Brygga signal ut till separat hus på fastigheten

Permalänk

Brygga signal ut till separat hus på fastigheten

Tjenare! Kommer att flytta till ett separat hus på fastigheten som jag bor på. Huset ligger uppskattningsvis 10-15 meter från huset jag bor i idag och man får till wifi signal i detta seprata hus ibland, dock sällan. Har en Technicolor TG799TSvn V2 från Telia. Funderar på oddsen om en repeater skulle funka för att föra över signalerna till det huset om man sätter den i fönstret som är närmast routern från det huset. Funderade då på en Technicolor TG234. Vad tror ni? Tror ni detta skulle funka? Om inte, finns alternativa lösningar? Bättre bryggor kanske?

Permalänk
Medlem

Om du inte vill/kan dra en kabel (enklast, snabbast & billigast), så skulle jag rekommendera två st "Ubiquiti Nanostation Loco M2" som du kör i "Bridge Mode", dvs som en wifi-brygga. Kräver inte speciellt mycket kunskaper och funkar sjukt bra. Jag har kört dem flera år mellan ett par byggnader på bra mycket längre avstånd.

https://www.dustin.se/product/5010517420/nanostation-loco-m2

Guide:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/205142890-airMAX-How-...-
eller
https://community.ubnt.com/t5/NanoStation-and-Loco-Devices/Ho...

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Rekordmedlem

Vad som helst som inte är en repeater lär ge bättre prestanda, en brygga är det man bör använda om man ska köra via wifi och homeplug kan vara ett alternativ om husen delar elmätare och du kan få båda ändarna av homepluglänken på samma fas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har BB 24 via ADSL, när jag kör en bredbandskoll med mobilen där jag tänkt placera bryggan får jag cirka 18, då måste det gå att brygga vidare va?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lill3skutt:

Har BB 24 via ADSL, när jag kör en bredbandskoll med mobilen där jag tänkt placera bryggan får jag cirka 18, då måste det gå att brygga vidare va?

Behöver du göra flera hopp via wifibryggor ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Behöver du göra flera hopp via wifibryggor ?

Åkte och köpte en Asus idag! En RP-N12 repeater. Placerade på mest optimala platsen och får nu ut cirka 20 mbit/s i hela huset. Tidigare fanns endast täckning i ett hörn. Funkar alltså! Dock försvann wifi en gång, dock endast en gång, från att jag drog igång den vid klockan 12. Kanske kan vara att avståndet är precis så att den räcker? Finns det kanske någon lite dyrare och stabilare? Denna låg för 349kr på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

@Lill3skutt: Ubiquiti Nanostation är särklass bästa lösningen om du inte vill dra en kabel.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lill3skutt:

Åkte och köpte en Asus idag! En RP-N12 repeater. Placerade på mest optimala platsen och får nu ut cirka 20 mbit/s i hela huset. Tidigare fanns endast täckning i ett hörn. Funkar alltså! Dock försvann wifi en gång, dock endast en gång, från att jag drog igång den vid klockan 12. Kanske kan vara att avståndet är precis så att den räcker? Finns det kanske någon lite dyrare och stabilare? Denna låg för 349kr på Elgiganten.

En repeater är inte en brygga utan den försämrar alltid egenskaperna då det som bäst innebär halverad bandbredd och dubblerad latens, en brygga blir ofta dyrare och lite bökigare att montera men prestandan blir bättre så en brygga är bättre än att använda repeater och en bra brygga är lika bra som kabel, bara dyrare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste hålla på Nanostations.
Två st samt en AP på bortre sidan. Då har du en lösning som kommer funka om 10 år, såvida inget mekaniskt går sönder.
Dom tål också sitta utomhus och är lätta att sätta upp och du får lätt ut 100+ mbps på flera hundra meter beroende på sikt.

Klart bästa lösningen som klarar att växa med framtiden och är det bästa alternativet efter kabel.

