Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Moto X4-erbjudandet är uppe igen

Fast det syns inte på sidan när man klickar på länken.
Måste man vara inloggad på FB eller Webhallens sida?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reverend benny:

Fast det syns inte på sidan när man klickar på länken.
Måste man vara inloggad på FB eller Webhallens sida?

Den försvann ganska fort igen. Vettefan vad Webhallen sysslar med då de verkar aktivera och inaktivera den lite till och från. Nu är produkten rätt ny men känns lite som att de försökt sälja slut på de som de har av någon anledning. Samtidigt har lagersaldot tickat neråt även när priset gått upp till normala prisnivån så folk köper ändå. Såvida inte lagersaldot är fördröjt då. Andra butiker visar detta i realtid, typ Komplett.

Permalänk
Medlem

på elgiganten kör dom hyper-x minnen 3000mhz 2x4 för 899, är det värt att ha 4x4 i burken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av beardedpear:

på elgiganten kör dom hyper-x minnen 3000mhz 2x4 för 899, är det värt att ha 4x4 i burken?

Kan nog vara bra att ha 2x8GB moduler om du känner behov av att trycka i mer minne framöver. Brukar ofta vara bra med färre moduler också.

Är priset på dessa riktigt bra och du behöver byta minnen så kan det nog vara värt att slå till förstås. Men borde finnaa ett bättre erbjudande ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

på elgiganten kör dom hyper-x minnen 3000mhz 2x4 för 899, är det värt att ha 4x4 i burken?

Ja, nöjer du dig med 16gb så är det värt då det är en bra deal.
Vanligtvis så får man ut maximal prestanda genom att fylla alla ram-slotts.
Det brukar dessutom också stå i manualen för moderkortet vad tillverkaren tycker är bäst.

Permalänk
Medlem

fan grabbar, tack för svar i en tipstråd.
såg att de var 3000-minnen, för jag sitter på Ryzen så är det ju optimalt, men nackdelen är att alla 4 slots blir täckta.
åter igen tack som fan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xprt:

Ja, nöjer du dig med 16gb så är det värt då det är en bra deal.
Vanligtvis så får man ut maximal prestanda genom att fylla alla ram-slotts.
Det brukar dessutom också stå i manualen för moderkortet vad tillverkaren tycker är bäst.

Du tappar lite prestanda genom att använda samtliga socklar. Syns i benchmarks exempelvis. Därav bättre att köra på större men färre moduler.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Moto X4-erbjudandet är uppe igen

Tack! Jag har funderat att köpa i går men sen ändrade de priset tillbaka till 4k. Efter du har skivit att de har sänkt igen så beställde jag en snabbt. Direkt efter hödje de priset igen till 4k Men nu är mobilen är i väg. Jag tycker att för 2k det är en bra mobil.

Permalänk
Medlem

Wihoooo vad bra Xiaomis robotdammsugare är!
Köpte den när det tipsades om rabatt i fyndtråden. Åker in i varenda liten vrå som den är smal nog för, ser på kartan den skapar hur oerhört noggrann den är med städningen. Lite för höga trösklar här hemma, men det får vi ordna. Sovande hundar tycker dock inte om den.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Wihoooo vad bra Xiaomis robotdammsugare är!
Köpte den när det tipsades om rabatt i fyndtråden. Åker in i varenda liten vrå som den är smal nog för, ser på kartan den skapar hur oerhört noggrann den är med städningen. Lite för höga trösklar här hemma, men det får vi ordna. Sovande hundar tycker dock inte om den.

Alltid funderat på ett sak. Hur ofta ska man tömma dammpåsen på en sånt robotdammsugaren? Speciellt om man har hund eller katt inomhus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Alltid funderat på ett sak. Hur ofta ska man tömma dammpåsen på en sånt robotdammsugaren? Speciellt om man har hund eller katt inomhus.

