är min hype för processorn (även om den är sjukt bra!) i stort sett död. Mitt vill-ha finns liksom inte längre. Kollar man tråden så är den mindre aktiv också, men det kanske beror på att många som var aktiva redan fått sina i och för sig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Alltså, jag kände till en början att fan det skulle vara nice med en 8700k. Nu när det inte funnits i lager så är min hype för processorn (även om den är sjukt bra!) i stort sett död. Mitt vill-ha finns liksom inte längre. Kollar man tråden så är den mindre aktiv också, men det kanske beror på att många som var aktiva redan fått sina i och för sig.

Förstår helt, det går inte att förneka att en tom känsla ligger i luften även nu när efter jag hämtade ut den idag.

Kan iofs bero på att jag velar om jag ska skaffa ett 1080TI nu eller ett 1060 6GB för att sedan köpa Volta i början av nästa år.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Alltså, jag kände till en början att fan det skulle vara nice med en 8700k. Nu när det inte funnits i lager så är min hype för processorn (även om den är sjukt bra!) i stort sett död. Mitt vill-ha finns liksom inte längre. Kollar man tråden så är den mindre aktiv också, men det kanske beror på att många som var aktiva redan fått sina i och för sig.

Exakt samma här, visst att det är kul med nytt men det är också enbart därför jag skulle uppgradera så det hade känts meningslöst efter ett par dagar.

Min deliddade 4770K duger gott och väl så den kan lika gärna få tugga på tills den eller moderkortet dör, med det sagt så sneglar jag på 8700K dagligen

Permalänk
Avstängd

8700 utan K finns i lager just nu på Webhallen

Permalänk

Nice! Fick också mail av webhallen precis att min 8700k finns i lager. Beställdes 25 oktober.

Permalänk
Medlem

Det finns 1st!8700k i lager hos webhallen i Farsta, skynda skynda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Exakt samma här, visst att det är kul med nytt men det är också enbart därför jag skulle uppgradera så det hade känts meningslöst efter ett par dagar.

Min deliddade 4770K duger gott och väl så den kan lika gärna få tugga på tills den eller moderkortet dör, med det sagt så sneglar jag på 8700K dagligen

Jo mycket beror ju på vad man har innan...

Jag kommer byta från 4c/4t@3.8ghz till 6c/12t@förhoppningsvis 4.8ghz+ på alla kärnor.

Hade jag haft en i7:a en eller ett par generationer nyare hade jag också nog varit betydligt svalare mot en ny CPU.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Alltså, jag kände till en början att fan det skulle vara nice med en 8700k. Nu när det inte funnits i lager så är min hype för processorn (även om den är sjukt bra!) i stort sett död. Mitt vill-ha finns liksom inte längre. Kollar man tråden så är den mindre aktiv också, men det kanske beror på att många som var aktiva redan fått sina i och för sig.

Prestandan från 8700k går ingenstans bara för hypen har lagt sig. Antingen vill man ha något för prestandans skull, eller så vill man bara ha något för det är nytt. Jag föredrar det första. Min 8700k går fint fint, men så uppgraderade jag ifrån i5 4670k. Jag tror hypen i denna tråden har lagt sig för dom flesta sitter på sina processorer och njuter, förmodligen gör massa tester också. Finns inget och klaga på, min snurrar på i stabila 28grader idle med Hydro h115i.

Permalänk
Medlem

Ska försöka hålla ranten kort!

Självklart så vet jag att jag inte är ensam om att vänta på cpun! (8700k)

Beställde en från lokal firma i Uppsala, tänker inte säga vilken för det är inte dem jag är irriterad på! Ni vet vilken firma det är ändå.

Beställde någon vecka in i oktober för att sen använda den cpun i maskin jag kommer köpa från den firman. Killen som tog emot beställningen sa att han tippade att cpun kommer in i slutet på oktober. Han nämnde att de har samma leverantör som (kommer inte ihåg firmorna han nämnde, om det nu var Inet, Komplett och/eller Webhallen i olika kombinationer).

Ser i tråden att folk får processorerna i etapper. Även sett att Komplett listat 100+ på lager igår, 44 nu. Vid kontakt med den lokala firman så säger de att leverantören säger till dem "den kommer när den kommer!".

Hur fungerar detta?

"Om" nu det är samma leverantör (jag som babblar nu!) hur kan det då gå 100+ cpus till en firma och "den kommer när den kommer" till en annan firma!? Även om de har olika leverantörer så undrar jag ändå.........

Vet att jag svamlar. Skriver mest som en pysventil. Att det dröjer är lugnt men börjar kännas irriterande att inte få information. Resten av sakerna till bygget ligger på firman och väntar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

8700k i lager på inet i hötorget!!

https://www.inet.se/produkt/5300424/intel-core-i7-8700k-3-7-g...

edit: SLUT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Kollar man tråden så är den mindre aktiv också, men det kanske beror på att många som var aktiva redan fått sina i och för sig.

Det är rätt så naturligt kan jag tycka. Kollar AMD-delen, samma sak med Ryzen-trådarna. Det är väldigt mycket lugnare där med.

Permalänk
Medlem

Tog en i7 8700K från Dustinhome igår.

Sen blev det från Webhallen,
MSI Z370 SLI PLUS
Noctua NH-D15
G.Skill Ripjaws V 16GB (2x8GB) / 3200MHz
Fractal Design Define C TG

Blir nog en hyffsad uppgradering från min i5 3570K.

Permalänk
Medlem

Cdon har 8600k i lager dock 200 kr dyrare än den billigaste butiken på Prisjakt (Netonnet)

https://cdon.se/hemelektronik/intel-core-i5-8600k-3-6-ghz-9mb...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

https://new.webhallen.com/se/product/277542-Intel-Core-i7-870...

Finns en del av denna variant.. vet inte vad det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

"Om" nu det är samma leverantör (jag som babblar nu!) hur kan det då gå 100+ cpus till en firma och "den kommer när den kommer" till en annan firma!? Även om de har olika leverantörer så undrar jag ändå.........

En gissning är att större ÅF som Komplett prioriteras i leveransordningen framför mindre firmor som kanske köper in ett tiotal exemplar.

Skrivet av ExcZist:

https://new.webhallen.com/se/product/277542-Intel-Core-i7-870...

Finns en del av denna variant.. vet inte vad det är

Den största skillnaden är att Intel inte erbjuder någon garanti för dessa vilket innebär att man är begränsad till Webhallens ettåriga garanti. Köper man den 'vanliga' varianten får man tre års garanti direkt från Intel.

Jag har ingen koll på hur det fungerar men det var vad som sades i diskussionen. Jag ska se om jag kan leta fram en länk, det kan ev. ha varit i fyndtipstråden?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

En gissning är att större ÅF som Komplett prioriteras i leveransordningen framför mindre firmor som kanske köper in ett tiotal exemplar.
Den största skillnaden är att Intel inte erbjuder någon garanti för dessa vilket innebär att man är begränsad till Webhallens ettåriga garanti. Köper man den 'vanliga' varianten får man tre års garanti direkt från Intel.

Jag har ingen koll på hur det fungerar men det var vad som sades i diskussionen. Jag ska se om jag kan leta fram en länk, det kan ev. ha varit i fyndtipstråden?

Ok har ingen aning om vad det är för skillnad på den och en vanlig.
Folk brukar ju överklocka och delida ändå så garantin försvinner ju om det går sönder.
Men det fanns i lager och det var ju lite kul tyckte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Men det fanns i lager och det var ju lite kul tyckte jag

Absolut, tänkte bara att det kunde vara bra att känna till. Jag visste inte heller om det förrän någon skrev om det och jag kan som sagt varken bekräfta eller förneka men det var så det förklarades i ett tidigare inlägg.

Trayvarianten ska tydligen vara någon slags OEM-version avsedd att användas i färdigbyggda datorer men jag förstår inte riktigt varför det skulle påverka garantivillkoren.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz