Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Har du kanske lagt till SweClockers som undantag?

Nej.

Notera dock att jag numera oftast besöker Sweclockers via Safari, utan någon reklamblockering.

Ville bara påpeka igen att hjärtat inte betyder något.

Permalänk
Relik 📜

Vi kanske måste starta någon form av stödgrupp för stjärnmissbrukare snart.

"Hej, jag heter FrankieBoy72, och jag har tappat min stjärna."
Gruppen, i kör: "Hej, FrankieBoy72!"

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Jag har AdBlock aktiverad, men ändå är där ett hjärta.
https://i.imgur.com/2IIE49s.png

Vet att Ublock är okänt typ, till exempel så kan man "Ublocka" Dagens Nyheter (tror jag det var) utan att det märks men med Adblock så ber den en att stänga av annonsblockeraren. Använder Ublock själv just för att många webbplatser inte märker av tillägget, och har såklart vitlistat SweC

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Musikälskare

Trevligt min vän

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Vill man ha ★ skriver man något anti/pro SD i en politiktråd. Så enkelt är det

Tänkte precis skriva det, ta ställning i en kontroversiell fråga så får du massor av likes.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag vill höja ett varningens finger. Stjärnan går lätt en åt huvudet, och även om det inledande ruset känns himmelskt så kommer det ett ögonblick när man kraschar tillbaka mot Jorden.

Plötsligt står man där, utan riktning i livet. Jag minns eftertiden med fasa. Jag drev runt på internet utan mål och kunde komma på mig själv med att titta på Youtube-videor av män som borrade upp golfbollar för att se vad som fanns inuti.

Jag hade inget minne av hur jag kommit dit eller vad jag gjorde där. Det var mörka tider och jag föll in i ett starkt Minesweeper-beroende innan min familj äntligen fick nog och satte en skruv i modermodemet så att datorn vägrade starta.

Idag lever jag ett relativt normalt liv, men ärren finns kvar; framförallt ett på tummen som ser ut lite som en vårta. Det är sår jag kommer få leva med resten av livet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Jaha Det var så man fick den där stjärnan med likes hade ingen aning om det.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har haft en stjärna. Men sen försvann den och så var ordningen återställd.

Har hjärtat dock.
Kör noscript men inte adblock.

Permalänk
Medlem

Välkommen till klubben!

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi kanske måste starta någon form av stödgrupp för stjärnmissbrukare snart.

"Hej, jag heter FrankieBoy72, och jag har tappat min stjärna."
Gruppen, i kör: "Hej, FrankieBoy72!"

Hur får man den där raketen då?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Storage Jar:

Hur får man den där raketen då?

Man har admin-power och kan sätta customtitlar. 💪

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Goals

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kan du inte ge mig det då?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nu när vi har honom här så kan vi ju fråga mer specifikt. Vad är det som avgör att man får en stjärna?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kan ingen göra en utförlig FAQ på hur man skaffar denna stjärna samt mekaniken bakom den?

Det jag gjort är:
1: Sagt upp mig på jobbet för att maximera tiden vid swec.
2: Dumpat frun och gett henne full vårdnad om barnen.
3: Totalt isolerat mig från omvärlden.
4. Börjat hänga utanför swec's kontor och vara trevlig mot de anställda där ihop om att dom ska vara barmhärtiga och ge mig stjärnan.

Vad mer kan jag göra???

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Kan ingen göra en utförlig FAQ på hur man skaffar denna stjärna samt mekaniken bakom den?

Det jag gjort är:
1: Sagt upp mig på jobbet för att maximera tiden vid swec.
2: Dumpat frun och gett henne full vårdnad om barnen.
3: Totalt isolerat mig från omvärlden.
4. Börjat hänga utanför swec's kontor och vara trevlig mot de anställda där ihop om att dom ska vara barmhärtiga och ge mig stjärnan.

Vad mer kan jag göra???

Ett bra sätt att fixa status på andra internetsajter är att reposta content. Så förslagsvis så börjar du helt enkelt copy pastea inlägg från stjärnprydda forummedlemmar som har extra många likes!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Nu när vi har honom här så kan vi ju fråga mer specifikt. Vad är det som avgör att man får en stjärna?

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Inaktiv

Jag tror stjärnan bidrar till att förbättra kvaliten på inläggen, man kan ha kritik på dens utformning men det är inte så enkelt att göra något bättre, de blir lätt bara överkomplicerat.
En stjärna betyder att mn skriver sånt som folk gillar och om det bara finns algoritmer som ej räknar med dessa i vissa trådar så blir det bra. Jag tänker självklart på denna tråden eller politik etc, likaså one lines i nyheterna.

Kunskapsmässigt så satsa på LinkedIn, jag har bekanta som har x antal professorer etc som intygar deras kunskap inom olika tekniska områden och det inger respekt. -Det är bara sätta igång, för mig egen del har jag också x antal personer som intygar att jag inte kan olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

aaaah, förstod först inte att det var citerat ur en tråd som en moderator hade svarat på. nu får du en stjärna av mig

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

för mig egen del har jag också x antal personer som intygar att jag inte kan olika saker.

Jag är inte övertygad. Du har säkert starka sidor och kan saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Och vad innebär hjärtat??

Att SweClockers automatiskt lagt upp din profil på Tinder.

Permalänk
Medlem

Lite nostalgi över sånt här, hängde mycket mer på olika forum i min ungdom och nästan alla hade något system för att få folk att känna sig lite speciella, vilket är bra!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Lite nostalgi över sånt här, hängde mycket mer på olika forum i min ungdom och nästan alla hade något system för att få folk att känna sig lite speciella, vilket är bra!

Ja det var inte Facebook som fick folk att börja jaga "likes". Det började lååångt innan dess... men det kanske blev mer känt som just "likes" i och med Facebooks intåg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Att SweClockers automatiskt lagt upp din profil på Tinder.

Va fan! Nog mycket jobb med de 7 profilerna jag redan har!

Permalänk
Avstängd

På tal om forum, En del saker går inte att förena, tex en del säger att man skall göra miljoner lösa trådar, medan andra (som jag) vill ha färre trådar där man kan byta ämnet något (Jag stör mig enormt mycket på folk som bara läser de första inläggen och sedan rushar iväg utan att sätta sig in i hela tråden, det är på gränsen till rent trollbeteende tycker jag) om så krävs men forumet blir betydligt mer lättnavigerat, osv.

Det är troligen inte möjligt att skapa en struktur som passar alla, det kommer troligen alltid att vara en balans mellan olika kompromisser oavsett hur man gör.
Men jag tycker att ni har lyckats bra här.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag stör mig enormt mycket på folk som bara läser de första inläggen och sedan rushar iväg utan att sätta sig in i hela tråden, det är på gränsen till rent trollbeteende tycker jag

Är det en tråd på 1-2 sidor så läser jag alltid igenom tråden innan jag kommenterar.
Men sen finns det trådar som har en tendens att dra iväg på många sidor och ibland många sidor på relativt kort tid.
Jag tycker inte det är lika konstigt/"trolligt" om man kommenterar utan att läsa igenom alla inlägg i såna trådar.
Speciellt om någon även lyckats få till inlägg som nästan är som ett kapitel ur en bok.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GuessWho:

Är det en tråd på 1-2 sidor så läser jag alltid igenom tråden innan jag kommenterar.
Men sen finns det trådar som har en tendens att dra iväg på många sidor och ibland många sidor på relativt kort tid.
Jag tycker inte det är lika konstigt/"trolligt" om man kommenterar utan att läsa igenom alla inlägg i såna trådar.
Speciellt om någon även lyckats få till inlägg som nästan är som ett kapitel ur en bok.

Jo, men läser man några stycken bakåt från sista inlägget så har man fortfarande ett grepp om det jämfört med om man bara läser de första styckena, för att förtydliga.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Relik 📜

@Mizzarrogh: Intressant där! Jag tycker generellt att en tråd = ett ämne. Börjar det spreta för mycket ser jag helst flera trådar, för att kunna hålla isär diskussionerna och ge bättre svar.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

@Mizzarrogh: Intressant där! Jag tycker generellt att en tråd = ett ämne. Börjar det spreta för mycket ser jag helst flera trådar, för att kunna hålla isär diskussionerna och ge bättre svar.

Jo, jag tycker att ni gör ett bra jobb med att dela på trådar när det behövs.

Det är arroganta och ignoranta svar som jag inte gillar.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Har du kanske lagt till SweClockers som undantag?

Jag har aldrig använt mig utav Adblock på Sweclockers men ändå har jag aldrig haft ett hjärta Hur kommer det sig?

Edit: Såg senast igår att jag inte hade ett hjärta, bara för jag skrev nu så såg jag att jag hade ett *facepalm*

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile