Jämföra batterihälsan hos olika iPhones

Permalänk
Medlem

Jämföra batterihälsan hos olika iPhones

Tjena swec!
Har under senaste tiden gått och varit irriterad på den kraftigt försämrade batteritiden i min iPhone 6S. Senast jag tittade med den nya funktionen stod den på 79% av maxkapaciteten, så det verkar vara dags för ett byte haha. Tänkte då också att det skulle va kul att se hur ni andra lyckats sköta era batterier?

TL;DR
Dela gärna med dig av vilket tillstånd ditt iPhone-batteri är i just nu, så att andra med samma modell kan jämföra! Det skulle också vara intressant att få veta hur du gjort för att hålla batteriet i ett bra skick!

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@ZyAnidE:
90% kvar på två år gammal 6s+
Används i jobbet och hemma

Mest förödande är väl att många låter telefonerna ligga med laddkabeln i under långa perioder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min 6S hade dålig batteritid. 2 år gammal.
Visade sig att min telefon ingick i detta utbytesprogram hos Apple :
https://www.apple.com/support/iphone6s-unexpectedshutdown/

Kolla om din är godkänd för det och isf. byts batteriet på garanti (även om du har 3e parts skärm eller liknande) och nu är min telefons batteritid som den var när den var ny

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

@m0s: Yes, har sett länken i inställningar där man beställa ersättning. Men på garantin, går det att göra kostnadsfritt alltså?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone 8 Plus 64GB
Maximal kapacitet: 96%
Inköpt: November 2017
Genomsnittlig tid mellan laddning: 2 dagar minimum

Känns helt okej trots att det kanske borde vara lite bättre för en så pass ny telefon.
Däremot tror jag att jag har misskött batteriet lite, då jag oftast laddar det över natten.
Det brukar sjunga in på de sista 10-15% när det är läggdags varannan dag ungefär så då passar jag på att ladda den, runt 6 timmar.

Man kanske borde orka vänta till morgonen och utnyttja det faktumet att telefonen har stöd för snabbladdning egentligen

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Skäggig legend

iPhone 7 Plus 89% C:a ett år 3 månader på nacken.

Mycket musikströmning och ligger på 10% vid kvällstid.

Använder från 06:30-23.00 c:a.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Entusiast

Saxar mallen ovan, passade perfekt!

Modell: iPhone 6 16GB
Maximal kapacitet: 100%
Inköpt: Oktober 2016
Genomsnittlig tid mellan laddning: Ett dygn~ish, beroende på användning.

Blev själv rätt förvånad när hälsan låg på 100%, men laddar mer eller mindre endast via USB(5V, 0.5A) och nästan aldrig helt fullt. Det kanske bidrar något.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Avstängd

Modell: iPhone X 256GB
Maximal kapacitet: 100%
Inköpt: Februari 2018
Genomsnittlig tid mellan laddning: 7H

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone SE
Maximal kapacitet: 91
Inköpt: december 2016
Genomsnittlig tid mellan laddning: 1-2 dygn beroende på hur mycket mobilen används.
Brukar ladda olika, antingen när batteriet är vid 50-60%~ eller när det är 10-20%. Dock mycket över natten men ibland vid datorn i usb uttag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

@m0s: Yes, har sett länken i inställningar där man beställa ersättning. Men på garantin, går det att göra kostnadsfritt alltså?

Absolut. Jag gjorde det som sagt med min. Dom fixar så att UPS lämnar en kartong du lägger telefonen i och sedan hämtar upp den. Telefonen skickades till Nederländerna och jag fick tillbaka telefonen efter 7 dagar.
Betalade inte en krona för det

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone 6Plus
Maximal kapacitet: 88%
Inköpt: december 2014 tror jag, Kanske tidigt 2015.
Genomsnittlig tid mellan laddning: ca 1 dygn. Oftast laddas den under natten.
Är förvånad att den är fortfarande på så hög %. Men är så nöjd med denna mobil.

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone SE
Maximal kapacitet: 100%
Inköpt: Oktober 2016
Laddar den en gång på två dygn. Jag är riktigt imponerad av batteritiden i denna telefonen.
Använder telefonen på jobbet och privat.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

2år gammal iPhone 6s. 80% maxkapacitet.
Beställde nytt batteri igår faktiskt då jag upplever ganska mycket sämre batteritid på senare tid än förut.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

iPhone 7 2år i november 97%

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har 100% på min 6S+ men bytte batteri i början av året.

11.3 hade inte kommit då, men någon app jag testade med rapporterade 60%.
Blev rejäl skillnad i prestanda efter bytet
Telefonen köpt på releasedagen.

Edit:
Iphone SE 94%
Runt ett år tror jag, jobbtelefon som knappt används.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone X
Maximal kapacitet: 99%
Inköpt: Tidigt november 2017
Genomsnittlig tid mellan laddning: 1 dag

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone 7 plus
Maximal kapacitet: 96%
Inköpt: 2016-09

Laddar mer eller mindre konstant. Laddkabel i när jag är hemma, inkopplad på jobbet, inkopplad i bilen däremellan.
Upplevd batteritid är sämre än min tidigare 6S plus och 5S som båda hade riktigt bra batteritid, men det kan också vara användningen som ändrats till tyngre appar och ljusstarkare skärm som anpassar sig bättre till dagsljus...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 50Spaenn:

Modell: iPhone 8 Plus 64GB
Maximal kapacitet: 96%
Inköpt: November 2017
Genomsnittlig tid mellan laddning: 2 dagar minimum

Känns helt okej trots att det kanske borde vara lite bättre för en så pass ny telefon.
Däremot tror jag att jag har misskött batteriet lite, då jag oftast laddar det över natten.
Det brukar sjunga in på de sista 10-15% när det är läggdags varannan dag ungefär så då passar jag på att ladda den, runt 6 timmar.

