Hosting med flera FTP konton, samt automatiskt uppladdning

Permalänk
Medlem

Hosting med flera FTP konton, samt automatiskt uppladdning

Hej!

Håller på med ett projekt till jobbet där jag är på jakt efter en bra Hosting.
Vår IT-avdelning är outsourcad till Manilla, inget att hänga i granen. Så jag har fått tillåtelse att köra detta på sidan.

Kraven för Hostingen är:
Bra med plats, gärna över 1TB.
Möjlighet för flera FTP-konton.
Web-server, inga stora prestanda-krav.
Gärna nordisk support.
Behöver inte massa kärnor och RAM, ska mest användas till backup och visa en mycket enkel hemsida.

I tillägg söker jag ett bra program som kan hålla en lokal mapp på datorn syncad med en mapp på FTP-servern.
Kör idag WinSCP som fyller funktionen, men efter ungefär 48h kraschar.
Den lokala mappen uppdateras ca var 4e minut, och då ska alltså innehållet laddas upp automatiskt till FTP-servern.

Jag skulle absolut kunna sätta upp allt detta själv men då behöver jag en lina till in på kontoret vilket inte är möjligt.

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Måste det just vara FTP?, försökte också använda WinSCP här hemma men det ser ut som om den har minnes problem, så jag byte till Resilio Sync, fungerar hur bra som hälst. vi skickar filer hejvilt i hela familjen idag. grejen blir väl mer att du får leta data-center om du ska ha många användare till en hel IT-avdelning.

Visa signatur

Main-Burk: Intel Core i7 7700k || 32gb Corsair || RTX 3080|| Benq XL2720Z x3 |
Server-Burk: Intel Xeon E-3 1270v2 || 32gb RAM || 2xQuad Intel NIC || Quardo P400 |

Permalänk
Medlem

Ta kontakt med en IT konsult, att ställa denhär typen av frågor på SC är självmål..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Kontakta Spacedump så ska de kunna hjälpa er med detta.
https://www.spacedump.se/hem.html

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

WinSCP går ju att skripta, så det måste inte ligga igång hela tiden. Vi kör det på jobb för att hämta nya och ändrade filer från en server i vår dmz-domän till en maskin i vår interna domän, och det körs med schemaläggaren var 5e minut. Har inte kraschat eller strulat de senaste tre åren som det har snurrat. Antingen sätter ni upp jobbet med schemaläggaren eller så kanske ni kan hänga på ett skript som anropas efter uppdateringen av filerna är klar, då spelar det ingen roll hur ofta eller sällan filerna ändras, skriptet körs bara när det behövs.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde89:

Måste det just vara FTP?, försökte också använda WinSCP här hemma men det ser ut som om den har minnes problem, så jag byte till Resilio Sync, fungerar hur bra som hälst. vi skickar filer hejvilt i hela familjen idag. grejen blir väl mer att du får leta data-center om du ska ha många användare till en hel IT-avdelning.

Ja det måste det tyvärr vara, några av filerna ska rakt upp mot en webserver och andra ska bara till en generell backup.
Men tack för inputen!

Skrivet av Garmzon:

Ta kontakt med en IT konsult, att ställa denhär typen av frågor på SC är självmål..

Tack för mycket givande svar.
Tycker det är lite väl att dra in en IT-konsult för nåt jag har kört hemma på NAS-en i ett halvår utan problem.
Detta är trots allt ett datorforum, tror frågor som denna är precis det som detta forumet är till för.
Om du inte orkar svara eller har kunskapen kanske du ska återgå till Flashback och kändisskvaller-delen.

Skrivet av THB:

Kontakta Spacedump så ska de kunna hjälpa er med detta.
https://www.spacedump.se/hem.html

Tack för det! Ska ta kontakt och be om offert

Skrivet av whisky:

WinSCP går ju att skripta, så det måste inte ligga igång hela tiden. Vi kör det på jobb för att hämta nya och ändrade filer från en server i vår dmz-domän till en maskin i vår interna domän, och det körs med schemaläggaren var 5e minut. Har inte kraschat eller strulat de senaste tre åren som det har snurrat. Antingen sätter ni upp jobbet med schemaläggaren eller så kanske ni kan hänga på ett skript som anropas efter uppdateringen av filerna är klar, då spelar det ingen roll hur ofta eller sällan filerna ändras, skriptet körs bara när det behövs.

Aha det hade säker löst mina problem, tack för det.
Hittade ett ett annat program under tiden, FTPbox som jag provar först, funkar det inte blir det att testa ditt tips.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Om nån annan läser detta så verkar det som FTPBox kraschar med jämna mellanrum också, programmet är i Betafasen så man kan kanske inte vara allt för besviken.

Skrivet av whisky:

Slutade med denna lösningen, otroligt smidigt med scripting till WinSCP.
Tack för hjälpen!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RetarDeD:

Tack för mycket givande svar.
Tycker det är lite väl att dra in en IT-konsult för nåt jag har kört hemma på NAS-en i ett halvår utan problem.
Detta är trots allt ett datorforum, tror frågor som denna är precis det som detta forumet är till för.
Om du inte orkar svara eller har kunskapen kanske du ska återgå till Flashback och kändisskvaller-delen.

Lycka till