Tävla och vinn ett Geforce GTX 1080 Ti med bredbandsleverantören Ownit

Permalänk

Brf, fastighet och bokningstjänster

Många som har Ownit bor som jag i bostadsrättsförening. Jag skulle vilja ha ett paket med tjänster för kommunikation, administration och förvaltning av gemensamma resurser i huset.
Dels såklart bokning av tvättpass, gästrum, solarium och andra såna grejer. Vore jätteskönt att slippa gå ner källaren för att bara flytta på tvättiden. Då skulle man också kunna sätta upp sig på reservlista ifall någon avbokar. Är säkert massor av bra tvättider som aldrig blir utnyttjade bara för att man inte vet att någon avbokat eller tvättat klart.
Dels också för meddelanden, nyhetsbrev och liknande inom föreningen. Dokumentarkiv och annat som måste finnas kvar i föreningen även om styrelsen byts ut och flyttar.
Därutöver finns det också mängder med säkerhets och tekniska övervakningssystem som kan adderas i paketet.
Från Ownits sida får man ett utomordentligt kraftfullt medel att klistra fast en Brf eftersom det blir ganska klyddigt att byta leverantör.
Jag föreställer mig att detta är tjänster som man säljer till föreningen snarare än slutkunden och det är säkert rimligt att ta en etableringsavgift och sedan någon tia i månaden per lägenhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

*HBO Nordica, Netflix och C-more, Spotify -paket. Detta är något som skulle sälja mig om det gavs till bra pris.
*Backup på google drive.
*VIP-ervbjudanden i utvalda butiker och restuaranger som uppdateras löpande varje månad.
*Lotteri. Chans att vinna något varje månad. (Detta kanske inte är realistiskt.)
*VPN

*Utmärkt "Mina sidor" på er hemsida. Med alla detaljer kring ens abonnemang och med möjlighet att ändra/köpa till tillägg kanske. Där man också kommer åt personlig support chatt eller telefon osv.
*Bra pris och bra och trevlig support. Inte extratjänster men bland de absolut viktigaste detaljerna för ett företag.
*Bra sekretess. Inte spara mer information än nödvändigt om användaren/kunden.'

Tack för trevlig tävling.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Avstängd

Skulle gärna se en möjlighet att ha en molntjänst kopplat till abonnemanget för lagring, gärna som ingår i avgiften och kanske på ca 50GB.
Möjlighet att låna ut datakraft för att få ner avgift är inte heller helt fel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Hade varit rätt häftigt om man kunde bundla ihop sina film/spel prenumerationer med sin ISP och beroende på hur mycket man använder respektive så betalar man för det.
Typ
Netflix använt hela månaden
HBO nordic inte rört på hela månaden
Då betalar man endast för netflix.
Hade även varit nice med ett "gamer paket" där det medföljer en switch för lan osv. och man kan sätta igång högre hastigheter för en helg eller så på hemsidan. Skulle nog kalla det paketet "Pwn'it"

Visa signatur

NZXT H440W | EVGA G2 Supernova 750w | MSI Z-170a Gaming Pro | i7 6700k @ 4.2GHz | Samsung 850 Evo 500gb | Asus GTX 970 Strix | 16 GB RAM | Samsung S27D390H l AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Jag och många med mig antar jag har problem med att kontrollera barns tillgång till internet.
Så ngn form av tjänst som man kan tilldela enhet x, y och z en viss mängd minuter internet per dag mellan vissa tider hade varit guld värt för mig.
Skulle kunna betala 100kr i månaden för en sån tjänst.

Permalänk
Medlem

Mer fokus på Kunden och dess Säkerhet/ Integritet.
Medföljande router med sk.Wifi Brytare/Filter (valbart med insällningar)
Ett "Safety Paket"helt enkelt!
Många Familjer/Individer skulle säkert betala nå`n 100:- x-tra.
Väl värt i dessa tider och för Vår framtid.

Permalänk
Medlem

1) Ad-block (privacy filter) direkt i routern.
Adblock är smidigt på datorn, men mindre så på mobilen.
Vore skönt om ad/tracking-tjafs rensades bort redan i routern.
30-50 :-/mån

2) Extra AP som "bara funkar" med befintlig router.