Man kanske borde orka vänta till morgonen och utnyttja det faktumet att telefonen har stöd för snabbladdning egentligen

Jag har samma telefon, inköpt början av november 2017. Den har hoppat från 98 till 97% nån gång senaste veckan.

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone 8 Plus 64GB
Maximal kapacitet: 96%
Inköpt: November 2017
Genomsnittlig tid mellan laddning: Kopplar alltid in telefonen för laddning varje natt. 7-8 timmar med laddare i dvs.

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk

Modell: iPhone SE 64GB
Maximal kapacitet: 88%
Inköpt: Juli 2016
Laddar den en 1-2 gånger per dag beroende på vad jag gör.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone SE 64GB
Maximal kapacitet, Batterihälsa: 87%
Batterikapacitet enl. app Battery Life: 92%
Inköpt: Januari 2017
Laddar varje natt. Beroende på nyttjande under dagen så brukar jag ligga mellan 5% och 40%, normalt runt 20%.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Mest förödande är väl att många låter telefonerna ligga med laddkabeln i under långa perioder

skiljer säkert från modell till modell men aldrig varit ett problem hos mig. haft en surfplatta med kabel instoppad väldigt långa perioder(inte bara över natten) utan märkbar prestanda förlust. och laddar alltid min mobil över natten. dom funkar bra än.

datorer lider av det då dom blir så varma men blir produkten inte varm ska ladd delen göra sitt jobb och hålla koll på batteriet.

märker jag av att batterier eller liknande blir varma kopplar jag ur dem. om det inte är nickelmetalhydride då dom ska bli lite svettiga vid laddning

vill man döda ett litium batteri snabbt så kan du glömma det i bilen en varm dag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Modell: iPhone X 256GB
Maximal kapacitet: 100%
Inköpt: Nov 2017
Har bara laddat den på dagtid och försökt se till att hålla den mellan 40-90%
Mycket nöjd med batteritiden jämfört med tidigare iPhones (aldrig haft plusmodeller dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

@ZyAnidE:
90% kvar på två år gammal 6s+
Används i jobbet och hemma

Mest förödande är väl att många låter telefonerna ligga med laddkabeln i under långa perioder

Håll för öronen nu!

Jag misshandlar min iPhone duktigt. Laddar den minst två gånger per dag men ibland kan det bli säkert uppåt 10 laddningar. Ibland laddar jag på den med endast 2-5% extra. Nästan varannan dag låter jg den gå ned till 0% så den stänger av sig. Varje natt laddar jag den över hela natten.

Därtill är jag i sydostasien sedan början av januri så filmar 4K 60fps i 30-40 gradig värme så luren blir brännhet som nog inte batteriet älskar

Modell: iPhone 8 256 GB
Batterihälsa: 98%
Köpt: Slutet av Dec 2017

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

iPhone X 96% laddar sällan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

iPhone X 96% laddar sällan.

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar hur du lyckats få ner batterinivån så pass mycket, som sagt min X från Nov är kvar på 100%.
Av intresse, laddar du ur den helt och/eller låter den sitta i under natten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Håll för öronen nu!

Jag misshandlar min iPhone duktigt. Laddar den minst två gånger per dag men ibland kan det bli säkert uppåt 10 laddningar. Ibland laddar jag på den med endast 2-5% extra. Nästan varannan dag låter jg den gå ned till 0% så den stänger av sig. Varje natt laddar jag den över hela natten.

Därtill är jag i sydostasien sedan början av januri så filmar 4K 60fps i 30-40 gradig värme så luren blir brännhet som nog inte batteriet älskar

Modell: iPhone 8 256 GB
Batterihälsa: 98%
Köpt: Slutet av Dec 2017

Skickades från m.sweclockers.com

Hittar inte källan just nu tyvärr men detta är absolut det snabbaste sättet att förstöra ett lithium li batteri på.
Finns info på Batteryacademy, http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lit...
Den bör heller HELST inte gå till 100% och stanna där - bäst är om det hålls mellan 30-80%
Men skriver detta enbart för att säga att din iPhone kommer vara obrukbar snart.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Hittar inte källan just nu tyvärr men detta är absolut det snabbaste sättet att förstöra ett lithium li batteri på.
Finns info på Batteryacademy, http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lit...
Den bör heller HELST inte gå till 100% och stanna där - bäst är om det hålls mellan 30-80%
Men skriver detta enbart för att säga att din iPhone kommer vara obrukbar snart.

Absolut, men man måste leva också. Då hamnar optimal lithiumskötsel ganska lågt ned på min lista tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Absolut, men man måste leva också. Då hamnar optimal lithiumskötsel ganska lågt ned på min lista tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad du jobbar med men fungerar bra att ladda den någon H innan hemgång sen klarar den sig över natten sen lite morgon-ladd om nödvändigt och sen igen innan hemgång.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Undrar hur du lyckats få ner batterinivån så pass mycket, som sagt min X från Nov är kvar på 100%.
Av intresse, laddar du ur den helt och/eller låter den sitta i under natten?

Brukar ladda ur helt, när jag väl laddar den så laddar jag oftast inte den full. Dumt jag vet men brukar glömma och ha den på laddning över natten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B