Har själv installerat ett gäng sådana åt kunder genom tiderna och dom är väldigt driftsäkra och enkla att arbeta med!

Permalänk
Avstängd

Person ber om hjälp på ett forum.
Person får många bra råd.
Person struntar i alla råd och gör tvärt emot på sitt eget sätt.
Person blir missnöjd.

Intressant

Antar att du aldrig spelar något online eftersom du ens överväger repeater? ping lär bli väldigt lidande både i stabilitet och tid

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Person blir missnöjd.

Intressant

Antar att du aldrig spelar något online eftersom du ens överväger repeater? ping lär bli väldigt lidande både i stabilitet och tid

Som sagt! Köpte repeatern jag skrev i inlägget ovan! Spelade lite bf igår och låg på stabila 60 ping. Tycker det är helt ok från mitt tidigare bredband 8 hehe! Visst att det var lite segt ibland men det dög.
Att jag köpte en repeater beror på att ip-only gräver klart fiber hos mig till våren

Om du har ett annat förslag på en specifik produkt kollar jag gärna! Har 30 dagars öppet köp

Permalänk
Medlem

Det näst-bästa är att dra kabel till den plats där det är närmst och sätta en accesspunkt. Då slipper man repeater-hoppet. Men det bästa är två bryggor, nano-station men inte värt investeringen om det bara är tillfälligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Som sagt! Köpte repeatern jag skrev i inlägget ovan! Spelade lite bf igår och låg på stabila 60 ping. Tycker det är helt ok från mitt tidigare bredband 8 hehe! Visst att det var lite segt ibland men det dög.
Att jag köpte en repeater beror på att ip-only gräver klart fiber hos mig till våren

Om du har ett annat förslag på en specifik produkt kollar jag gärna! Har 30 dagars öppet köp

Jag skulle nog köra kabel.
Märker själv enorm skillnad på fibern. Däremot tycker jag wifi suger nåt enormt. Även om det går via router utan repeater.

När jag körde 4G förut märkte jag ingen markant skillnad mot fibern över wifi. Ca 30/20.
Men med kabel får jag jag ca 608/120. Abbet är 500/100.

Så jag tror wifi är en slags flaskhals oavsett.

Klart man vill ha wifi också.
Men jag har nu dragit kabel till dom mest krävande sakerna resten som mobil surfplatta osv går ju på wifi.

Beror också på vad man gör på nätet.
Är det en stuga där det inte spelas eller tankas ner stora mängder data fungerar nog repeater.
Annars kabel in i stugan och nån egen router där inne.

Permalänk
Skrivet av kisumisu:

Jag skulle nog köra kabel.
Märker själv enorm skillnad på fibern. Däremot tycker jag wifi suger nåt enormt. Även om det går via router utan repeater.

När jag körde 4G förut märkte jag ingen markant skillnad mot fibern över wifi. Ca 30/20.
Men med kabel får jag jag ca 608/120. Abbet är 500/100.

Så jag tror wifi är en slags flaskhals oavsett.

Klart man vill ha wifi också.
Men jag har nu dragit kabel till dom mest krävande sakerna resten som mobil surfplatta osv går ju på wifi.

Beror också på vad man gör på nätet.
Är det en stuga där det inte spelas eller tankas ner stora mängder data fungerar nog repeater.
Annars kabel in i stugan och nån egen router där inne.

Självklart hinner jag med att lira lite mellan varven men detta verkar ändå duga! får se om jag kan komma fram till något annat men är inte sådäe superkunnig och detta verkar fungera helt ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Självklart hinner jag med att lira lite mellan varven men detta verkar ändå duga! får se om jag kan komma fram till något annat men är inte sådäe superkunnig och detta verkar fungera helt ok

Det som jag tycker skumt som nybliven fiber kund är att knappt nån gnäller om wifi.
Får inte ens i närheten av 600 mbit via det och det ska vara den bästa routern jaadi jadi jaa...
Datorn måste vara nästan fast i routern för att ge 300 mbit och mobilerna visar max 40mbit fast dom är på 5ghz bandet (alla mina enheter klarar inte ens 5ghz).

