Ghost S1 - prestanda, format, community

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barbaskoen:

@PaChalski när kan man tidigast få tag i ett case om man missade att backa kickstartern?

Skickades från m.sweclockers.com

Är också intresserad av just detta.

Det går nämligen inte att registrera sig till hemsidan nyhetsbrev... Man får aldrig bekräftelsemailet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooingPendulum:

Är också intresserad av just detta.

Det går nämligen inte att registrera sig till hemsidan nyhetsbrev... Man får aldrig bekräftelsemailet.

Jag är också intresserad av detta. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Asus extern GPU-docka

@PaChalski: Kolla in den externa GPU-dockan som Asus visar på CES2018, sjukt lik Ghost S1! (Men i ghost får man plats med en hel dator inklusive GPU och den är ju mycket bättre och snyggare såklart ): https://www.sweclockers.com/nyhet/25037-asus-lanserar-externa...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || LG 27GL850 QHD IPS 144 Hz || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 960 EVO 250GB || Corsair SF600 || Louqe Ghost S1 Limestone || 2xMedium Tophat med 2xNF-F12 + 2xNF-A12x25 || Noctua NH-L12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reiker:

@PaChalski: Kolla in den externa GPU-dockan som Asus visar på CES2018, sjukt lik Ghost S1! (Men i ghost får man plats med en hel dator inklusive GPU och den är ju mycket bättre och snyggare såklart ): https://www.sweclockers.com/nyhet/25037-asus-lanserar-externa...

Det intressanta är att denna mäter enligt följande artikel 14.7″ x 8.1″ x 4.2″ (motsvarande 37.338cm x 20.574cm x 10.668cm) och har därmed en volym på ca 8.2l, medan Ghost S1 MKII har en volym på endast ca 8.8l (32.20 cm x 14.00 cm x 18.80 cm):

https://liliputing.com/2018/01/asus-xg-station-pro-external-g...

XG Station Pro får å andra sidan endast plats med ett grafikkort, en PCIe -> ThunderBolt 3 adapter samt ett nätagg på 350W och kommer att kosta $329 (ca 3300 kr, förmodligen mer med moms, kemikalieskatten m.m.), medan vi som pröjsat för Ghost S1 MKII via Kickstarter fick betala ca 2100-2200 kr inkl. frakt och moms. Sjukt vad @LOUQE teamet har åstadkommit med detta fantastiska chassi, helt enkelt banbrytande!

TL;DR: Det skiljer sig endast 0.6l mellan denna lilla grafikkortsdocka och Ghost S1 MKII!!!

EDIT: Det hade varit intressant ifall @PaChalski och @LOUQE teamet tog fram ett PCI-E -> Thunderbolt 3 adapterkort som kunde installeras precis under grafikkortet i Ghost S1 MKII som kanske ett extra tillbehör man kunde köpa till när chassit börjar nå ut till folk och diverse ÅF (hoppas de satsar fortfarande på detta!). Hade varit trevligt att snabbt och enkelt byta interface på grafikkortet till Thunderbolt 3 ifall man ska ut och resa och inte vill släpa med sig sin extremt stora 27" skärm och istället kunna spela på sin laptop!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Slack:en är än så länge tämligen påfrestande enligt mig. Eftersom den är utformad som IRC och lockar till one-liners så babblar folk något så inåt helvete hela tiden, jag orkar inte ens läsa 10%. Kan bara hoppas att det lugnar ned sig.

Och då syftar jag förstås inte på random-kanalen, för där får folk jiddra hur mycket de vill utan att man riskerar missa något av värde. General-kanalen däremot...

Eller så består internet helt enkelt av 90% snorungar och I'm too old for this shit.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Icte:

Det intressanta är att denna mäter enligt följande artikel 14.7″ x 8.1″ x 4.2″ (motsvarande 37.338cm x 20.574cm x 10.668cm) och har därmed en volym på ca 8.2l, medan Ghost S1 MKII har en volym på endast ca 8.8l (32.20 cm x 14.00 cm x 18.80 cm):

https://liliputing.com/2018/01/asus-xg-station-pro-external-g...

XG Station Pro får å andra sidan endast plats med ett grafikkort, en PCIe -> ThunderBolt 3 adapter samt ett nätagg på 350W och kommer att kosta $329 (ca 3300 kr, förmodligen mer med moms, kemikalieskatten m.m.), medan vi som pröjsat för Ghost S1 MKII via Kickstarter fick betala ca 2100-2200 kr inkl. frakt och moms. Sjukt vad @LOUQE teamet har åstadkommit med detta fantastiska chassi, helt enkelt banbrytande!

TL;DR: Det skiljer sig endast 0.6l mellan denna lilla grafikkortsdocka och Ghost S1 MKII!!!

EDIT: Det hade varit intressant ifall @PaChalski och @LOUQE teamet tog fram ett PCI-E -> Thunderbolt 3 adapterkort som kunde installeras precis under grafikkortet i Ghost S1 MKII som kanske ett extra tillbehör man kunde köpa till när chassit börjar nå ut till folk och diverse ÅF (hoppas de satsar fortfarande på detta!). Hade varit trevligt att snabbt och enkelt byta interface på grafikkortet till Thunderbolt 3 ifall man ska ut och resa och inte vill släpa med sig sin extremt stora 27" skärm och istället kunna spela på sin laptop!

Problematiken med Thuderbolt är än så länge att de är riktigt dyra att köpa in, och de är endast Intel som tillverkar styrkretsen av naturliga skäl. Senast jag kollade var prislappen på dryga 120 USD styck, men det ryktades om att priserna skulle sänkas kraftigt och även licensieringsavgiften skulle avskaffas. Så det är ju absolut en het produkt.

Personligt krav är dock att USB-C PD och USB-hubb byggs in i produkten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
LOUQE
Skrivet av andra94:

@PaChalski: Tänkte om glaspanelerna påverkar värmennivåerna något extremt (Vilket är eventuella ADDONs ni kommer sälja)

Inget är klart på add-on-fronten än. svårt att svara på.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Jonas79:

Smärtfritt går det aldrig och med tanke på nytt och oprövat tar det minst 1 års tid.

Men ska bli spännande och se hur dom presterar i praktiken

Hade möte med SIGMA och FLEX igår, båda verkade mycket intresserade, träffar GraphMaTech 1/2, om vi får med alla dessa på tåget så borde det kunna gå undan!

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Barbaskoen:

@PaChalski när kan man tidigast få tag i ett case om man missade att backa kickstartern?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av CooingPendulum:

Är också intresserad av just detta.

Det går nämligen inte att registrera sig till hemsidan nyhetsbrev... Man får aldrig bekräftelsemailet.

Skrivet av kniven:

Jag är också intresserad av detta. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har fått många förfrågningar i alla kanaler och har diskuterat om vi kan ta in fler i första batchen men med leverans i turordning. Vi har bestämt att vi är positiva till det och att ta det med befintliga backers, inte kommit några högljudda protester därifrån så det lutar åt att vi kommer göra detta, se till att skriva upp er på nyhetsbrevet på hemsidan så att ni får den informationen först, kommer finnas 600 lådor och vi har fått fler mail med frågan än så.

Priset kommer vara något högre än under KS kampanjen: 1990

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Reiker:

@PaChalski: Kolla in den externa GPU-dockan som Asus visar på CES2018, sjukt lik Ghost S1! (Men i ghost får man plats med en hel dator inklusive GPU och den är ju mycket bättre och snyggare såklart ): https://www.sweclockers.com/nyhet/25037-asus-lanserar-externa...

Vi har sett den, smickrande

Permalänk
LOUQE
Skrivet av Icte:

Det intressanta är att denna mäter enligt följande artikel 14.7″ x 8.1″ x 4.2″ (motsvarande 37.338cm x 20.574cm x 10.668cm) och har därmed en volym på ca 8.2l, medan Ghost S1 MKII har en volym på endast ca 8.8l (32.20 cm x 14.00 cm x 18.80 cm):

https://liliputing.com/2018/01/asus-xg-station-pro-external-g...

XG Station Pro får å andra sidan endast plats med ett grafikkort, en PCIe -> ThunderBolt 3 adapter samt ett nätagg på 350W och kommer att kosta $329 (ca 3300 kr, förmodligen mer med moms, kemikalieskatten m.m.), medan vi som pröjsat för Ghost S1 MKII via Kickstarter fick betala ca 2100-2200 kr inkl. frakt och moms. Sjukt vad @LOUQE teamet har åstadkommit med detta fantastiska chassi, helt enkelt banbrytande!

TL;DR: Det skiljer sig endast 0.6l mellan denna lilla grafikkortsdocka och Ghost S1 MKII!!!

EDIT: Det hade varit intressant ifall @PaChalski och @LOUQE teamet tog fram ett PCI-E -> Thunderbolt 3 adapterkort som kunde installeras precis under grafikkortet i Ghost S1 MKII som kanske ett extra tillbehör man kunde köpa till när chassit börjar nå ut till folk och diverse ÅF (hoppas de satsar fortfarande på detta!). Hade varit trevligt att snabbt och enkelt byta interface på grafikkortet till Thunderbolt 3 ifall man ska ut och resa och inte vill släpa med sig sin extremt stora 27" skärm och istället kunna spela på sin laptop!

Detta är ju brilliant om jag förstått dig rätt! Menar du att Ghost skulle användas som extern GPU till laptop på resan, allt finns ju där!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av PaChalski:

Detta är ju brilliant om jag förstått dig rätt! Menar du att Ghost skulle användas som extern GPU till laptop på resan, allt finns ju där!

Borde gå att lösa med en thunderbolt top hat, där man bara kopplar om rizer bryggan till en thunderbolt anslutning. De kostar en del pengar men vore en enkel uppgradering till ett existerande system.

Permalänk
LOUQE
Skrivet av backfeed:

Slack:en är än så länge tämligen påfrestande enligt mig. Eftersom den är utformad som IRC och lockar till one-liners så babblar folk något så inåt helvete hela tiden, jag orkar inte ens läsa 10%. Kan bara hoppas att det lugnar ned sig.

Och då syftar jag förstås inte på random-kanalen, för där får folk jiddra hur mycket de vill utan att man riskerar missa något av värde. General-kanalen däremot...

Eller så består internet helt enkelt av 90% snorungar och I'm too old for this shit.

Helt enig, Vi får avvakta och se hur det utvecklar sig. Kanske skapa någon kanal som heter "announcements" som är renare. Utmaningen är att vi inte kan sätta rättigheter på kanalerna - fritt för alla. Jag läser kanske mindre än du gör men försöker fånga de stora frågeställningarna, dock rädd att svaren försvinner i bruset. Vissa svar har repeterats av användare när frågan repeterats och det är naturligtvis superbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Detta är ju brilliant om jag förstått dig rätt! Menar du att Ghost skulle användas som extern GPU till laptop på resan, allt finns ju där!

Ja precis, lite svårt att ta med sig sin stora feta välvda 31" 165 Hz IPS GamingMAXX skärm på resan, men Ghost S1 MKII är ju så liten och smidig och får precis plats tillsammans med laptopen i handbagaget! Precis som @TheMadPanda skriver så hade jag inte sagt nej till en Thunderbolt TopHat så att chassit även kan agera som ett eGPU chassi!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Geeks Gaming

Hade man haft flera snabba anslutningar hade man också kunnat ha extern lagring från ssd så man inte måste lagra alla spel I laptopen man kopplar in utan de ligger vid grafikkortet. Rätt praktiskt då spelen börjar bli väldigt stora och inget man behöver på datorn förr än man har ett grafikkort inkopplat ändå. Behöver bara kolla över anslutningar och se vad som är möjligt och vilka portar som är vanligast. Kan räcka att köra lagring över usb 3 om man bara har 1 thunderbolt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexander_s:

@PaChalski: hej när kan vi förvänta oss lite uppdatering och bilder på den vita?

Silverstone släppte i dagarna ett nytt nätagg som nog hade varit riktigt trevligt i spöket!
https://smallformfactor.net/reviews/silverstone-sx650-g-sx500...

Skrivet av Barbaskoen:

@PaChalski när kan man tidigast få tag i ett case om man missade att backa kickstartern?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av CooingPendulum:

Är också intresserad av just detta.

Det går nämligen inte att registrera sig till hemsidan nyhetsbrev... Man får aldrig bekräftelsemailet.

Skrivet av kniven:

Jag är också intresserad av detta. ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Denna Söndag 19.00 Cet kommer Slacker backers kunna köpa via hemsidan åt Loque.

Bara vara riktigt snabb att köpa och hoppas hemsidan klarar trycket

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva ändra min leveransadress? hur ska jag gå tillväga?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Skulle behöva ändra min leveransadress? hur ska jag gå tillväga?

Det brukar vara så att skaparen av Kickstarten skickar ut ett formulär strax innan sakerna är redo att skickas. Det kommer garanterat att göras i detta fall också. Vi som backat kommer ju också, lite längre fram få frågor om vilken färg, eventuella tophats osv. vi önskar

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaChalski:

Jag har egentligen sagt för mycket om det här som det är

Den eventuella superkylsren kommer inte finnas tillgänglig på länge. Om allt går smärtfritt (aldrig varit med om att det gör det) så gissar jag att man skulle kunna få ur den till Q4 2018, men innan vi lägger resurser från vår sida på det prjojektet ska Ghost ut och några tillbehör. Partnerbolaget (som utvecklat materialet) kommer dra igång arbetet från deras sida i mars. Vi träffas allihop i början av feb för att diskutera upplägg. Hoppas på Vinnova stöd dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Då frågar jag inte mer om det, men kommer följa med stor nyfikenhet vad som eventuellt kan komma

Hoppas på att det går så smärtfritt som det bara kan göra och ser fram emot både Ghost med tillbehör och eventuella godsaker ni och partnerbolag kan komma att presentera!

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan se hitta var man "köper" chassit på hemsidan?

edit: nu dök det upp längst ner på sidan, får hoppas jag var snabb nog, isf är vitt med s tophat beställt

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

Blev ett svart med small tophat! Blir en fin vår/sommar.

Visa signatur

Amd Ryzen 5 2600x | Kfa2 1080ti | Samsung 860 evo | MSI B450I GAMING PLUS AC | Loque Ghost S1 | Corsair 16gb 3000mhz | Noctua L12 | Corsair sf600 V2 |

Permalänk
Medlem

har backat via kickstarter, tog ett early bird special. Kunde man välja till tophattar när det väl är dags för release eller hur var det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av akikk:

har backat via kickstarter, tog ett early bird special. Kunde man välja till tophattar när det väl är dags för release eller hur var det nu?

De kommer fråga om man vill köpa till top hats senare närmare produktionsstart. Du behöver nog inte vara orolig.

Permalänk
Medlem

Det ryktas om att det kommer in NH-L12 till både Komplett och Webhallen inom ett par dagar. Var på tårna ni som söker efter en kylare till era spöken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det ryktas om att det kommer in NH-L12 till både Komplett och Webhallen inom ett par dagar. Var på tårna ni som söker efter en kylare till era spöken.

Fick även bekräftat att de kommer in till Inet om två dagar!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Oj, detta chassit har helt gått under min radar.

Jag vill givetvis också ha ett Ghost S1 (använder redan itx), är det bara att boka på hemsidan? Eller ska jag invänta något? Orkar inte läsa igenom 57 sidor

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT

Permalänk
Medlem

Har Louqe helt saboterat marknaden för 2-slot EVGA 1080 Ti's? Finns inte en enda i hela europa....

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk

@tsint: Boka via hemsidan om du inte vill vänta till retail 2019

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1800X - NZXT Kraken X52 - Asus Crosshair VI Extreme - G.Skill Flare CL14 3200 MHz - Crucial SSD x 2 - MSI GTX970 - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsint:

Oj, detta chassit har helt gått under min radar.

Jag vill givetvis också ha ett Ghost S1 (använder redan itx), är det bara att boka på hemsidan? Eller ska jag invänta något? Orkar inte läsa igenom 57 sidor

Snabbaste sättet köp via deras hemsida och få i Maj detta år

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mookachacka:

@tsint: Boka via hemsidan om du inte vill vänta till retail 2019

Skrivet av Jonas79:

Snabbaste sättet köp via deras hemsida och få i Maj detta år

Ok tack, har lagt beställning

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Phanteks Evolv Shift XT