Defekt ( ? ) Corsair AX1500i

Permalänk
Medlem

Defekt ( ? ) Corsair AX1500i

Hej @Corsair Johan

Jag har ett Corsair AX1500i Digital 1500W 80+ Titanium, köpt hos Inet daterad 2014-09-30 enligt följesedeln. Jag misstänker att min AX1500i matar ut för mycket ström ( se bild på förlängningskabel till ena CPUn ), och vad jag har förstått av Corsairs websida så är det 10 år garanti på AX1500i. Stämmer det? Om ja, hur gör jag enklast för att skicka den vart-den-nu-skall-skickas?

Datorn började stängas av helt plötsligt och utan någon synbar anledning, inga höga temperaturer, Windows kraschade inte eller liknande. Det fick mej att börja leta noggrannt. Jag t o m plockade isär PCn och gjorde rent allt noggrannt, även bytte kylpasta på båda CPU, och när jag skulle koppla in alla kablar igen såg jag kabeln till ena CPUn.

Specs till min dator ser du i min signatur, Xeon-processorer är inte överklockningsvänliga så något sådant har jag inte ägnat mej åt. Jag kan också nämna att med AX1500i så var det röda siffror i BIOS för båda processorerna samt RAM. Med Cooler Master Silent Pro Gold 1200W är det svarta siffror på allt dvs helt normala värden. BIOS-inställningarna är detsamma med Silent Pro Gold som med AX1500i. Jag hann aldrig ta ett foto på BIOS med AX1500i.

Jag var tvungen att ha något på kabeln för att få kabeln rak, och därmed en så tydlig bild som möjligt med min Note II mobil.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | 2x Phanteks Revolt Pro 1000W |
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techs:

Om ja, hur gör jag enklast för att skicka den vart-den-nu-skall-skickas?

Skapa ett konto här Corsair Login om du inte har ett.
Skapa sedan ett ärende, och en Support tekniker kommer att svara om det går på garanti eller inte.
Notera att du behöver bekräfta inköps datum & ägarskap med kvitto, så om du bifogar det redan från början, så går det snabbare.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Skapa ett konto här Corsair Login om du inte har ett.
Skapa sedan ett ärende, och en Support tekniker kommer att svara om det går på garanti eller inte.
Notera att du behöver bekräfta inköps datum & ägarskap med kvitto, så om du bifogar det redan från början, så går det snabbare.

Toppen, tack ! Ska fixa det imorgon Letade upp kvittot redan igår kväll.

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | 2x Phanteks Revolt Pro 1000W |
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Techs:

Toppen, tack ! Ska fixa det imorgon Letade upp kvittot redan igår kväll.

Återkom med ditt ticket-nummer och hur det går. Så ska det ju förstås inte vara.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan