Permalänk
Medlem

06:30 frukost. Oftast flingor + Te.
11:30 Lunch, vad jag känner för - ibland matlåda.
18:00 Middag, vad jag känner för.

Jag gillar att många här verkar se träning och arbete som kost.

Permalänk
Medlem

En grej som jag verkar sticka ut med är att jag lätt blir illamående om jag inte får äta frukost precis när jag vaknar... Dom flesta andra på firman verkar inte äta förs kl 9 när det är frukost på jobbet O_o

Permalänk
Medlem

04:00 1 Kopp kaffe
04:30 Frukost innehållande kolhydrater. Oftast flingor eller gröt ibland mackor.
06:00 2 skopor gainer
09:00 2 frukter och 1 burk kvarg
11:00 1 frukt och 2 skopor gainer

13:00 Äter nonstop under lunchen i 30 minuter av gårdagens lagade mat, vanlig husmanskost. Brukar trycka i mig en frukt också om det blev snålt i matlådan. Sen sova i 15 min då ca 750-1000 kcal har precis landat i magen.

17:00-18:00 Brukar kvällsmaten slinka ner.
20:00-22:00 Sova och sen upp vid 04:00.

Är idag 184 cm lång och väger 62 kg, har som mål att gå upp till 70 kg tills i sommar. Har hittills gått upp 4 kg sen årsskiftet sen jag började med detta kostschema

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem

Kaffe till frukost om jag inte är hemma hos föräldrarna eller dylikt, står inte över mammas hembak för allt smör i Småland. Inte heller sällskapet.

Tränar tre - fem dagar i veckan, oftast på fastande mage. Bryter sen fastan med en skopa whey och oftast något hemlagat. Sen äter jag ungefär allt jag kan få tag i, primärt kolhydrater och lite protein men det är inte så viktigt så länge jag får mycket kolhydrater.

Dagar jag inte tränar äter jag runt 2k kcal, generellt lite mindre kolhydrater och lite mer fett men inte så noga där heller, lärt mig sedan länge att jag behöver lite av allt för att må bra. Oftast en eller två måltider mellan 12 och 20.

Kaffe, för mycket, grönt, för lite. Det senare endast av lathet och ursäkter. Får börja göra gröna smoothies igen.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

På vardagar ser det ut ungefär så här

05:00 Frukost nr 1, ex smörgås och drickyoghurt
09:00 Frukost nr 2, ex kvarg och Finax Müsli
12:00 Lunch, kan bli vad som helst som jag är sugen på
17-18:00 Kvällsmat, samma här, kan bli vad som

Ungefär så där ser det ut på vardagar.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Arctic Liquid Freezer II 360 | Ryzen 5 9600X | MSI B650M Gaming Plus WiFi | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | RTX 4070 Ti Super | Corsair RM750X | MSI 341CQP | ASUS ROG Strix Scope II 96% | Razer Orochi V2 |

Permalänk
Medlem

0700 frukost. 2 kokta ägg, havregryn med solroskärnor samt några frysta bär eller mango (alltså en egen ”müsli”).

1130 Lunch. Gårdagens middag typ. Inget extraordinärt då jag är singelkille. Men typ kött och pasta.

15:00 Mellis. En burk tonfisk eller makrill. Om jag lyxar till det så läggs de på ett par knäckeskivor. Annars direkt ur burken.

(1730 om jag tränar så blir det en proteinshane)

1930. Middag. Beskrivet under lunchpunkten.

2100 brukar bli någon frukt...

— —
Detta gäller dock endast vardagar. Anser mig ganska duntig på att hålla rutin här. Brukar hålla mig borta från snabbmat. Dock sker det 2-3 ggr i veckan att jag köper matlåda på hemköp påväg till jobbet. Försöker välja något som iaf ser hyffat nyttigt ut. Dvs de som inte är frysta utan är bara kylda etc...

På vardagarna blir det ett antal koppar kaffe...

På helgerna försöker jag äta lunch och middag vid unger samma tid. Men helgerna är alltid så annorlujda så det får bli som det blir...

Undviker snabbmat. Men blir kanske 1 gång varrannan vecka. Men det beror på...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

5:45 vakna, koka kaffe...

6:45 Träning (gym), dricker 2 portioner EAA undertiden ~ 20g protein

9:30 Frukost, naturell kvarg (500g) med frysta bär ~ 400 Kcal, 50-60g protein.