Känns ibland som den gamla lösningen med kabel bäst, när ett halvkasst nätverkskabel (böjar o vekar här o där) som har minst 15 år på nacken klarar av leverera mer.

Jag kör ju också wifi till dom enheter jag vill kunna flytta fritt och enheter som saknar uttag.
Men kopplade in en server och stationär med kabel, känns skönt kunna tanka ner med max kapacitet : )

Tycker annars din lösning inte är så dumt.
Men tänker på dom som sätter sprätt på tusentals kronor till wifi, känns lite bortslösat när det ändå finns flaskhalsar.
Dom så kallade elnät sakerna är också beroende av att vara på samma fas (finns stor risk utehuset har egen central även fast det går från samma mätare, frågan är om signalen går från central till central?) och dessutom att man har bra kvalite på elinstallationen (inte alltid det är så i gamla hus).

Du kommer iaf märka stor skillnad när du får fiber om du idag har Adsl. Speciellt på uppladdningen som är så värdelös i Adsl....
Förstår dock inte varför just BBB som jag har begränsar uploaden till 100. Men ändå 100 gånger snabbare än Adsl

Permalänk
Skrivet av kisumisu:

Det som jag tycker skumt som nybliven fiber kund är att knappt nån gnäller om wifi.
Får inte ens i närheten av 600 mbit via det och det ska vara den bästa routern jaadi jadi jaa...
Datorn måste vara nästan fast i routern för att ge 300 mbit och mobilerna visar max 40mbit fast dom är på 5ghz bandet (alla mina enheter klarar inte ens 5ghz).

Känns ibland som den gamla lösningen med kabel bäst, när ett halvkasst nätverkskabel (böjar o vekar här o där) som har minst 15 år på nacken klarar av leverera mer.

Jag kör ju också wifi till dom enheter jag vill kunna flytta fritt och enheter som saknar uttag.
Men kopplade in en server och stationär med kabel, känns skönt kunna tanka ner med max kapacitet : )

Tycker annars din lösning inte är så dumt.
Men tänker på dom som sätter sprätt på tusentals kronor till wifi, känns lite bortslösat när det ändå finns flaskhalsar.
Dom så kallade elnät sakerna är också beroende av att vara på samma fas (finns stor risk utehuset har egen central även fast det går från samma mätare, frågan är om signalen går från central till central?) och dessutom att man har bra kvalite på elinstallationen (inte alltid det är så i gamla hus).

Du kommer iaf märka stor skillnad när du får fiber om du idag har Adsl. Speciellt på uppladdningen som är så värdelös i Adsl....
Förstår dock inte varför just BBB som jag har begränsar uploaden till 100. Men ändå 100 gånger snabbare än Adsl

Haha jag jobbar faktiskt på kundservice på BBB! Finns allt en del som gnäller om att hastigheten blir dålig på wifi, vår support gör dock inte annat än att hänvisa till att plugga in kabel då "vi endast garanterar hastigheten rakkopplad."
Att det ligger på högst 100 i uppladdning beror tyvärr på efterfrågan, inte många som behöver högre än så och då får de som behöver det lida. Just nu finns inga planer för att öka uppladdningshastigheten tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Haha jag jobbar faktiskt på kundservice på BBB! Finns allt en del som gnäller om att hastigheten blir dålig på wifi, vår support gör dock inte annat än att hänvisa till att plugga in kabel då "vi endast garanterar hastigheten rakkopplad."
Att det ligger på högst 100 i uppladdning beror tyvärr på efterfrågan, inte många som behöver högre än så och då får de som behöver det lida. Just nu finns inga planer för att öka uppladdningshastigheten tyvärr :/

Ja det är väl så, wifi är bra men till krävande saker är det kabel

Så det beror inte på det att ni vill undvika hemmaservers, fildelning osv när ni begränsar uploaden?

Själv funderar jag byta leverantör efter första året, då det finns konkurrenter som erbjuder 1/1 till samma pris som ni 1/0.1.

Visst förstår jag att dom flesta bryr sig bara att ha bra hastighet hemåt, finns ju tom åt andra hållet konkurrenter som gör reklam om 100Mbit men sedan är det 100/10 som gäller. Tycker det lite surt att man begränsar nåt som fullt möjligt.
Fiber är ju inte som ADSL......

Nu när du jobbar på kundservice även om det kanske blir nu offtopic.
Erbjuder BBB hemside utrymme till nya kunder?

Permalänk
Skrivet av kisumisu:

Ja det är väl så, wifi är bra men till krävande saker är det kabel

Så det beror inte på det att ni vill undvika hemmaservers, fildelning osv när ni begränsar uploaden?

Själv funderar jag byta leverantör efter första året, då det finns konkurrenter som erbjuder 1/1 till samma pris som ni 1/0.1.

Visst förstår jag att dom flesta bryr sig bara att ha bra hastighet hemåt, finns ju tom åt andra hållet konkurrenter som gör reklam om 100Mbit men sedan är det 100/10 som gäller. Tycker det lite surt att man begränsar nåt som fullt möjligt.
Fiber är ju inte som ADSL......

Nu när du jobbar på kundservice även om det kanske blir nu offtopic.
Erbjuder BBB hemside utrymme till nya kunder?

Yes! Vi erbjuder hemsidor till våra kunder, dock inte så imponerande.. fem hemsidor med 20MB lagring per hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Person blir missnöjd.

Intressant

Snabbaste billigaste lösningen...

Jag har också gått på repeater-tillverkarnas lockbete... Hade det funkat lika bra som i reklamen så...
När man väl gått ifrån skiten man får med (ja technicolor, jag pratar om dig) så går man ju aldrig tillbaka till skiten...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lill3skutt:

Yes! Vi erbjuder hemsidor till våra kunder, dock inte så imponerande.. fem hemsidor med 20MB lagring per hemsida.

Roligt att höra!

Även om folk kanske tycker hemsidor hör till 90 talet och BBB verkar ha fastnat där med sina 20Mb.
Men det är ju bättre än ingenting.
Får man länka från sidorna till varandra så får man ju 100Mb iaf eller har BBB reglerna från glada 90 talet att man ej får sammanfoga flera sidor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Snabbaste billigaste lösningen...

Jag har också gått på repeater-tillverkarnas lockbete... Hade det funkat lika bra som i reklamen så...
När man väl gått ifrån skiten man får med (ja technicolor, jag pratar om dig) så går man ju aldrig tillbaka till skiten...

Förklarar då saken bättre är just denna technicolor jag har.
Ja man ska kanske inte gå på reklamen, men lustigt när isp gör reklam om sina routrar bäst i test osv.

Måste säga att jag förväntade också mer av denna router, signalen verkar svagare än den var från min mobila 4G router av märket Huawei. Helt klart i alla fall om man jämför storleken Huawei ryms i fickan o är portabel men tycks ändå klara jobbet bättre.

Vad ska man ha för router?
Mediamarkt hade allt från 200kr till nånstans på var det 4000kr.
Fråga en säljare vad som skillnaden och han bara sade att det skiljer inte så....

Men du som verkar mer insatt vad är skillnaden?
Har ingen lust pröjsa mer än 1000kr, men kan man få en bra för den pengen?

Router åker jag nog ändå på köpa om jag byter leverantör.
För varken Bahnhof eller Ownit erbjuder router utan man tvingas köpa.
Däremot har jag tänkt byta till nån av dem efter bindningstiden med BBB.

