Tvätta mail till @hotmail.com adress.

Permalänk
Medlem

Tvätta mail till @hotmail.com adress.

Hej

Jag undrar om någon har tips på ett bra mailtvätt / spamfilter till outlook, eller någon annan form av klient som kan tvätta mailen.
Jag har en @hotmail.com adress som jag använder för att registrera mig på alla möjliga sidor dock får jag så otroligt mycket spam till den, jag blockerar ca 100 e-postadresser i veckan, problemet är att spammen kommer från autogenererade e-postadresser så spelar ingen roll hur många jag blockerar.

Min tanke är då att dra igång en VM som har någon form av mailklient som syncar min hotmail med activesync/exchange och sen "tvättar" mailen med något färdigt filter som kan sortera bort det värsta och sedan syncar så att bara de "rena" mailen finns i webbmailen. Vet att detta är en fullösning, vet att det går att ställa hotmailen i whitelist only-mode men inget som hjälper min situation. Letar inte efter någon betald tjänst då detta enbart för att spara 5-10 minuter av mitt liv varje vecka.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Koppla hotmail till en "disposable email" tjänst som https://www.spamgourmet.com/index.pl har funkat bra för mig under många år, när du "skapar" nya email adresser så kan du välja hur många mail den ska kunna ta emot. Så slipper du onödiga mail till hotmailen.