12-13 Lunch, storkok... Inte så noggrann med vad det är men siktar på ~ 1200 Kcal, 50-60g protein.

15-16 mellanmål, naturell kvarg (500g) ~ 350 Kcal, 50-60g protein.

18-18:30 Proteinshake, ~ 200 kcal, 40g protein

20 Middag, än en gång inte så noga med vad det är ~ 1200 kcal, 50-60 g protein

Totalt: 3400 Kcal, 260-300g protein

Denna rutin följer jag måndag-fredag, om jag hinner klämmer jag in ett pass under helgen för totalt 5-6 träningspass i veckan.

Man, 27 år, 193 cm, 100Kg med 13% BF

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Kaffe till frukost om jag inte är hemma hos föräldrarna eller dylikt, står inte över mammas hembak för allt smör i Småland. Inte heller sällskapet.

Tränar tre - fem dagar i veckan, oftast på fastande mage. Bryter sen fastan med en skopa whey och oftast något hemlagat. Sen äter jag ungefär allt jag kan få tag i, primärt kolhydrater och lite protein men det är inte så viktigt så länge jag får mycket kolhydrater.

Dagar jag inte tränar äter jag runt 2k kcal, generellt lite mindre kolhydrater och lite mer fett men inte så noga där heller, lärt mig sedan länge att jag behöver lite av allt för att må bra. Oftast en eller två måltider mellan 12 och 20.

Kaffe, för mycket, grönt, för lite. Det senare endast av lathet och ursäkter. Får börja göra gröna smoothies igen.

Träna fastande är nog nåt av det bästa synd att det bara är möjligt på helgerna för min del.
Det här med att äta grönt är nog många dåliga på, inklusive mig men bara att försöka och inte klanka ner för mycket på sig.

Själv kör jag Lifesum så håller koll på allt jag äter, majoriteten antar jag inte räknar kalorier men har ni testat att kolla hur mycket ni äter i kalorier på en dag? kan va rätt intressant.
Trodde även att många fler körde olika dieter som LCHF då flera arbetskamrater håller på med sånt, allt från nån total pulverdiet till viktväktarna

Permalänk
Medlem

Äter lunch på jobb restaurangen det är den enda vanan jag har, allt annat blir som det blir. Sköter mig fruktansvärt dåligt och har egentligen inget skäl till det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

06.15 Upp och hoppa, gör mig iordning och trycker in en prilla till frukost.
06.45 beger mig till bussen/tåget/bilen
08.00-09.00 Anländer till Skola/It-jobb
11.00 Kopp kaffe och en macka
12.30 Antingen en matlåda med blandade rätter eller valfri dagens lunch
14.00 Kopp kaffe med en mumsbit
16.00 Slutar

Dag 1
16.00 bussen/tåget/bilen till mitt andra jobb (Kock)
17.30 Anländer och sätter upp stationen och gasar!
22.30 Städar ner,byter om och trycker en hoff sen blir det något över eller ihopsvängt i matväg
23.30 Säng!

Dag 2
16.00 bussen/tåget/bilen hem
17.30 Gym med sambon eller löprunda
19.00 Kvällsmiddag - Mycket smör och grädde i maten! Gärna ett glas cola eller vin
20.00-23.30 kvällsmys med sambon/ut och träffa vänner/Spela datorspel

Helger är det nybakta bullar eller äggs benedict/bacon och ägg på menyn till frukost!

24 år, 184 cm 90 kg
fd träningsnarkoman, fd heltidskock och snart it-tekniker på heltid

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk

Har left på en strikt diet senaste två månaderna. Tanken var att leva på Naturdiets shaker och bar med tre måltider om dagen motsvarande ca 500 kalorier. Det var svårt att hålla sig till tre måltider om dagen så det blev ca fem om dagen. Samtidigt promenerade jag ca två timmar om dagen. På två månader hade jag gått ner 11,5 kilo.

