Permalänk
Medlem

cat 3.4 suger.

Asså detta är juh sjukt. Jag laddade nyss ner de nya cat drivrutinerna till mitt radeon 9700 och körde igång dem.
Mitt vanliga resultat i 3d2k1 är 16k nu fick jag ca 13k, aja bara att byta tillbaka till de gamla hedliga omega drivarna igen då.

Edit: Det har kommit nya omega drivers på 3.4 ska testa de nu... de finns iaf att hitta på www.omegacorner.com

Permalänk
Medlem

Re: cat 3.4 suger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StaffaN/S
Asså detta är juh sjukt. Jag laddade nyss ner de nya cat drivrutinerna till mitt radeon 9700 och körde igång dem.
Mitt vanliga resultat i 3d2k1 är 16k nu fick jag ca 13k, aja bara att byta tillbaka till de gamla hedliga omega drivarna igen då.

Edit: Det har kommit nya omega drivers på 3.4 ska testa de nu... de finns iaf att hitta på www.omegacorner.com

Baserar du ditt uttal om att dom suger enbart på resultatet i 3DMark2001?!?
Du kanske skulle testa att spela lite spel med AA + AF påslaget..det är väl ändå där det spelar roll. Själv fick jag en trevlig liten boost på 300 poäng i 3DMark03 och spelen flyter på bättre än någonsin så jag är väldigt nöjd med 3.4:an.

Permalänk
Medlem

De spel som jag hunnit prova har då inte blivit sämre med cat 3.4 och om man bara ska kolla på benchmarks så fick jag över 400 poäng mer på både 3dmark01 och 03.

Gillar även att i overlay kan jag nu välja 16:9 som min tv är, med 3.2 buggade detta. Kunde bara välja 4:3(om jag ville ha en fin bild ut iaf). Det som ati kallade game gamma har de också löst på ett bättre sätt nu med att låta en få välja på fler inställningar.

Så jag kan då inte hålla med om att cat 3.4 suger.

Permalänk
Medlem

Hur kan man överhuvudtaget bry sig om 3DMark score? Funkar spelen buggfritt och snabbt är väl det huvudsaken?

Permalänk
Medlem

2001 suger...... Ditt spån!!!!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Avstängd

ZyBeR-J, du behöver inte gå och förolämpa han, annars som sagt, spel och 3dmark är två olika saker

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jasåå så det säger du!!! Men det är ju va du tror... Ja!!!!

Men tbx till verkligheten! Så är ju 2001 historia!

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk
Medlem

Jag är ju nöjd med mitt score...

Visa signatur

Permalänk

ZyBeR-J spama inte dina medelanden, ta och ta reddigera istället, och försök vara lite trevligare...

Ta bort ditt senaste medelande fort, så slipper då få en varning

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyBeR-J
Men tbx till verkligheten! Så är ju 2001 historia!

Sen när blev 3DMark2001 historia? Kan det vara så att du tycker att det är dåligt pga din låga 2001 poäng?

Permalänk
Hedersmedlem

ZyBeR-J: På detta forumet är vi vänliga med varandra. Slå upp det i en ordbok då du inte verkar veta vad det betyder.

Permalänk
Avstängd

"Jasåå så det säger du!!! Men det är ju va du tror... Ja!!!!"

jag trodde inget, iaf tillbaks till topic, swec har kollat igenom så du och alla andra kan kolla första sidan och se att det var en mindre prestanda ökning och ett flertal bugfixar så ändå värt att uppdatera sig

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Jag får bättre prestanda i både spel och 3dmark, så jag har inget att klaga på.

Permalänk
Inaktiv

Jag har inte kunnat tasta Cat 3.4 då mitt kort gick och dog "R.I.P", men vad jag kan utläsa mellan raderna är att Cat 3.4 verkar vara ojämn. Vissa får bättre prestanda andra rent horibelt dåliga resultat.

Kan detta bero på hur man instalerar dessa? Skall man som med Nvidas rutiner hälst avinstalera, välja standard VGA boota om och sedan instalera de nya drivisarna? Skall man instalera drivers först och sedan controlpanell eller måste man boota om innan.

eller kan det finnas någon annan förklaring varför dessa skilnader?

Permalänk
Medlem

Nu när jag annvänder cat 3.4 från omega funkar allt som det ska.
Spelen flyter på bra och sådant så det är inte att klaga.

Permalänk

Jag får 300p boost i 3dmark03 av 3.4

Visa signatur

Var detta en meningsfull post?

Permalänk
Medlem

Jag får 339 boost i 3Dmrk03 tack vara 3.4

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Ska testa Omegas version, har aldrig haft problem med en Omega version.

Permalänk
Medlem

Jag installera dom nya omega nyss. Men det var lite konstigt under installationen, det kom upp en massa fönster som det bara var ett kryss på och bara gick att trycka på OK. sen efter installationen så kom det upp ett fönster som det stod message_smartgard_warning på, ska det vara så?

Permalänk
Medlem

StaffaN/S - Asså detta är juh sjukt. Jag laddade nyss ner de nya cat drivrutinerna till mitt radeon 9700 och körde igång dem.

Hmm, hur lyckas du med det omöjliga? Mina poäng gick upp rätt fint i både 3dmark2001 och 3dmark03.
Förstår inte varför du fortfarande mäter prestanda med 2001. Du vet att 3dmark03 finns va?
Tycker du ska ge catalyst 3.4 en chans till, och installera dom ordentligt och titta vad du har för inställningar på, AF o AA osv.

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk

Tycer de är bra jag!
Fick bättre FPS när jag spelar DoD nu iaf, enda jag testat och märkt skillnad på.
Kan tillägass att jag har ett Sapphire Radeon 9100 64Mb.

Jag är nöjd iaf

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

är du nöjd me ditt radeon 9100? har tänkt köpa ett sånt..måste bara höra om dom är bra

Permalänk
Avstängd

9100 är bra om man siktar på den prisklassen så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tappar i 3D Mark 2001 SE med cirka 80 poäng. Om detta var rena slumpen låter jag vara osagt.

Har dock ingen försämring i 3D Mark 03 !

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5200+ l MSI KN9 V3 nForce 560 l Radeon X1950 Pro l Samsung SpinPoint 320 GB 7200 RPM 16 MB Cache SATA-2 l 2048 MB Corsair XMS2 PC 5400 DDR2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xmurfen
StaffaN/S - Asså detta är juh sjukt. Jag laddade nyss ner de nya cat drivrutinerna till mitt radeon 9700 och körde igång dem.

Hmm, hur lyckas du med det omöjliga? Mina poäng gick upp rätt fint i både 3dmark2001 och 3dmark03.
Förstår inte varför du fortfarande mäter prestanda med 2001. Du vet att 3dmark03 finns va?
Tycker du ska ge catalyst 3.4 en chans till, och installera dom ordentligt och titta vad du har för inställningar på, AF o AA osv.

Jag vet att 3dmark03 finns ja.
Jag fick då ingen boost som du kan läsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LuLu
är du nöjd me ditt radeon 9100? har tänkt köpa ett sånt..måste bara höra om dom är bra

9100 är helt ok för det lilla man betalar!

passar perfekt i syrrans burk;)

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair rm1000x - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv