Windows store cache kan vara skadad

Permalänk

Windows store cache kan vara skadad

jag kan inte ladda ner saker från store i Windows 10 sökte runt lite och hittade problemet har felsökt inget händer
kan någon hjälpa mig nu har jag avinstallerat store men hur installerar jag det ingen utan att installera om Windows pallar inte backa upp allt och installera om allt jag har använt powershell med kommandot get-AppxPackage *windowsstore* | Remove-AppxPackage för att ta bort store men hur gör jag sen blir bara massa error har youtubat gör exakt som dom gör men det blir bara error

Permalänk
Medlem

@jonathanfagell:

Jag tror nog du får förklara lite mer vad som händer
Vad får du för felmeddelande?
Vad har du provat göra?

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk

@AppendixSE: kommandot Add-AppxPackage -register "C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_11802.1001.8.0_x6
4__8wekyb3d8bbwe\AppxManifest.xml" -DisableDevelopmentMode funkar inte i powershell sen säger

Add-AppxPackage : Deployment failed with HRESULT: 0x80073CF6, Det gick inte att registrera paketet.
error 0x87AF001A: The Visual Elements extension failed while processing the Notification element.
NOTE: For additional information, look for [ActivityId] 42f7ae4b-bb68-0001-f643-f84268bbd301 in the Event Log or use th
e command line Get-AppxLog -ActivityID 42f7ae4b-bb68-0001-f643-f84268bbd301
At line:1 char:1
+ Add-AppxPackage -register "C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Win ...
+ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
+ CategoryInfo : WriteError: (C:\Program File...ppxManifest.xml:String) [Add-AppxPackage], IOException
+ FullyQualifiedErrorId : DeploymentError,Microsoft.Windows.Appx.PackageManager.Commands.AddAppxPackageCommand

Permalänk

Glöm allt jag installerade datorn

Skickades från m.sweclockers.com