Ny dator från Inet startar inte, hjälp!!

Permalänk

Ny dator från Inet startar inte, hjälp!!

Hej, beställde en Dator från Inet med montering allt det där man får med o nu när jag fick hem den och skulle testa så funka den inte. Den gick helt enkelt inte igång första gången så lös den upp i någon sekund sen funkade det inte alls oavsett när jag bytte strömsladd, uttag osv. Köpte datorn från inet med montering och installation.

Detta är builden: ASUS PRIME Z370-A 1 590 kr 1 st 1 590 kr
Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster 529 kr 1 st 529 kr
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB 3 990 kr 1 st 3 990 kr
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance 2 090 kr 1 st 2 090 kr
Corsair RM750x 750W 990 kr 1 st 990 kr
Cryorig H7 Quad Lumi 699 kr 1 st 699 kr
Montering och test av dator med valfria 699 kr 1 st 699 kr
- På köpet till Montering och test av dator med valfria komponenter
Inet Infoblad 0 kr 1 st 0 kr
-
Samsung 850-Series EVO 500GB 1 679 kr 1 st 1 679 kr
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB 495 kr 1 st 495 kr
Acer 24" Predator XF240H 144Hz 2 399 kr 1 st 2 399 kr
ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming 6 289 kr 1 st 6 289 kr
- På köpet till ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming
Spelkupong - Destiny 2 0 kr 1 st 0 kr
Spelkupong Assassins Creed Origins 0 kr 1 st 0 kr
-
Windows 10 Home Svensk 64-bit OEM 1 085 kr 1 st 1 085 kr

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T CL30 | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Skulle inte förvåna mig om PostNord kört över din dator med en lastbil. Tyvärr går det inte att hålla PostNord ansvariga för något, i deras värld är de perfekta. Så ring Inet istället

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Slutar jobb 6 och såklart stänger dem sin kundservice då också....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@fillemessi: men du kan ju ringa på lunch rasten eller skiva ett mail?

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Ta en bild på insidan av dator med bra ljus och hög upplösning och posta här. Med tur ser vi något här. Du kan kolla så att alla sladdar sitter. Annars får du nog skicka tillbaka till inet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inet är bäst på kundservice så hör av dig till dem bara så löser dem det riktigt bra säkerligen! Det är garanterat bättre än att pilla själv när du ändå pröjsat för att dem ska installera alla komponenter och allting ska funka.

Permalänk
Medlem

Ser jag helt fel eller sitter det en plastpåse/nån sorts papper mellan i/o-delen och cpu-kylaren?

Edit: Var nog bara en synvilla med I/O-kylaren eventuellt att det sitter en skyddsplast kvar på?

Permalänk

@Bengt_C: inte vad jag kunde se iallafall https://gyazo.com/bddec1c29b3f44f6806a19c80c27e4ae
skulle det isåfall vara en orsak till vrf det inte startar? och om det skulle va så vågar jag inte direkt röra något då dem har byggt den osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillemessi:

@Bengt_C: inte vad jag kunde se iallafall https://gyazo.com/bddec1c29b3f44f6806a19c80c27e4ae
skulle det isåfall vara en orsak till vrf det inte startar? och om det skulle va så vågar jag inte direkt röra något då dem har byggt den osv.

Ok, helt klart jag som inte klarar av att processa den andra bilden i skallen bara.
Skrev min edit lite i hast där, tror inte det skulle påverka med en skyddplast, var mer det första om det legat nåt annat i burken som jag reagerade på vilket det ju inte gör så.

Vad gäller felsökning i övrigt så vet jag inte riktigt, eventuellt att 24-pins kontakten har börjat glappa efter transporten, har själv haft problem med det då jag dragit den allt för snävt. Men det är väl som du säger bäst att kolla med Inet först innan man börjar pilla inne i burken, vet inte hur garanti och sånt funkar där.

Permalänk
Medlem

Ser inget konstigt på de bilder du skickat. Så du får nog ta dig tiden att ringa och sedan skicka tillbaka till inet

Permalänk
Medlem

@fillemessi: Testa att koppla ur ALLT som är utanför datorn utom strömkabeln till chassit.

Skulle vara synd om du blev ännu en person som skickade tillbaka bara för att upptäcka att det hela tiden var delvis trasig mus, tangentbord, USB kabel mm. Sånt och porten dom kopplats till är ökända för att orsaka startfel, död dator, ingen bild, frysningar mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

@fillemessi: Testa att koppla ur ALLT som är utanför datorn utom strömkabeln till chassit.

Skulle vara synd om du blev ännu en person som skickade tillbaka bara för att upptäcka att det hela tiden var delvis trasig mus, tangentbord, USB kabel mm. Sånt och porten dom kopplats till är ökända för att orsaka startfel, död dator, ingen bild, frysningar mm.

Precis, dessutom kolla så att nätagget är igång.

Permalänk
Medlem

Inet m.m. har en avdelning på sweclockers också. Skriv i den tråden så kanske det går snabbare

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Mus och tangentbord är helt nytt och funkar till min gamla dator. Testade även bara att ha strömsladdden i. Jag fick igång datorn igår natt efter väldigt många försök men det var endast när jag drog ut strömsladden från datorn och lät den tömmas på ström ett tag det funkade. Efter jag tömt datorn på ström och satt i sladden igen så lös den upp i några sekunder och på den tiden så behöver jag starta datorn och då funkar den annars blir det bara samma sak att den slutar lysa och den reagerar inte eller går inte igång när jag trycker på start knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillemessi:

Mus och tangentbord är helt nytt och funkar till min gamla dator. Testade även bara att ha strömsladdden i. Jag fick igång datorn igår natt efter väldigt många försök men det var endast när jag drog ut strömsladden från datorn och lät den tömmas på ström ett tag det funkade. Efter jag tömt datorn på ström och satt i sladden igen så lös den upp i några sekunder och på den tiden så behöver jag starta datorn och då funkar den annars blir det bara samma sak att den slutar lysa och den reagerar inte eller går inte igång när jag trycker på start knappen.

Ring eller maila till Inet. Det är ju klart ett reklamations ärende. Hade inte försökt själv utan vänt mig till dem om de har monterat den. Du får ju garanti från dem på det arbetet.
https://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dat...

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillemessi:

Virke å være et problem med selve agget. Ikke hold på å eksperimentere med å slå av og på PSU:n bare for tvinge i gang maskinen. I verste fall kan det skje noe alvorlig, dersom det er feil på komponentene i PSU:n eller noe er blitt feilkoblet/sitter løst på moderkort.

Det beste ville være å kontakte Inet som flere her i tråden foreslått. De skal jo ha test kjørt maskinen innen de sender den til kunden og også installert Windows, så noe må ha skjedd.

Permalänk
Inet

@fillemessi:

Hej,

Riktigt trist att datorn krånglar, men som nämnt i tråden ger vi garanti på arbetet och kommer så klart hjälpa till med att få det rätt.

Om du inte redan gjort det får du gärna höra av dig till oss per telefon, 031 - 65 27 00, eller via mail om du inte har möjlighet att prata, då till info@inet.se. Om du har möjlighet är du också välkommen in till någon av våra butiker.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av fillemessi:

Slutar jobb 6 och såklart stänger dem sin kundservice då också....

Inet stänger 19.00 på vardagar så vitt jag vet:

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk
Skrivet av Kräft-Birger:

Inet stänger 19.00 på vardagar så vitt jag vet:
https://i.imgur.com/UGa0IEn.jpg

Står 7 men det verkar vara 6 nu medtanke på mailet jag fick stod det att supporten stänger 6

Permalänk
Skrivet av Inet:

@fillemessi:

Hej,

Riktigt trist att datorn krånglar, men som nämnt i tråden ger vi garanti på arbetet och kommer så klart hjälpa till med att få det rätt.

Om du inte redan gjort det får du gärna höra av dig till oss per telefon, 031 - 65 27 00, eller via mail om du inte har möjlighet att prata, då till info@inet.se. Om du har möjlighet är du också välkommen in till någon av våra butiker.

Mvh

Tack för svar!!! Om jag kommer förbi med den på fredag morgon hos er i Malmö tror ni att ni skulle kunna fixa den tills på kvällen med tanke på att det kanske inte är något jätte stort problem. Lite trist om jag får vänta hela helgen när jag redan väntat 4 veckor på den... @Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillemessi:

Tack för svar!!! Om jag kommer förbi med den på fredag morgon hos er i Malmö tror ni att ni skulle kunna fixa den tills på kvällen med tanke på att det kanske inte är något jätte stort problem. Lite trist om jag får vänta hela helgen när jag redan väntat 4 veckor på den... @Inet

Ring dem, så får du hjälp direkt.
Tror inte de bits

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Inet

@fillemessi:

Hej,

Självfallet är du välkommen in, men tyvärr kan vi inte ge några sådana garantier då vi ännu inte vet vad felet kan vara.
Vi felsöker och om det är enkelt att åtgärda brukar det gå snabbt, men om vi t.ex. behöver ersätta en komponent som inte finns på lager tar det längre tid. Därför kan vi alltså inte lova en att det är gjort över dagen, tyvärr.

Mvh

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Testat köra datorn i ett annat uttag? Låter lite korkat men ibland är den enklaste lösningen också den bästa. Om det funkade för de sixtinska munkarna på 1300-talet så funkar det även för oss.