Permalänk
Melding Plague

Xtrfy M1

Spelmus framtagen ihop med spelare ur legendariska organisationen Ninjas In Pyjamas besöker SweClockers testlabb. På menyn står komfort och högpresterande sensor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Namnet äkstrfaj....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Namnet äkstrfaj....

Eller ksstriify

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Har en M1 på jobbet som köptes för ca 400 kr på rea. Jag tycker att dess ergonomi slår min Deathadder (2013) och att sidoknapparna fungerar prima. Jag är däremot skeptisk till utformningen av ledljuset i scrollhjulet. Det är ett slags hål i gummit (för att ledljuset ska synas) och det är obehagligt att ta på...och man använder ju scrollen ofta. Har inte testat att spela med den men överväger ändå att skaffa en till och ha hemmavid också.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Nånting som jag saknar på min Deathadder är mer uttalat lillfinger stöd och det ser faktiskt lovande ut.

Men led bleh. Skit. På razern håller jag iaf handflatan över det så jag slipper se det.

Permalänk

Belysningen går visst stänga av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultraform:

Belysningen går visst stänga av

Kan man få bevis t.ex i form av en video?

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Kan man få bevis t.ex i form av en video?

Du kan hålla in CPI knappen för ändra styrka eller stänga av belysningen

Permalänk
Medlem

@seraj5: http://xtrfy.com/wp/wp-content/uploads/2017/10/Xtrfy_M1-Manua... tada.

Fördelen med denna är att det är en no-bullshit mus. Du har polling, cpi, belysning att reglera direkt på hårdvaran. Den är avsmalad, har inte lika stor höjd för handflatan och är väldigt lätt. Inga konstiga knappar under scrollen, och greppvänligt material.

Permalänk
Medlem

Är ju lite svagt när man inte ens tar sig tid att läsa manualen.......

Permalänk
Medlem

".. väldigt mycket pengar för en spelmus med PMW 3310 och som dessutom är utan mjukvara."
Själv tycker jag det är värt pengar att slippa installera mjukvara. Största anledningen att jag gick från Razer till Zowie.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sombrer0:

".. väldigt mycket pengar för en spelmus med PMW 3310 och som dessutom är utan mjukvara."
Själv tycker jag det är värt pengar att slippa installera mjukvara. Största anledningen att jag gick från Razer till Zowie.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, mjukvara är för det mesta onödigt på denna typ av mus. Gillar min Zowie!

Om belysningen går att stänga av hoppas jag att artikeln rättas snarast, det är rätt viktigt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harddrive:

@seraj5: http://xtrfy.com/wp/wp-content/uploads/2017/10/Xtrfy_M1-Manua... tada.

Fördelen med denna är att det är en no-bullshit mus. Du har polling, cpi, belysning att reglera direkt på hårdvaran. Den är avsmalad, har inte lika stor höjd för handflatan och är väldigt lätt. Inga konstiga knappar under scrollen, och greppvänligt material.

Verkar vara en fin mus. Tyvärr är den säkert för stor för mina händer dock. Får stanna kvar med min g303

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ultraform:

Belysningen går visst stänga av

Vad fan. Jävligt oklart hur jag missade det.
Kikar på det imorgon och korrigerar artikeln.

Tack för att du uppmärksammade det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sombrer0:

".. väldigt mycket pengar för en spelmus med PMW 3310 och som dessutom är utan mjukvara."
Själv tycker jag det är värt pengar att slippa installera mjukvara. Största anledningen att jag gick från Razer till Zowie.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur kan det vara en bra sak att det inte finns mjukvara, vad är det för trams?

Alla möss är ju plug N play ur kartong, mjukvara ger ju bara möjligheten att ställa in precis den DPI man vill ha om den inte finns förinställd tex...det är ju aldrig ett måste vad jag vet? Om jag inte missat något stort då dvs.

I mitt fall med 502an så bara sparar jag ju allt i musen sen bort med mjukvaran iaf. Ser inte problemet. Men Razer kanske lirar annorlunda, vad vet jag.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Hur kan det vara en bra sak att det inte finns mjukvara, vad är det för trams?

Alla möss är ju plug N play ur kartong, mjukvara ger ju bara möjligheten att ställa in precis den DPI man vill ha om den inte finns förinställd tex...det är ju aldrig ett måste vad jag vet? Om jag inte missat något stort då dvs.

I mitt fall med 502an så bara sparar jag ju allt i musen sen bort med mjukvaran iaf. Ser inte problemet. Men Razer kanske lirar annorlunda, vad vet jag.

Razer är sämst och kan inte spara inställningarna för DPI direkt på musen så man måste köra mjukvaran om ingen av de förinställda lägena funkar, de har inget 400 DPI läge.

RGB inställningarna sparas så fint dock utan mjukvaran för RGB är viktigare än rätt DPI.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu har jag uppdaterat artikeln om belysningen. Tog även bort videon eftersom jag säger fel där.

Skrivet av sombrer0:

".. väldigt mycket pengar för en spelmus med PMW 3310 och som dessutom är utan mjukvara."
Själv tycker jag det är värt pengar att slippa installera mjukvara. Största anledningen att jag gick från Razer till Zowie.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag menade där är att mjukvara kostar att göra, så skippar man det borde man kunna dra ner priset lite. Nämnvärt är att jag vet inte vad deras marginal är på mössen, kanske inte går att röra priset utan att göra förlust på dom.

Själv har jag inget emot mjukvara, så länge det inte är ett krav för att ha sina inställningar igång (Razer). Om det går att installera det, fixa sina inställningar och sen ta bort är jag väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

@seraj5: Precis, men i och med den kortare höjden och avsmalningen så passar den bra för även de som har mindre händer, folks som clawgrippar etc.

Permalänk
Medlem

Formen och avsaknaden av mjukvara är två stora plus. Skulle dock inte byta ut min g403 för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

@firstofmay: Drivrutiner installeras när du pluggar i musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@firstofmay: Drivrutiner installeras när du pluggar i musen.

Mjukvara menar jag förstås!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Razer är sämst och kan inte spara inställningarna för DPI direkt på musen så man måste köra mjukvaran om ingen av de förinställda lägena funkar, de har inget 400 DPI läge.

RGB inställningarna sparas så fint dock utan mjukvaran för RGB är viktigare än rätt DPI.

Ahh...det förklarar ju ett och annat :S

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Kenneth klipp bort där du nämner belysningen och lägg upp videon på nytt.
En video är 100 gånger trevligare än wall of text.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

"Sensorprestanda" är sjukt överskattat. Det enda som betyder något är ergonomi och antal knappar ,dess placering och känsla. Rätt subjektivt, för mig är tre knappar vid tummen absolut minimum och en ett klickigt scrollhjul absolut minimum.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av 20kr:

@Kenneth klipp bort där du nämner belysningen och lägg upp videon på nytt.
En video är 100 gånger trevligare än wall of text.

Uppe nu

Skrivet av bsk!:

"Sensorprestanda" är sjukt överskattat. Det enda som betyder något är ergonomi och antal knappar ,dess placering och känsla. Rätt subjektivt.

Nja, För bl.a CS ska ju sensorn klara av snabba rörelser i alla fall, men behöver ju inte vara superdupermegayo-sensor som kostar jättemycket heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Uppe nu

Nja, För bl.a CS ska ju sensorn klara av snabba rörelser i alla fall, men behöver ju inte vara superdupermegayo-sensor som kostar jättemycket heller.

Har lirat en jävla massa cs back in the day. Det fanns en period när lasermöss var en nyhet och det fanns sensorer som var helt horribla och ballade ur fullständigt vid snabba ryck. Sen kom intellimouse explorer 3.0 och en rad andra kvalitétsmöss med 400 dpi som löste de problemen.

Har mkt svårt att se att det skulle vara någon märkbar skillnad i preicision för allt över ~800 dpi, förutsatt att sensorn är av okej kvalitet. Med det sagt är du mer kvalificerad att svara på frågan än jag eftersom du testat ungefär 50 gånger fler möss än jag

En fråga jag tänkt på; är skillnad i dpi/polling rate mer märkbar beroende på vilken upplösning man kör?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]