Jag fick den idag så har bara hunnit testköra den en timme ännu. Som sagt så kom den inte in i alla rum av sig själv just nu, så den har inte gjort en full genomkörning av hela huset. Vi har två hundar och jag ser ju direkt att den kommer att behöva tömmas dagligen. Det är dock en liten plastlåda som jag tömmer, alltså inte en påse. Går bokstavligt talat på 30 sekunder att plocka ur den, tömma i soptunnan och sedan sätta tillbaka den. Alltså ett stort lyft gentemot att dammsuga varannan dag + att det alltid kommer att vara rent hemma

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Alltid funderat på ett sak. Hur ofta ska man tömma dammpåsen på en sånt robotdammsugaren? Speciellt om man har hund eller katt inomhus.

Jag har katter (och barn, underskatta inte hur mycket de smutsar ner), brukar tömma den varannan gång den dammsugit.
Eller varje om jag glömt av att köra den på ett tag (brukar starta manuellt så jag kommer ihåg att plocka undan saker på golven).

Varierar nog beroende på hur stort och smutsigt du har hemma.
Men det tar typ en minut att tömma den och då är mesta av den tiden att gå till papperskorgen för mig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Brukar tömma min Neato regelbundet varje gång efter städning, men mest av rutin då. Är inte alltför stort utrymme den har att gömma all smuts i direkt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfersHymn:

Sony WH-1000XM2 för 2990 kr med koden: sony1000x

Ordinarie pris: 3990 kr.

https://www.komplett.se/kampanj/51072/sony-wh-1000xm2-hoeretelefon-januarsalg

Prisjakts billigaste: 3726 kr.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4462410

OBS: Erbjudandet gäller fram till 21/1.

Stort tack för det tipset! Gått och sneglat på Sonys lurar i ett halvår men inte kommit loss. Har Sonys första generation trådade i nuläget, ska bli enormt skönt att gå ett antal steg framåt! Bara att hoppas att jag får det skickat, fanns åtta st svarta kvar i lager när jag var beställde, men det brukar kunna lagga lite.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

För de som tänkt beställa några hue-lampor från Clas Ohlson nu när det är 30% vill jag påpeka att det går att kombinera med rabattkod som man får från t.ex. studentkortet om man har sådant.

Permalänk
Medlem

Fungerar Ikeas dimmer, kontroller och rörelsesensor med Hue?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag beställde just några olika HUE-lampor och fick beskedet att de inte finns i lager (inkommer 2018-02-15), trots att det står att de finns i webblagret, på hemsidan. Som tur är har jag inte bråttom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Fungerar Ikeas dimmer, kontroller och rörelsesensor med Hue?

Rörelsesensor fungerar inte vad jag vet. Gissar på samma för resterande tillbehör (lampor är ju dock ok).

On topic: En tusenlapp för 3 lampor med studentrabatten var inte så pjåkigt

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Sötast

Så sjukt episkt namn på slit å släng mobilen "Burner" som tagit direkt ur vilken krimserie som helst

Permalänk
Medlem

Var det någon som köpte dammsugaren som fick den registrerad i appen utan att ändra till "mainland china"? Spelar väl ingen större roll egentligen, eftersom det går att ha språket på engelska ändå, men rätt ska vara rätt.

För er som har katter som går ute och planerar köra robotdammsugare, så kan jag meddela att det kan bli ordentligt ofräscht om de drar in halvätna fåglar och sorkar i huset. Sålde gamla Roomban pga denna anledning, men tänkte prova igen fast utan schemalagd städning så man kan säkerställa at det inte ligger några kadaver någonstans innan man kör igång den.

Hur som helst, sjukt coolt att sitta på jobbet och se hur den far runt i huset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Var det någon som köpte dammsugaren som fick den registrerad i appen utan att ändra till "mainland china"? Spelar väl ingen större roll egentligen, eftersom det går att ha språket på engelska ändå, men rätt ska vara rätt.

För er som har katter som går ute och planerar köra robotdammsugare, så kan jag meddela att det kan bli ordentligt ofräscht om de drar in halvätna fåglar och sorkar i huset. Sålde gamla Roomban pga denna anledning, men tänkte prova igen fast utan schemalagd städning så man kan säkerställa at det inte ligger några kadaver någonstans innan man kör igången.

Hur som helst, sjukt coolt att sitta på jobbet och se hur den far runt i huset!

Nej, jag var tvungen att ställa in Mainland China också... Jättekonstigt problem tycker jag, förstår inte varför det gör skillnad. Det jobbiga med detta är ju att tidszonerna inte stämmer överens då. Så vid schemaläggning får du räkna ut skillnaden så att dammsugaren ska synka med de tiderna du faktiskt vill att den ska starta.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Nej, jag var tvungen att ställa in Mainland China också... Jättekonstigt problem tycker jag, förstår inte varför det gör skillnad. Det jobbiga med detta är ju att tidszonerna inte stämmer överens då. Så vid schemaläggning får du räkna ut skillnaden så att dammsugaren ska synka med de tiderna du faktiskt vill att den ska starta.

Jag fick tidszonen rätt utan större problem. Först klagade den på firmwareuppgradering när jag försökte, men efter det var klart så gick det utmärkt att trycka ut tidszon från telefonen (Vacuum settings -> Robot's time zone).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Nej, jag var tvungen att ställa in Mainland China också... Jättekonstigt problem tycker jag, förstår inte varför det gör skillnad. Det jobbiga med detta är ju att tidszonerna inte stämmer överens då. Så vid schemaläggning får du räkna ut skillnaden så att dammsugaren ska synka med de tiderna du faktiskt vill att den ska starta.

Det är en hint om vad som komma skall. Tids nog är allting Mainland China

Permalänk
Medlem
Skrivet av n4ight:

För de som tänkt beställa några hue-lampor från Clas Ohlson nu när det är 30% vill jag påpeka att det går att kombinera med rabattkod som man får från t.ex. studentkortet om man har sådant.

Hmm, hur mycket rabatt ger mecenat-kortet? Känner jag kanske lurar in någon student här och lånar dennes kort isf.
Var billigt för Lightstrip nu, 517kr...EDIT, fanns ju inte inne någonstans såklart.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

"Gött dammsugarsnack"

Vad för dammsugare pratar vi om? Jag är sugen på att skaffa en sådan här pjäs. Sett det fanns någon billig Xiamoi (stavning?) som folk har hyllat som kostar runt 2500kr. Är det den ni snackar om? Hur står den sig i förhållande till Neato/Roomba.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Varför plockades tipset om Philips Hue på Clas Ohlson bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBMB:

Varför plockades tipset om Philips Hue på Clas Ohlson bort?

Flyttades till "Övriga fynd":
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1465406-ovriga-fynd?p=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Vad för dammsugare pratar vi om? Jag är sugen på att skaffa en sådan här pjäs. Sett det fanns någon billig Xiamoi (stavning?) som folk har hyllat som kostar runt 2500kr. Är det den ni snackar om? Hur står den sig i förhållande till Neato/Roomba.

Det är den ja. Den är helt klart mer intelligent än min gamla Roomba. Tror den använder samma teknik som Neato'n med laserscanning av rummet och samma algoritm för att planera städningen.

Har bara kört en vända med den, men verkar fungera aldeles utmärkt.

En suverän sak med Roomban var att den vad gjord för att kunna repareras av användaren, med allt uppbyggt av moduler man kunde byta ut. Osäker på hur det är med det på Xiaomi'n.

Permalänk
Medlem

Såg det också, förstår dock inte varför.
Det är väl minst lika, om inte mer, datorrelaterat än robotdammsugaren som var uppe häromdagen. Väldigt många som är intresserade av dem här inne också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Windows-95:

***bort/mod**

Eller så är den bra för folk som vill ringa utomlands?
Preconceptions much?

Tagit bort delar av regelbrytande citat /screamin-daemon, moderator