Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av Myllerman:

Vad är det för spån som åker skridskor med sina barn i Drottningholmsparken.. Står skyltat svag is överallt och stora hål i isen liksom.. Plusgrader och regn dessutom.
Turister kanske ?

Ett klart fall av Darwin Awards.

skriv ut en bild med tillhörande text.. och tejpa upp

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Mitt paket från AliExpress ska ha anlänt till min stad i torsdags enligt deras tracking.
Postnord är slöa, sen blev det helg och 2 extra röda dagar på det. Suck.....

Jag vill ha min telefon NU!

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Är det bara jag som inte gillar att minneskort i kameror blir mindre och mindre?
Älskar storleken på Compact Flash, då de är lätta att hålla reda på och att man även kan hantera dem med handskar på sig om vintern.

Var på ett uppdrag och filmade/tog kort med min drönare i fredags och den har microSD-kort. När jag landat och plockat ihop grejerna tog jag ut kortet och skulle ladda över till laptopen som jag hade på passagerarstolen i bilen. Med handen på väg över mittkonsolen i bilen känner jag att jag håller på och tappa greppet om kortet och det faller ner. Hör hur det träffar plasten i mittkonsolen och en massa rassel... Har ägnat 4 timmar att leta efter kortet, men det är helt borta.

Funderar på om jag imorgon ska montera bort stolen på passagerarsidan eller inte.... Hur man nu gör det, på en XC70.. Men det borde väl bara vara några bultar.
Bilderna måste levereras till Lantmäteriet för granskning på onsdag, annars blir inte kunden glad.

Vart i Sverige bor du? Kanske kan hjälpa dig? Kör inte stolarna framåt/bakåt om det hamnat i skåran då knäcks det nog lätt..... Har du någon mindre kamera alt mobil, sätt den i filmläge och kör under stolarna och andra skrymsle du ej kan se, kanske du kan finna det på filmen. PM berätta hur det gick.

Lycka Till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Dammsugat och dammsugat i varenda skrymsle och vrå nu och inte ett minneskort i påsen.. Är ett minneskort för 700kr, men det spelar ingen roll, det är innehållet som blir svårt att återskapa.

Googlade lite på att montera bort stolen, men det är tydligen så att det blir fel på airbagsystemet om man gör det. Sitter ju airbag i stolen också...

Är nog bara att bita i det sura äpplet, köpa nytt minneskort och göra om arbetet när det blir bra väder igen..

Du borde väl kunna lossa på bultarna som säkrar stolen i golvet? Vet inte hur det är på din bil men på min BMW 320d från 2009 så är det två bultar fram och två bak, sedan kan man flytta hela stolen. Visst, den sitter fortfarande fast i en massa kablar men det gick att flytta den bakåt så man kom åt. Gjorde detta när jag bytte bashögtalarna som satt i golvet under stolarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

Vart i Sverige bor du? Kanske kan hjälpa dig? Kör inte stolarna framåt/bakåt om det hamnat i skåran då knäcks det nog lätt..... Har du någon mindre kamera alt mobil, sätt den i filmläge och kör under stolarna och andra skrymsle du ej kan se, kanske du kan finna det på filmen. PM berätta hur det gick.

Lycka Till

Tackar för omtanken..! Men då jag inte lyckats lokalisera kortet, så var jag och köpte ett nytt och ska köra en ny runda när vädret blir bättre. Ser att du skrivit att du bor i Malmö, men det blir lite långt för mig..

Skrivet av Kalium:

Du borde väl kunna lossa på bultarna som säkrar stolen i golvet? Vet inte hur det är på din bil men på min BMW 320d från 2009 så är det två bultar fram och två bak, sedan kan man flytta hela stolen. Visst, den sitter fortfarande fast i en massa kablar men det gick att flytta den bakåt så man kom åt. Gjorde detta när jag bytte bashögtalarna som satt i golvet under stolarna.

Det är nog samma för mig.. alltså 4st bultar. Är 4st plastkåpor som jag var och pillade på, men de vägrar släppa.
Det var då jag började googla och hittade det där om airbagsen.. Sitter ganska mycket skit och kablar under passagerarstolen, så jag vet inte om jag vågar. I så fall skulle jag nog lämna in den till Volvo och låta dem ta bort den..

Dock som jag skrev här ovanför, så har jag bestämt mig för att göra om flygningen..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ska börja arbeta efter 6 veckor semester, HJÄLP! Jag vill verkligen inte tillbaka till verkligheten

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Tänk om... det skulle vara lika lätt att hålla en diet för att gå ner i vikt i 300 dagar som det är den första dagen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kom ner i garaget i morse och möttes av ett bortslitet tanklock. Inte bara på min bil heller utan på 3 andra också. Så blev att börja dagen med att ringa polisen, har sedan dess pratat med försäkringsbolag samt verkstad också. Suck vad trött jag blir på dessa förbannade ligister, inte första gången det är folk nere och gör inbrott/skadegörelse på bilar i garaget heller. Nästa samtal blir till hyresvärden där jag tillsammans med många andra grannar ska kräva att kamera eller annant åtgärd blir av för att säkra upp lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Kom ner i garaget i morse och möttes av ett bortslitet tanklock. Inte bara på min bil heller utan på 3 andra också. Så blev att börja dagen med att ringa polisen, har sedan dess pratat med försäkringsbolag samt verkstad också. Suck vad trött jag blir på dessa förbannade ligister, inte första gången det är folk nere och gör inbrott/skadegörelse på bilar i garaget heller. Nästa samtal blir till hyresvärden där jag tillsammans med många andra grannar ska kräva att kamera eller annant åtgärd blir av för att säkra upp lite.

