Black Friday 2017 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

@Rokkoko Nice! Det var ta mig fan snabbt! Valde du express frakt eller standard?

Standard!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk

Fått hem mitt Corsair Strafe tangentbord för 99 kr nu
Har ingen användning dock för det så blir väl att ha som reserv eller sälja vidare

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av spelarn1995:

Fått hem mitt Corsair Strafe tangentbord för 99 kr nu
Har ingen användning dock för det så blir väl att ha som reserv eller sälja vidare

Det lär snart komma ut 100 likadana på marknaden, så sälj snabbt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

PostNord dukar under av alla paket nu, fick precis detta meddelande i min mobil:

"Störningsmeddelande
Förseningar av brev och paket

Till följd av rekordförsäljningen under dagarna runt Black Friday har vi just nu längre leveranstider än normalt. Det beror på att våra paketvolymer är väsentligt högre än de prognoser som företagen lämnat till PostNord och som låg till grund för vår planering inför helgen. Vi och våra kunder gör allt vi kan för att så snabbt som möjligt leverera de rekordhöga volymerna."

Att folk låter sig luras av den rätt mesiga rean!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

PostNord dukar under av alla paket nu, fick precis detta meddelande i min mobil:

"Störningsmeddelande
Förseningar av brev och paket

Till följd av rekordförsäljningen under dagarna runt Black Friday har vi just nu längre leveranstider än normalt. Det beror på att våra paketvolymer är väsentligt högre än de prognoser som företagen lämnat till PostNord och som låg till grund för vår planering inför helgen. Vi och våra kunder gör allt vi kan för att så snabbt som möjligt leverera de rekordhöga volymerna."

Att folk låter sig luras av den rätt mesiga rean!

Fast nu får du ha i åtanke att folk köper annat än grafikkort på nätet under black friday.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Glad Sommar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Joakim Ågren:

Att folk låter sig luras av den rätt mesiga rean!

Tycker den var riktigt bra, fick köpt en massa prylar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tycker den var riktigt bra, fick köpt en massa prylar

Du får köpa saker de andra 364 dagarna på året också

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

@spelarn1995: Jag bjuder 100 SEK

Är den bättre än denna?
https://new.webhallen.com/se/product/231517-Qpad-MK-85-Pro-Ga...

Annars så...
Bra reor på hygien/parfym/etc måste jag säga.
Samt enstaka bra reor här och där.
En morgonrock för 200 som kostat 1200 ser jag ändå som ett kap.
Steamlinken också, synd bara att frakt&skatt var så satans dyr men jag slog till ändå.

Ah, köpte glasögon på 20% rabatt på slutpriset också.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Tycker den var riktigt bra, fick köpt en massa prylar

Såg en hel del bra saker jag också. Men det kommer alltid vara folk som klagar.
Jag köpte ingenting men såg en hel del bra saker.

Samsung s8 för 4300kr är jag nog lite ångestfyllt att jag inte köpte.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mr_Lazy:

Du får köpa saker de andra 364 dagarna på året också

Jao, hade det varit lika bra reor så varför inte?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

PostNord dukar under av alla paket nu, fick precis detta meddelande i min mobil:

"Störningsmeddelande
Förseningar av brev och paket

Till följd av rekordförsäljningen under dagarna runt Black Friday har vi just nu längre leveranstider än normalt. Det beror på att våra paketvolymer är väsentligt högre än de prognoser som företagen lämnat till PostNord och som låg till grund för vår planering inför helgen. Vi och våra kunder gör allt vi kan för att så snabbt som möjligt leverera de rekordhöga volymerna."

Att folk låter sig luras av den rätt mesiga rean!

Jaha och jag fick ingen mess skickade efter 3 paket i förra veckan och har kunnat hämta ett i taget denna vecka (det i dag fick idag såg jag på hemsidan hade skannats in igår kl 22:09 efter stängningsdags alltså på utlämningsstället) 9 stycken vagnar har utlämningsstället idag att gå igenom och där i ligger troligen 3:dje paketet jag väntar på

Män är ingen omväg som tur är, så jag ser det lustiga i det hela.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Såg en hel del bra saker jag också. Men det kommer alltid vara folk som klagar.
Jag köpte ingenting men såg en hel del bra saker.