Hade tänkt behålla technicolor routern o se om BBB glömmer den, vissa säger man kan behålla den för 500kr även efter avslutat abb. Men det kanske inte är värt det.

Hursomhelst bytte jag sändningskanalen på wifi, hade många som krockade på samma kanal och det blev lite bättre nu.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kisumisu:

Man ska inte skaffa en router om man funktionsmässigt söker accesspunkter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag äger själv Google Wifi, på 15 meter fri sikt bör det inte vara några som helst problem utan tapp i hastighet.

Så jag rekommenderar därför ett sådant paket

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av kisumisu:

Förklarar då saken bättre är just denna technicolor jag har.
Ja man ska kanske inte gå på reklamen, men lustigt när isp gör reklam om sina routrar bäst i test osv.

Måste säga att jag förväntade också mer av denna router, signalen verkar svagare än den var från min mobila 4G router av märket Huawei. Helt klart i alla fall om man jämför storleken Huawei ryms i fickan o är portabel men tycks ändå klara jobbet bättre.

Mediamarkt hade allt från 200kr till nånstans på var det 4000kr.
Fråga en säljare vad som skillnaden och han bara sade att det skiljer inte så....

Men du som verkar mer insatt vad är skillnaden?
Har ingen lust pröjsa mer än 1000kr, men kan man få en bra för den pengen?

Router åker jag nog ändå på köpa om jag byter leverantör.
För varken Bahnhof eller Ownit erbjuder router utan man tvingas köpa.
Däremot har jag tänkt byta till nån av dem efter bindningstiden med BBB.

Hade tänkt behålla technicolor routern o se om BBB glömmer den, vissa säger man kan behålla den för 500kr även efter avslutat abb. Men det kanske inte är värt det.

Hursomhelst bytte jag sändningskanalen på wifi, hade många som krockade på samma kanal och det blev lite bättre nu.

Om det trådlösa är viktigt för dig så kan du köpa en lös accesspunkt och köra med din "medskicksrouter"... Jag köpte en Ubiquiti Ac ap pro eller vad de heter och körde med min technicolor tills jag hade råd med en Ubiquiti router... Funkade utmärkt..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Om det trådlösa är viktigt för dig så kan du köpa en lös accesspunkt och köra med din "medskicksrouter"... Jag köpte en Ubiquiti Ac ap pro eller vad de heter och körde med min technicolor tills jag hade råd med en Ubiquiti router... Funkade utmärkt..

Aha ok så du har separerat wifi och router helt från varandra?

Technicolor funkar annars som router än så länge ska väl tilläggas har ju inte varit i drift så länge.
Sen har jag ju märkt att många av mina övriga enheter har dålig wifi klarar inte ens 5ghz.

Datorn är dock en "elit" modell och med den får jag nu i samma rum som routern ut 400/100.
Är ganska bra då abbet är 500/100.
Medans en mobil klarar bara där runt 40/40.
Detsamma med barnens surfplattor.

Jag funderar om en Asus på runt 1200kr skulle vara mycket bättre än tecchnicolorn?
Antar räckvidden bättre då den har yttre antenner.
Jag behöver ej ha det till nån övrig byggnad men vore trevligt få wifi ute på hela tomten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kisumisu:

Aha ok så du har separerat wifi och router helt från varandra?

Technicolor funkar annars som router än så länge ska väl tilläggas har ju inte varit i drift så länge.
Sen har jag ju märkt att många av mina övriga enheter har dålig wifi klarar inte ens 5ghz.

Datorn är dock en "elit" modell och med den får jag nu i samma rum som routern ut 400/100.
Är ganska bra då abbet är 500/100.
Medans en mobil klarar bara där runt 40/40.
Detsamma med barnens surfplattor.

Jag funderar om en Asus på runt 1200kr skulle vara mycket bättre än tecchnicolorn?
Antar räckvidden bättre då den har yttre antenner.
Jag behöver ej ha det till nån övrig byggnad men vore trevligt få wifi ute på hela tomten.