Nu sen månadsskiftet har jag ätit två större måltider om dagen. Har har jag gjort storkok på tonfisksallad i bulgur och thaikykling och käkat det en vecka i streck

Permalänk
Avstängd

Hoppar över frukost
12-13. Lunch, antingen rester från dagen innan eller om det inte blev någon så blir det ett par mackor. Är jag ute på jobb så blir det lunchrestaurang.
17:30. Middag, husmankost

Helg
09:00. Äter långfrukost
12:00 Kanske tar någon lättare lunch eller en macka, allt är beroende på vad man gör på dagen. Ligger man i soffan eller sitter vid datorn så blir det något enklare, pysslar man i verkstad eller trädgård något rejälare.
Efter 18 så är det middag, god köttbit, pasta eller annat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vardag:
Köper med mig frukost om jag är på kontoret tidigt, är jag där 09:30 eller senare så väntar jag till lunch.
Lunch: Mat från restaurang. Kan vara allt från hamburgare med pommes till fiskgryta, vanlig mat alltså.
Middag: Vanlig mat, allt från hämtmat till torsk.

Helg:
Frukost sent
Mellanmål om jag blir hungrig
Middag samma som i veckan, ibland ut och äta
Oftast frukt på kvällen, ibland chips

Funkar väl rätt bra, inte tränat alls eller ens gått på promenad på ett tag nu så har väl en 4-5 kg över min idealvikt. Är väl okej när man är 187 cm, ska börja springa igen snart så lär bli av med det.

Permalänk
Medlem

Brukade hålla koll på kosten när jag tränade mycket för ett par år sedan. Nu äter jag vad fan jag vill och känner för (min ämnesomsättning är galen och jag måste verkligen anstränga mig för att bli fet).

Nu har man 2 småbarn så livet ser lite annorlunda ut

07:00 - 08:00
2 Mackor och kaffe

12:00
Lunch (vad jag nu är sugen på, min favoriträtt är buffé)

17:30-18:00
Middag (kan vara allt från pannkakor till oxfilépasta till godis)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Arbetsdag:
7.15 upp
8.15 jobb, tar en kaffe direkt
10.00 frukost bestående av dubbelmacka av rågbröd (ej fredagar, gemensam frukost med bullar), kaffe
12.00 lunch, oftast extraportion av gårdagens middag, inte sällan fryst portionsmat
13.30 kaffe
15.30 kaffe
18-19.00 middag, varierat
20+ snack, frukt/nötter eller något mindre nyttigt
Tar i regel varannan vatten med kaffet (dvs tar två koppar till kaffeautomaten och fyller den ena med vatten), dricker sällan vid måltid som många andra gör

Helg:
~12 upp, frukost, antingen mackor/rostat bröd, ett halvt paket yoghurt + musli, eller ibland helt andra saker + kaffe
~15 lunch, varierat
~17 kaffe, snack
~20 middag, varierat
Dricker när jag är törstig, vatten/mjölk/öl

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

06:10 - 50% chans till frukost, typ macka och yoghurt
07:00 - Kaffe
09:00 - Kaffe/Choklad och macka
11:00 - Lunch/kaffe
14:00 - Kaffe
17:00-22:00 Te/Middag/te-
En macka eller morot på kvällen

Helg: Frukost och middag

Dricker kaffe och te utan socker.
Lunch och middag består ofta utav 1dl makaroner och 10 köttbullar med valfri kokad grönsak i egen skål vid sidan om. Typ lika mycket volym av varje.
Oftast försöker jag hålla mig till 1/3 kött/kolhydrat/grönsak. Ibland skippar jag köttet helt.

Har inget fysiskt krävande jobb så försöker att käka mindre kolhydrater. Mackorna fyller ut den kvoten ändå.

Visa signatur

Gigabyte X870E | 32GB DDR5 6000M/T CL30 | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D14 | RX 9070XT Pulse | Sound BlasterX AE-5 | RMe 850W

Permalänk
Föredetting

Vardagar:
08:45: En kopp cappuccino och en ciabatta med smör och ost (alt. två croissants med jordgubbssylt)
13:00: Lunch. Varierar, idag blev det en Big Mac & Co, om jag hamnar på McD brukar det bli enbart en Big Mac och ett glas vatten. Alternativt en bagel med kyckling, sallad och tomat, eller en påse blandade nötter.
20:00: Middag. Ofta en sallad med kyckling, svarta bönor, tomat, lite gräddfil och guacamole, eller pasta med antingen kyckling (i någon gräddig sås) eller skinka (i tomatsås). I snitt en gång varannan vecka lagar jag typ nachos eller annan svullmat med massvis av ost. Normalt 3-4dl mjölk till middagen, i övrigt vatten till måltiderna.

Beroende på väder, vind och trötthetsgrad kan det bli en cappuccino till under eftermiddagen.

Helg:
Typ samma frukost och någon lite mastigare middag, möjligen något lättare mål utöver det om jag är ute och motionerar. Oftast ramlar jag dit på den där bageln jag kör till lunch emellanåt på vardagarna som mellanmål, eller kyckling och ris. Inget småätande, men typ en gång varannan vecka kör jag något i stil med glass eller kanske choklad om jag har något hemma. De få gånger jag verkligen känner ett sug mellan måltiderna, eller de gånger jag är ute och springer sätter jag i mig en skål cashews. Efter språngmarsch en isotonisk dryck.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Ingen frukost

Kaffe
Kaffe
Kaffe

Lunch på det lokala lunchhaket ( Oftast någonting med pommes )

Te , Te, Te.

Till middag blir det alltid hemlagat , oftast husmanskost.

(Inte på min målvikt men är inte överviktig och går ej upp i vikt längre )

EXAKT detta!

Permalänk
Medlem

Ptja mina matvanor har ju blivit sämre dom senaste månaderna mest pga att vi käkat ovanligt ofta ute med jobbet och då är det pizza, hamburgare, thaimat, ungefär så. Alldeles för mycket friterad skit och det har man ju märkt. För första gången på kanske 5 år har jag gått upp i vikt. Dags att börja träna igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

EXAKT detta!

Du borde se över dina vanor , dekadenta jävel!/s

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Avstängd

Äter en gång om dagen.. brukar bli mellan 15.00 - 18.00. Lagad måltid, oftast kycklingfilé inblandat om det nu spelar någon större roll att berätta..
Har gjort såhär så länge jag kan minnas.. På sommaren brukar jag försöka köra någon varannandagsvariant av 5/2 och samtidigt löpträna utomhus för att gå ner minst 1 kg per vecka..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Har ett fast schema för vad vi äter varje dag (jag och kärringen).
Alltid hemlagat, mycket grönsaker. Dricker så gott som aldrig något annat än vatten. Äter gotterier en dag i månaden.

Permalänk
Medlem

06.10 En stor snus på väg till jobb.
06.40 En kopp kaffe på jobb och en ny stor snus.
09.00 A-fil med musli + kaffe
12.00 Dagens eller dagens sallad + kaffe
14.30 Kaffe
17.30 Mat hemma som frugan lagat
20.00 Öl korv eller fläsksvålar
Beach 2018 here i come

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur folk kan pula i sig så pass många gånger per dag, vilket slöseri med tid. Flera här verkar käka typ fem gånger per dag, jag käkar typ 7 gånger på en vecka (+ någon enstaka gång ibland).

185 cm, 70-75 kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag fattar inte hur folk kan pula i sig så pass många gånger per dag, vilket slöseri med tid. Flera här verkar käka typ fem gånger per dag, jag käkar typ 7 gånger på en vecka (+ någon enstaka gång ibland).

185 cm, 70-75 kg

Jag känner exakt samma sak efter att ha skummat igenom tråden. Hur hinner man med att äta så mycket/ofta?

Jag äter LCHF i kombination med "23:1" (en rejäl måltid) till "16:8" (två måltider inom 8 timmars intervall). Inga mellanmål. Tränar squash/innebandy 3-4 ggr/v. Går sakta men säkert ner i vikt (fn 85 kg, 184 cm), men har som princip att jag inte ska behöva vara hungrig för att göra detta.

En vanlig dag:
Upp vid 7, dricka 1-2 glas vatten.
Lunch någon gång mellan 12 och 15: Någon lchf-rätt, gärna med ägg (gärna stekta i flott från stekt sidfläsk), stekt sidfläsk, kyckling och/eller avokado, eller matlåda.
Middag (om det blir någon) vid 19: Lax, kyckling eller fläskkött enligt något LCHF-recept.

Har uteslutit nötkött ur kosten av miljöhänsyn. Funderingar på att övergå till flexitarianism av samma skäl, men hoppas på initiativ som att vi snart kan få börja äta insekter, och idéer som impossible foods.

Visa signatur

Sony VAIO SVS1512Z9EB; 15.6 IPS fullHD, i7-3632QM, Nvidia GeForce GT640m LE 2gb(OC:ed 500/900->1000/1000), 256 GB SSD(mod från 1tb HDD), 12 GB RAM.
Sony VAIO SVP1321C5E