Destiny 2 får andra expansionen Warmind den 8 maj

Permalänk
Melding Plague

Destiny 2 får andra expansionen Warmind den 8 maj

Bungie berättar nu mer om sina planer för Destiny 2 framöver, och avslöjar bland annat namnet för nästa expansion till speltiteln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Känns som lite för lite, lite för sent.
Destiny2 var för likt en copy-paste av destiny1 med 95% av all content raderat.

Det lilla content som fanns var skoj. Toknötte i någon vecka, tills man gjort allt, klarat raiden och prestige nightfall ett par gånger och tröttnat på pvp... sedan -> tillbaks till warframe

Permalänk
Medlem

Om ett år kan det vara värt att köpa någon deluxe edition med alla expansioner för kanske 300kr, just nu finns det inget i spelet.

Kanske det är patchat till D1-nivå då, kanske...

Sämsta köpet 2017 för min del, men som f.d. D1-spelare köpte jag såklart inte expansion pass pga att jag visste vad som komma skulle.

Bungies representater är ganska roliga att följa, har aldrig sett en så dålig PR-avdelning på ett företag eller någon som har så lite koll på sin egen produkt och spelarbas.

Permalänk
Medlem

Varför de tog bort allt som var bra med Destiny 1 är något många undrar. Destiny 1 var ett mycket bättre spel!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

@Haziza: Vad tänker du på?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Mjölkningen sinar aldrig när det gäller det här spelet

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Testade demot men fastnade inte, gameplayn kändes fel på något sätt. Hoppas dock att det går bra för jag gillar ju Bungie. Hoppas för övrigt på ett nytt Myth också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tänka sig, en rolig halvtimme väntar.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

@Haziza: Vad tänker du på?

Tänker nog på alla D1-reskins ( det kunde väl i så fall tagit med ALLA vapen/gear för att ha variation ) och förbättringar och balanseringar som i början var på samma nivå som de är nu ett halvår senare i D2.

Dvs D2 har nog ett år kvar innan allt är patchat till en vettig nivå.

Deras balansering har inte riktigt gått som någon hade tänkt sig under senaste halvåret.

Loadouts och klass-varitionen är också urusel jämfört med D1.

Permalänk
Medlem

Too little, too late. Spelet var riktigt kul när det kom, men man maxade väldigt fort, och efter att man gjort storyn två gånger till för sina andra chars så var man trött på spelet. Allt blir oerhört repetitivt, och Osiris-expansiionen kändes mer som ett DLC...

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt D2... Tyvärr!
Kortare speltid ett spel har att erbjuda innan handlingen var slut och det blev repetitivt var länge sedan jag spelade.
Gillade grundidén men tyvärr sumpade de den.
Så några nya pengar från mig kommer spelstudion inte från mig få så länge de inte visar något med rejält mycket mer substans i.

Permalänk
Skrivet av JBE:

Känns som lite för lite, lite för sent.
Destiny2 var för likt en copy-paste av destiny1 med 95% av all content raderat.

Det lilla content som fanns var skoj. Toknötte i någon vecka, tills man gjort allt, klarat raiden och prestige nightfall ett par gånger och tröttnat på pvp... sedan -> tillbaks till warframe

Warfarme är precis lika tråkigt, samma saker hela tiden. Testa planetside 2 där varje slag är helt olika.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Warfarme är precis lika tråkigt, samma saker hela tiden. Testa planetside 2 där varje slag är helt olika.

PS2 var väldigt skoj när det var relativt nytt, spelade det enormt mycket första halvåret/året ca. Köpte tom pedaler för att ha till flyg
Dock förstörde de spelet lite för lite patch för patch. Sedan tycker jag warfame är extremt omfattande och varierat, men det är ju beroende på smak och spelstil.
Kanske skall testa ps2 igen dock, inte spelat det på flera år. Det var verkligen bland de bästa spelen jag någonsin spelat, så det förtjänar en andra chans. Dock hört av någon vän som testade det nyligen att medic-spam-teams är för op och tråkigt och folk exploitade det mkt vilket förstörde lite.

Permalänk
Medlem

Gillar destiny 1 & 2 men det lär va jävligt mycket mer content i denna expansion än föregående vilket lär klassas som en av senaste tidens största rip-offs.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

spelar folk det ens längre??+ spelade 10 timmar när släpptes sen tröttande jag

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Nähähähää du Bungie. Den går Jag inte på en gång till.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Skrivet av JBE:

PS2 var väldigt skoj när det var relativt nytt, spelade det enormt mycket första halvåret/året ca. Köpte tom pedaler för att ha till flyg
Dock förstörde de spelet lite för lite patch för patch. Sedan tycker jag warfame är extremt omfattande och varierat, men det är ju beroende på smak och spelstil.
Kanske skall testa ps2 igen dock, inte spelat det på flera år. Det var verkligen bland de bästa spelen jag någonsin spelat, så det förtjänar en andra chans. Dock hört av någon vän som testade det nyligen att medic-spam-teams är för op och tråkigt och folk exploitade det mkt vilket förstörde lite.

Det är verkligen värt att testa igen, allt är helt annorlunda till det bättre och sämre. Det är bara teamplay some medics är bra, annars är det heavy assault som gäller.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att de insåg att spelet var rätt kasst och därför sköt på lanseringen av dlc:et. Har för mig det egentligen var tänkt att släppas i början på mars eller om det var februari. De jobbar väl mer på saker att fixa i ordning för att få en bättre helhetsupplevelse, men tveksamt hur många spelare man kan locka tillbaka att köra igen som inte har t ex season pass.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Känns som lite för lite, lite för sent.
Destiny2 var för likt en copy-paste av destiny1 med 95% av all content raderat.

Det lilla content som fanns var skoj. Toknötte i någon vecka, tills man gjort allt, klarat raiden och prestige nightfall ett par gånger och tröttnat på pvp... sedan -> tillbaks till warframe

Warframe xD

Spelat spelet flertalet gånger då andra insistera på att man skulle spela det.
Kom fram till samma slutsats varje gång innehållslöst och repetitiv som tusan.
"Vad är skillnaden på denna bana från den vi just körde? Jo nu är det röda fiender i stället för gula!"

Desiny 2 är så där i min upplevelse så jag ska inte prisa det men är då bättre en Warframe xD

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K