Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Vad ska man hitta för kul spel lira nu när man närmar sig 50 ?

Köpte mig ett x1x för att ha något göra när jag kommer hem efter en lång arbetsdag, men har svårt hitta något spel jag fastnar för.

Ghost recon wildlands spelade jag igenom ink expansioner coop och det var rätt så underhållande bortsett då från en jävla massa trams som att köra med bilar i 90 graders lutning över höga berg odyl.

Tom Clancy´s spelserier överlag gillar jag ,på pc har jag spelat igenom alla, och när man faktiskt får tänka till och vara lite strategisk för att lyckas och inte bara springa och hoppa runt som en dåre med avtryckarfingret i botten hela tiden.

Gjorde ett försök med Far cry 5, men avinstallerade skiten efter någon timma, inte alls min spelstil.

Vill att spelen ska vara så realistiska som möjligt.

Tyckte också att World of tanks var jäkla kul på PC, på boxen inte alls i närheten så roligt.

Så har ni några bra förslag

Permalänk
Medlem

Kan man signa upp sig på gamepass eller köpa någon månad osv utan att koppla ett kreditkort? Jag försökte med paypal men även där var jag tvungen att koppla ett kreditkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dumskalle fråga: Är det via länken nedan man köper om man vill ah spelet digitalt? Funderar på att gameshare med en kompis när väl State of Decay 2 släpps

https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/State-of-Decay-2-Ulti...

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Guld är regions-oberoende. Det är bara voucher för att fylla kontot med pengar som är regionslåst.

Tack iller! Det visste jag inte! <3

Skrivet av Ballwaterboy:

Hade behållit PS4an. Efter att ha kört klart Assassination Creed Origins som jag rekommenderar, så finns det inte så mycket exklusivt som till PS4. Var riktigt hypad inför Sea Of Thieves men tyckte det kändes som en beta en flop enligt mig..

God of War? <3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Dumskalle fråga: Är det via länken nedan man köper om man vill ah spelet digitalt? Funderar på att gameshare med en kompis när väl State of Decay 2 släpps

https://www.microsoft.com/sv-se/store/p/State-of-Decay-2-Ulti...

https://store-images.s-microsoft.com/image/apps.8418.14276797073949179.1152921504745953142.5491db3f-03ed-4daa-bda1-607d18dbd105?w=180&h=270&q=60

299kr för standardutgåvan var bättre än väntat. Lär bli ett köp vid lanseringen för mig.

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Tack iller! Det visste jag inte! <3

God of War? <3

Ja just därför skulle jag behållit ps4an som jag skrev ovan

God of War är ju Playstation exklusiv.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på hur långt man kan spela singleplayerkampanjen på gratisversionen av gears of war 4?

Nvm jag stötte på slutet på demot strax efter att jag hade postat detta inlägg. Typ någonstans i början på akt2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som har koll på hur långt man kan spela singleplayerkampanjen på gratisversionen av gears of war 4?

Du kan köpa en månads gamepass för 10:- nu inom två veckor så kan du fortsätta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Du kan köpa en månads gamepass för 10:- nu inom två veckor så kan du fortsätta...

Vart kostar det 10kr?
Nu hittade jag rean, tack för tipset. Nu har jag signat upp mig, får se hur det här går. Risken är stor att jag kommer spela lite mer vad som är sunt nu. Fanns en hel del att prova och spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Funderar på att gameshare med en kompis när väl State of Decay 2 släpps "
299kr för standardutgåvan var bättre än väntat. Lär bli ett köp vid lanseringen för mig.

State of Decay 2, Gears of war 4 och Sea of theives är spel där en PC-spelare kan skaffa gamepass (nu för 10.-)
och gameshare:a och spela co-op med någon på xbox (eftersom begreppet home-konsol inte har någon nytta i pc-världen
får han logga in på din konsol och fixa det).

Glöm inte att avaktivera auto-renew direkt, eller var iaf medveten om den.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacc:

State of Decay 2, Gears of war 4 och Sea of theives är spel där en PC-spelare kan skaffa gamepass (nu för 10.-)
och gameshare:a och spela co-op med någon på xbox (eftersom begreppet home-konsol inte har någon nytta i pc-världen

Gamesharing och liknande är inget jag har intresse för personligen men bra för de som är intresserade av det förstås. Game pass kan vara intressantare men köper nog hellre spelet istället bara.

Permalänk
Medlem

tycker det är trevligt att dom la till xbox stöd, skaffade black som jag ville skaffa för så många år sen men hade inte xbox :D.

Permalänk
Medlem

Tänkte köra lite IP TV. Men kommer inte på någon sätt att kopiera .m3u-filen till Xboxen från min PC. Finns ju mappar i Xboxen som heter tex dokument, bilder mm men att komma åt dem över nätverket verkar inte gå.

hehe, och sedan detta med arc. Samsung TV och väljer jag Xbox stänger den av sig om den är i viloläge. Stängde av ARC men om jag startar Shield TV stänger Xbox ändå av sig. Inte kul när man laddar ner spel.

Forza Horizont 3 PC vs Xbox One X

Trodde inte att PC versionen skulle se så mycket bättre ut men det är stor skillnad. Ändå har PC versionen inte HDR. Kollat på YouTube kanaler som DF mm och att det är så stor skillnad till Xbox One X nackdel kommer inte riktigt fram. Och att själv jämföra komprimerade YT-klipp är omöjligt. Ska bli intressant att jämföra Tombrider pc-vs-XBX som är gratis på gamepass. Ska också klura ut hur man säger upp gamepass efter 10 kr provperioden... och det gick bra.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Tack! Svinbra tips!

Edit:... för min tredje kompis som vill vara med och spela. Jag gamesharear min 299 kr standard-utgåva.
Vet du (eller någon annan) om det här med att du endast kan byta huvudkonto/hemkonsol vart 5 år stämmer eller ej?

Permalänk
Medlem

Jag tror du kan byta det tre gånger per år.

Permalänk
Medlem

Några andra som är taggade på State of Decay 2?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Några andra som är taggade på State of Decay 2?

Så in helskotta!
Spelar igenom Dying Light med två kompisar just nu på PS4:an (+ God of War, men själv då) - och blir fasen sällan trött på zombisar och överlevnad

(+ kollar på Robinson xD)

Permalänk
Medlem

Bytte min xbox one s mot en switch. Måste fan skaffa en ny när State of Decay 2 kommer

Permalänk
Medlem

Har spelat lite PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS på min PC men eftersom jag kör med kontroller så är jag rätt stekt i FPS. Köpte det till Xbox One X och det flyter ju på riktigt bra trotts alla negativa ord från Digitaly Fondary.

Någon som vet om EA Acces är något att ha? Har många + 2 år gamla spel till PC men Origin är allt för buggig för att jag orkar starta det och installera sina spel är ett aber på en 4K skärm med deras heltokiga uppskalning.

Skrivet av peckapecan:

Köpte mig ett x1x för att ha något göra när jag kommer hem efter en lång arbetsdag, men har svårt hitta något spel jag fastnar för.

Ghost recon wildlands spelade jag igenom ink expansioner coop och det var rätt så underhållande bortsett då från en jävla massa trams som att köra med bilar i 90 graders lutning över höga berg odyl.

Tom Clancy´s spelserier överlag gillar jag ,på pc har jag spelat igenom alla, och när man faktiskt får tänka till och vara lite strategisk för att lyckas och inte bara springa och hoppa runt som en dåre med avtryckarfingret i botten hela tiden.

Gjorde ett försök med Far cry 5, men avinstallerade skiten efter någon timma, inte alls min spelstil.

Vill att spelen ska vara så realistiska som möjligt.

Tyckte också att World of tanks var jäkla kul på PC, på boxen inte alls i närheten så roligt.

Så har ni några bra förslag

Ovannämnda PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS är rätt kul för korta spelstunder. Visst hänger vi 50+ inte med men lite framgång kanske man når när vi blir varma i kläderna.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jallle:

Bytte min xbox one s mot en switch. Måste fan skaffa en ny när State of Decay 2 kommer

Spelet släpps ju även till PC då det är en Xbox Anywhere-titel: https://www.xbox.com/sv-SE/games/xbox-play-anywhere

PC + Switch är den, för mig, mest optimala kombinationen. Hoppas du gillar Switchen med, lätt förra årets bästa köp för mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Har spelat lite PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS på min PC men eftersom jag kör med kontroller så är jag rätt stekt i FPS. Köpte det till Xbox One X och det flyter ju på riktigt bra trotts alla negativa ord från Digitaly Fondary.

Någon som vet om EA Acces är något att ha? Har många + 2 år gamla spel till PC men Origin är allt för buggig för att jag orkar starta det och installera sina spel är ett aber på en 4K skärm med deras heltokiga uppskalning.

Ovannämnda PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS är rätt kul för korta spelstunder. Visst hänger vi 50+ inte med men lite framgång kanske man når när vi blir varma i kläderna.

Jag tycker EA Access är ganska nice. Man får rätt många spel för ganska lite pengar. Sen kanske det inte är så mycket att ha efter ett år eller två när man har betat av det mesta, men då är det ju bara att säga upp det.

Permalänk
Medlem

Någon här som är bra på Killer Instinct och vill ta sig an att lära en noob?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Blir galen på att konsolen låter i menyerna. Bliånk, bliånk, bliånk. Letar efter något sätt att stänga av knapptryckljudet men hittar bara hur man stänger av uppstarts ljudet. Hjälp!
... Senare
Går inte och kanske bidrar detta till att jag lämnar tillbaka konsolen om jag inte vänjer mig vid det men knappast trolig. Min Sambo är även hon irriterad att höra detta eviga plongandet. Har 3 veckor kvar på öppet köp.

Säkert någon här som tycker jag är löjligt. Tycker själv det är rätt barnsligt med ljud i menyer. Tänk er tanken att MS bestämt att det ska plånga var gång ni trycker på en länk på datorn eller väljer ett program och det inte gick att stänga av. Skillnaden mellan en konsol och en PC är att det nästan alltid går att lösa på PC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Månadens erbjudande med gold, där finns 360 spelet Sega Vintage Collection: Streets of Rage men där står texten att det inte går att hämta med Xbox one, utan man ska logga in på Xbox.com. Men frågan är ska den fungera på Xbox one och hur jag ska göra för att skaffa den? Lyckas inte på Xbox.com heller.

Edit: Funkade bra efter att jag startade om konsolen.

Permalänk

Någon som hört något ytterligare angående mus och tgbstöd på x1x

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Har två olika microsoftkonton. Ett till min dator och ett till mitt Xbox. Problemet är att jag köpt 2 spel som ligger på mitt datorkonto som är play anywhere titlar...

Går det att koppla samman dessa på något sätt?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mejl om att game pass avgiften skulle höjas, men det stod inte med hur mycket. Någon som vet något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Har två olika microsoftkonton. Ett till min dator och ett till mitt Xbox. Problemet är att jag köpt 2 spel som ligger på mitt datorkonto som är play anywhere titlar...

Går det att koppla samman dessa på något sätt?

Lägg till ditt microsoftkonto till xboxet och låt kontot ha xboxet som hemkonsol. Detta är om du vill använda ditt Xbox-konto, annars kan du bara lägga till och fortsätta spela där du lämnade det på PC.

Skrivet av Elektron:

Jag fick ett mejl om att game pass avgiften skulle höjas, men det stod inte med hur mycket. Någon som vet något?

från 79kr till 99kr tydligen
https://wccftech.com/xbox-game-pass-subscription-price-increase/

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av broschi:

Lägg till ditt microsoftkonto till xboxet och låt kontot ha xboxet som hemkonsol. Detta är om du vill använda ditt Xbox-konto, annars kan du bara lägga till och fortsätta spela där du lämnade det på PC.

från 79kr till 99kr tydligen
https://wccftech.com/xbox-game-pass-subscription-price-increase/

Tack, lite obekvämt att Microsoft inte skrev med den nya summan i meddelandet.

Permalänk

Börjar fundera lite:

Ska man köra sin Xbox One X på en 1440p skärm med FreeSync eller på en TV med 4K och HDR?
Jag har båda val tillgängliga, men har lite svårt att bestämma mig.

Vad tycker ni man ska köra på?