Nu är det ju några år sedan, men jag var med om att ett gäng snorungar borrade hål i bensintanken på bilarna på vår parkering.
Gick ju bra på ett par stycken, sen började det brinna på en...... 4 bilar förstördes.

Hur som, aldrig roligt när idioter inte förstår vad som är sitt och andras.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Tredje gången gilt brukar man väl säga. https://www.dropbox.com/s/f2xmnremsu7qebk/tredjegongengilt.jp...

Värt att notera är att jag mest är sur på Postnord som fortsätter skanna etiketten även fast ingenting händer. Förhoppningsvis får man den imorgon så man äntligen kan kolla på TV igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Nu är det ju några år sedan, men jag var med om att ett gäng snorungar borrade hål i bensintanken på bilarna på vår parkering.
Gick ju bra på ett par stycken, sen började det brinna på en...... 4 bilar förstördes.

Hur som, aldrig roligt när idioter inte förstår vad som är sitt och andras.

Det tråkiga är ju att dom verkligen har minimalt att tjäna på det också, som i fallet med min bil så fick dom inte med sig en droppe bensin. Säkerligen så var någon utav de andra bilarna också av nyare modell, på dessa finns det ju en spärr som gör att man ändå inte kommer åt någon bensin när bilen är låst. Då blir det ju endast skadegörelse. Även om dom nu hade lyckats slanga bensin, hur mycket får dom i så fall med sig? Det är ju högst värt några hundralappar eller en tusenlapp typ. Det hade dom kunnat få av mig i stället så kunde dom ha låtit bilarna vara ifred

Samtalet med hyresvärden gick inget vidare heller:

"Tror du att det blir någon skillnad för att vi sätter upp en grind?" - Eh ja, det är väl skillnad på att behöva bryta sig in genom en grind mot att bara kunna promenera rakt in och stå där inne helt ifred?

"Samhällsklimatet har hårdnat där ute, dessa händelser blir allt vanligare" - Jaha? Så bara för att händelser som denna har ökat så ska man inte arbeta proaktivt överhuvudtaget?

"Det är inte så att vi inte bryr oss" - Nej jag märker det.

"Dessutom så blir det ju dyrare avgift om vi sätter dit en grind" - Jag är rätt så säker på att dom allra flesta gärna betalar nån hundralapp mer i månaden bara man vet att bilen står säkrare och att man i större utsträckning slipper händelser som detta.

"Jaså det tror du, mja" - Ja det gör jag.

Jag är så trött på den här hyresvärden, det har varit så mycket inbrott i vindsförråd, bilar, stulna cyklar i cykelrummet osv. Ändå är det helt tyst från deras sida och några åtgärder vidtas aldrig. Maktlös är vad man känner sig.

Permalänk
Medlem

Förbannad på mig själv nu, varför ska jag krångla?

HDMI-CEC VÄGRAR att funka nu som det gjorde förut och blir så jävla förbannad, vafan ska det vara så svårt att starta för?

Förut startade allt hur bra som helst men nu ska det krångla och ta flera sekunder extra att starta, byta input för den tappar väl kontakten eller nått innan den kommer byter tillbaka till ARC.

Har kopplat Shield TV till OneConnect boxen och Soundbaren i OneConnect boxen med ARC, startar jag TVn så tar det flera sekunder innan Shielden startar, startar jag Shielden så tar det flera sekunder innan TVn startar istället, förut så var allt instant.

DET FUCKING FUNKADE FÖRUT SÅ VARFÖR FUNKAR DET INTE NU FÖR?!?!?!

Permalänk
Medlem

Känns värre än någonsin tidigare sen min sambo valde att separera, även fast det gått 4 månader nu så har inte varit såhär pissigt tidigare. Antar att verkligheten kommer ikapp en? 13 år och 2 barn är ju inget man bara glömmer tänker jag...

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Känns värre än någonsin tidigare sen min sambo valde att separera, även fast det gått 4 månader nu så har inte varit såhär pissigt tidigare. Antar att verkligheten kommer ikapp en? 13 år och 2 barn är ju inget man bara glömmer tänker jag...

Lite över 2 år senare med samma situation som dig, dock "bara" 1 barn och vi var tillsammans 8 år.
Livet är fortfarande ganska trist och jag är några år ifrån att ens överväga att försöka hitta någon ny att leva med.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cleaner:

Lite över 2 år senare med samma situation som dig, dock "bara" 1 barn och vi var tillsammans 8 år.
Livet är fortfarande ganska trist och jag är några år ifrån att ens överväga att försöka hitta någon ny att leva med.

Lider med dig min vän, var glad att du ens kommit till tanken att träffa någon ny. Jag är själv kvar i tanken på att det bara är att avsluta det, livet alltså. Hade jag inte haft barnen så hade jag nog varit där nu.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Lider med dig min vän, var glad att du ens kommit till tanken att träffa någon ny. Jag är själv kvar i tanken på att det bara är att avsluta det, livet alltså. Hade jag inte haft barnen så hade jag nog varit där nu.

Jag mådde riktigt dåligt i över 1 år, jag hade tankar om att bara skita i allt som du.
Räddningen för mig var nog att jag hade en person som jag skrev med och som jag kunde ventilera mina känslor med. Märkte att det kändes så jävla mycket bättre att få ur sig sina tankar om det som skett, det var många upprepningar från min sida men det behövdes.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!

Permalänk
Medlem

Ja vi är fler som är nere i det där jävla träsket...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Jag och min flickvän har precis gjort slut, även om detta var något som aldrig skulle hänt från början och jag har också velat säga upp relationen många gånger så skär det i hjärtat... Inte bättre att det är måndag imorgon och jag egentligen redan borde sova för lite alkohol nu skulle vara väl behövt.

Permalänk
Medlem

Råkade så klart fixa en spicka på min nyköpta HTC U11+ idag, på baksidan dock.
Har inte hunnit kolla med HTC själva pga att det är söndag så, men vet nån om det finns möjlighet att laga sprickor i glas utan att behöva byta? Har hört att det ska finnas vissa geler eller liknande som kan applicera och som ska läka ihop eller nåt.
Eller är det bara att glömma?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@RVX: jag förstår hur du mår.

Jag fick min nya telefon i fredags. Idag börjar jag morgonen när jag klär på mig på badrummet med att tappa den i kaklet och spräcker skärmen rejält. Fucking måndag....

Permalänk
Avstängd

jag är hungrig.. och min restaurang jag ska till öppnar inte förenn 11.
sitter och tänker på maten

Visa signatur

Köksbord i trä | Fyra ex stolar | Fyra ex Engstarr sittdynor

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Bruce Wayne: jag förstår hur du mår.

Jag fick min nya telefon i fredags. Idag börjar jag morgonen när jag klär på mig på badrummet med att tappa den i kaklet och spräcker skärmen rejält. Fucking måndag....

Tråkigt att höra
Jag hade dock...tur i oturen om man säger så, då sprickan i sig är max 1cm lång i ena kanten på baksidan av skärmen. Precis vid antennabanden, dvs det område som är i princip alla telefoners weak point. Displayen klarade sig helt, har kollat den minutiöst.
Så jag gjorde snabbt bedömningen att avvakta med att skicka in den, såvida den inte växer. Känns inte värt att pröjsa 2000:- eller vad mobylife nu tar, har inte kollat upp det.

Så jäkla onödigt ändå, han ha min i 10 dagar. Så nu bor den permanent i sitt medföljande skal, var typ andra dagen som jag skippade caset och nästan direkt så straffas man.
*suck*

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Bruce Wayne: jag förstår hur du mår.

Köpte ny mobil igår och tecknade försäkring direkt. Klart värt 128kr extra i månaden utifall något sånt här händer xD

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Köpte ny mobil igår och tecknade försäkring direkt. Klart värt 128kr extra i månaden utifall något sånt här händer xD

Grejen är att jag köpte den via HTC själva då det inte finns någon svensk återförsäljare, fanns ingen extra försäkring att välja.
Men jag avvaktar som sagt, telefonen är fortfarande 110% användbar och jag märker egentligen inte ens av defekten om jag inte medvetet tittar efter den.
Men....surt är det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Grejen är att jag köpte den via HTC själva då det inte finns någon svensk återförsäljare, fanns ingen extra försäkring att välja.
Men jag avvaktar som sagt, telefonen är fortfarande 110% användbar och jag märker egentligen inte ens av defekten om jag inte medvetet tittar efter den.
Men....surt är det.

Ja, det är ju aldrig kul när sånt händer :/
Jag fick lära mig den hårda vägen med min förra telefon så från och med nu köper jag aldrig en mobil utan försäkring. Speciellt då eftersom mobiler idag är så tokdyra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk

Har en låt jag letat efter i "evigheter", har hittat den nu, men kan inte spela upp den för att jag måste tydligen bo i Australien.
Sucks!

Permalänk
Medlem
Permalänk

@phanto: med risk för att låta som en noob... huh?
Alltså, jag vet vad vpn står för, men inte hur jag gör eller vad för program som ska användas osv

Permalänk
Medlem

@kittencutie: jag vågar erkänna mig själv som noob inom området så är inte hundra heller, men det borde finnas temporära lösningar för att simulera "surfa från australien", typ Chrome add-ons eller dylikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kittencutie:

@phanto: med risk för att låta som en noob... huh?
Alltså, jag vet vad vpn står för, men inte hur jag gör eller vad för program som ska användas osv

Lättaste om du bara vill spela en låt är att använda Tunnelbear som är ett Chrome-tillägg. Skaffa tillägget och ett konto, välj land och tryck på On-knappen. Klart!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.