Tyvärr så tror jag att du får lägga minst det dubbla för att uppnå någon skillnad...

Nackdelen med separat accesspunkt är ju att du får dra en nätverkskabel till den, men om du är intresserad av bättre nätverk hemma så är ju en bra accesspunkt ett hyfsat prisvärt första steg...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Tyvärr så tror jag att du får lägga minst det dubbla för att uppnå någon skillnad...

Nackdelen med separat accesspunkt är ju att du får dra en nätverkskabel till den, men om du är intresserad av bättre nätverk hemma så är ju en bra accesspunkt ett hyfsat prisvärt första steg...

Ok så med andra ord om man ska ha en bättre router är 1200kr bortkastade pengar när man kan köpa en riktigt bra för 2400kr alternativt en billig på 200kr eller behålla "gratisroutern", inga mellanvarianter?

För mig är inte wifi hastigheten så viktig i dagens läge kör ju kabel till de som kräver bandbredd.
Tycker bara det konstigt det skiljer så mycket i pris och att det finns så många modeller om alla ändå samma skit förutom dom som riktig high end då.

Jag får iaf någorlunda ok wifi i hela huset.
Flyttade routern till övervåningen och mitt i huset nu, så den matar wifi signalen nu mer dit var jag vill.
Förut matade den ju signalen ut till gatan o grannar då den var där fiberuttaget är (i hallen).

Men jag ska spara lite pengar o köpa så småningom bättre router spec om jag går till 1/1 hastighet, har inte riktigt bestämt mig om det än.
Får väl nu se hur länge gratisroutern fungerar.
Blir det problem köper jag helt klart egen har ingen tid o ork bråka o vänta nya saker oavsett hur gratis det är.

Vet av erfarenhet med digitalboxar vilket skräp man får från Canal Digital, Viasat, Boxer etc....så förvånar väl inte så med routrar, brändade saker är oftast bara just det skräp. Fungerar dåligt och med alla möjliga spärrarna på som förhindrar allt roligt.

Att dra kabel är inget problem för mig, så en "accesspunkt" var ju inte nån dum ide. Är ju lättare flytta den än hela routern där man har allt annat inkopplat.

Permalänk
Medlem

10-15 meter? Varför diskuterar vi det ens. Spade, och gräv ett V format dike. Lägg nätverkskabeln i botten, och tillbaka med det du skottade upp. Även om man väljer att / måste gå den längre vägen på sina ställen så är det gjort på någon timma, en eftermiddag utan frost i marken. Så, över vintern får man kanske offra en kabel som får ligga på marken, under snön...

Det ska vara asfalterad plan, eller betongplatta, för att det inte ska vara den bästa lösningen.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av kisumisu:

Ok så med andra ord om man ska ha en bättre router är 1200kr bortkastade pengar när man kan köpa en riktigt bra för 2400kr alternativt en billig på 200kr eller behålla "gratisroutern", inga mellanvarianter?

Om det är en router du är ute efter (och inte egentligen menar accesspunkt) så får du en utmärkt router för under 1000 kr som sopar mattan med konsumentmodellerna om du väljer en Ubiquiti edgerouter.
https://www.dustinhome.se/product/5010872872/edgeroutert-x
https://www.dustinhome.se/product/5010653285/edgerouter-lite?...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om det är en router du är ute efter (och inte egentligen menar accesspunkt) så får du en utmärkt router för under 1000 kr som sopar mattan med konsumentmodellerna om du väljer en Ubiquiti edgerouter.
https://www.dustinhome.se/product/5010872872/edgeroutert-x
https://www.dustinhome.se/product/5010653285/edgerouter-lite?...

Är egentligen lite både och...
Måste ha wifi till alla mobila enheter och router för att få till Nas, Dator och nätverksskrivare.