I större hus & lägenheter är wifi hastigheterna ofta dåliga på sina ställen, speciellt med standardroutern + många mobila enheter.
Ibland behövs en extra AP, men att knyta ihop denna med en befintlig router är ett bökigt projekt för de flesta.
Det finns ju enkla mesh-lösningar som ger superbra wifi men dessa är fortfarande väldigt dyra.
Så något mellanting tänker jag mig, med fokus på väldigt enkel konfigurering.

Vad jag skulle betala beror nog lite på hur mycket bättre det blir.
Men någon hundring i månaden skulle det nog vara värt.

Permalänk
Medlem

Mesh för fastighetsägare

Har sett många bra förslag men ännu inget om gällande Ownits bredbandslösningar till fastighetsägare (bostadsrättsföreningar samt hyresvärdar). Presterar därmed mina förslag på tjänster som skulle ge ökat värde för Ownits kunder:

Meshnätverk för hela föreningen. En bredbandsanslutning frånkopplad från hushållet med andra ord – bredbandet blir inte längre begränsat till varje boendes lägenhet utan kan brukas för alla medlemmar, på hela föreningens mark; på innergården, grannhuset, tvättstugan, föreningslokalen etc. På så sätt slipper alla boende använda den mobila datan som idag har datacap samt förenklar användandet av surfplattor, laptops m fl utanför hushållet.
- Bredbandslösningar via gruppavtal blir redan idag väldigt ekonomiskt fördelaktiga för de boende jämfört individuella abonnemang vilket därmed skapar stort utrymme för en adderad kostnad (skillnaden när min förening skaffade Ownit blev 250 kr mindre per månad för samma hastighet). Skulle personligen tveklöst acceptera 100 kr mer per månad för denna typ av nätverk.

Övriga möjliga tjänster:
Förmånligt pris för individuella hushåll att uppgradera hastigheten.
Närliggande till ovan ser jag trygghetstjänster. Erbjud föreningen säkerhetssystem med larmtjänster, övervakning, brandvarnare etc. Även digitala lås som kan möjliggöra boende samt yrkesverksamma inom föreningen att bevilja tillträde till gäster, hantverkare mm.
Bokningssystem för tvättstuga, parkeringsplatser, föreningslokal mm.
Skräddarsytt digitalt system för medlemsinformation gällande pågående ombyggnationer, akuta händelser mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-4770K @ 4,3 GHz + Antec H2O 620 PnP || GPU: ASUS GTX 1080 Ti 11GB.
MoBo: ASUS Z87-A - ATX || RAM G.Skill Ares 16(2x8)GB 3200 MHz.
PSU: Corsair CX750M 750W || Chassi: Corsair Obsidian 550D.
Lagring: Samsung 850 EVO (250GB), Samsung 840 EVO (250GB), Seagate Barracuda 7200 RPM (2TB)
Skärm: Acer Predator XB271HU || OS: Win 10 Pro.

Permalänk
Medlem

ett ''safemail'' + vpn combo pack skulle ju aldrig skada för något mellan 100-200kr i månaden. skulle även lägga in ett e-sport paket där du får tillgång till ett virtuellt lan eller server utan krångel. Möjlighet till banlist baserad på ip skulle också vara medföljande.

Permalänk
Medlem

Jag skulle önska mig en VPN-tjänst mellan OWNIT kunder. Router till router så att enheter bakom en router kan nå enheter bakom den andra routern. Därmed kan man lösa off-site backup utan att behöva allt bekymmer med DNS-tjänster och konfigurering av brandväggar. Fördelen skulle vara enkelhet för kunden och något som kan utvecklas inom OWNIT utan att direkt konkurrera med befintliga produkter på marknaden. Det skulle också vara en lockelse att ha samma operatör som sin familj/vänner.

Betalning kunde gjorts som engångskostnad för en mer påkostad router som har funktionen eller en extra månadskostnad runt 15-25 kr/mån per anslutning.

