Audio Pro T14 börjar låta som glappkontakt, kort därefter försvinner kommer det inget ljud tills man kopplar in och ut kontakten.

Permalänk

Audio Pro T14 börjar låta som glappkontakt, kort därefter försvinner kommer det inget ljud tills man kopplar in och ut kontakten.

Fick dem igår, stötte på problemet direkt efter jag öppnat dem. Efter att ha stängt av bluetooth på mobilen verkar de fungera som de ska igen och fungerar hela kvällen. Idag har jag samma problem igår, bluetooth är inte på och jag stöter på samma problem med bägge bluetooth och AUX på alla enheter jag testat. Antar att det blir att lämna tillbaka dem? Eller finns det någon som har några förslag?

Saker jag redan gjort: kopplat in och ut alla sladdar. Testat i flera eluttag. Testat flera enheter, samt olika inputs.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har exakt samma problem på mina T14 efter en dags användning.

Jag har haft de till min stationära dator via bluetooth men idag så har ljudet börjat hacka och det ”knäpper” konstant. Provade med ny anslutning, och det fungerar i fåtal sekunder innan det blir likadant igen. Sen testade jag med 3,5 mm till både mobil och datorn och båda gångerna låter det dåligt och som att ljudet laggar. Samma gäller bluetooth till mobil.

Provade även sätta de på ett ställe där det inte finns någon annan elektronik som kan störa och samma problem uppkommer.

Jag har kontaktat Ljudfokus om de vet vad det kan bero på.

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Även jag har ett par Audio Pro T14. Jag har haft problem med dem och är också ganska missnöjd.
Även mina har problemet med "glapp-ljud" och hackande vid användande av Blåtand. Oavsett device.

Jag läste många positiva tester om dessa innan jag slog till. Skäms på de som givit dessa högtalare höga betyg.

Permalänk

@Zipparn: Efter någon dag av användning lyckas jag inte längre återskapa detta problem. De fungerar felfritt nu, i alla fall i dagsläget. Vet inte om jag ska skicka tillbaka eller inte.

Permalänk
Medlem

@DanteLarka: Det var trevligt att höra. Jag hoppas du slipper problemet i framtiden. Hemma hos mig så kommer det och går.
Jag använder nästan bara AUX nu. Vilket inte var min tanke när jag köpte dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

@DanteLarka: Det var trevligt att höra. Jag hoppas du slipper problemet i framtiden. Hemma hos mig så kommer det och går.
Jag använder nästan bara AUX nu. Vilket inte var min tanke när jag köpte dessa.

Jag kan knappt använda mina alls :/ Inte så kul att fler har samma, då riskerar man ju bara få en ny med samma problem.. Vilken av hifi klubbens motsvarar T14?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Det låter som ett nytt problem som drabbar många enheter. Jag hörde någon som testade en annan strömsladd.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk

@H3Nc3: Om vi snackar ordiariepris har jag hört att dessa ska vara bra

https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t....

Permalänk

@infigo: Intressant. Det hjälper inte heller direkt att Elgiganten inte verkar ha någon kundtjänst(?).

Permalänk
Medlem

Blir service för min del, när jag beskrev problemet för Ljudfokus så lät det som att det är knas med förstärkaren. Lika bra att de får in min och kan upptäcka felet, än att jag bara får en ny som kanske har samma fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanteLarka:

@Zipparn: Efter någon dag av användning lyckas jag inte längre återskapa detta problem. De fungerar felfritt nu, i alla fall i dagsläget. Vet inte om jag ska skicka tillbaka eller inte.

Har du använt USB porten något? Tänkte om det kan vara nåt som spökar, att den inte klarar av att driva i samband eller något.

Visa signatur

Permalänk

@H3Nc3: Aldrig. Jag kan testa imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Har du använt USB porten något? Tänkte om det kan vara nåt som spökar, att den inte klarar av att driva i samband eller något.

Inte jag heller. Det är Blåtanden som laggar/glappar. Jag tror billiga Blåtands-komponenter är boven

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Inte jag heller. Det är Blåtanden som laggar/glappar. Jag tror billiga Blåtands-komponenter är boven

Misstänkte också det, fram tills jag upptäckte att AUX fungerade lika dåligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Misstänkte också det, fram tills jag upptäckte att AUX fungerade lika dåligt.

Vad är det för gris i säck vi köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Vad är det för gris i säck vi köpt?

Jag vet inte, men hoppas de hittar nåt på servicen. Om inte så är det lite drygt är att servicen lär gå över perioden man har ångerrätt, men hoppas det går att lösa om det blir så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick ett meddelande igår att högtalarna är klara på service, och att de skulle skickas direkt till mig för att rädda helgen. Butiken hade ingen information på vad felet var men det kommer att stå på serviceunderlaget i kartongen sen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av H3Nc3:

Fick ett meddelande igår att högtalarna är klara på service, och att de skulle skickas direkt till mig för att rädda helgen. Butiken hade ingen information på vad felet var men det kommer att stå på serviceunderlaget i kartongen sen.

Vad bra!

Permalänk
Medlem

Hämtade ut dem idag på posten, förstärkarenheten byttes ut och peppar peppar men de fungerar hittills bra.

Visa signatur