Samsung s8 för 4300kr är jag nog lite ångestfyllt att jag inte köpte.

3999:- i mitt fall.
Student så kunde betala den direkt på tele2.
Ringde Tele2 idag och ångrade abonnemanget, var inga problem, trevlig kille i kundtjänst.

I övrigt köpte jag en hel del saker, folk som säger man kan köpa det året runt, ja det kan man. Men man får också betala betydligt mer då
Eller vart köper jag ett Corsair Strafe för 99kr året runt? Länka gärna
Eller Galaxy S8 för 3999:- för den delen året runt.

Permalänk

@Nivity:
behöver du inte betala uppläggningsavgiften?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hephaestus:

@Nivity:
behöver du inte betala uppläggningsavgiften?

Eftersom jag betalade mobilen direkt på tele2 är där ingen sådan (studenter kunde betala mobilen direkt, därav slapp man hela det grejet)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av croon:

Du skrev att de efter mindre än ett år har slutat stödja 3T, vilket inte var sant. Länken du postar säger inte heller det.

3T fick Android 8 häromdagen, något som S8 inte har ännu. Det artikeln säger är att 3:orna inte kommer få något stöd _EFTER_ Android 8/Oreo. Hur länge de fortsätter uppdatera Android 8 återstår att se.

Hittills snabbare uppdateringar än S8 är väl det vi kan dra slutsatser om.

Har själv en 3t så säger inget om det, men att oneplus redan efter två major uppdateringar slutar "stödja modellen officiellt" med fler större uppgraderingar så känns de väldigt trist, då telefonen inte ens efter ett knappt år med uppdateringar känns väldigt okomplett (mycket buggar, konstiga funktioner etc.)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av acrylamid:

@spelarn1995: Jag bjuder 100 SEK

Är den bättre än denna?
https://new.webhallen.com/se/product/231517-Qpad-MK-85-Pro-Ga...

Annars så...
Bra reor på hygien/parfym/etc måste jag säga.
Samt enstaka bra reor här och där.
En morgonrock för 200 som kostat 1200 ser jag ändå som ett kap.
Steamlinken också, synd bara att frakt&skatt var så satans dyr men jag slog till ändå.

Ah, köpte glasögon på 20% rabatt på slutpriset också.

Vad blev slutpriset på linken allt inräknat?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Har själv en 3t så säger inget om det, men att oneplus redan efter två major uppdateringar slutar "stödja modellen officiellt" med fler större uppgraderingar så känns de väldigt trist, då telefonen inte ens efter ett knappt år med uppdateringar känns väldigt okomplett (mycket buggar, konstiga funktioner etc.)

Ett år gammal modell, och den fick väl nyss en uppdatering till Oreo? Från att bara släppt med Marshmallow känns det faktiskt inte speciellt snålt...
Och det kommer ju komma alla de vanliga små patcharna, till appar och skit i telefonen som vanligt. Om något kan jag ju tycka att problemet är Google som envisas med att släppa nya Android versioner hela tiden.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Corsair som sagt, det var ju dock extremt erbjudande.
Galaxy s8 för 3999 rätt bra.

Annars köpte jag lite småsaker som inte var så stor rea men som jag ändå behövde, ex define r5 blackout för 799 (har typ alltid legat över 1000:-, då jag ville ha blackout och inte dom andra), skärmstativ för 199 (halva priset), galaxy tab A för 1500 + 64gb samsung minneskort för 199, godis och läsk
Inte så stora summor man sparar kanske på dom andra sakerna, men 500 där, 200 där, 100 där, 200 där osv blir ändå en del. Då det var saker jag ändå tänkt köpa.