Tjänst två. En tjänst jag kan nå via webbportal eller telefon där jag kan beskriva hur jag vill mitt hemma nätverk ska fungera. Den stationära datorn, skrivaren och NAS: enheten ska ligga på ett eget VLAN. Surfplattan, mobilen och chromecasten ska nå varandra och internet, ett gästnätverk med endast internet åtkomst t.ex. En tekniker tar sen fram inställningar för min router och ställer in den via fjärråtkomst. Funktionsbeskrivningen sparas så det finns i fall kundtjänst behöver kontaktats. Skulle vara beredd att betala en extra engångskostnad runt 250kr.

Permalänk
Medlem

Fast publik IP-adress mot en månadskostnad och möjligheten att betala extra för flera adresser. Detta hade varit perfekt för alla oss som har en server hemma eller annan utrustning som man vill kunna nyttja över nätet. Manuell konfiguration hos kunden, ingen tilldelning via dhcp. Gärna både IPv4 och IPv6 adresser. Månadskostnaden skulle kunna ligga på runt 50:- per adress. Personligen hade jag bytt till Ownit direkt om ni kunde erbjuda detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A computer once beat me...

Permalänk
Medlem

För oss som kanske bara har tid att spela vid enstaka tillfällen:
Önskar att man typ kunde logga in på mina sidor eller liknande för att själv ha möjligheten att vrida upp hastigheten 24h eller liknande.
typ 5 tillfällen/mån (gratis).+ Anordna små tävlingar / turneringar där man kan vinna "turnups"
tror detta skulle locka både unga och äldre gamer's

Permalänk
Medlem

Ownit skulle kunna skapa The Ownit game!

Alla som redan använder sig av Ownit får kickback på alla nya kunder dem får in, tex att bredbandet blir snabbare i x månader. De nya kunderna får också en bonus. Det blir en en win win win situation.
En aktiv ambasadör som får in flera nya kunder får ytterligare belöningar. Det borde vara en stege som är synlig för alla.

Ownit skulle kunna sätta upp utmaningar, välja ut ett område på en karta och säga att om man lyckas få in x nya kunder under tex en två veckors period då får alla Ownit kunder i området en belöning + Ownit skänker en slant till välgörenhet och får good will.

Kostnad 0kr
Tanken är att vänner ska trigga sina vänner till att hoppa över till Ownit om de har andra leverantörer.
Vad det tillför? Ökad försäljning och fler som får möjlighet att ta del av Ownit

Befintliga kunder
Belöna befintliga kunder, har man varit aktiv kund i x år får man x osv. Incitament att man inte lämnar Ownit.
Vad det tillför? Kunder får ytterligare en sak som gör att de inte vill lämna. Lojalitet belönas.

Permalänk
Medlem

En tjänst där du som kund har möjligheten att undvika nuvarande datalagringsdirektiv och geoblockeringar. Implementationen kan antingen vara en fullfjädrad vpn-tjänst eller en tjänst där data relevant till nuvaranda lagar(har för mig att det just nu rör sig om meta-data) krypteras till anpassad nod.

I praktiken går det att samverka med en internationell introduktion av Ownit, där din data skyddas från det svenska datalagringsdirektivet. Antingen via en vpn-tjänst eller en tjänst där den, för svensk lagstiftning, relevant data krypteras till slutnod. En svensk kund som vill ses att komma från Tyskland, eller vice-versa, skickar data via Ownits servar i respektive 'slutnodsland'. Kommunikationen era servar sins emellan är krypterad, likaså kommunikationen mellan kund och Ownit.

Kostnaden för en 'nästan vpn'-tjänst bör väl ligga runt nästan vpn'-pris. 35kr per abonemang är väl ganska rimligt idag.

Fördelarna gentemot en vanlig vpn är att er tjänst skulle göra det många av det de svenska vpn-kunderna idag vill få ut av deras vpn-tjänst. Det skulle dessutom vara smidigare med en leverantör och utöver det även billigare.

Permalänk
Medlem

Vem vann?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

*Tråd låst*

Tävlingen är nu avslutad och bidragen skickade vidare till juryn.