Nya Google Backup and Sync = GDrive fullt?

Permalänk
Medlem

Nya Google Backup and Sync = GDrive fullt?

Testade med den nya Google Backup And Sync. Men så blir min GDrive fullt direkt och jag vet fan inte varför den är fullt. På min dator så är det totalt 3.6GB stor bara och ändå står det att den är full 15/15GB. Även på GDrive webben så stämmer det med som jag har på datorn.
Hur söker man på vad är det som tagit upp allt utrymme? För jag kan inte hitta vad som är fel.
På gamla Google Drive så hade jag aldrig detta problem och inte förrän testade nya programmet.
Papperskorgen är tom, så det är inte det som orsakar felet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Lyckades lösa det själv. Låg under Quota på gdrive webben och fick ta bort allt där. Den nya backup and sync programmet synkade över alla mina dokument mapp som är 14GB stor.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion:
Jag har samma problem men Jag kan inte hitta denna inställning.
Vet inte hur de har översatt Quota till Svenska eller vart jag skall kolla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fokuspokus:

@XPerion:
Jag har samma problem men Jag kan inte hitta denna inställning.
Vet inte hur de har översatt Quota till Svenska eller vart jag skall kolla.

Om du loggar in på GDrive webben, för musen över till vänster längst ner där det står ex: 15 GB of 15 GB used och välj Drive. Så får man upp Quota och där visar alla filer som finns lagrad på gdrive. Det tog rent helvete att radera filer som inte vill ha där. Till slut tröttnade jag.

Kopierade alla filer till andra ställen först och bara tog bort allting där sen. Rensa papperskorgen och bara börja om på nytt sen.
Problemet med rensa hundratusentals små filer, är gdrive kan max ta bort 200-300 filer åt gången utan att laggar sönder och om man tar bort allt på en gång så ballar det ur. Utan får börja om hela tiden. Tog mig nog timmar för få det rensat.

Visa signatur