Permalänk
Medlem

WRC 7 Save error!

Hej mina vänner, Jag får inte igång WRC 7 hur jag än gör.
Jag kommer fram till "invigarskärmen" där man får veta att spelet autosparar och att man inte skall stänga av den när den gör det.
Direkt efter så kommer en ruta där det står "save error"

Det är helt omöjligt att både gå vidare och tillbaka när man väl kommit fram till detta.

Vad jag hittills har gjort är.

1: Om-installerat spelet.

2: Klickat ur skrivskydd. <---Som bekant aldrig fungerar men ändå.

3: Ändrat säkerhetsalternativ och givit samtliga användare full behörighet.

4: Skapat ett nytt notepad dokument med namnet save i tron om att det skulle byta ut den skrivskyddade diton som redan fanns, men inte heller, den blev själv skrivskyddad automatiskt.

Så nu känner jag mig maktlös, vill ju spela spelet och framförallt köra det när min tjej kommer över på besök från USA, då vi båda gillar bilspel och krigsspel.

https://www.pixeltopic.com/image/udkhfazwbbvyaa/?size=full

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

@Lifooz:
Det är inte så att du har samma problem som personen här Save Error hade?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Lifooz:
Det är inte så att du har samma problem som personen här Save Error hade?

Nej tyvärr, har 3TB ledigt på den disken, så är inte det felet.
Inget av det som föreslås där hjälper heller.

/Lifooz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Lifooz:
För att utesluta att det är för att filen eventuellt är skrivskyddad, prova Total Commander vilket till skillnad mot göra det via fil egenskaper kan ändra egenskaper som te.x skrivskydd på en mapp och alla mappar & filer i den.

För att göra detta markera mappen med höger musknapp (ja det tvärtom i detta program för att markera saker) välj sedan Files uppe till vänster och sedan Change attributes i fönstret som ploppar upp bocka i rutan där det står Recurse subdirectories (för att ändra på alla mappar & filer i den), sedan kan du ändra på egenskaper under Change attributes.

Bara som information om en mapp är skrivskyddad kommer alla mappar & filer i den automatiskt bli skrivskyddade, även om man kopierar en fil som inte är det dit, eftersom detta ärvs från den mapp som är det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

@Lifooz:
För att utesluta att det är för att filen eventuellt är skrivskyddad, prova Total Commander vilket till skillnad mot göra det via fil egenskaper kan ändra egenskaper som te.x skrivskydd på en mapp och alla mappar & filer i den.

För att göra detta markera mappen med höger musknapp (ja det tvärtom i detta program för att markera saker) välj sedan Files uppe till vänster och sedan Change attributes i fönstret som ploppar upp bocka i rutan där det står Recurse subdirectories (för att ändra på alla mappar & filer i den), sedan kan du ändra på egenskaper under Change attributes.

Bara som information om en mapp är skrivskyddad kommer alla mappar & filer i den automatiskt bli skrivskyddade, även om man kopierar en fil som inte är det dit, eftersom detta ärvs från den mapp som är det.

Dags att återkoppla.

Inte ens Total commander lyckades göra spelets sparmapp utan skrivskydd.
Så jag lackade sönder och avinstallerade det.
Sedan installerade jag det på en annan av mina hårddiskar, och då hoppade det igång på direkten.
Minst sagt helskumt. Och jag tänker att det är VÄLDIGT klumpigt om t.ex en person som bara har en ssd + en hdd vill köra det och det vägrar på den disken, då kommer ju den personen aldrig att få köra det.

Jag kommer direkt från Dirt-4 och det spelet och WRC-7 skall inte ens jämföras. Det skulle bara vara en grov kränkning mot Dirt-4.
Men jag fixade WRC-7 just för splitscreen så att min älskade och jag skall kunna tävla mot varandra när hon kommer över från USA.
Men båda av oss lär ha sin lilla utmaning att få in känslan i WRC-7. Det känns typ som att köra svävaren i GTA San Andreas. ^^

Minus är även grafiken som skulle kunna vara mer realistisk i WRC-7 utan minsta tvek. Ljudet om man kör utanför cockpit är dock bra.

/Lifooz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Samma problem igen.

Nej nu skiter jag i det där skrotet. Det kan bränna sig så djupt nere i helvetet det bara kan komma.
Det finns gränser för vad jag gör. >:-(

/Lifooz

Visa signatur