min dator tror jag är i Danmark WTF

Permalänk
Medlem

min dator tror jag är i Danmark WTF

I helgen var jag i Danmark nära gränsen till Tyskland. Skulle titta lite film på popcorntime men tydligen har danskarna blockat Popcorntime. Fick ett danskt felmeddelande och jag tänkte "skit samma får kolla när jag kommer hem". Nu är jag i Sverige igen och får exakt samma danska skit meddelande... testat refresha min ip (mac user) och även kollat platstjänster och den säger jag är i Sverige... Testat resterat laptopen och även ominstallera popcorn time... Vad kan jag göra ? hjäääälp

Permalänk
Medlem

Kanske måste ner till exakt samma ställe och göra allt det där.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Testat köra med VPN/Proxy? Om du kör Linux på en USB och kör därifrån, uppstår samma problem då? Bor du nära Danska gränsen?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Popcorn time är ju olagligt även i Sverige.
Troligtvis har du fått din Mac eller fysiska ip6 adress blockerad på något vis.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnarf:

Popcorn time är ju olagligt även i Sverige.
Troligtvis har du fått din Mac eller fysiska ip6 adress blockerad på något vis.

Olagligt men inte censurerat och blockat som i Danmark.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

har du provat att rensa cookies o cachen i webläsaren?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §7*

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...