Vart hamnar era gamla mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

Min mor har tidigare fått mobilen som har blivit ersatt :). Ny för henne!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Mor får de ibland om de inte fått för mycket stryk

Permalänk
Inaktiv

Jag byter så sällan och när jag gör det så är de i regel så pass trasiga att de inte går att återanvända. Dock har de haft en förmåga att hamna på hög men tänkt försöka slänga allt utom den näst senaste.

Permalänk
Medlem

Mina mobiler håller och ser alltid fina ut så ca 1-2 år gamla säljs eller ges bort till släkting/vän som är i behov.

Permalänk

dem är oftast trasiga när jag byter dem, så återvinningen

Permalänk
Medlem

Då jag haft Iphone de senaste åren har jag lämnat in dom i applebutik och fått presentkort, som använts till ny telefon. Väldigt smidigt.

Permalänk
Medlem

Var tur jag behöll min gamla (böjda) HTC One M7 då min G4 blivit oanvändbar i väntan på U11+
Annars hamnar dom oftast nerpackade i nån skrivbordslåda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är den som får gamla telefoner och sen använder dem tills de är slut. Efter de är obrukbara så hamnar de i elektronikåtervinningen. Frun tycker det är dags att jag byter upp mig till en smartphone men känns onödigt när det finns så många gratis dumtelefoner i vänskapskretsarna. Den jag har nu har t.o.m. stöd för MMS!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Rekordmedlem

Skulle inte få för mig att byta innan nuvarande är trasig så jag ar inga gamla liggande, telefoner verkar funka minst 10-15 år om de inte råkar ut för olyckor så enda anledningen att skaffa nått nytt är ju om man förstör eller tappar bort dem och i så fall så är den ju borta eller så blir det komponentåteranvändning eller materielåtervinning av den om den är kvar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Min ligger i en låda för tillfället.

Hade en S6 och uppgraderade mig till en S8 på BlackFriday (otroligt fynd) men funderar på att byta ut arbetstelefonen mot S6.

Mer batteritid = arbetstelefonen
Mer prestanda = S6

Vad är mest värt? Hmmmm...

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk

Tänkte precis sälja en Oneplus 3T på Blocket.

De tidigare har dock varit för dåliga för att säljas, så det har blivit elektronikåtervinning. Undantag htc desire som jag gav bort.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz