Corsair H60v2, byte av kylvätska, vad skall man ha?

Permalänk
Medlem

Corsair H60v2, byte av kylvätska, vad skall man ha?

Tjena!

gjorde en tråd innan då min dator hade bekymmer med Sniper Elite 4, hade många problem med datorn som jag aldrig lyckades reda ut fören nu.

Läste lite på internet ang corsairs kylvätskor och hur dom kunde sätta igen blocket. Hade isär kylaren och nog fasen låg där något tjockt lager klet vilket var därför min cpu låg och mös på 90 grader nu inatt när jag kikade till burken(0.24Ghz klock också för den delen)

efter att plockat isär botten plattan och rengjort lite med en köks kniv så inte nog lyckades jag får bort gägget men även böja lite av finstacken.

även när jag öppna kylaren så var där lite vatten i den. jag har lyckats hålla min cpu nu på max 61 grader under stress men jag vill byta ut kylvätskan och även koppar platen mot cpu(där flänsarna sitter)

är det ens värt att leta efter en ny koppar platta i fint skick? Då vätske nivån är låg i den hade jag även vela fylla på den då datorn måst3e vara liggande för att pumpen inte skall gå torr.

tack på förhand!

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk
Medlem

Ang vilken.vätska så funkar destollerat vatten, batterivatten, glykol osv.
Vanligt.kranvatten "kläggar igen" fortare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt ny. Känns som den plattan med frakt o jobbet med att byta o fylla på vatten inte är värt kostnaden.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

en liten uppdate efter rengöringen så erkar det funka igen, tror inte den kyler till max då den håller min E5 4640 som är en 95W tdp cpu runt 63 grader under cpu z last.

och idle temps ligger runt 40C.

men då är det inte värt att göra något alltså, hade planer på att köpa en ny nu vid löning men jag låter denna gå tills den inte vill längre, så får de va

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!