Så för min del är jag mycket nöjd över årets BF.
Enda jag saknade var ett par bra högtalare, KEF Q350 sattes ned 100kr, så blev inget med dom Eller q acoustics concept 20, inte nedsatta heller.
Och en bra nedsättning på ett Z270 moderkort men de kom inget vettigt heller.

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Detta är väl ok erbjudande just nu?

Hörlur Hesh 2.0 Wireless Svart Skullcandy

http://www.icahemma.se/horlur-hesh-20-wireless-svart-skullcan...

Nu 399:-
Tidigare 999:-

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Har varit många bra klipp, bara att titta i tråden.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Skärm som kostade 3499kr nersänkt till 1999kr (dessutom nylanserad i november). Får se om det var ett fynd (tyvärr inga tester ute), är AOC 31,5 tum VA skärm.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Nvidia shield TV för 1800kr (normalt 2300)
Tp link d5 mesh nätverk 2200kr (normalt 3000)
Galaxy s8 4000kr

Jag är väldigt nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Med hjälp av en länk från en vänlig medlem här fick jag denna för 699:- inkl, frakt.

http://www.mediamarkt.se/sv/product/_moccamaster-cup-one-crea...

Dock ej från Mediamarkt. Den kommer imorgon och jag kan knappt bärga mig...

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Corsair k63 compact
Phanteks evolv atx
JBL bluetooth hörlurar
Kläder
Sängkläder samt kuddar/täcke
Filt
Mobilskydd
Kaffebryggare

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Visst. Bland annat godis, hårtrimmer, laptop, jag har spenderat mina, och andras pengar för en bit närmare 20.000:-, och fått grejer som enligt prisjakt kostat minst 35.000:- om man köpt dem, eller motsvarande produkter, när de varit som billigast de senaste 3 månaderna. Trist nog är det egentligen bara godiset som är till mig själv, och badrumsvågen måste vara trasig för den säger att jag bara blir fetare och fetare, men det kan absolut inte vara sant...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Webhallen:
Skäggtrimmer + Bodygroom (Behövde)
Besserwisser (Villhövde)

XXL:
Vortex Strike Eagle 1-6 (Villhövde, kikarsikte men drygt 40% rabatt var för bra för att bortse från. Jag har redan ett, men då kan lekbössan få ett likadant istället för det extremt billiga kinajunket som sitter på nu)

Amazon UK:
Sony MDR-1000X (Köpte till bror min)

Klippkungen:
Diskmaskinstabletter
Schampoo
Tvål
That kind of stuff (Behövde, om än stundens infall när jag såg priserna)

Extremt nöjd med vad jag fick betala för respektive grej, så jag tycker det lyckat! Inte lika lyckat som Strix 1070 för 3599 kr som jag lyckades knipa förra året, men likväl trevligt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Det där är fan humor på hög nivå!

Ännu bättre blev det när den här dök upp mitt bland alla matrelaterade varor. Huh?

Skrivet av candyraver:

Var det någon, överhuvudtaget, som känner att de gjorde ett bra köp senaste vecken? (förutom Strafe Sherry tangentbordet) ?

Jodå Sparade inga astronomiska summor men det blev en del saker:

iRacing: 25 % på både prenumerationen och på DLC
Fanatec: 40 % på ett kit med ratt och pedaler, slutsumman hamnade på "bara" 4750 med frakt och lite extra lullull.. Ska erkänna att jag egentligen tänkt vänta med ratten till efter nyår, men men... Bevis på att det funkar med rea
Elgiganten/webhallen: Köpte två möss varav den ena är julklapp. Sparade ca 250 styck.
Gottebiten: 1,25kg (god) choklad för 50kr. Plus lite godis till jul för en billigare peng.
Jula: Halva priset på två snöskyfflar och lite verktyg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det där är fan humor på hög nivå!

Ännu bättre blev det när den här dök upp mitt bland alla matrelaterade varor. Huh?

Deltaco, ett lite smålustigt namn som jag brukar fnittra åt, barnslig som man är. Jag förstår inte varför de inte går under namnet Delta Co. som ger ett betydligt bättre intryck än DelTaco...

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz