Permalänk
Medlem

Vad är det du ska va orolig över, fattar verkligen inte?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll? Jag är 193 och det är jobbigt på sitt sätt det också.

Permalänk

Längd beror ju på gener. Mina föräldrar är båda kortväxta (runt 165). Jag är 165, ganska väntat mao. Brorsan är väl något längre, 168-170 har jag för mig. Man ser kortväxta män/killar hela tiden, tycker inte man sticker ut direkt..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eatme@live:

Är själv hyffsat vältränad och vädersätter då att den kvinnliga kroppen är av samma dignitet
@Mizzarrogh:

Ha ha, jo, jag tränade på gym förr om åren, vet inte riktigt varför...

Men det är bra med diversitet i våra val av partner tror jag, tänk om alla gillade exakt samma saker, alla var exakt lika långa, osv...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Är man kort har man bättre chanser att bli stridspilot, tjänstgöra på ubåt.
Återigen så tror jag också att korta människor har högre IQ kolla bara på de stora i världshistorien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

längden behöver inte vara den direkta orsaken, men indirekt. jag har en polare som är 160cm typ, vet inte exakt, men han är kort, väldigt kort. Han är svinskön, får folk o garva, bjuder på sig själv, har lätt för att träffa nytt folk yadda yadda. Men när det kommer till tjejer har han extrema komplex för sin längd och väljer därför aktivt bort att ens försöka få till det med tjejen han vill ha, utan han går på den fula kompisen istället. Han menar att tjejer inte vill ha korta snubbar, men jag tror att minst 50% av det sitter i hans eget huvud, sen finns det givetvis tjejer som vill ha längre killar men skulle tro att långt ifrån alla bryr sig om längd. knappast så att snubbar bryr sig i någon större utsträckning, min sambo är 167 cm men jag hade förmodligen tyckt precis lika mycket om henne om hon vore 147 cm eller 187 cm.

Exakt! Det psykologiska krokben din vän sätter för sig själv är ju betydligt mer handikappande än hans faktiska längd någonsin kan vara.

Skrivet av Karazhan:

Det märks ganska tydligt när tjejer sagt till en rakt i ansiktet att de aldrig skulle dejta någon som är under 175.

Etnicitet och ekonomi hos föräldrarna är ju högst relevant när vi pratar om egenskaper vi inte har någon kontroll över. Båda 2 avgör ju inte om du lever eller dö(om vi inte snackar om riktigt skitiga förhållanden a la nordkorea) men har en inverkan på vilka möjligheter ditt liv kommer ge dig, men det är alltså också irrelevant enligt dig.

Jag förstår fortfarande inte, vad har det med att hitta tjejer att göra? Etnicitet och ekonomi har ju helt annan påverkan på en persons möjligheter i andra delar av livet. För att hitta tjejer är det troligen inte lika viktigt.

Sedan får du nog avgränsa vad du faktiskt vill. Är det att hitta "den rätta", eller ligga runt du snackar om? Är det i världen generellt, eller specifikt Sverige? Vi har redan konstaterat att studien som länkats tidigare visar att korta män inte är lika attraktiva, rent teoretiskt. Men hur påverkar det faktiskt verkligheten?

Som exempel, (siffror tagna ur luften) av 3 miljarder potentiella kvinnor i rätt ålder, så kan 2 miljarder tänka sig att vara med någon som dig med dina egenskaper (utöver längden). Av dessa 2 miljarder kvinnor så kanske enbart 500 miljoner kan tänka sig att vara intresserad av dig, för att resten tycker att du är för kort. 500 miljoner potentiella kvinnor är mer än du någonsin kommer kunna träffa i hela ditt liv och därför är din längd irrelevant.

Om du menar specifikt inom Sveriges gränser så kan samma ekvation appliceras - det blir en typ av Drakes ekvation. Antalet blir såklart betydligt lägre då, men jag kan garantera att din längd inte kommer vara ett hinder för att den slutgiltiga siffran kommer uppgå till fler kvinnor än du någonsin kommer hinna träffa. Därför är din längd irrelevant i frågan.

Samma tjejer som har sagt att de inte vill dejta någon under 175 cm, kunde lika gärna ha sagt att de inte vill dejta någon med svart hår eller som väger under 70kg etc. Det är preferenser som alla har och såvida inte alla tjejer nekar dig p.g.a. din längd så är det irrelevant.

Skrivet av eatme@live:

Det med att tjejer väljer bort korta killar verka stämma till viss del..har haft denna typ av diskussion uppe med min sambo och hon säger samma sak att hon och många av hennes väninnor väljer bort korta killar..deras anledning är helt enkelt att de inte vill känna sig större än killen. De vill att killen skall invagga dem i trygghet och tydligen så görs det baserat på storleken på killen. Helt bananas tycker jag. Men sen är jag faktiskt lite åt samma håll, jag skulle inte kunna ha en tjej som är fysiskt större/fetare än vad jag är..tänder helt enkelt inte på det..
@scienta:

Studien vi länkat tidigare visar tydligt att de flesta resonerar så. Men det är också rent teoretiskt, träffar man någon man gillar i verkligheten så tror jag inte att längden är lika viktigt som vid en teoretisk föreställning om hur "drömpartnern" ser ut. Vad menar du med större/fetare? Mindre hälsosam? Skulle du tvärtom kunna tänka dig att vara med en kvinna som är längre och mer vältränad än du?

Håller igen med om att det är knasigt, när det är så mycket snack om feminism och jämställdhet i världen idag.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Du har slutat att växa då du fyllde arton år, och först nu har du fått höra att du är kortväxt? förstår inte poängen med denna tråd, vad är det du vill veta? Alla är vi olika, vad spelar det för roll? Du kanske inte har sett dom som är smala eller tjocka?

Haha du kan ju inte jämföra smal/tjock med lång/kort. Det ena kan du påverka och det andra kan du inte.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Det jag reagerade mest på var inte att du var kort, utan att folk i din omgivning var tvungen att påpeka det.
Varför gör man så?

Permalänk
Medlem

Med större menar jag rent volymmässigt baserat på både längd och vikt. Fast det är nog lite olika saker här, skulle inte kunna tänka mig en fet tjej pga att jag inte tänder på det överhuvudtaget, ej heller en tjej som är längre och mer vältränad..vilket då oftast resulterar i att den totala volymen på tjejen är större än min totala volym och det gillar jag inte.

Sen blir det lite konstigt att skriva att "träffar man någon man gillar i verkligheten så tror jag inte att längden är lika viktigt..". Om nu inte tjejen gillar korta killar så är ju chansen inte så stor att de ens börjar träffa någon kort kille överhuvudtaget.
Händer nog inte så ofta att man går emot vad man normalt sett gillar bara för att testa någon annan typ av människa/person.

Studien vi länkat tidigare visar tydligt att de flesta resonerar så. Men det är också rent teoretiskt, träffar man någon man gillar i verkligheten så tror jag inte att längden är lika viktigt som vid en teoretisk föreställning om hur "drömpartnern" ser ut. Vad menar du med större/fetare? Mindre hälsosam? Skulle du tvärtom kunna tänka dig att vara med en kvinna som är längre och mer vältränad än du?

Håller igen med om att det är knasigt, när det är så mycket snack om feminism och jämställdhet i världen idag.
[/quote]

Permalänk
Avstängd

@Mixe: försökte inte jämföra dom två, mer som en hint åt TS, då han verkar reflektera över hans längd först nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Sen blir det lite konstigt att skriva att "träffar man någon man gillar i verkligheten så tror jag inte att längden är lika viktigt..". Om nu inte tjejen gillar korta killar så är ju chansen inte så stor att de ens börjar träffa någon kort kille överhuvudtaget.
Händer nog inte så ofta att man går emot vad man normalt sett gillar bara för att testa någon annan typ av människa/person.

Inge konstigt alls med det. I vardagslivet kan du inte välja vilka personer du interagerar med. Du träffar arbetskollegor, föreningsmedlemmar etc. varav ingen är garanterad att följa din "standard", men som kanske fångar ditt intresse ändå.

Hur många personer kan egentligen säga att de blir tillsammans med sin "drömpartner"? Det vill säga, en person som fyller alla förutbestämda krav man ställt innan man träffar personen man blir tillsammans med. Nu kanske jag är ett udda fall för egen del, då jag egentligen inte har några direkta preferenser på så vis - men hur många av er andra kan säga att ni har hittat den partner ni föreställt er? Eller "upptäcker" man den man tycker om?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Är det sant att man lever längre om man är kort eller är det bara BS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag förstår fortfarande inte, vad har det med att hitta tjejer att göra? Etnicitet och ekonomi har ju helt annan påverkan på en persons möjligheter i andra delar av livet. För att hitta tjejer är det troligen inte lika viktigt.

Sedan får du nog avgränsa vad du faktiskt vill. Är det att hitta "den rätta", eller ligga runt du snackar om? Är det i världen generellt, eller specifikt Sverige? Vi har redan konstaterat att studien som länkats tidigare visar att korta män inte är lika attraktiva, rent teoretiskt. Men hur påverkar det faktiskt verkligheten?

Som exempel, (siffror tagna ur luften) av 3 miljarder potentiella kvinnor i rätt ålder, så kan 2 miljarder tänka sig att vara med någon som dig med dina egenskaper (utöver längden). Av dessa 2 miljarder kvinnor så kanske enbart 500 miljoner kan tänka sig att vara intresserad av dig, för att resten tycker att du är för kort. 500 miljoner potentiella kvinnor är mer än du någonsin kommer kunna träffa i hela ditt liv och därför är din längd irrelevant.

Om du menar specifikt inom Sveriges gränser så kan samma ekvation appliceras - det blir en typ av Drakes ekvation. Antalet blir såklart betydligt lägre då, men jag kan garantera att din längd inte kommer vara ett hinder för att den slutgiltiga siffran kommer uppgå till fler kvinnor än du någonsin kommer hinna träffa. Därför är din längd irrelevant i frågan.

Samma tjejer som har sagt att de inte vill dejta någon under 175 cm, kunde lika gärna ha sagt att de inte vill dejta någon med svart hår eller som väger under 70kg etc. Det är preferenser som alla har och såvida inte alla tjejer nekar dig p.g.a. din längd så är det irrelevant.

Tror du ärligt att etnicitet och socioekonomiskt status har mindre inverkan än längd? Jag skulle säga att der är minst lika viktigt eller mer. Studier har visat att asiatiska män och svarta kvinnor är markant mindre populära in tex vita män och asiatiska kvinnor bland svenskar. Tror det var någon löjlig siffra som att det var 30% vanligare att asiatiska män var singel än vita män.

Alltså det där är ett så dåligt argument så jag vet inte vad. Du väljer att ignorera statistik,studier och empiriska erfarenheter men enligt en ekvation så finns det många kvinnor? ok....
Så enligt dig så om det finns en tjej som gillar mig av 9 miljoner så är längd irrelevant? Argumentet har ALDRIG varit att det är omöjligt att hitta tjejer men att det blir svårare. Vilket det du säger också stödjer men du väljer ändå att säga att det är irrelevant? Det är som att säga att du har en skål med 1 miljon kulor och 900 tusen är svarta och 100 tusen vita och säga att det är irrelevant att 900k är svarta då det finns så många vita och mer vita än du kommer orka plocka upp. Kommer du få en vit så småningom? Ja absolut, i säsmta fallet kommer det bara ta 900.001 försök men blir det svårare? Ja absolut. så man ska alltså chansa på varenda kvinna där ute då man så småningom kommer hitta massor med kvinnor som är okej med korta killar, inser du hur absurt det låter?

Skrivet av ÖrjanKlas:

Är det sant att man lever längre om man är kort eller är det bara BS?

Ja det finns studier som visar att kortare personer har lägre chans att åka på hjärt och kärlsjukdommar. Teorin är att hjärtat behöver jobba mindre för att få ut blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Enligt dig så ska man alltså chansa på varenda kvinna där ute då man så småningom kommer hitta massor med kvinnor som är okej med korta killar, inser du hur absurt det låter?

Det är inte det minsta absurt, för det är så världen fungerar. Du vet inte vad en person tycker om innan du frågar. Det fungerar precis likadant för alla, oavsett längd.

Att en asiatisk man är troligare att vara singel i Sverige är inte heller så konstigt, för där kan man ju postulera att det samma gäller för en svensk man i ett asiatiskt land.

Folk tenderar att hålla sig inom sina egna grupper: http://www.prb.org/Publications/Articles/2010/usintermarriage...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

En anekdot om längd:
För några år sedan dog jag av grav under en besiktning av ett stort bygge.

En väldigt högt uppsatt chef på byggbolaget närvarade av någon anledning på denna besiktning av ett nybyggt hus. Han sade till en av deltagarna att du måste vara extremt bra på basketboll eftersom du är så otroligt lång. Killen som är runt 2 meter svarade helt lungt. Du måste vara extremt bra på minigolf efter som du är så liten. Tystnaden som la sig talade för sig själv. :=)

Permalänk
Medlem

@scienta: Det absurda är ju att du ärligt tror att längden inte spelar roll då studier, statistik och annat visar att, jo längd spelar roll. och sen drar upp någon matemtisk formel som visar att det är svårare att vara kortare men ändå inte tycker det är irrelevant. Det är klart man måste prata med men enligt dina argument så är det irrelevant även fast du måste prata med 9 miljoner kvinnor för att hitta en som gillar korta killar, inser du inte hur dumt det låter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@scienta: Det absurda är ju att du ärligt tror att längden inte spelar roll då studier, statistik och annat visar att, jo längd spelar roll. och sen drar upp någon matemtisk formel som visar att det är svårare att vara kortare men ändå inte tycker det är irrelevant. Det är klart man måste prata med men enligt dina argument så är det irrelevant även fast du måste prata med 9 miljoner kvinnor för att hitta en som gillar korta killar, inser du inte hur dumt det låter?

Jag tror du får gå igenom mitt inlägg igen, för du verkar inte riktigt ha förstått vad jag försökte presentera. Jag sa inte en kvinna av 9 miljoner, jag sa 500 miljoner kvinnor av 3 miljarder.

Tror du att det hade gått att märka skillnad om antalet kvinnor som kan tänka sig att vara med någon som är x cm lång hade varit 3 miljarder mot 500 miljoner?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag tror du får gå igenom mitt inlägg, för du verkar inte riktigt ha förstått vad jag försökte presentera. Jag sa inte en kvinna av 9 miljoner, jag sa 500 miljoner kvinnor av 3 miljarder.

Tror du att en kille som är 160 cm lång märker någon skillnad på 500 miljoner mot 3 miljarder kvinnor, som kan tänka sig en partner i den längden?

"Det är preferenser som alla har och såvida inte alla tjejer nekar dig p.g.a. din längd så är det irrelevant." Där sa du just att så länge en tjej inte nekar mig är det irrelevant, ska vi då tolka det som en tjej på 3 miljarder? Tveksamt att oddsen blir bättre om vi snackar 1 på 3 miljarder istället för 1 på 9 miljoner. Sen är ju ditt argument om hela världen också riktigt dåligt. Det ignorerar ju helt aspekter så som att det är stor skillnad på att vara 167 i Asien, där majoriteten av befolkningen bor och att vara 167 i Sverige.

Ja det tror jag med tanke på att han kommer träffa 6 kvinnor som kommer neka honom för varje kvinna som inte gör det. Märks jävligt tydligt om du går ut på krogen varje kväll och blir nekad 6 gånger direkt för varje tjej du kanske får ihop det med. Eller antar du att livet ställer upp alla 3.5 miljarder kvinnor på 2 led och du får träffa en tjej från varje led varannan gång? Då stämmer det du säger men då är vi inne på förbanant dåliga argument igen. Jag tror du måste gå igenom dina egna inlägg för det är helt ologiskt det du säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

"Det är preferenser som alla har och såvida inte alla tjejer nekar dig p.g.a. din längd så är det irrelevant." Där sa du just att så länge en tjej inte nekar mig är det irrelevant, ska vi då tolka det som en tjej på 3 miljarder? Tveksamt att oddsen blir bättre om vi snackar 1 på 3 miljarder istället för 1 på 9 miljoner. Sen är ju ditt argument om hela världen också riktigt dåligt. Det ignorerar ju helt aspekter så som att det är stor skillnad på att vara 167 i Asien, där majoriteten av befolkningen bor och att vara 167 i Sverige.

Ja det tror jag med tanke på att han kommer träffa 6 kvinnor som kommer neka honom för varje kvinna som inte gör det. Märks jävligt tydligt om du går ut på krogen varje kväll och blir nekad 6 gånger direkt för varje tjej du kanske får ihop det med. Eller antar du att livet ställer upp alla 3.5 miljarder kvinnor på 2 led och du får träffa en tjej från varje led varannan gång? Då stämmer det du säger men då är vi inne på förbanant dåliga argument igen. Jag tror du måste gå igenom dina egna inlägg för det är helt ologiskt det du säger

Fast nu är det ju så det ser ut oavsett. Om en kille går ut på krogen och frågar tjej efter tjej så kommer vissa säga nej och andra säga ja - oavsett längd. Ser man inte ut som Brad Pitt så har man det såklart lite kämpigare.

Men var liten och bitter du. Jag är själv inte så förbannat lång och har ägt min längd hela mitt liv, då jag har haft flickvänner som både varit kortare och längre än mig själv. Med din inställning så förstår jag om du har haft svårt att hitta tjejer och om du nu faktiskt har en flickvän så föreslår jag att du håller hårt i henne.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Är kort, 168cm och kan då inte säga att jag haft några problem med att varken träffa kvinnor eller sport som någon nämnde tidigare (ja kanske basket men det är ändå ingen sport som intresserat mig).
Att jag är kort slutade jag störa mig på för över 15 år sedan för ärligt talat, varför ska jag gå runt och störa mig på något hos mig som jag inte kan göra något åt? förutom köpa ett Buffaloskor (sådana där platåskor som var populära i början av 2000-talet).
Blev riktigt förvånad att TS har kollegor som påpekar längden, något jag ALDRIG stött på en arbetsplats! Den enda som påpekat min längd på en arbetsplats är jag själv med avsikt för att helt enkelt driva med min längd, vilket jag kan bjuda på om jag får ett leende tillbaka.

Har bara ett tips från en halvdvärg till en annan, ignorera tramset och svara med ett enkelt skämt. Det sista du ska göra är att visa att du tar åt dig på något sätt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Inaktiv

Ja, det är ju inte lätt att vara runt två meter lång. Vi blir hela tiden stoppade av kvinnor som påtalar hur långa vi är och om vi vill hitta på något. Vissa dagar kommer jag inte till jobbet pga alla flörtande kvinnor. Provade med en Trabant ett tag och inte ens denna lyckades lura dessa tjejer.
Och på krogen får jag aldrig gå hem ensam. Och det är inte bara ensamma tjejer jag får sällskap av utan deras vänninor följer med. Deras pojkvänner och gifta män suckar avundsjuk och klagar ljudligt att de inte var längre och dränker sorgen i baren.

Så jobbigt när längden är det viktigaste attribut man har. Tänk om andra kvaliteter också hade spelat in.

True story!

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag är 26 år gammal. Men mina arbetskollegor som jag har träffat påstått att jag är kort. Det är inte bara arbetskollegor men också "utanför" arbetet. Dem är yngre men också längre. Jag är mellan 160-165cm. Men alltså jag hålla med lite. Jag är väl kort för att vara en 26-åring. Något att bli orolig över?

Har inte folk bättre saker än att klaga på sånt? Är du tjej? i såna fall är det väl inget ovanligt att tjejer är iden längden

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fast nu är det ju så det ser ut oavsett. Om en kille går ut på krogen och frågar tjej efter tjej så kommer vissa säga nej och andra säga ja - oavsett längd. Ser man inte ut som Brad Pitt så har man det såklart lite kämpigare.

Men var liten och bitter du. Jag är själv inte så förbannat lång och har ägt min längd hela mitt liv, då jag har haft flickvänner som både varit kortare och längre än mig själv. Med din inställning så förstår jag om du har haft svårt att hitta tjejer och om du nu faktiskt har en flickvän så föreslår jag att du håller hårt i henne.

Problemet är ju att din "formel" visar att det är 6 gånger så många kvinnor som skulle neka en för ens längd. Så om vi då säger att standardmannen blir nekad 6 gånger så blir den kortväxte nekad 36 gånger. Det blir inte bättre.

Jag har accepterat mig längd sedan länge. Längden i detta argumentet har alltid bara varit en variabel som vi skulle kunna bytt ut mot etnicitet och ekonomi, som jag tidigare nämnt, kön, skäggväxt eller vad som helst som kan påverka ens möjligheter. Problemet är att du sitter och snackar bullshit och baserar dina argument på en formel och väljer att försöka backa upp det med att ignorera studier och satistik för att "i verkligheten så ser det annorlunda ut". Om du satt här och sa att ras inte spelade någon roll så hade jag gjort samma sak. Det är ingen hemlighet att svarta kan behandlas sämre bara på grund av deras hudfärg och om du hade sagt att "det är bara studier, i verkligheten så kan det se annorlunda ut" så hade jag argumenterat mot dig på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Det är ingen hemlighet att svarta kan behandlas sämre bara på grund av deras hudfärg och om du hade sagt att "det är bara studier, i verkligheten så kan det se annorlunda ut" så hade jag argumenterat mot dig på samma sätt.

Jag är ledsen, men jag kan verkligen inte ta dig på allvar om du sitter och jämför renodlad rasism med en sådan skitsak som lite längdskillnad.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Jag är ledsen, men jag kan verkligen inte ta dig på allvar om du sitter och jämför renodlad rasism med en sådan skitsak som lite längdskillnad.

Puhh, exemplet är bara på hur dåligt du argumenterar, inte vad som är värst. Jag slutade ta dig seriöst flera sidor tillbaka. Försöker bara få dig att inse hur dåliga din argument är men du verkar inte smart nog för att inse det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Problemet är ju att din "formel" visar att det är 6 gånger så många kvinnor som skulle neka en för ens längd. Så om vi då säger att standardmannen blir nekad 6 gånger så blir den kortväxte nekad 36 gånger. Det blir inte bättre.

Jag har accepterat mig längd sedan länge. Längden i detta argumentet har alltid bara varit en variabel som vi skulle kunna bytt ut mot etnicitet och ekonomi, som jag tidigare nämnt, kön, skäggväxt eller vad som helst som kan påverka ens möjligheter. Problemet är att du sitter och snackar bullshit och baserar dina argument på en formel och väljer att försöka backa upp det med att ignorera studier och satistik för att "i verkligheten så ser det annorlunda ut". Om du satt här och sa att ras inte spelade någon roll så hade jag gjort samma sak. Det är ingen hemlighet att svarta kan behandlas sämre bara på grund av deras hudfärg och om du hade sagt att "det är bara studier, i verkligheten så kan det se annorlunda ut" så hade jag argumenterat mot dig på samma sätt.

Du har accepterat dig längd? Ja, fortsätt att skylla dina misslyckande på din längd. Allt ont som händer dig eller när du misslyckas är bortom din kontroll, allt beror på din längd.

Det är enkelt att rationalisera motgångar och du har helt enkelt valt att skylla dem på din längd istället för att ta ansvar, för att det gör dig till ett offer. Du behöver inte acceptera och ta ansvar utan det är någon annans fel. Patetisk attityd.

Skrivet av Karazhan:

Sen är det ju tyvärr skitsnack att längd inte spelar någon roll. Längd är korrelaterat till framgång.

Kolla upp kausalitet. Detta har inget med längd att göra. Hade du varit längre och mer framgångsrik hade du förstått det.

De skulle kunna polla i evighet. Det kanske visar sig att folk som gillar dill-chips är mer framgångsrika än människor som gillar grill-chips. Tror du att de är framgångsrika för att de gillar dill-chips eller kan det vara en faktor som är helt irrelevant? Suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Du har accepterat dig längd? Ja, fortsätt att skylla dina misslyckande på din längd. Allt ont som händer dig eller när du misslyckas är bortom din kontroll, allt beror på din längd.

Det är enkelt att rationalisera motgångar och du har helt enkelt valt att skylla dem på din längd istället för att ta ansvar, för att det gör dig till ett offer. Du behöver inte acceptera och ta ansvar utan det är någon annans fel. Patetisk attityd.

Kolla upp kausalitet. Detta har inget med längd att göra. Hade du varit längre och mer framgångsrik hade du förstått det.

De skulle kunna polla i evighet. Det kanske visar sig att folk som gillar dill-chips är mer framgångsrika än människor som gillar grill-chips. Tror du att de är framgångsrika för att de gillar dill-chips eller kan det vara en faktor som är helt irrelevant? Suck...

Jag vet inte ens var jag ska börja. Argumentet har aldrig varit att längd avgör allt. Det hade du vetat om om du brytt dig om att läsa tråden innan du gav dig in i diskussionen. Patetiskt att ge sig in i en diskussion och missa poängen direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag vet inte ens var jag ska börja. Argumentet har aldrig varit att längd avgör allt. Det hade du vetat om om du brytt dig om att läsa tråden innan du gav dig in i diskussionen. Patetiskt att ge sig in i en diskussion och missa poängen direkt.

Skrivet av Karazhan:

@scienta: Problemet att ett huvud längre medellängd hos kvinnor så snackar vi ju om runt 175-180 vilket är väldigt nära normal längd. Att vara runt 165 en bra bit under medel, tom under svenska kvinnors medel och då blir man utsållad.

Folk förstår inte att det kan vara riktigt drygt att vara kort. Då snackar vi inte 175 utan under 170. Förutom uppväxten där man såklart fått höra att man är kort och blivit lite mobbad för det då barn är elaka så har man ju också tex blivit bortsållad när det kommer till idrott osv. Sen så klart tjejer som ofta inte vill dejta någon som är kortare än dem. Nu säger jag givetvis inte att längd leder till framgång och att bara för man är kort så kan man inte bli lycklig men det är rent skitsnack att längd inte spelar roll. Det är lite som att säga att det inte spelar någon roll om man är snygg eller född med rika föräldrar.

Låt mig bryta ner det här:
-du blir bortsållad av kvinnor för att du är kort?
-du blir mobbad för att du är kort?
-du är dålig på idrott för att du är kort?
-tjejer vill ofta inte dejta någon som är kort.

Skrivet av Karazhan:

Kan ju nämna några problem jag stött på senaste året. Det klassiska är ju att man inte når upp någonstans. Både hemma och i affären. Man känner sig lagom dum när man står där på en pall på ICA och ändå inte når tills någon lång nisse förbarmar sig över en och kommer och hjälper. Att sitta bakom någon i föreläsningssalar kan vara en omöjlighet, Man sitter där och så kommer någon och sätter sig framför en så ser man plötsligt inget längre och så får man sitta där och förstöra ryggen för att kunna se något. Skulle köpa en cykel för några månader sen. Var runt i ca 20 butiker och det var en som hade en cykel som passade. De köper inte in så mycket mindre cyklar helt enkelt av herrmodell. Sen är ju vardagsproblem bara vardagsproblem så dessa kan man ju hantera. Det man mår dåligt över är hur många tjejer som direkt väljer bort en pga sin korta längd.

Mer nonsens. Du var i 20 cykelbutiker och det var en som passade? Dina extreme överdrifter gör dig inte trovärdig.
Normala ramstorlekar, som i princip alla butiker har: 15", 17", 19", 21", där du troligtvis hamnar på 17".

Du är uppenbarligen en riktig charmör. Du tror inte det kan ha att göra med din oerhört charmiga personlighet som tjejer väljer bort dig?
Nope, allt är längdens fel!

Permalänk
Medlem

@aaaaaaaaaa: Ja du plockade ut några inlägg och ignorerade resten, ok och nu ljuger jag också? Tror inte vi kommer längre om vi ska vara så selektiva, blir en riktigt dumt diskussion då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@aaaaaaaaaa: Ja du plockade ut några inlägg och ignorerade resten, ok och nu ljuger jag också? Tror inte vi kommer längre om vi ska vara så selektiva, blir en riktigt dumt diskussion då.

Att du skulle ha varit i 20 cykelbutiker där inte en enda har 17" ramar, ja. Lite som att säga att man var i 20 herr-butiker men ingen sålde skjortor i storlek S.

Plockade ut några inlägg? Vill du att jag ska svara på varenda post du skrivit? Vad vill du att jag ska svara på?
Hur är jag selektiv?

Kommer inte längre? Du har inte bemött vad jag har sagt och drar dig hellre ut.